Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5981 Del Skrevet 12. januar 2015 http://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/det-anonyme-soeppelet/a/23372600/ Fin den der, tok med både det negative og det positive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5982 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er ikke helt samme som eksempelet ditt her. Det som foregår er heller at ett vakkert barn har jukset, og gjort set til mer enn hun er for å tjene enda mer penger. Hun er omringet av andre barn hvor flesteparten støtter henne og bygger opp om hvor vakker hun er, og kaster penger etter henne (i form av reklameinntekter, sponsoravtaler osv.) så har du noen få som roper stygge ting istedenfor fine ting til henne. Som fører til at hun angriper, og forteller alle hvor synd det er på henne at ikke alle forguder henne. Husk at denne dama tjener sykelig mye penger, og 98% kanskje av kommentarene på bloggen hennes er positive kommentarer. Men noen få er stygge og fæle. Hun tjener penger på aktivitet på bloggen sin, det kommer en sponsor inn og titter for å vurdere, ser hvor mye positivt det står i forhold til negativt, og hvor ivrige folk er til å beskytte henne mot de som er uenige. De ser en virkelighet som ikke er sann pga dette de har gjort (bilderedigering og juksing med kommentarer) men det de ser er bra, så de gir henne enda mer penger. Nå som dette kom frem så har hun istedenfor å legge seg langflat og unnskylde seg, skyldt på leserene som er slemme. Det er ikke min feil, men din. Dette er jo noe av det mest uheldige hun kunne gjort. Hun har ikke sittet alene midt i en ring av andre barn som mobber henne, hun har sittet sammen med andre, i midten av en ring av folk som forguder henne, med en og annen som ikke liker henne. Nemlig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 12. januar 2015 #5983 Del Skrevet 12. januar 2015 Det jeg ikke forstår er hvorfor hun bryr seg om denne såkalte mobbingen. Andre ville bare tatt det for hva det var; tåpelige kommentarer langt igjen på internett av folk som ikke har noe bedre å gjøre. Så fremt at det bare er tåpelige kommentarer det er snakk om da. Noe sier meg at man her også sikter til saklig kritikk og legitime innvendinger. Men det får være en annen sak. Det jeg ikke skjønner er hvorfor Fotballfrue ikke bare tar rennefart og driter i det. Tror hun er ekstremt usikker, og da er det lettere å bry seg om alle negative kommentarer istedetfor de positive. Akkurat det synes jeg er fryktelig synd (og unner absolutt ingen det).Og, som vi alle vet, så benekter hun for det også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 12. januar 2015 #5984 Del Skrevet 12. januar 2015 CBE har blitt mobbet over flere år, og det er denne mobbingen som har ført til hennes løgn. Som igjen fører til at mobberne får vann på mølla. Tja, de kommentarene hennes (eller LK sine) går jo stort sett ikke på å "ta igjen" med mobberne, men mer på å skryte av seg selv. Virker ikke som de ønsker å svare på kritikken (de legger jo med god grunn ikke ut de grove kommentarene) men mer som å støtte sine egne innlegg... Jeg skjønner ikke helt de kleie selvforherligende kommentarene som at de selv kommenterer hvor fin kropp hun har eller at utseende hennes er fantastisk. Det er jo bare utrolig flaut å lese... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. januar 2015 #5985 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Et bra innlegg i debatten, synes jeg. Denne saken handler om mer enn bare hvor dum CBE og mannen er. Selvsagt, noe de seriøse bidragene i denne tråden nettopp argumenterer for. Det er derimot (blant annet) du som insisterer på psykologiserende forklaringsmodeller her, med eksemplene dine fra skolegården. Det vi trenger for å forstå denne saken er debatt om presseetikk og redelig forretningsdrift. Endret 12. januar 2015 av Aricia 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Triangel Skrevet 12. januar 2015 #5986 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette: 1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer. 2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker. Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad. Veldig bra skrevet, Tabris og jeg er enig i alt du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5987 Del Skrevet 12. januar 2015 Selvsagt, noe de seriøse bidragene i denne tråden nettopp argumenterer for. Det er derimot (blant annet) du som insisterer på psykologiserende forklaringsmodeller her, med eksemplene dine fra skolegården. Det vi trenger for å forstå denne saken er debatt om presseetikk og redelig forretningsdrift. Kloke ord. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 12. januar 2015 #5988 Del Skrevet 12. januar 2015 Stakkars. Uff. Får litt vondt av Caroline nå.Jeg vet det, jeg vet det. Som man reder, ligger man, Jeg har sluttet å lese bloggen, men dette kan ikke være noe særlig. Var jeg Caroline ville jeg lagt ned bloggen. Ikke pga all hetsen eller hva det nå er de skylder på, men pga det hun sier (leste i Side2) om at bloggen går utover familien og sånn. Er det verdt det? Når man føler seg så nede at man må redigere seg slankere, og skrive støttende kommentarer til seg selv, er jo ikke dette bra.. Da er det noe som har sagt pling i bolla og det er kanskje på tide å prioritere annerledes. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 12. januar 2015 #5989 Del Skrevet 12. januar 2015 Selvsagt, noe de seriøse bidragene i denne tråden nettopp argumenterer for. Det er derimot (blant annet) du som insisterer på psykologiserende forklaringsmodeller her, med eksemplene dine fra skolegården. Det vi trenger for å forstå denne saken er debatt om presseetikk og redelig forretningsdrift. Enig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5990 Del Skrevet 12. januar 2015 Selvsagt, noe de seriøse bidragene i denne tråden nettopp argumenterer for. Det er derimot (blant annet) du som insisterer på psykologiserende forklaringsmodeller her, med eksemplene dine fra skolegården. Det vi trenger for å forstå denne saken er debatt om presseetikk og redelig forretningsdrift. Ja takk, begge deler. Det er mange faktorer involvert her, og alle trenger å debatteres, mener jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. januar 2015 #5991 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg synes mange tar forklaringen deres for god fisk, mht at det er svar på tiltale og Nettmobbing. Realiteten er at mye av grumset som har kommet ut av kommentarene til LKE er som svar til ikke-hetsende personer, som ren hyllest til konas utseende og tilogmed i debatt med seg selv under flere navn, og ved bruk av yrkestitler. Også på sin egen blogg, der Fotballfrue ikke er involvert eller nevnt. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clavel Skrevet 12. januar 2015 #5992 Del Skrevet 12. januar 2015 For en stund siden husker jeg at hun ble spurt/tipset om å endre bloggen slik at man ikke kunne kommentere anonymt. Da var svaret at det ville de ikke, for da ville de få mange færre kommentarer.. Vel, etter dette og mtp hvordan de har håndtert kritikken, vil det i alle fall være rart om de ikke endrer på dette nå. (LK har jo tydeligvis nylig gjort det på sin blogg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5993 Del Skrevet 12. januar 2015 For en stund siden husker jeg at hun ble spurt/tipset om å endre bloggen slik at man ikke kunne kommentere anonymt. Da var svaret at det ville de ikke, for da ville de få mange færre kommentarer.. Vel, etter dette og mtp hvordan de har håndtert kritikken, vil det i alle fall være rart om de ikke endrer på dette nå. (LK har jo tydeligvis nylig gjort det på sin blogg) He, he, he, du snakker om å drite i eiga reir. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 12. januar 2015 #5994 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har bare såvidt lest bloggen hennes et par ganger. Må ærlig si at jeg bryr meg ikke så veldig mye om bloggen hennes og alt det dramaet rundt. Det som jeg finner veldig interessant er det økonomiske bak det hele. Som jeg skrev så har denne juksingen hennes enorme økonomiske følger og. Hørte en plass, på vg sin filmsnutt tror jeg? At hun har redigert bilder hun har brukt i reklameinnlegg om tannbleking og hudprodukter og slikt. Redigerte innlegg vil jo trekke sponsorer som bare juling. Hvem sin skyld, hvem som er lei seg, hvem som er såret.... blogger bryr meg ikke så stort. Bra at de kan tjene penger på det. Men når de tjener penger ved hjelp av lureri.... da blir jeg straks mer engasjert 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussami Skrevet 12. januar 2015 #5995 Del Skrevet 12. januar 2015 Nå er det virkelig nok!! Ta dere sammen, voksne mennesker går jeg utifra? Det blir bare gjentagelser på gjentagelser av alt her inne nå. Alle her har gulpet eder og galle lenge nok nå. Har dere ingen jobb, noe mer meningsfylt i livene deres? Forstår all kritikken, men nok er nok. Skjønner at kvinneguiden lever av dette, men synes "sjefen" her skal stoppe dette nå, eller er virkelig KG så useriøse? Jeg støtter ikke FF og mannen i dette dem har gjort, men alle gjør feil, gjennom hele livet, også dere, hver dag. Ta til det lille vettet som er igjen og stopp nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest emilie666 Skrevet 12. januar 2015 #5996 Del Skrevet 12. januar 2015 Ja, skjønte at ho kom til å skrive et sutre innlegg der hun vinner alle leserne tilbake og ingenting blir gjort, hun mister vel kanskje bare 3 lesere siden hun er så flink sette seg selv som den uskyldige. makan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5997 Del Skrevet 12. januar 2015 Nå er det virkelig nok!! Ta dere sammen, voksne mennesker går jeg utifra? Det blir bare gjentagelser på gjentagelser av alt her inne nå. Alle her har gulpet eder og galle lenge nok nå. Har dere ingen jobb, noe mer meningsfylt i livene deres? Forstår all kritikken, men nok er nok. Skjønner at kvinneguiden lever av dette, men synes "sjefen" her skal stoppe dette nå, eller er virkelig KG så useriøse? Jeg støtter ikke FF og mannen i dette dem har gjort, men alle gjør feil, gjennom hele livet, også dere, hver dag. Ta til det lille vettet som er igjen og stopp nå. Om det egentlig har blitt gjort en uaktsom feil, er hva vi diskuteres her. Og all bevis sier det motsatte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannhetssøker Skrevet 12. januar 2015 #5998 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Noe av det fotballmannen ikke er interessert i å diskutere dreier seg faktisk om en kamuflert drapstrussel mot en annen person. Hvem kom med denne trusselen? Og er det ikke greit for leserne av bloggen å få vite om det er en tredje person som til tider også kan utgi seg for å være fotballfruen? Uansett hvordan man vrir og vrenger på det kan ikke slik oppførsel forsvares med hets, mobbing eller trolling, etter min mening. Endret 12. januar 2015 av sannhetssøker 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clavel Skrevet 12. januar 2015 #5999 Del Skrevet 12. januar 2015 He, he, he, du snakker om å drite i eiga reir. Ja, de har i alle fall ikke anstrengt seg så veldig ifht å gjøre noen grep for å få mindre "nett-troll"-kommentarer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 12. januar 2015 #6000 Del Skrevet 12. januar 2015 Interessant. Så all lynsjementaliteten og flokkhysteriet kan spores tilbake til CBE? Alt skyldes henne og hennes valg? Jeg er for så vidt enig i en del du skriver. Det blir litt i overkant mye engasjement, men jeg mener at grunnen til dette er fordi det (nesten) må til, dessverre. Til tross for at ekstremt mange har reagert, mange bevis, mangle artikler - hva står man egentlig igjen med? Ingen særlige resultater. Jeg vil at noe skal skje når en urett er begått. En oppriktig unnskyldning, at de mister et par sponsorer eller noe lignende - slik at de forhåpentligvis ikke begår samme feil igjen. Ikke at de skal miste alt og at livet deres blir ødelagt, langt i fra, men jeg mener det er viktig å sende et signal om at det ikke er greit. Hadde det vært nok at et par mennesker reagerte og skrev at ''dette var kanskje ikke så lurt'', og man faktisk hadde kommet noe sted med det, så hadde ingenting vært bedre. Men det hadde de knapt merket, om de hadde det i det hele tatt. For meg fremstår det slik at det må litt ''hysteri'' til for å få et ørlite resultat i det hele tatt. Som jeg også har skrevet tidligere så hadde saken stilt seg helt annerledes dersom de faktisk kun svarte på netthets. Det hadde like fullt vært feil selvsagt, men forståelig. Såpass at jeg kunne hatt litt sympati for dem til selv. Men det er jo ikke dèt som er tilfellet nå. De svarer ikke på netthets, de svarer på konstruktive kommentarer ved å påberope seg beskyttede titler for å støtte opp om egne meninger - det er langt i fra det samme. Jeg synes også unnskyldningen var usmakelig. De aller fleste blir nok mye mildere innstilt om man hadde fått en ektefølt unnskyldning/forklaring som ikke bestod av flere løgner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg