Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5961 Del Skrevet 12. januar 2015 Forskjellen på de tidligere trådene og denne; er jo at denne tråden er saklig og diskuteres (stort sett) på et saklig nivå. Og kritikk er berettiget. Og ja, denne gangen mener jeg hun selv må stå ansvarlig for kritikken. Jeg synes ikke hun fortjener å bli hetset pga utseende slik du sikter til. Selvsagt må hun stå ansvarlig for det hun har gjort. At det hun har gjort er høyst problematisk og kritikkverdig er åpenbart. Så åpenbart at jeg mener man ikke trenger 100 sider for å diskutere det. Jeg er bare fascinert over mangelen til å se perspektivet i dette, og se hele prosessen. All fokus og all skyld er på CBE, uten at man klarer å løfte blikket og se helhetsbildet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 12. januar 2015 #5962 Del Skrevet 12. januar 2015 Tv2 har omtalt saken også. http://www.tv2.no/2015/01/12/underholdning/caroline-berg-eriksen/blogg/fotballfrue/6440058 http://www.tv2.no/2015/01/11/underholdning/caroline-berg-eriksen/fotballfrue/blogg/6438804 ..." nå har bloggeren selv tatt bladet for munnen i et åpent og ærlig innlegg" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gundagrynte Skrevet 12. januar 2015 #5963 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er det de må for å beholde sponsorene sine. Sykt hele opplegget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5964 Del Skrevet 12. januar 2015 Det der blir å blande kortene ja med tanke på hvilke enestående privilegier hun har nytt og fremdeles nyter pga bedriften FotballFrue. Jeg klarer ikke å se argumentet ditt eller hvordan det henger sammen med det jeg skrev. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5965 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg klarer ikke å se argumentet ditt eller hvordan det henger sammen med det jeg skrev. Vel, jeg kan ikke klandre deg fordi du ikke har grundig innføring i privilegium som sosiologisk begrep. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5966 Del Skrevet 12. januar 2015 Vel, jeg kan ikke klandre deg fordi du ikke har grundig innføring i privilegium som sosiologisk begrep. Hersketeknikk, fortsatt ingen argumentasjon. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5967 Del Skrevet 12. januar 2015 Hersketeknikk, fortsatt ingen argumentasjon. Hersketeknikk selv du. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. januar 2015 #5968 Del Skrevet 12. januar 2015 Er det bare hos meg eller har Nordlys fjernet alle kommentarene fra i går? Det er bare 2 stykker der nå, hva skjedde med mine? De var høyst saklige... Ser to hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whatevz Skrevet 12. januar 2015 #5969 Del Skrevet 12. januar 2015 Men når de utgir seg for å være leger med falske navn for å støtte sin egen sak i kommentarfelt der det ikke var noe hets bare noen som var uenige... Hvordan er det resultat av mobbing? Hun påstår jo at han bare beskyttet henne mot onde kommentarer, men det var da ingen onde kommentarer der de utgir seg for å være eksperter innenfor ulike fag 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soak Skrevet 12. januar 2015 #5970 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Selvsagt må hun stå ansvarlig for det hun har gjort. At det hun har gjort er høyst problematisk og kritikkverdig er åpenbart. Så åpenbart at jeg mener man ikke trenger 100 sider for å diskutere det. Jeg er bare fascinert over mangelen til å se perspektivet i dette, og se hele prosessen. All fokus og all skyld er på CBE, uten at man klarer å løfte blikket og se helhetsbildet. Kanskje det bare er meg, men jeg sliter med å se hvordan hennes løgn denne gang er en reaksjon til hets/mobbing. De kommentarene jeg har sett er skrevet for å backe opp deres meninger og ikke svar til hets. Hvis man blir hetset så reagerer man ved å late som å være lege og skrive at man er enig med seg selv? Endret 12. januar 2015 av Soak 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Trude.lutt Skrevet 12. januar 2015 Populært innlegg #5971 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg har sett litt på bloggen til mannen, Sunt Vett. Han tar jo ikke fem øre for å henge ut andre på sin blogg, Han tar skjermbump, kopierer fra fb og legger ut fult navn. Er ikke dette mobbing? Snakk om å kaste stein i glasshus! Endret 12. januar 2015 av Trude.lutt 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5972 Del Skrevet 12. januar 2015 Som sagt - det er ganske vanlig at når man blir utsatt for mobbing og hets over lang tid, så kan man ta igjen på en skeiv måte. Jeg forsvarer ikke det som er gjort, og det er noe de virkelig må rydde opp i og ta ansvar for. Men jeg synes det er overraskende at det er null evne til å se egen rolle i dette, null evne til selvinnsikt og til å ta et steg tilbake, løfte blikket og klare å se saken litt mer nyansert enn bare "CBE sin feil!" 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 12. januar 2015 #5973 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette: 1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer. 2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker. Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad. Stort sett enig med deg, men jeg syns ikke at "kule i pannen", "mentalt tilbakestående" og "hilsen lege og ernæringsfysiolog" kan kalles å si "et par dumme ting". Det er CBEs ansvar å være profesjonell, og da er det ganske grovt å slenge slike kommentarer til lesere som ikke en gang har kommet med hets... Men ellers er jeg enig i deg at hysteriet har tatt litt av. Dette er en stygg sak i bloggverden, det er flott at det har blitt avslørt, men mange kunne roet ned reaksjonene sine litt. Til syvende og sist er det et menneske det er snakk om. Så det er ingen evne til selvkritikk? Til å se utover "CBE har skyld i dette selv"? Akkurat som CBE er dyktig til å legge skylden på andre, er vel vi KG-brukere også det. CBE har blitt mobbet over flere år, og det er denne mobbingen som har ført til hennes løgn. Som igjen fører til at mobberne får vann på mølla. Løgnen har også pågått over flere år. Og det er ikke som svar på mobbingen at de har forfalsket kommentarer heller - nei, det er til saklige kommentarer de har sett behovet for å signere under falskt navn/yrke. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #5974 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg tror dette er temmelig vanlig når det kommer til mobbing. Når mobberen til slutt tar igjen, så ligger det så lang tid med oppdemmet frustrasjon og sinne at de tar igjen hardere enn de burde. Noe som selvsagt gjør at mobberne får vann på mølla og får bekreftet alt det negative de mener om mobberen. Jeg har sett akkurat det samme skje da jeg gikk på barneskolen. Jeg forsvarer egentlig ikke CBE. Jeg synes bloggen er kjedelig og overfladisk, og har ingen som helst interesse av verken den eller henne. Jeg er ikke så opptatt av å forsvare henne som jeg er av å sette litt mer søkelys på hva det er som egentlig skjer her. Og hvor langt nedi dette man har dukket når man ikke klarer å løfte hodet, ta et steg tilbake og virkelig SE hvordan dette har havnet langt utover alle fornuftige proporsjoner. Men problemet her er jo at de har også mobbet over flere år. Hvis man opplever mobbing pga en frivillig blogg, burde det ikke være mer naturlig å legge den ned? Eller er inntekten verdt det? Isåfall bør de klare å holde seg på matta selv. Hvordan forsvarer mobbing at man selv går til angrep gjentatte ganger over langt tidsrom, på hyggelige kommentarer som hverken sier noe negativt eller hetser? Hvilken grunn har ekteparet til å hakke løs på noen som ikke har mobbet dem? CBE har blitt mobbet over flere år, og det er denne mobbingen som har ført til hennes løgn. Som igjen fører til at mobberne får vann på mølla. Alt du skriver her er definisjonsspørsmål. Ingen må legge ut en stor blogg på nett og tåle slike kommentarer. Det er helt valgfritt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5975 Del Skrevet 12. januar 2015 Som sagt - det er ganske vanlig at når man blir utsatt for mobbing og hets over lang tid, så kan man ta igjen på en skeiv måte. Jeg forsvarer ikke det som er gjort, og det er noe de virkelig må rydde opp i og ta ansvar for. Men jeg synes det er overraskende at det er null evne til å se egen rolle i dette, null evne til selvinnsikt og til å ta et steg tilbake, løfte blikket og klare å se saken litt mer nyansert enn bare "CBE sin feil!" Nå slutter du, de er ikke utsatt for hets, de har prøvd seg på det som på KG kalles ensidig meningspåvirkning og det må slåes hardt ned på, uansett hvor hen det pågår. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5976 Del Skrevet 12. januar 2015 Stort sett enig med deg, men jeg syns ikke at "kule i pannen", "mentalt tilbakestående" og "hilsen lege og ernæringsfysiolog" kan kalles å si "et par dumme ting". Det er CBEs ansvar å være profesjonell, og da er det ganske grovt å slenge slike kommentarer til lesere som ikke en gang har kommet med hets... Men ellers er jeg enig i deg at hysteriet har tatt litt av. Dette er en stygg sak i bloggverden, det er flott at det har blitt avslørt, men mange kunne roet ned reaksjonene sine litt. Til syvende og sist er det et menneske det er snakk om. Akkurat som CBE er dyktig til å legge skylden på andre, er vel vi KG-brukere også det. Løgnen har også pågått over flere år. Og det er ikke som svar på mobbingen at de har forfalsket kommentarer heller - nei, det er til saklige kommentarer de har sett behovet for å signere under falskt navn/yrke. Takk for et av de få nyanserte innlegg jeg har sett her nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 12. januar 2015 #5977 Del Skrevet 12. januar 2015 http://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/det-anonyme-soeppelet/a/23372600/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oeas Skrevet 12. januar 2015 #5978 Del Skrevet 12. januar 2015 Som sagt - det er ganske vanlig at når man blir utsatt for mobbing og hets over lang tid, så kan man ta igjen på en skeiv måte. Jeg forsvarer ikke det som er gjort, og det er noe de virkelig må rydde opp i og ta ansvar for. Men jeg synes det er overraskende at det er null evne til å se egen rolle i dette, null evne til selvinnsikt og til å ta et steg tilbake, løfte blikket og klare å se saken litt mer nyansert enn bare "CBE sin feil!" Det jeg ikke forstår er hvorfor hun bryr seg om denne såkalte mobbingen. Andre ville bare tatt det for hva det var; tåpelige kommentarer langt igjen på internett av folk som ikke har noe bedre å gjøre. Så fremt at det bare er tåpelige kommentarer det er snakk om da. Noe sier meg at man her også sikter til saklig kritikk og legitime innvendinger. Men det får være en annen sak. Det jeg ikke skjønner er hvorfor Fotballfrue ikke bare tar rennefart og driter i det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5979 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) http://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/det-anonyme-soeppelet/a/23372600/ Et bra innlegg i debatten, synes jeg. Denne saken handler om mer enn bare hvor dum CBE og mannen er. Endret 12. januar 2015 av Tabris 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 12. januar 2015 #5980 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette: 1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer. 2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker. Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad. Det er ikke helt samme som eksempelet ditt her. Det som foregår er heller at ett vakkert barn har jukset, og gjort set til mer enn hun er for å tjene enda mer penger. Hun er omringet av andre barn hvor flesteparten støtter henne og bygger opp om hvor vakker hun er, og kaster penger etter henne (i form av reklameinntekter, sponsoravtaler osv.) så har du noen få som roper stygge ting istedenfor fine ting til henne. Som fører til at hun angriper, og forteller alle hvor synd det er på henne at ikke alle forguder henne. Husk at denne dama tjener sykelig mye penger, og 98% kanskje av kommentarene på bloggen hennes er positive kommentarer. Men noen få er stygge og fæle. Hun tjener penger på aktivitet på bloggen sin, det kommer en sponsor inn og titter for å vurdere, ser hvor mye positivt det står i forhold til negativt, og hvor ivrige folk er til å beskytte henne mot de som er uenige. De ser en virkelighet som ikke er sann pga dette de har gjort (bilderedigering og juksing med kommentarer) men det de ser er bra, så de gir henne enda mer penger. Nå som dette kom frem så har hun istedenfor å legge seg langflat og unnskylde seg, skyldt på leserene som er slemme. Det er ikke min feil, men din. Dette er jo noe av det mest uheldige hun kunne gjort. Hun har ikke sittet alene midt i en ring av andre barn som mobber henne, hun har sittet sammen med andre, i midten av en ring av folk som forguder henne, med en og annen som ikke liker henne. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg