Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg tror mye av problemet bunner i at CBE selv ikke evner å skille praivatpersonen CBE og millionbloggeren CBE. Spesielt godt kommer det fram i den tåredryppende talen som forsvarer den uredelige praksisen som har foregått i bloggen over år.

Interessant. Så all lynsjementaliteten og flokkhysteriet kan spores tilbake til CBE? Alt skyldes henne og hennes valg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så siden det er en grunn for det, så er all lynsjementaliteten rettferdiggjort? Jeg tror grunnen til at det er så mange som henger seg på har mer å gjøre med flokkmentalitet og flokkhysteri enn det har å gjøre med henne.

Ja, hun har gjort feil. Dårlige og uprofesjonelle valg. Flere ganger. Men de feilene hun har gjort står ikke i stil til det massehysteri og den mobbingen og forfølgelsen hun blir utsatt for. Jeg synes vel egentlig dette er et interessant fenomen, rent sosiologisk sett, fordi det sier en del om hvordan vi mennesker fungerer. Hvordan vi samler oss sammen når vi finner en felles syndebukk.

Jeg synes ikke det er lynsjementalitet at vi tar opp dette. Mange er jo, og blir engasjerte. Ingen liker å bli lurt. Jeg opplever denne debatten som saklig; selv om kanskje andre debatter har vært det motsatte. Det er vel ikke mobbing å konfrontere henne med at hun har løyet og lurt sine lesere vel?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Så all lynsjementaliteten og flokkhysteriet kan spores tilbake til CBE? Alt skyldes henne og hennes valg?

Jeg skrev at jeg tror mye av problemet bunner i at hun selv har et problem med å skille privat og business...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye av problemet bunner i at CBE selv ikke evner å skille praivatpersonen CBE og millionbloggeren CBE. Spesielt godt kommer det fram i den tåredryppende talen som forsvarer den uredelige praksisen som har foregått i bloggen over år.

Jepp, det over er å ta hele fenomenet CBE på kornet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Synes det var merkelig hvor mange nye fjes det plutselig kom på idag og som forsvarer henne. Virker som det er folk som kun har lest hennes tårevåte unnskyldning, VG, hvor han tar på seg hele skylda for å gi henne offer-rollen, for å redde millionbedriften, og de har kjøpt det, og ikke har fått med seg noe som helst av beviser eller noen ting.

Har ikke sett noen av disse som kommenterer her før idag. Snodig.

Dere som har kommet fra Carolines blogg kan ta en titt inn i sannheten her, og ikke bare i VG:

http://www.nordlys.n...5-34-64080.html

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette:

1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer.

2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker.

Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad.

Interessante tanker! Etter å ha lest punkt to, så tenker jeg på noe jeg hørte gang på gang som barn og ungdom, både fra foreldre, skole og andre. "Ikke ta de som er mindre enn deg." Det er det jeg mener er den store forskjellen på din sammenligning. Her har en voksen kvinne (og mann) kalt opp lesere som mest sannsynlig er unge jenter for mentalt tilbakestående. Jeg mener fortsatt at om en 16åring kaller opp ei dame i 20-åra, så er det mindre ille enn at det samme skjer tilbake. I tillegg står ikke svarene til ekteparet i stil til innleggene de har kommentert. Hvorfor ikke svare under eget navn? Hvorfor ikke diskutere tilbake?

Jeg har mange småsøsken, og neimen om jeg fikk lov til å ta igjen dobbelt så hardt om de ertet meg, fordi de faktisk var mindre. (Sånn apropos sammenligningen din med skolegården.)

Så siden det er en grunn for det, så er all lynsjementaliteten rettferdiggjort? Jeg tror grunnen til at det er så mange som henger seg på har mer å gjøre med flokkmentalitet og flokkhysteri enn det har å gjøre med henne.

Ja, hun har gjort feil. Dårlige og uprofesjonelle valg. Flere ganger. Men de feilene hun har gjort står ikke i stil til det massehysteri og den mobbingen og forfølgelsen hun blir utsatt for. Jeg synes vel egentlig dette er et interessant fenomen, rent sosiologisk sett, fordi det sier en del om hvordan vi mennesker fungerer. Hvordan vi samler oss sammen når vi finner en felles syndebukk.

Dette er også spennende å tenke over. Hva med sammenhengen av dårlig selvtillit pga CBE som dermed endres til skadefryd når hun feiler? Jeg er en av dem som mener etter fødsels-bilde aldri burde blitt publisert, da jeg har selv sittet med nybakte mødre og trøstet fordi de ikke hadde flat mage rett etter fødsel. Jeg skal innrømme at jeg nok hadde følt litt skadefryd om hun etter neste barn satt full av strekkmerker. Kan det være dette som gjør at mange koser seg over det som skjer nå? Jeg synes faktisk ikke det er overraskende, slik de har fremstilt livet sitt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hold the door

2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker.

Hvis man ser på en del av kommentarene, så blir det mer riktig for meg å si:

"Til slutt får eleven nok og bestevennen dytter tilbake, men ikke bare på de som deltok, også på tilfeldig forbipasserende."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen evne til selvkritikk? Til å se utover "CBE har skyld i dette selv"? Denne tråden har 168 sider på litt over en måned, og jeg vet ikke i hvor mange år det har rast tråder på KG om henne. Hvor folk har gjemt seg bak at de kritiserer hennes butikk og profesjonalitet når sannheten er at godt over halvparten av innleggene i de lange, lange trådene har gått på at hun er mindre pen, har for små pupper og stygg smak i klær. Hver eneste detalj om hennes person har blitt kritisert på et nivå som er intet mindre enn beyond patetisk. Igjen og igjen og igjen. Har moderator måtte stenge eller slette tråden, så må det med en gang åpnes en ny. Over flere ÅR.

Dette er tydeligvis viktigere enn noe annet, og engasjerer mer enn terrorhandlinger, hungersnød og norsk politikk. Man blir engasjert og mister totalt perspektiv og fotfeste på hva det er man holder på med, og hvor stort dette blir i eget hode fordi man blir med i en liten gruppe. Og alt, absolutt alt, gjemmes bak "CBE sin feil, vi kritiserer bare hennes uprofesjonelle holdning."

Denne saken i seg selv kunne vært et unikum i sosiologiske studier.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle som er nye på denne tråden å lese fra side 60, der kommer informasjonen først frem og dere kan selv lese og se. Da får man se litt av sannheten bak og, ikke bare den tårevåte beskjeden fra CBE

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen er bare så sykt klein!!!

Fotballfruen som er oversminket og stiv som en ispinne, prøver å være crazy!

Jeg måtte se den 3 ganger etter hverandre, bare for å plage meg selv. Den er garantert både laget og lagt ut i fylla!

hvilken video er det snakk om?? link? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er temmelig vanlig når det kommer til mobbing. Når mobberen til slutt tar igjen, så ligger det så lang tid med oppdemmet frustrasjon og sinne at de tar igjen hardere enn de burde. Noe som selvsagt gjør at mobberne får vann på mølla og får bekreftet alt det negative de mener om mobberen. Jeg har sett akkurat det samme skje da jeg gikk på barneskolen.

Jeg forsvarer egentlig ikke CBE. Jeg synes bloggen er kjedelig og overfladisk, og har ingen som helst interesse av verken den eller henne. Jeg er ikke så opptatt av å forsvare henne som jeg er av å sette litt mer søkelys på hva det er som egentlig skjer her. Og hvor langt nedi dette man har dukket når man ikke klarer å løfte hodet, ta et steg tilbake og virkelig SE hvordan dette har havnet langt utover alle fornuftige proporsjoner.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Ganske interessant det her som sosiologisk prosess.

..og like interessant er det å se hvor langt noen bloggere er villige til å gå i håp om de store lesertallene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette er temmelig vanlig når det kommer til mobbing. Når mobberen til slutt tar igjen, så ligger det så lang tid med oppdemmet frustrasjon og sinne at de tar igjen hardere enn de burde. Noe som selvsagt gjør at mobberne får vann på mølla og får bekreftet alt det negative de mener om mobberen. Jeg har sett akkurat det samme skje da jeg gikk på barneskolen.

Jeg forsvarer egentlig ikke CBE. Jeg synes bloggen er kjedelig og overfladisk, og har ingen som helst interesse av verken den eller henne. Jeg er ikke så opptatt av å forsvare henne som jeg er av å sette litt mer søkelys på hva det er som egentlig skjer her. Og hvor langt nedi dette man har dukket når man ikke klarer å løfte hodet, ta et steg tilbake og virkelig SE hvordan dette har havnet langt utover alle fornuftige proporsjoner.

Vel, men nu blir ikke CBE mobbet, hun har blitt tatt i grov løgn.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen er bare så sykt klein!!!

Fotballfruen som er oversminket og stiv som en ispinne, prøver å være crazy!

Jeg måtte se den 3 ganger etter hverandre, bare for å plage meg selv. Den er garantert både laget og lagt ut i fylla!

Veldig godt eksempel. Fortell meg hva dette har å gjøre med hennes uprofesjonelle valg innenfor hennes butikk? Fortell meg at dette er saklig og konstruktiv kritikk av hennes dårlige business-valg. Man blir så revet med at man ser ikke hva man er med på før etterpå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men nu blir ikke CBE mobbet, hun har blitt tatt i grov løgn.

CBE har blitt mobbet over flere år, og det er denne mobbingen som har ført til hennes løgn. Som igjen fører til at mobberne får vann på mølla.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er ingen evne til selvkritikk? Til å se utover "CBE har skyld i dette selv"? Denne tråden har 168 sider på litt over en måned, og jeg vet ikke i hvor mange år det har rast tråder på KG om henne. Hvor folk har gjemt seg bak at de kritiserer hennes butikk og profesjonalitet når sannheten er at godt over halvparten av innleggene i de lange, lange trådene har gått på at hun er mindre pen, har for små pupper og stygg smak i klær. Hver eneste detalj om hennes person har blitt kritisert på et nivå som er intet mindre enn beyond patetisk. Igjen og igjen og igjen. Har moderator måtte stenge eller slette tråden, så må det med en gang åpnes en ny. Over flere ÅR.

Dette er tydeligvis viktigere enn noe annet, og engasjerer mer enn terrorhandlinger, hungersnød og norsk politikk. Man blir engasjert og mister totalt perspektiv og fotfeste på hva det er man holder på med, og hvor stort dette blir i eget hode fordi man blir med i en liten gruppe. Og alt, absolutt alt, gjemmes bak "CBE sin feil, vi kritiserer bare hennes uprofesjonelle holdning."

Denne saken i seg selv kunne vært et unikum i sosiologiske studier.

Forskjellen på de tidligere trådene og denne; er jo at denne tråden er saklig og diskuteres (stort sett) på et saklig nivå. Og kritikk er berettiget. Og ja, denne gangen mener jeg hun selv må stå ansvarlig for kritikken.

Jeg synes ikke hun fortjener å bli hetset pga utseende slik du sikter til.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var merkelig hvor mange nye fjes det plutselig kom på idag og som forsvarer henne. Virker som det er folk som kun har lest hennes tårevåte unnskyldning, VG, hvor han tar på seg hele skylda for å gi henne offer-rollen, for å redde millionbedriften, og de har kjøpt det, og ikke har fått med seg noe som helst av beviser eller noen ting.

Har ikke sett noen av disse som kommenterer her før idag. Snodig.

Dere som har kommet fra Carolines blogg kan ta en titt inn i sannheten her, og ikke bare i VG:

http://www.nordlys.n...5-34-64080.html

Er det bare hos meg eller har Nordlys fjernet alle kommentarene fra i går? Det er bare 2 stykker der nå, hva skjedde med mine? De var høyst saklige...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE har blitt mobbet over flere år, og det er denne mobbingen som har ført til hennes løgn. Som igjen fører til at mobberne får vann på mølla.

Det der blir å blande kortene ja med tanke på hvilke enestående privilegier hun har nytt og fremdeles nyter pga bedriften FotballFrue.

Endret av Gjest
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken ligner litt på dette med Helene Drage som også ble tatt i løgn. Hun skrev at folk måtte stå for sine valg...det skulle dog ikke gjelde henne! Bevis ble lagt frem etter det innlegget hvor hun beskyldte brukerne av KG for å sette ut falske rykter og bedrive mobbing....Hennes innlegg idag viser at hun også inntar offerrollen....

Det er det de må for å beholde sponsorene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...