siitrond Skrevet 12. januar 2015 #5921 Del Skrevet 12. januar 2015 http://suntvett.no/2013/12/oda-rygh-mobber-pa-nett/#more-417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestvest Skrevet 12. januar 2015 #5922 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Ja, ikke sant. En annen ting er at etter å ha fulgt utallige FF-tråder her på KG gjenom flere år, og etter å ha sett hva enkelte brukere har vært i stand til å lire av seg og spekulere i, så kan jeg faktisk forstå hvorfor dette har skjedd. Jeg forsvarer det som sagt ikke på noen måte, men jeg kan altså forstå det. Selv om Caroline er et voksent menneske som selv har valgt å være en offentlig person, så må det være grenser for hva hun skal være nødt til å oppleve og takle av hets. Når enkelte brukere her inne jubler og feirer denne avsløringen som om det skulle vært en ukjent drapsmann som var blitt tatt, så forteller det meg at visse brukere har et usunt forhold til henne. Det er liksom ikke selve saken som er det viktigste, men det faktum at de endelig har klart å ta henne på noe igjen! Der sa du det: Ta henne på noe igjen. Hvorfor skal det konstant være noe å ta henne på, skal du kanskje heller spørre. Det er så mye juks og bedrageri i den millionbedriften. Og ja, det er nettopp det det er: En millionbedrift, en karrierekvinne, og ikke et uskyldig offer hun plutselig skal male seg som med en gang, hver gang hun blir tatt i noe. Hvem er hun egentlig? En mann Personlig trener ved navnet Åge? Sterke moren og treneren Caroline og plutselig Offeret Caroline som ikke kan spise fordi hun har blitt avslørt i at hun selv kommenterer i kommentarfeltet? Fotografen og retusjeringseksperten som leder tenåringsjenter inn i spiseforstyrrelser? Caroline som sammen med mannen i kommentarfelt angriper enkeltpersoner?... Tenåringsjenter er en svært utsatt og sårbar gruppe. Det er svært alvorlig det hun driver med. Å angripe en person fra flere hold i et kommentarfelt, ( ved å utgi seg for å være flere ), for en ung jente som sitter en bak skjerm i et lukket rom, meget sannsynlig uten noe som helst kontaktnett kan oppleves svært vondt, og sitte lenge igjen. Du bør revurdere hvem som er offeret her. Det samme gjelder retusjeringsbildene. Med alle detaljerte treningsdagbøkene, lavkarbo-oppskriftene. Ei tenåringsjente kunne tro at hun kunne få samme resultatene om hun kunne bare holde seg til de treningrutinene og følge de matoppskriftene. Jeg vil tro mange gjorde dette. Og at depresjonen kom etter mye hardt arbeid når de ikke fikk den samme kroppen som henne. Fordi hennes bilder var retusjerte. Det er ting som dette som får unge jenter til å tro at det er noe galt med dem, får dem til å ty til desperate midler. Det er slike ting som leder til spiseforstyrrelser. Det er forkastelig av en voksen karrierekvinne å drive med en slik omfattende nettmobbing av de som faktisk er hennes inntektkilde. ryddet for spekulasjoner. irrlys, mod. Endret 12. januar 2015 av gjestvest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aphrodite Skrevet 12. januar 2015 #5923 Del Skrevet 12. januar 2015 http://suntvett.no/2013/12/oda-rygh-mobber-pa-nett/#more-417 Oi, han har oppdatert med facebook kommentarer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #5924 Del Skrevet 12. januar 2015 Ser det ut som om jeg søker en slik narsissistisk rolle? Bare det å ønske å blottlegge seg selv ved å ta en million bilder av egen person, tjene store summer på ad-links og vise sitt liv til hele landet er for meg så fjernt at jeg knapt har ord. Jeg forstår ikke at noen er nødt til å redigere noen bilder, aller minst ei så pen jente som det Fotballfrua er. Samfunnet i dag er på mange måter sykelig hva angår kropp, selvbilde og utseende og alle rosabloggerne er gallionsfigurer her og leder an veien. Selvfølgelig ser yngre jenter opp til dette livet. DET finner jeg kritikkverdig. Hva jenter gjør og ikke gjør i dag er rimelig uinteressant, det er ingen standard for hva som er bra, det er heller en standard på hvor vilt det har blitt. Jeg ser ingen gode argumenter her. Hvis noen sier at jeg har slappe bryster så betyr det vel ingenting, jeg synes dem er flotte? Hvor tror du jeg har det fra? Er jeg avhengig at menn sier det eller er det noe jeg har fått med meg hjemmefra? Godtar du slike blogger som dette så får du ta det på din kappe. Jeg ser veldig mange kritikkverdige forhold, og jeg vet at jeg ikke er alene om det. Jeg kjenner ikke deg, men som sagt vet man det ikke før man er der selv. Og som sagt vil de fleste som sender inn bilder til storm.no ikke innrømme at de har redigert bildene, men saken er at man faktisk må gjøre det om man ønsker å vinne. Man vinner ikke med et normalt bilde der litt av fargene er redigert bare. Derfor ser jeg hvorfor CBE har gjort som hun har gjort selv om jeg ikke støtter det. Jeg støtter på samme måte ikke de som vinner ved å redigere bildene sine i fotokonkurranser, men jeg skjønner hvorfor de gjør det. Og det er to vidt forskjellige ting. Ser du forskjellen selv, eller må jeg forklare deg litt grundigere? Hvis noen sier du har slappe bryster 10 ganger hver dag så er det ikke sikkert at du etterhvert vil føle at de er fine. Om du ikke forstår det så kan vi sammenligne det med mobbing: om noen sier du er stygg hver eneste dag og du aldri eller sjelden får høre at du er fin som du er så vil du faktisk tro på det etter en stund. Men for all del så kan det være du aldri noen gang har hatt dårlig selvtillit slik at det er veldig vanskelig for deg å sette deg inn i situasjonen. For meg er det ikke så vanskelig som det er for deg og derfor forstår jeg hvorfor man ønsker å forsvare seg selv som sagt selv om jeg ikke støtter måten det har blitt gjort på. Jeg håper nå at du klarer å se forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 12. januar 2015 #5925 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg tror ikke jeg noen gang har sett på en blogger som en venninne i grunn, men men Om du vil lese hva jeg mener om saken så kan du se lengre opp. Det jeg kommenterer er at det kanskje er på tide å finne på noe annet å gjøre om man sitter på en blogg i timesvis hver dag. Nå gidder jeg ikke skrive det samme en gang til, så nå håper jeg at du klarer å lese det og ikke skrive noe helt annet en gang til. Jeg kjenner ingen som sitter og saumfarer en blogg i timesvis hver dag for å finne feil. Jeg gjør det i hvert fall ikke. Noen er faste lesere, og noen er lesere med et kritisk blikk. Man trenger faktisk ikke være manisk eller hatefull av den grunn. Jeg har ingen ting til overs for folk som bruker tid på å sitte på nettfora og hetse bloggere, der iblant CBE, for ting som går på person, men dette som har kommet fram nå er annerledes, og har ingenting med denslags å gjøre. For meg handler dette overhodet ikke om CBE som person. Jeg kjenner henne ikke, og har ikke lest bloggen hennes nok til å gjøre meg opp spesielt mange meninger. Dette som har skjedd her er vanvittig kritikkverdig, og jeg synes det er flott at noen har tatt jobben med å få det fram i lyset, både mtp forbrukerne, og for å forhindre andre store bloggere/millionbedrifter i å bedrive lignende juks. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinite Skrevet 12. januar 2015 #5926 Del Skrevet 12. januar 2015 Igjen - har du faktisk fått med deg saken og sett hva det er de svarer på? For det er ikke snakk om å svare tilbake på hets (det aller meste, i alle fall). Men selv om det ikke er hetsen de svarer på, så har de likevel vært nødt til å lese hetsen. All hetsen. Dermed er det ikke rart at ballongen av og til sprekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #5927 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg kjenner ingen som sitter og saumfarer en blogg i timesvis hver dag for å finne feil. Jeg gjør det i hvert fall ikke. Noen er faste lesere, og noen er lesere med et kritisk blikk. Man trenger faktisk ikke være manisk eller hatefull av den grunn. Jeg har ingen ting til overs for folk som bruker tid på å sitte på nettfora og hetse bloggere, der iblant CBE, for ting som går på person, men dette som har kommet fram nå er annerledes, og har ingenting med denslags å gjøre. For meg handler dette overhodet ikke om CBE som person. Jeg kjenner henne ikke, og har ikke lest bloggen hennes nok til å gjøre meg opp spesielt mange meninger. Dette som har skjedd her er vanvittig kritikkverdig, og jeg synes det er flott at noen har tatt jobben med å få det fram i lyset, både mtp forbrukerne, og for å forhindre andre store bloggere/millionbedrifter i å bedrive lignende juks. At du ikke kjenner noen er greit nok det, men saken er at det er flere som gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 12. januar 2015 #5928 Del Skrevet 12. januar 2015 CBE har oppdatert bloggen, og jeg vil bare si en ting: Caroline, det du skriver om er ikke hva som er blitt diskutert i denne tråden, så hold deg for god til å anklage de som har lett opp EKTE bevis for dine og din manns utrolige tåpelige falske kommentarer, for å drive med mobbing. Jeg syns det er leit at noen har hetset og mobbet deg og din familie, men vær så snill! Her har dere begge LØYET, MANIPULERT og drevet med HERSKETEKNIKKER i flere år! Grow up! 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 12. januar 2015 #5929 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg er enig i at det blir for dumt med offer-rollen som de / hun har inntatt. Men jeg lurer om hun stiller seg spørsmålet om hvorfor akkurat hun får så mye kritikk. Jeg leser bloggene til veldig mange andre jenter som blogger om trening, mat og diverse. Det er jo en grunn til at det vanker så mye kritikk mot henne; det er jo ingen andre som opplever noe i nærheten av denne hetsen slik som hun gjør.Og det er jo nettopp dette mange prøver å forklare gang på gang; de som er kritiske til henne. De blir da bare stemplet som sjalu. Grunnen til at hun er et "offer" for så mye kritikk er jo nå blitt veldig tydelig. Manglende respekt og ydmykhet for sine lesere er jo bare en ting. Fotballfrue derimot tar ikke denne kritikken til seg på noen som helst måte og kjører på i samme stil. Det er jo frivillig? Akkurat som det er frivillig å ha en blogg, dele alt mulig, og ikke minst er det hennes valg å pynte på sannheten og lyve. Og det er vel frivillig å ha et kommentarfelt? Det er jo dette de lever av; det som skaper oppmerksomhet og penger i kassen. Og så er det hun som er offeret? Igjen fortsetter hun i samme stil. Det er jo bare latterlig. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsa Skrevet 12. januar 2015 #5930 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg kjenner ikke deg, men som sagt vet man det ikke før man er der selv. Og som sagt vil de fleste som sender inn bilder til storm.no ikke innrømme at de har redigert bildene, men saken er at man faktisk må gjøre det om man ønsker å vinne. Man vinner ikke med et normalt bilde der litt av fargene er redigert bare. Derfor ser jeg hvorfor CBE har gjort som hun har gjort selv om jeg ikke støtter det. Jeg støtter på samme måte ikke de som vinner ved å redigere bildene sine i fotokonkurranser, men jeg skjønner hvorfor de gjør det. Og det er to vidt forskjellige ting. Ser du forskjellen selv, eller må jeg forklare deg litt grundigere? Hvis noen sier du har slappe bryster 10 ganger hver dag så er det ikke sikkert at du etterhvert vil føle at de er fine. Om du ikke forstår det så kan vi sammenligne det med mobbing: om noen sier du er stygg hver eneste dag og du aldri eller sjelden får høre at du er fin som du er så vil du faktisk tro på det etter en stund. Men for all del så kan det være du aldri noen gang har hatt dårlig selvtillit slik at det er veldig vanskelig for deg å sette deg inn i situasjonen. For meg er det ikke så vanskelig som det er for deg og derfor forstår jeg hvorfor man ønsker å forsvare seg selv som sagt selv om jeg ikke støtter måten det har blitt gjort på. Jeg håper nå at du klarer å se forskjellen. Prøv å se forskjellen her; - jeg sender ikke inn bilder til nettsteder i håp om å få tilbakemeldinger - jeg poster ikke bilder av meg selv for å få likes eller fine kommentarer - min selvfølelse går på mitt intellekt og mine barn og evnen til å ha en frisk og sunn kropp Jeg lever ikke i en verden hvor fotokonkurranser (?) er et tema, vi tar bilder for å forevige glade og viktige øyeblikk, ikke for å speile en fasade av hvordan vi selv ønsker å fremstille oss. Bruker du timer på badet før du klarer å ta et bilde med andre kanskje? Jeg har møtt mange slags mennesker som har sagt mye rart til meg, jeg har riktignok aldri søkt en kjendistilværelse og det er helt selvfølgelig at de utsettes for mye mer enn hva som er normalt. Men nå sier jo Frua selv i dag at det er mannen som leser kommentarene, og ikke hun - hun ser altså ikke det verste, skal vi tro henne selv. (Jeg gjør ikke det, men det er nå en annen sak). Likefullt så er det veldig mange kjendiser som opplever et enormt trykk, men de legger seg ikke ned i fosterstilling av den grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor utseendet skal være et diskusjonstema en gang. Krenkelser går først og fremst på deg selv - det du velger å la deg bli krenket av. Det går an å ikke bli det nemlig. Selvfølelse og god selvfølelse får man inn med morsmelken og i årene i oppveksten. Det viktigste er å bli trygg på den du er, ikke kverulere på hvordan man ser ut, det er jo helt likegyldig. - 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. januar 2015 #5931 Del Skrevet 12. januar 2015 Er det noe denne saken viser, så er det at bedriften Treasures totalt mangler etiske antenner og retningslinjer for driften sin og at fotballfruen og fotballfruemannen mangler evne til å innrømme feil. Saken viser også at det er folk der ute som ikke skjønner forskjellen på bloggen CBE og privatpersonen CBE. Det aller tristeste er vel at CBE overhodet ikke har skjønt det heller.Jeg tenker det er på høy tid at profesjonelle blogger (=blogger som genrerer inntekter over hobbystørrelse) underlegges noen redaksjonelle ordninger. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 12. januar 2015 #5932 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er gjerne slik at når noe vondt skjer, så må det være alle andre sin feil og ikke seg selv og sin partner. Hun er neppe moden nok til å innse at de egentlige problemene ligger hos henne og mannen, og ikke alle andre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5933 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er normalt å ikke føle skadefryd og ikke være sykelig opptatt av å ta noen. Du bør kanskje lese hva jeg har skrevet. Jeg har skrevet at de ikke har håndtert det på rett måte, men at jeg forstår hvorfor de har reagert på den måten. Så du bør kanskje vurdere å trekke tilbake den der Det vi er ute etter og ta er millionbedriften CBE som har kommet dit den er på falskt grunnlag, og i stedet for å legge seg helt flat og beklage, så legger privatpersonen (venninnen) Caroline ut et innlegg hvor hun legger skylden på akkurat de personene som har gjort bloggen til millionbedrift. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DitteH Skrevet 12. januar 2015 #5934 Del Skrevet 12. januar 2015 Tv2 har omtalt saken også. http://www.tv2.no/2015/01/12/underholdning/caroline-berg-eriksen/blogg/fotballfrue/6440058 http://www.tv2.no/2015/01/11/underholdning/caroline-berg-eriksen/fotballfrue/blogg/6438804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5935 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette: 1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer. 2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker. Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglefjær Skrevet 12. januar 2015 #5936 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Som mange har skrevet tidligere er det viktig at diskusjonen nå holdes sakelig, og det gjør det ikke noe bedre ved å kommentere hverandres slappe pupper. Jeg har tittet på denne tråden etter at jeg fant den på "whatthehell.blogg.no", som har laget et innlegg om kommentarsaken, og syntes det er litt skremmende. Jeg fryder meg ikke over at CBE og LKE igjen blir avslørt, jeg heier ikke på den ene eller den andre i diskusjonen og prøver å se på hele saken objektivt - da det er en blogg jeg selv ikke ofte er innom, til tross for at jeg er en jente på tyve. Det jeg reagerer på - og synes er bra - er at juks kommer frem. Som mange påpeker er det nettopp unge jenter og kvinner som er den største målgruppen, en samfunnsgruppe som er veldig sårbare. Det at paret i flere år har skrevet støttende kommentarer til seg selv og hetset sine egne lesere - inntektskilden og de som gjør det mulig for CBE.no å faktisk være ett milionforetak - ser jeg på som veldig kritikkverdig da det, sammen med bilderedigeringen, er med på å skape et falskt bilde på noe som skal være "sunt og naturlig for unge jenter å følge med på". Jeg skal prøve å holde meg sakelig, ettersom det virker som at alle inne på forumet har gått over til å hakke på hverandre istedet for å fortsette med konstruktiv kritikk, haha. Det som er kritikkverdig ved denne falske kommenteringen er at kommentarene de selv har svart på ikke er veldig alvorlige, det er ikke hets, ikke hat og ikke mobbing. Det er kun lesere som er enten nyskjgerrige og som stiller spørsmål til det CBE har skrevet (feks det med trening og mensen). Det at CBE og LKE da har kommet med tilbakemeldinger som "mentalt tilbakestående", "kule i pannen" og utgir seg for å være fagpersoner og beskyttende titler er det jeg personlig reagerer på. Jeg har sett alle bevisene som er lagt ut, og synes selv at de enten kunne holdt seg god for å publisere kommentaren for så å svare på den under falskt navn (tross alt de som styrer hvilke kommentarer de publiserer) eller kommet med et ordentlig og konstruktivt svar. Rett og slett. l tillegg går ikke dette bare på CBE, men også LKE sin egen private blogg.. Kommentarene som er kommet ut som bevis er en ting, men tenk også på at de kan ha skrevet langt fler uten å være logget inn som admin. (Skal ikke lage en konspirasjon, men ser at det er nevt før i denne tråden) Ryddet for spekulasjoner. irrlys, mod. Dette ble veldig langt, og beklager for det. Synes det er viktig å påpeke til slutt at jeg personlig synes det er bra at foretaket og deres litt skitne og kyniske metoder blir avslørt - men synd at det skal hetses så mye på CBE som privatperson. Selvom det er vanskelig å sette et skille, da hun selv blander disse to "rollene". Endret 12. januar 2015 av irrlys 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 12. januar 2015 #5937 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette: 1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer. 2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker. Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad. Jeg er jo forsåvidt enig i det du skriver; men hvorfor er det nå sånn at hun er den eneste bloggeren som opplever dette? Ingen av de andre rosabloggerne opplever hets slik som henne. Det er jo en grunn til at det er sånn; og det er må hun jo stå til ansvar for selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 12. januar 2015 #5938 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er litt surrealistisk hvor stort dette har blitt, det er jo i bunn og grunn en latterlig triviell sak. Jeg har ikke så veldig sterke meninger om dette, men får to ulike tanker i hodet med en gang jeg ser dette: 1. Caroline er uprofesjonell med tanke på hvor stor bedrift hun styrer. 2. Saken som går nå minner meg om en skolegård hvor en elev sier et par dumme ting og blir omringet av hundrevis av elever hver dag i flere år som mobber, dytter og peker på henne. Til slutt får eleven nok og dytter hardt tilbake på noen av dem. Og da gisper alle med store, uskyldige øyne over hvor forferdelig eleven er, og at de nettopp har fått bekreftet alle sine mistanker. Det er dårlig butikk å være uprofesjonell, noe Caroline har vist seg å være flere ganger. Men den lynsjementaliteten hun har blitt utsatt for over flere år nå er noe av det mest patetiske og skremmende jeg har sett på lenge. Ja, hun har gjort flere dårlige ting, men det hun har gjort drukner fullstendig i den helt latterlige mobbementaliteten hun har blitt utsatt for. Dette er nabokona bak kjøkkengardinene og massehysteri i aller verste grad. Så du har heller ikke fått med deg at det ikke er privatpersonen CBE noen er ute etter her, men den uprofesjonelle og uærlige praksisen som utøves i bloggen? En millionbedrift med et enormt apparat bak seg? CBE som privatperson har jeg ikke tenkt å ha noen medning om, da jeg ikke har forutsetninger for det, men uredeligheten, og mangelen på etikk og integritet som bedriftsleder bak norges største blogg er åpenbar, og den har vi alle rett til å ha en mening om. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. januar 2015 #5939 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg er jo forsåvidt enig i det du skriver; men hvorfor er det nå sånn at hun er den eneste bloggeren som opplever dette? Ingen av de andre rosabloggerne opplever hets slik som henne. Det er jo en grunn til at det er sånn; og det er må hun jo stå til ansvar for selv. Så siden det er en grunn for det, så er all lynsjementaliteten rettferdiggjort? Jeg tror grunnen til at det er så mange som henger seg på har mer å gjøre med flokkmentalitet og flokkhysteri enn det har å gjøre med henne. Ja, hun har gjort feil. Dårlige og uprofesjonelle valg. Flere ganger. Men de feilene hun har gjort står ikke i stil til det massehysteri og den mobbingen og forfølgelsen hun blir utsatt for. Jeg synes vel egentlig dette er et interessant fenomen, rent sosiologisk sett, fordi det sier en del om hvordan vi mennesker fungerer. Hvordan vi samler oss sammen når vi finner en felles syndebukk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 12. januar 2015 #5940 Del Skrevet 12. januar 2015 Så siden det er en grunn for det, så er all lynsjementaliteten rettferdiggjort? Jeg tror grunnen til at det er så mange som henger seg på har mer å gjøre med flokkmentalitet og flokkhysteri enn det har å gjøre med henne. Ja, hun har gjort feil. Dårlige og uprofesjonelle valg. Flere ganger. Men de feilene hun har gjort står ikke i stil til det massehysteri og den mobbingen og forfølgelsen hun blir utsatt for. Jeg synes vel egentlig dette er et interessant fenomen, rent sosiologisk sett, fordi det sier en del om hvordan vi mennesker fungerer. Hvordan vi samler oss sammen når vi finner en felles syndebukk. Jeg tror mye av problemet bunner i at CBE selv ikke evner å skille praivatpersonen CBE og millionbloggeren CBE. Spesielt godt kommer det fram i den tåredryppende talen som forsvarer den uredelige praksisen som har foregått i bloggen over år. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg