FruRosa Skrevet 14. august 2018 #59241 Skrevet 14. august 2018 17 minutter siden, Max Potente skrev: Nettopp! Problemet ligger visst i at leserne ikke leser bloggen på riktig måte. 🙄 Og/eller ser bildene på skjermer som er feil kalibrert 😂 10
Irja Skrevet 14. august 2018 #59242 Skrevet 14. august 2018 😂 Har kjørt mye bil på norske veier, men aldri sett så mange turkise biler samlet på ett sted! 43
Gjest Keikolina Skrevet 14. august 2018 #59243 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, Irja skrev: 😂 Har kjørt mye bil på norske veier, men aldri sett så mange turkise biler samlet på ett sted! He he nei. Vi har billeker med barna i bilen. Da skal vi velge hver vår farge, jeg velger grønn turkise biler og jeg taper bestandig Det mest sjeldne man ser på veien.
Inocybe Skrevet 14. august 2018 #59244 Skrevet 14. august 2018 35 minutter siden, Keikolina skrev: He he nei. Vi har billeker med barna i bilen. Da skal vi velge hver vår farge, jeg velger grønn turkise biler og jeg taper bestandig Det mest sjeldne man ser på veien. Nå vet du hvor du skal dra for å vinne 28
Gjest Keikolina Skrevet 14. august 2018 #59245 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, Inocybe skrev: Nå vet du hvor du skal dra for å vinne Ha ha ha jaaa
MissLucy Skrevet 14. august 2018 #59246 Skrevet 14. august 2018 3 timer siden, Viking-girl skrev: 7 grønne/turkise biler og de andre er hvite? fascinerende opphopning av grønne biler. Trodde de fleste biler som blir solgt i dag var hvite eller sorte. Det er ikke ofte man ser en grønn bil lenger. Kanskje det er et veteranbiltreff?? 9
Kleenex Skrevet 14. august 2018 #59247 Skrevet 14. august 2018 2 timer siden, mikrobe skrev: Da har hun nok kalibrert skjermen. Ja det hjelper å kalibrere, he he. Er det det man kaller å kaste stein i glasshus eller ris til egen bak? 6
Kleenex Skrevet 14. august 2018 #59248 Skrevet 14. august 2018 29 minutter siden, MissLucy skrev: fascinerende opphopning av grønne biler. Trodde de fleste biler som blir solgt i dag var hvite eller sorte. Det er ikke ofte man ser en grønn bil lenger. Kanskje det er et veteranbiltreff?? Ja, eller så er det kunst? 1
Papirfly Skrevet 14. august 2018 #59249 Skrevet 14. august 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Papirfly, mod. 1
Gjest Saul Skrevet 14. august 2018 #59250 Skrevet 14. august 2018 6 timer siden, Truka skrev: Man står faktisk helt fritt til å diskutere bloggen og bildene de tar Her har LKE «ødelagt» naturbildene ved å gjøre skogen som fremdeles er grønnkledd nesten svart. Hva ville han frem til, vil han ha frem at det er høst om litt? I såfall blir ikke bilene turkise, og skogen blir faktisk fargerik. Jeg synes de har bommet totalt, jeg synes bildene er fæle. Og jeg ser også at flere og flere bilder får dette tragisk mørke over seg. Se bare på bilder av han selv - de er redifgert ihjel.. Og å be folk kalibrere skjermene sine viser hvor lite de tiler kritikk 5 timer siden, Berga skrev: Vi kan kanskje diskutere kvaliteten på naturbildene? Jeg ser jo at dette er amatører og jeg tror dessverre de har redigert bort det lille som var av dybde og dramatikk. Nå var vel innlegget ditt retorisk så jeg skal ikke si mer ... enn at en blogg er til for leserne og deres kritiske/ukritiske blikk. Og består bloggen stort sett av foto, blir det fotoene som får størst interesse, helt uavhengig av om det er reklame eller fyllstoff. Angående reklame: De klærne er vel spons? Jeg lurte oppriktig på om det var noe man ønsket å oppnå, at det var noe jeg ikke hadde fått med meg, derav spørsmålet. Men svaret er altså at man bare vil diskutere for diskusjonens del? Som sikkert er mer fruktbart enn mitt spørsmål (jeg bare synes det var en rar ting å henge seg opp i - det går ikke utover noen som helst..)
gjest:) Skrevet 14. august 2018 #59251 Skrevet 14. august 2018 16 hours ago, Saul said: Ad de siste naturbildene; Av hva jeg kan se er dette et fullstendig redaksjonelt innlegg fra firmaet. Ikke skjult reklame, ikke noe alkohol, ingen mindreårige. Uansett hva man synes om bildene, så sier bloggeier at redigeringen er gjort for å få et uttrykk de ønsker. Da lurer jeg på hva man vil med kritikken? Er det noe man ønsker å oppnå eller er det kun å kritisere for å kunne debattere her (som er innafor på et diskusjonsforum)? Hæ? Det er da lov å diskutere redaksjonelt innhold. Aviser blir også kritisert for å manipulere bilder. https://www.dagbladet.no/kultur/dette-prisbelonte-bildet-viste-seg-a-vaere-manipulert-na-er-det-felt-i-pfu/61932470 7
Mrs Bella Skrevet 14. august 2018 #59252 Skrevet 14. august 2018 2 timer siden, MissLucy skrev: fascinerende opphopning av grønne biler. Trodde de fleste biler som blir solgt i dag var hvite eller sorte. Det er ikke ofte man ser en grønn bil lenger. Kanskje det er et veteranbiltreff?? Selv om vi var der på nesten samme tidspunkt og stoppet samme sted og tok bilder, så er likevel våre bilder så forskjellige fra bloggens. Og disse turkise bilene så vi heller ikke🙈🙄😂. 18
BlendaSensitive Skrevet 14. august 2018 #59253 Skrevet 14. august 2018 Jeg lover. Min data til ørten tusen er kalibrert. Om den ikke var det hadde grafisk produksjon vært svært vanskelig og mine kunder svært misfornøyd. Og jeg nekter tro 50% av bilene i Norge plutselig er turkos og resten hvit. God de har kommet til fornuften. ps. Hva har frua på seg i siste Instagram, reklamen for Fotoknutsen? Mormors forkle? https://www.instagram.com/p/BmbrMwOAuOj/?hl=sv&taken-by=carolinebergeriksenno 11
Ultiva Skrevet 14. august 2018 Forfatter #59254 Skrevet 14. august 2018 (endret) 4 timer siden, Max Potente skrev: "Neste gang skal vi passe på så det ikke er så mange turkise biler når vi tar bilde 😉" Og så i neste svar: "Når det er sagt så var det enkelte områder i bildet som hadde fått en turkis farge, men det gjaldt altså ikke alle bilene." http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/13/this-is-norway/#comments *klippet bort for å forkorte innlegg* https://imgur.com/a/qAPj7ri 6 turkise og 6 hvite biler. Flaskegrønne elver med et sterkt hint av mint - mellom nærmest sorte skoger. Makan til ihjelredigerte bilder. Endret 14. august 2018 av Ultiva 17
Mrs O'Donell Skrevet 14. august 2018 #59255 Skrevet 14. august 2018 8 minutter siden, BlendaSensitive skrev: ps. Hva har frua på seg i siste Instagram, reklamen for Fotoknutsen? Mormors forkle? https://www.instagram.com/p/BmbrMwOAuOj/?hl=sv&taken-by=carolinebergeriksenno Det er så søtt og rosa og fluffy og vakkert og .... rosa. Jeg er sikkert slem, men den treningsinspirasjonsgreia på insta ga meg latterkrampe 🙈 når tilogmed location for dagens work out blir valgt for å matche dagens outfit bikker det over til fullstendig latterlig. 24
Populært innlegg Ultiva Skrevet 14. august 2018 Forfatter Populært innlegg #59256 Skrevet 14. august 2018 (endret) 18 timer siden, Saul skrev: Ad de siste naturbildene; Av hva jeg kan se er dette et fullstendig redaksjonelt innlegg fra firmaet. Ikke skjult reklame, ikke noe alkohol, ingen mindreårige. Uansett hva man synes om bildene, så sier bloggeier at redigeringen er gjort for å få et uttrykk de ønsker. Da lurer jeg på hva man vil med kritikken? Er det noe man ønsker å oppnå eller er det kun å kritisere for å kunne debattere her (som er innafor på et diskusjonsforum)? Det er flere brukere her inne som mener at bedriftens bilder er "best i klassen", "et hestehode foran alle andre" osv. Mens de fleste altså ser ihjelredigerte bilder og en frontfigur som stort sett fremstår så kunstig og pinnestiv i poseringene at det er pinlig - selv etter nærmere TI år i gamet. Denne bedriften er et godt eksempel på et firma som ikke oppdaterer seg faglig, som ikke følger med på kundenes behov og som avfeier all kritikk fra kundene som misunnelse og hat. Altså; "Neste gang skal vi passe på så det ikke er så mange turkise biler når vi tar bilde 😉" "Da er det nok du som må kalibrere skjermen din 🙂" Altså... Er det virkelig mulig å være så frekk og uprofesjonell? De ble grundig avslørt for 3 år siden - for FEM lange år med omfattende slankeredigering av bildene på bloggen. Likevel fremstår de altså bedrevitende og arrogante så det holder. CBE uttalte i fbm skandalene at hun sikkert har et dra til-tryne (for å stakkarsliggjøre seg selv og å demonisere kritikerne). Men det er jo den konsekvente dra til-oppførselen som alle reagerer på! Endret 14. august 2018 av Ultiva 52
Gjest Truka Skrevet 14. august 2018 #59257 Skrevet 14. august 2018 (endret) Trening i «nystua» i treningstøy som passer tapet, kunstige blomster og møbler, og det vi her kaller grynblanding i gullskål. Kan det bli mer harry enn dette. Endret 14. august 2018 av Truka
Jobbermedbarn Skrevet 14. august 2018 #59258 Skrevet 14. august 2018 Det jeg sitter og lurer på er hvor mye de fortsatt redigerer andre bilder når de ihjelredigerer norsk, vakker natur på denne måten? Svaret sier seg vel egentlig selv... 33
Irja Skrevet 14. august 2018 #59259 Skrevet 14. august 2018 14 minutter siden, Truka skrev: Trening i «nystua» i treningstøy som passer tapet, kunstige blomster og møbler, og det vi her kaller grynblanding i gullskål. Kan det bli mer harry enn dette. Hvor ser dere dette? Snap? og når begynner bloggerne ? 😷 1
Surikatt Skrevet 14. august 2018 #59260 Skrevet 14. august 2018 17 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Det jeg sitter og lurer på er hvor mye de fortsatt redigerer andre bilder når de ihjelredigerer norsk, vakker natur på denne måten? Svaret sier seg vel egentlig selv... En leser skryter av hvor flinke de er blitt til å redigere bilder. De ihjelredigerer seg selv, det ser man tydelig på bilder. Hvorfor er de så misfornøyde med eget utseende når de selv mener de er perfekte og hvorfor er to voksne mennesker så utseendefiksert? 16
Fremhevede innlegg