Snaskesnusken Skrevet 18. juli 2018 #57901 Skrevet 18. juli 2018 (endret) 1 time siden, Kariannne skrev: Det blir nesten litt sånn "Her kan vi poste bilder av de i fleng for her slettes alle spor av at vi har overeksponert barndommen deres. De vil aldri få vite at vi daglig la ut bilder av alt de gjorde" Jeg skjønner heller ikke hvem publikum liksom skal være? Hvem har interesse av å se masse bilder av andre sine barn? Fremmede mennesker? Jeg forstår ikke. Jeg har tidligere nevnt dette med omsorgssvikt. Jeg kan ikke skjønne at det er lov å selge barna på denne måten. Endret 18. juli 2018 av Snaskesnusken 20
Surikatt Skrevet 18. juli 2018 #57902 Skrevet 18. juli 2018 Hvor ofte vil dere si hun snapper barna og legger ut på instastory? 2
Marimekkoen Skrevet 18. juli 2018 #57903 Skrevet 18. juli 2018 (endret) 21 minutter siden, Surikatt skrev: Hvor ofte vil dere si hun snapper barna og legger ut på instastory? Er ikke det så og si daglig? Følger ikke på snap, så der kan jeg ikke uttale meg, men synes jeg ser bakhodene i lek nær hver gang jeg klikker meg gjennom instastory. Correct me gjerne om jeg tar feil. Lagt til: så dagens instastory nå, og ser ut til at de har sluttet med konsekvent bakhodefilming...dialog og filming av ansikter. Endret 18. juli 2018 av Marimekkoen 10
Gjest Cocosa Skrevet 18. juli 2018 #57904 Skrevet 18. juli 2018 CBE har selv slettet innlegg, bilder og kommentarer med svar. Hvorfor er uvisst, kanskje hun så det ikke passet likevel. Er ikke innlegget om hvorfor de valgte å skjerme eldste slettet? Denne muligheten har ikke barna. Rart at de ikke ser dette.
Snaskesnusken Skrevet 18. juli 2018 #57905 Skrevet 18. juli 2018 1 time siden, Cocosa skrev: CBE har selv slettet innlegg, bilder og kommentarer med svar. Hvorfor er uvisst, kanskje hun så det ikke passet likevel. Er ikke innlegget om hvorfor de valgte å skjerme eldste slettet? Denne muligheten har ikke barna. Rart at de ikke ser dette. Det er sikkert noen som har tatt vare på det. 2
Jobbermedbarn Skrevet 18. juli 2018 #57906 Skrevet 18. juli 2018 Hvordan rettferdiggjør de denne utleveringen for seg selv? Som mor selv og en jobb der barns beste er i sentrum hele tiden, er det helt umulig for meg og forstå dette valget! For meg er dette ren og skjær egoisme på så høyt nivå at jeg kjenner på både kvalme og ja, nesten forakt! Jeg håper den jobben som gjøres for å få restriksjoner rundt utlevering av mindreårige blir høyt prioritert... I motsetning til hvordan disse bloggerne, etter min klare mening, prioriterer det beste for barna sine... 27
Surikatt Skrevet 18. juli 2018 #57907 Skrevet 18. juli 2018 Hun har levd for lenge i en usunn blogger tilværelse og er mer opptatt av bekreftelse og skryt enn barnas beste. At hun selv er avhengig av bekreftelse burde ikke gå ut over barna. På ferien skal hun bare være, skriver hun. Men bilder, tekster og poseringer er alt i full gang. 18
Snaskesnusken Skrevet 18. juli 2018 #57908 Skrevet 18. juli 2018 5 timer siden, Marimekkoen skrev: Er ikke det så og si daglig? Følger ikke på snap, så der kan jeg ikke uttale meg, men synes jeg ser bakhodene i lek nær hver gang jeg klikker meg gjennom instastory. Correct me gjerne om jeg tar feil. Lagt til: så dagens instastory nå, og ser ut til at de har sluttet med konsekvent bakhodefilming...dialog og filming av ansikter. Det er ikke bare bakhoder på insta dessverre. Tviler på at hun hadde funnet seg i samme eksponeringen som hun utsetter sine barn for. 13
Gjest Cocosa Skrevet 18. juli 2018 #57909 Skrevet 18. juli 2018 1 time siden, Snaskesnusken skrev: Det er ikke bare bakhoder på insta dessverre. Tviler på at hun hadde funnet seg i samme eksponeringen som hun utsetter sine barn for. Når hun deler bilder fra egen barndom er det tre fotografier som går igjen. Aldri noe nytt. Hvorfor det? Vil hun ikke vise barndommen sin til totalt fremmede mennesker? 🧐
Populært innlegg Snaskesnusken Skrevet 18. juli 2018 Populært innlegg #57910 Skrevet 18. juli 2018 24 minutter siden, Cocosa skrev: Når hun deler bilder fra egen barndom er det tre fotografier som går igjen. Aldri noe nytt. Hvorfor det? Vil hun ikke vise barndommen sin til totalt fremmede mennesker? 🧐 Tenk deg dette scenariet; Bloggeren står opp en morgen, setter på kaffen og finner frem mobilen for å sjekke sosiale medier. Hun ser på Instagram at hennes mor har delt en drøss med bilder av henne i ulike settinger, fra forskjellige vinkler og lignende. Videre ser hun på mystory at det ligger videoer av henne som hun ikke vet er blitt filmet engang. Bilder og videoer er selvføgelig ikke blitt publisert med hennes samtykke. Hun blir eksponert og fratatt sitt privatliv av sin egen mor. Jeg er ganske så sikker på at helvete hadde brutt løs. 68
Sophia_08 Skrevet 18. juli 2018 #57911 Skrevet 18. juli 2018 9 hours ago, Marimekkoen said: Er ikke det så og si daglig? Følger ikke på snap, så der kan jeg ikke uttale meg, men synes jeg ser bakhodene i lek nær hver gang jeg klikker meg gjennom instastory. Correct me gjerne om jeg tar feil. Lagt til: så dagens instastory nå, og ser ut til at de har sluttet med konsekvent bakhodefilming...dialog og filming av ansikter. Siste på instastory: Filming av mindreårige som spiser middag, samt LKE som også spiser. CBE spør LKE: "Koser du deg?" Og han nikker.. og det var det hele. Jeg tenker.. hvorfor føler CBE at hun MÅ publisere og dele disse private ferieøyeblikkene med tusen av følgere? Innholdsmessig vil jeg si dette er close to nada, så hvorfor dele dette med "hele verden"? Jeg blir så trist! Legg fra deg mobilen og nyt middagen sammen med dine kjære! Ingen trenger se dette!! (Og det gjelder ikke bare CBE, men en trend generelt i samfunnet; barn er overeksponert på SoMe Forskjellen er selvsagt størrelsen på "publikumet"). 43
Surikatt Skrevet 18. juli 2018 #57912 Skrevet 18. juli 2018 3 minutter siden, Sophia_08 skrev: Siste på instastory: Filming av mindreårige som spiser middag, samt LKE som også spiser. CBE spør LKE: "Koser du deg?" Og han nikker.. og det var det hele. Jeg tenker.. hvorfor føler CBE at hun MÅ publisere og dele disse private ferieøyeblikkene med tusen av følgere? Innholdsmessig vil jeg si dette er close to nada, så hvorfor dele dette med "hele verden"? Jeg blir så trist! Legg fra deg mobilen og nyt middagen sammen med dine kjære! Ingen trenger se dette!! (Og det gjelder ikke bare CBE, men en trend generelt i samfunnet; barn er overeksponert på SoMe Forskjellen er selvsagt størrelsen på "publikumet"). Fordi hun må vise frem hvor lykkelig og perfekt ferie de har. Ingen vits i å reise på ferie uten å skryte. 26
BellaSwan Skrevet 18. juli 2018 #57913 Skrevet 18. juli 2018 Akkurat nå, Surikatt skrev: Fordi hun må vise frem hvor lykkelig og perfekt ferie de har. Ingen vits i å reise på ferie uten å skryte. Det er det samme som at ferien ikke har skjedd. 10
Kleenex Skrevet 18. juli 2018 #57915 Skrevet 18. juli 2018 Når jeg ser nyere og eldre bilder av Fruas mann forundrer det meg at han blir mørkere i håret ettersom tida går. De fleste menn blir jo "lysere" desto flere år de får på baken. Er det en trend at også menn farger håret? Det ser helt latterlig ut spør du meg. 6
Gjest Kariannne Skrevet 18. juli 2018 #57916 Skrevet 18. juli 2018 Siden CBE filmer sine barn i alle mulige settinger uten t de selv kan samtykke eller vet hva de utsettes for, kan vi da snikfilme CBE og LKE om man oppserverer de på en taverna i grekerland? Kan jeg snappe masse bilder av de på resturang på stranden? Eller vil helvete bryte løs da? Er det noen forskjell på hva de utsetter sine barn for? I mine øyne, er det ikke noen forskjell. Mistenker fru og herr Berg Eriksen mener noe annet da..
Inocybe Skrevet 18. juli 2018 #57917 Skrevet 18. juli 2018 12 minutter siden, Kariannne skrev: Siden CBE filmer sine barn i alle mulige settinger uten t de selv kan samtykke eller vet hva de utsettes for, kan vi da snikfilme CBE og LKE om man oppserverer de på en taverna i grekerland? Kan jeg snappe masse bilder av de på resturang på stranden? Eller vil helvete bryte løs da? Er det noen forskjell på hva de utsetter sine barn for? I mine øyne, er det ikke noen forskjell. Mistenker fru og herr Berg Eriksen mener noe annet da.. Juridisk er det enn så lenge kjempeforskjell. CBE og LKE kan motsette seg, politianmelde og saksøke og mest sannsynlig hadde de vunnet saken med begrunnelse krenkelse av privatlivets fred. Men herfra blir det surrealistisk og bakvendt. Siden CBE og LKE har juridisk ansvar for barna sine er det også opp til dem å godkjenne eksponeringen de selv utsetter barna for. Barna er i praksis rettsløse inntil de er store nok til å sette seg til motverge og saksøke foreldrene. Men der er skaden allerede skjedd. Jeg har skrevet det før og skriver det igjen. Man skal tenke seg godt om når man utsetter barn for noe som på ingen måte hadde vært greit å utsette en voksen for. Der er man nemlig som oftest på dypt vann. CBE/LKE hadde aldri godkjent å selv bli utsatt for en slik behandling som de daglig utsetter barna sine for. Likevel leser jeg ofte "Jeg synes CBE/LKE virker som om de er gode foreldre". Man kan virkelig lure på hvilke kriterier som ligger bak en slik konklusjon. 45
SKE87 Skrevet 19. juli 2018 #57918 Skrevet 19. juli 2018 8 timer siden, Inocybe skrev: Juridisk er det enn så lenge kjempeforskjell. CBE og LKE kan motsette seg, politianmelde og saksøke og mest sannsynlig hadde de vunnet saken med begrunnelse krenkelse av privatlivets fred. Men herfra blir det surrealistisk og bakvendt. Siden CBE og LKE har juridisk ansvar for barna sine er det også opp til dem å godkjenne eksponeringen de selv utsetter barna for. Barna er i praksis rettsløse inntil de er store nok til å sette seg til motverge og saksøke foreldrene. Men der er skaden allerede skjedd. Jeg har skrevet det før og skriver det igjen. Man skal tenke seg godt om når man utsetter barn for noe som på ingen måte hadde vært greit å utsette en voksen for. Der er man nemlig som oftest på dypt vann. CBE/LKE hadde aldri godkjent å selv bli utsatt for en slik behandling som de daglig utsetter barna sine for. Likevel leser jeg ofte "Jeg synes CBE/LKE virker som om de er gode foreldre". Man kan virkelig lure på hvilke kriterier som ligger bak en slik konklusjon. Veldig bra innlegg! Akkurat så enkelt er det faktisk! 8
loffen Skrevet 19. juli 2018 #57919 Skrevet 19. juli 2018 (endret) Nå har hun til og med lagt ut gårsdagens snapper av mindreårige på nytt! 😟 Etter et treningsprogram.. Forresten glad jeg ikke bor i leiligheten under, der hun hopper opp og ned 30x5. 😬(Tidlig på morran!) Endret 19. juli 2018 av loffen 18
Gjest Truka Skrevet 19. juli 2018 #57920 Skrevet 19. juli 2018 (endret) Den treningen til Caroline er nok ikke bare for å være i form. Den har like mye med kroppshysteri å gjøre, sånn som jeg ser det, og det ser tvangspreget ut. Endret 19. juli 2018 av Truka Skrivefeil
Fremhevede innlegg