Keaton Skrevet 10. juli 2018 #57721 Skrevet 10. juli 2018 (endret) Vitaelab står bak Happy me. Før het firmaet Vitaepro. https://imgur.com/a/t8tzLji https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Ll31/Det-funker-for-meg_-sier-reklamen-Og-VitaePro-funker-sardeles-bra--for-aksjonarene--Hanna-Brus Endret 10. juli 2018 av Kollontaj La til imgur 15
Surikatt Skrevet 10. juli 2018 #57722 Skrevet 10. juli 2018 Det er så kynisk å bruke barna i reklame for egen grådighet. N gleder seg fortsatt like mye, skriver hun. Har ikke ord for hva uvitende barn utsettes for. 26
BellaSwan Skrevet 10. juli 2018 #57723 Skrevet 10. juli 2018 Så det var pga. dette innlegget om kosttilskuddet hun fikk litt mer trafikk på bloggen i går. Hun vet å engasjere i kommentarfeltet. Skal dette liksom være god reklame for produsenten? Gu bedre for en dårlig research bloggeier gjør før reklamer postes. Er jo ikke første gangen heller. Blir de så blenda av pengene som ruller inn at de ikke klarer å gjøre en skikkelig jobb engang? At noen i det hele tatt vil samarbeide med dette togkræsjet, er mer enn jeg fatter og begriper. Tydeligvis dårlig research fra den kanten også. 31
BellaSwan Skrevet 10. juli 2018 #57724 Skrevet 10. juli 2018 10 minutter siden, Surikatt skrev: Det er så kynisk å bruke barna i reklame for egen grådighet. N gleder seg fortsatt like mye, skriver hun. Har ikke ord for hva uvitende barn utsettes for. Hun skrev så fint en gang på bloggen ang.bruk av barna og reklame: "Jeg bruker det faktum at jeg har barn, men barna i seg selv blir ikke brukt". Så da vet vi det. 34
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 10. juli 2018 Populært innlegg #57725 Skrevet 10. juli 2018 11 minutter siden, Mädchen skrev: Hun skrev så fint en gang på bloggen ang.bruk av barna og reklame: "Jeg bruker det faktum at jeg har barn, men barna i seg selv blir ikke brukt". Så da vet vi det. Jeg lurer veldig på i hvilken verden det å spesifikt nevne barnets navn og hevde at barnet bruker det spesifikke produktet som selges i innlegget IKKE er å bruke barna. Hun bruker ungene sine helt ukritisk for å dra inn penger. Det er uetisk. 52
Ultiva Skrevet 10. juli 2018 Forfatter #57726 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 2 timer siden, H@nna30 skrev: Er det ikke bra at hun endret det da hun så absolutt ikke burde reklamere for det til de under 3? Men hun kunne gjerne vist litt mer ydmykhet og skrevet at takket være leserne, som gjorde henne obs på dette, så endret hun det. Poenget er at CBE her beviser at reklamefortellingene hennes er løgn. Først så var det begge barna som gledet seg masse til disse "godteri"-bitene hver morgen. Nå er det visst plutselig bare eldstemann. 1 time siden, Asti skrev: Laget en imgur av reklamen for kosttilskuddet som viser teksten "før" og "etter": https://imgur.com/a/C4NaPwa Det er ille at kunnskapsløse bloggere skal få lov til å reklamere for produkter som de ikke kan noe om. Bloggerne ser kun raske penger, mens annonsørene kun ser en stor eksponeringsflate. Etikk og moral er det hvert fall ingen som bryr seg om. Jeg har fremdeles bedriftens Natural Cycles-reklame friskt i minne: https://www.side2.no/underholdning/bloggere-far-refs-for-a-anbefale-omstridt-prevensjon-4530090 Endret 10. juli 2018 av Ultiva 33
Kleenex Skrevet 10. juli 2018 #57727 Skrevet 10. juli 2018 12 timer siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg har til gode å høre de familiene som ikke får til å gi barna d-dråper. Og ikke mye troverdig når teksten forteller at begge barna får det, mens i kommentarfeltet under skrives det at bedriftseier ikke ville gitt kunstig søtstoff til barn under 3 år🤔 Men viktigst; utlevering av barn i reklame, skammelig.... I tillegg så forteller Frua at hun har plundret med å gi D-dråper. Hun forteller at hun gir D-dråper i sprøyte? Altså 5 dråper gitt i sprøyte? Frua aner ikke hva hun prater om garantert. D-dråper gis på skje eller rett i drikke, 5 dråper! Nå må det bli slutt på eventyrfortellingene og det mener jeg. Dessuten bør D-vitaminer ha innholdsfortegnelse. Hvor mye D- og E-vitaminer inneholder disse putene egentlig? Nei takke meg til varer man kan kjøpe i butikk, slik at man kan spørre om råd på apoteket. 22
Kleenex Skrevet 10. juli 2018 #57728 Skrevet 10. juli 2018 5 timer siden, Marialainen skrev: Jeg synes det var en litt merkelig timing med hele reklameinnlegget også jeg. Hun skriver at vi trenger vitamin D, og at det er et argument for at barna får dette kosttilskuddet - glemmer hun at nordmenn i sommermånedene har solen som kilde til dette, og den er tilgjengelig store deler av døgnet? Det hadde jo sånn sett vært mer naturlig at denne reklamen kom i vintermånedene, når vi i Norge faktisk kan oppleve et underskudd av vitamin D D-vitaminer anbefales året rundt og særlig for dem som har sin opprinnelse i Asia. Nå sitter vi mere inne også på ipad og mobil, så vitaminet er smart året rundt. 4
Jobbermedbarn Skrevet 10. juli 2018 #57729 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 21 minutter siden, Kleenex skrev: I tillegg så forteller Frua at hun har plundret med å gi D-dråper. Hun forteller at hun gir D-dråper i sprøyte? Altså 5 dråper gitt i sprøyte? Frua aner ikke hva hun prater om garantert. D-dråper gis på skje eller rett i drikke, 5 dråper! Nå må det bli slutt på eventyrfortellingene og det mener jeg. Dessuten bør D-vitaminer ha innholdsfortegnelse. Hvor mye D- og E-vitaminer inneholder disse putene egentlig? Nei takke meg til varer man kan kjøpe i butikk, slik at man kan spørre om råd på apoteket. Den detaljen fikk jeg ikke med meg! Det er da ingen som gir d-dråper med sprøyte? Tran, ja, men ikke dråpene! Det burde rett og slett reguleres hva slags reklame uutdannede bloggere kan reklamere for, spesielt produkter rettet til barn og unge! Produsent og blogger er tydeligvis kun ute etter penger, da er det helt nødvendig at noen andre stopper spredningen av feilinformasjon! Endret 10. juli 2018 av Jobbermedbarn 15
Snaskesnusken Skrevet 10. juli 2018 #57730 Skrevet 10. juli 2018 4 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Den detaljen fikk jeg ikke med meg! Det er da ingen som gir d-dråper med sprøyte? Tran, ja, men ikke dråpene! Det burde rett og slett reguleres hva slags reklame uutdannede bloggere kan reklamere for, spesielt produkter rettet til barn og unge! Produsent og blogger er tydeligvis kun ute etter penger, da er det helt nødvendig at noen andre stopper spredningen av feilinformasjon! Bloggern hevder at hun sprøytet inn D-vitamin dråpene inn i munnen med sprøyte men etterhvert som barnet vokste til ble vanskelig å lure i henne dråpene. 4
Kleenex Skrevet 10. juli 2018 #57731 Skrevet 10. juli 2018 13 timer siden, Christina73 skrev: * Nynner med deg! Hun måtte tillegge det etterpå da hun ble gjort oppmerksom i kommentar feltet at barn under 3 år ikke anbefales søtningsmidler. Ups 🙄🙄 busted. Og nå er det bare den eldste arvingen som gleder seg hver morgen. Frua har god evne til å snakke etter vinden. 20
Marialainen Skrevet 10. juli 2018 #57732 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 3 timer siden, Kleenex skrev: D-vitaminer anbefales året rundt og særlig for dem som har sin opprinnelse i Asia. Nå sitter vi mere inne også på ipad og mobil, så vitaminet er smart året rundt. Selvsagt er det smart året rundt, det er jeg på ingen måte uenig i. Det er også en dansk professor (prof. EF Eriksen), med fler, som mener at det anbefalte nivået godt kunne vært økt betraktelig (fryktelig dårlig setning, men håper du forstår hva jeg mener). Samtidig skal det ikke veldig mange minuttene ute i solen som skal til før kroppen kan produsere vitaminet. Da mener jeg (og tror og håper) barn i dag er nok ute til at det burde dekke det daglige behovet for de mange barn på denne tiden av året. Så skal man jo selvfølgelig ikke glemme at det her, som ved alt annet, er store individuelle forskjeller. Så poenget mitt er, om noe dårlig formulert, at hun hadde truffet bedre med denne reklamen litt senere på året, når dagene blir kortere og det blir vanskeligere å få dekket det daglige behovet. Jeg prøver ikke å si at det var feil å reklamere og informere om viktigheten med både omega-3 og vitamin D, for det er nok mange som kan trenge en påminnelse om hvorfor det er viktig å få i seg. Endret 10. juli 2018 av Marialainen 9
Sophia_08 Skrevet 10. juli 2018 #57733 Skrevet 10. juli 2018 56 minutter siden, Snaskesnusken said: Bloggern hevder at hun sprøytet inn D-vitamin dråpene inn i munnen med sprøyte men etterhvert som barnet vokste til ble vanskelig å lure i henne dråpene. Snakk om å dikte en historie ut av hvor "komplisert" det er å gi d-vitamin dråper! Herlighet.. drypp fem dråper i melken, smoothien (smoothiebowlen...), youghurten, middagen etc! Tror dette står på flasken til og med! Enkelt og billig! Smaker nada, er null stress og fører helker ikke til mas fra barna om "blekksprut-godteri" i tide og utide... 21
Populært innlegg Remoraid Skrevet 10. juli 2018 Populært innlegg #57734 Skrevet 10. juli 2018 5 timer siden, Asti skrev: Laget en imgur av reklamen for kosttilskuddet som viser teksten "før" og "etter": https://imgur.com/a/C4NaPwa Takk for imgur! Men "Anbefales til barn over 3 år"? Er det virkelig slik at det er anbefalt å gi dette kosttilskuddet til barn over 3 år? Hvem er det som anbefaler dette? Her er jeg redd jeg som mor og helsepersonell har gått glipp av noe. Det er mulig CBE mener "Anbefales ikke til barn under 3 år", men det er jo noe ganske annet enn at det anbefales til barn over 3 år. Igjen ganske misvisende "lek med ord" av en som påberoper seg å være journalist. 50
Medici Skrevet 10. juli 2018 #57735 Skrevet 10. juli 2018 (endret) Hvor mange ganger er denne teksten (..) endret i løpet av dagen? Litt av et sammensurium av om det er eldste eller dem, begge søstrene, som har fått dette kosttilskuddet. Begynner det å bli på tide å faktisk legge litt arbeid i jobben sin? Komplisert å få i et barn D-vitamindråper? De smaker ingenting, og det er 5 dråper som er daglig dose. 20 dråper i én ml, så en kvart ml der altså. The struggle is real. Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Endret 11. juli 2018 av Edie 31
Snaskesnusken Skrevet 10. juli 2018 #57736 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 16 timer siden, Medici skrev: Hvor mange ganger er denne teksten (...) endret i løpet av dagen? Litt av et sammensurium av om det er eldste eller dem, begge søstrene, som har fått dette kosttilskuddet. Begynner det å bli på tide å faktisk legge litt arbeid i jobben sin? Komplisert å få i et barn D-vitamindråper? De smaker ingenting, og det er 5 dråper som er daglig dose. 20 dråper i én ml, så en kvart ml der altså. The struggle is real. Slik går det når en gjør dårlig arbeid. At de ikke skammer seg er for meg en gåte. Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 11. juli 2018 av Edie 14
Keaton Skrevet 10. juli 2018 #57737 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 16 timer siden, Medici skrev: Hvor mange ganger er denne teksten (...) endret i løpet av dagen? Litt av et sammensurium av om det er eldste eller dem, begge søstrene, som har fått dette kosttilskuddet. Begynner det å bli på tide å faktisk legge litt arbeid i jobben sin? Komplisert å få i et barn D-vitamindråper? De smaker ingenting, og det er 5 dråper som er daglig dose. 20 dråper i én ml, så en kvart ml der altså. The struggle is real. Hun har glemt å fjerne ett «de» i denne versjonen. Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm. Endret 11. juli 2018 av Edie 13
Jobbermedbarn Skrevet 10. juli 2018 #57738 Skrevet 10. juli 2018 (endret) 39 minutter siden, Remoraid skrev: Takk for imgur! Men "Anbefales til barn over 3 år"? Er det virkelig slik at det er anbefalt å gi dette kosttilskuddet til barn over 3 år? Hvem er det som anbefaler dette? Her er jeg redd jeg som mor og helsepersonell har gått glipp av noe. Det er mulig CBE mener "Anbefales ikke til barn under 3 år", men det er jo noe ganske annet enn at det anbefales til barn over 3 år. Igjen ganske misvisende "lek med ord" av en som påberoper seg å være journalist. Ikkesant? Hun mener sikkert anbefales ikke under 3 år, men hun skriver noe helt annet! Det er tran eller d-vit dråper som er anbefalingene i Norge! Dette er jo et glimrende eksempel på at bloggere uten kompetanse overhodet, ikke burde få reklamere for slike ting! Endret 10. juli 2018 av Jobbermedbarn 19
RompeRusk Skrevet 10. juli 2018 #57739 Skrevet 10. juli 2018 Kjempelurt å fremstille tran som "blæ". Forbildet sitt det ❤️ 37
Snupp89 Skrevet 10. juli 2018 #57740 Skrevet 10. juli 2018 La igjen en kommentar under innlegget om hennes bruk av barn i reklame. Og at hun hadde sagt etter dukkereklamen at hun ikke skulle bruke barna direkte i reklame mer. Såklart ikke godkjent... 18
Fremhevede innlegg