Justlooking Skrevet 9. juli 2018 #57661 Del Skrevet 9. juli 2018 11 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Fagskole? Tror det var en fagskole ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regine. Skrevet 9. juli 2018 #57662 Del Skrevet 9. juli 2018 Tror hun har en Bachelor fra Norges kreative fagskole innen journalistikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regine. Skrevet 9. juli 2018 #57663 Del Skrevet 9. juli 2018 2 minutter siden, Regine. skrev: Tror hun har en Bachelor fra Norges kreative fagskole innen journalistikk. Står i alle fall her. https://kristiania.no/aktuelt/journalistikken-kommer-a-utvikle-retninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. juli 2018 #57664 Del Skrevet 9. juli 2018 Man kan godt ha journalistutdannelse uten å være journalist, eller være journalist uten å ha journalistutdannelse. Det er også stor forskjell på journalistutdannelser, der noen få regnes som anerkjente og er vanskelige å komme inn på (Norsk Journalisthøyskole og Volda feks), mens det finnes et utall mer eller mindre unyttige journalistikk- og medieutdannelser som alle kan komme inn på/betale for, og som ikke har noen tyngde overhodet. Det som teller i bransjen er praksis og arbeidsprøver, og det er utøvelse av journalistyrket, dvs å produsere saker som pubilseres i redaksjonelle medier (enten som ansatt eller freelancer) som avgjør om man kaller seg journalist. Selv om mediestrukturen og muligens også rolleforståelsene er i endring pga trykket fra sosiale medier og et annonsemarked som spiser seg stadig mer inn i det redaksjonelle stoffet vil nok de fleste mediefolk være veldig klare på at det Berg Eriksen bedriver i bloggen sin ikke er journalistikk. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. juli 2018 #57665 Del Skrevet 9. juli 2018 Hun skriver, dessverre, langt svakere enn studenter som er i begynnelsen av 20-årene. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 9. juli 2018 #57666 Del Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, Regine. skrev: Tror hun har en Bachelor fra Norges kreative fagskole innen journalistikk. Tror ikke de het bachelor på den tiden. Mulig det har vært noen fusjoner med diverse skoler og at de har høynet undervisningstilbudet og innhold/varighet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 9. juli 2018 #57667 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Skal ikke si for sikkert. Men bachelor er 3-årig studie (normal fart)? Jeg trodde det CBE hadde var 1 eller 2 årig..? edit: på det som tidligere het Norges Kreative Fagskole, som ikke er det samme som dagens Norges Kreative Høyskole. Tidligere KG-tråd om skolen: Endret 9. juli 2018 av BlendaSensitive 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 9. juli 2018 #57668 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) 2 timer siden, Regine. skrev: Tror hun har en Bachelor fra Norges kreative fagskole innen journalistikk. Hun har ikke en bachelor. Den gang hun gikk var det 2 årig. Den ble bachelor etter at den ble slått sammen med opp av Kristiania..... Hun har tilsynelatende liten forståelse og generell kunnskap om journalistikk. CBE mangler grunnleggende samfunnsforståelse, etikk, moral å kunne skille saklig fra usaklig kritikk,kunnskap om kildebruk( Akkurat dette gjelder særskilt mannen) etc Det bør også forventes av en journalist at språket fenger. Etter min mening er formidlingsevnen hennes på et barneskole nivå. Når hun må svare på kritikk som går utover at "skjorta er krøllete", så må hun ty til mannen som talsperson. LK gjør en heller dårlig jobb. Han pakker det inn et bedre ordforråd og har en bedre formidlingsevne, men innholdet er vås og løgn.Ikke troverdig. Den utdannelsen er ikke verd noe som helst Har vel ikke vært borte i en journalist som er så uprofesjonell. Nei det er ikke en beskyttet tittel, men det må være måte på at en rosablogger føler de kan sette krav på den. Merkelig også at en dame som har 1 avdeling jus, ikke vet at vet at en rettledning til markedføringsloven er forenkling av loven, ikke noe man kan utøve slik man selv ønsker. Antagelig er dette bare en unnskyldning, men rimelig latterlig å uttrykke det offentlig Disse to har ikke begrep hva ydmykhet betyr på noe som helst plan og synes dette er noe de burde ta til seg "Å vite når man vet noe og å vite når man ikke vet noe - det er kunnskap. Skal fremtidige arbeidsgivere vurdere å ansette dem, så er google et svært nyttig virkemiddel. Just sayin.... Endret 9. juli 2018 av Miranda16 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 9. juli 2018 #57669 Del Skrevet 9. juli 2018 Virket som det var et lettvekter studium på to år. Anette Marie kom inn uten studiekompetanse og skled lett igjennom med utallige prosjekter ved siden av. Googlet litt og noen skriver at Caroline ikke fullførte, at hun gikk ett år. Jeg vet ikke hva som er sant. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjarlos Skrevet 9. juli 2018 #57670 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Nå har det vel virkelig gått for langt!! Når hun reklamerer for at BARN skal bruke et nytt kosttilskudd på markedet ISTEDENFOR TRAN som er det som blir anbefalt av helsemyndigheter. Er dette i det hele tatt lov? Flaut nok med kosttilskuddet for finere hår, hud og negler for noen uker, men det var i det minste til voksne mennesker. Når dette skal brukes på barn mener jeg selv det har gått alt for langt. Og igjen sammenlignes kosttilskuddet med godteri.. Orker ikke! Ref. hennes siste innlegg. Endret 9. juli 2018 av kjarlos 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 9. juli 2018 #57671 Del Skrevet 9. juli 2018 7 timer siden, Zeitgeist skrev: Det jeg reagerer på er at CBE velger å skrive om sine sub rosa-aktiviteter på bloggen. Hvis LKE er såpass kontrollerende slik hun fremstiller han i dette tilfellet, så er det jo ikke særlig smart. Med slike uttalelser gjør hun jo bare vondt verre. Hjemme hos oss bruker vi telefonen om hverandre. Glemte min hjemme her om dagen, ringte fra en annen telefon og måtte be mannen min hente noe informasjon fra en sms på min telefon til meg, han måtte bka seg langt bk. Vi har hverandres passord til mail, fordi vi har fått det en eller annen gang den andre bad oss gå inn og hente ut feller biletter til noe feks. Slikt gjør vi ofte. Pcen hans logger automatisk på mail og facebook så jeg får ofte med meg deler av messenger meldingene hans når jeg låner pcen. Så en overraskelseslaget ville vært vanskelig her i hus også uten at noen er kontrollerende eller sub. Trodde det var ganske normalt i et hjem at ting var åpne? Når vi kjører bil ber vi ofte den andre sjekke om meldingen som kom var noe viktig Mener ikke å avspore men akkurat her må jeg påpeke at det på ingen måte er unormalt st et par bruker pc og telefon litt om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 9. juli 2018 #57672 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) Calamari. Knegg. Endret 9. juli 2018 av Kollontaj 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 9. juli 2018 #57673 Del Skrevet 9. juli 2018 5 minutter siden, Hoppetau skrev: Hjemme hos oss bruker vi telefonen om hverandre. Glemte min hjemme her om dagen, ringte fra en annen telefon og måtte be mannen min hente noe informasjon fra en sms på min telefon til meg, han måtte bka seg langt bk. Vi har hverandres passord til mail, fordi vi har fått det en eller annen gang den andre bad oss gå inn og hente ut feller biletter til noe feks. Slikt gjør vi ofte. Pcen hans logger automatisk på mail og facebook så jeg får ofte med meg deler av messenger meldingene hans når jeg låner pcen. Så en overraskelseslaget ville vært vanskelig her i hus også uten at noen er kontrollerende eller sub. Trodde det var ganske normalt i et hjem at ting var åpne? Når vi kjører bil ber vi ofte den andre sjekke om meldingen som kom var noe viktig Mener ikke å avspore men akkurat her må jeg påpeke at det på ingen måte er unormalt st et par bruker pc og telefon litt om hverandre. En venninne av meg arrangerer overraskelsefest for mannen sin neste helg. Hun har oppretter en gruppe på Facebook hvor all planlegging og forberedelse forgår. Så enkelt kan det gjøres. Men så kommer ikke TV2 da... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalunka Skrevet 9. juli 2018 #57674 Del Skrevet 9. juli 2018 42 minutter siden, kjarlos skrev: Nå har det vel virkelig gått for langt!! Når hun reklamerer for at BARN skal bruke et nytt kosttilskudd på markedet ISTEDENFOR TRAN som er det som blir anbefalt av helsemyndigheter. Er dette i det hele tatt lov? Flaut nok med kosttilskuddet for finere hår, hud og negler for noen uker, men det var i det minste til voksne mennesker. Når dette skal brukes på barn mener jeg selv det har gått alt for langt. Og igjen sammenlignes kosttilskuddet med godteri.. Orker ikke! Ref. hennes siste innlegg. Enig. Jeg har lagt inn kommentar. Den var kritisk, så forventer ikke at den blir godkjent. Den dama er ute og sykler nå! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 9. juli 2018 #57675 Del Skrevet 9. juli 2018 59 minutter siden, kjarlos skrev: Nå har det vel virkelig gått for langt!! Når hun reklamerer for at BARN skal bruke et nytt kosttilskudd på markedet ISTEDENFOR TRAN som er det som blir anbefalt av helsemyndigheter. Er dette i det hele tatt lov? Flaut nok med kosttilskuddet for finere hår, hud og negler for noen uker, men det var i det minste til voksne mennesker. Når dette skal brukes på barn mener jeg selv det har gått alt for langt. Og igjen sammenlignes kosttilskuddet med godteri.. Orker ikke! Ref. hennes siste innlegg. Det er ikke alle barn som vil ha tran, mine ville ikke etter en viss alder og det skjønner jeg godt. Smaker død . Og det har da eksistert vitamintilskudd til barn lenge. Vitaminbjørner f.eks. Vitamin bjørner smaker også som godis og er laget som små bamser og ligner på bamse godis, så hva er problemet? Vitaminbjørner reklamerte selv Svindal Lund for 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 9. juli 2018 #57676 Del Skrevet 9. juli 2018 20 minutter siden, Kalunka skrev: Enig. Jeg har lagt inn kommentar. Den var kritisk, så forventer ikke at den blir godkjent. Den dama er ute og sykler nå! Hva er verre å reklamere for dette enn for vitaminbjørner f.eks ? Vært reklame på TV med selveste "alpin kongen" vår i spissen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. juli 2018 #57677 Del Skrevet 9. juli 2018 (endret) 4 minutter siden, virkelig skrev: Det er ikke alle barn som vil ha tran, mine ville ikke etter en viss alder og det skjønner jeg godt. Smaker død . Og det har da eksistert vitamintilskudd til barn lenge. Vitaminbjørner f.eks. Vitamin bjørner smaker også som godis og er laget som små bamser og ligner på bamse godis, så hva er problemet? Vitaminbjørner reklamerte selv Svindal Lund for Lund svindal er ikke et barn. Jeg synes cbe skal slutte å reklamene ve hjelp av ungene og slutte å reklamere for produkter til barn, det et fullstendig uetisk. Makan. Endret 9. juli 2018 av pøbelsara 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 9. juli 2018 #57678 Del Skrevet 9. juli 2018 Ser ikke problemet, det er da ikke noe i veien å reklame for produkter til barn slik det gjøres her. Trenger ikke lage oppstyr for alt. Da er det vel like uetisk at Lund gjprde det , selv om han er voksen. Like forbannet produkter myntet på barn 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 9. juli 2018 #57679 Del Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Ser ikke problemet, det er da ikke noe i veien å reklame for produkter til barn slik det gjøres her. Trenger ikke lage oppstyr for alt. Da er det vel like uetisk at Lund gjprde det , selv om han er voksen. Like forbannet produkter myntet på barn Men han brukte ikke sine egne barn som salgstriks? Du ser ikke forskjellen? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 9. juli 2018 #57680 Del Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, kjarlos skrev: Nå har det vel virkelig gått for langt!! Når hun reklamerer for at BARN skal bruke et nytt kosttilskudd på markedet ISTEDENFOR TRAN som er det som blir anbefalt av helsemyndigheter. Er dette i det hele tatt lov? Flaut nok med kosttilskuddet for finere hår, hud og negler for noen uker, men det var i det minste til voksne mennesker. Når dette skal brukes på barn mener jeg selv det har gått alt for langt. Og igjen sammenlignes kosttilskuddet med godteri.. Orker ikke! Ref. hennes siste innlegg. Først elsket arvingene disse vitaminene og så oppdages det i kommentarfeltet at dette inneholder søtstoff som ikke anbefales til barn under 3 år? Jeg er ikke helt sikker på om jeg tror på dette nye eventyret til frua altså. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg