Angstkvinnen Skrevet 11. januar 2015 #5421 Del Skrevet 11. januar 2015 Vel, men skjermbilder kan ikke takes for ingenting... Det er ikke umulig å manipulere bilder, så i teorien KAN de bevisene vi har være falske. Problemet er bare at vi alle har sett det selv på bloggen hennes, så om hun kommer med den løgnen så vil vanvittig mange mennesker vite at det er løgn. En slik manipuleringsjobb er virkelig så stor, omfattende og kjedelig at jeg kan ikke se for meg at noen verken har fantasi eller interesse av å gjøre det. Men det er altså ikke umulig, det er bare ikke det som har skjedd i dette tilfellet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 11. januar 2015 #5422 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg blir litt fortvilet over de som ikke ser alvorligheten i dette i andre kommentarfelt, som på side2.no. De skriver ting som "alle gjør dette", "vi vil ikke lese mer om fotbalfrue", "hvorfor er dette så en nyhetssak" osv... greit at mange saker om CBE tidligere har vært agurknytt, men dette er absolutt en viktig sak, eller er det bare meg? Jeg skulle ønske at folk hadde kunnskap om tema før de uttaler seg, men dessverre er det ikke slik. : Mange av de som kommenterer rundt om bruker hersketeknikk, når de ikke kan argumentere (fordi de ikke vet nok om saken). Derfor får man ofte slike svar, der tilfeldige kommer inn å skummer fort gjennom en artikkel. Vil man diskutere med slike, bør man lære seg de vanligste hersketeknikkene - http://www.ung.no/konfliktlosning/853_Hersketeknikker.html Latterliggjøring. Blande sak og person, ved å kritisere personen og ikke det han eller hun står for. Gi skyldfølelse til motstanderen. Utestenge den eller de en ikke liker. Usynliggjøring gjennom å overse den andre. Dobbelt straff. Det er galt hvis du gjør det, men også hvis du lar være å gjøre det. Å holde tilbake informasjon. Stjele ideer fra andre gjennom å presentere andres ideer som sine egne. Rakke ned på andre. Overse den andre. Bruke vanskelig språk. Bruke tydelig negativt kroppsspråk når motstanderen snakker. Sette noen i bås, generalisere. Sette folk opp mot hverandre. Ha regler, men bryte dem når det passer en selv. Si at egne meninger gjelder maaange andre, ikke minst andre møtedeltakere. Oppsummeringskuppet. "Nå må vel alle ha sagt sitt, så.." Liksomdemokrati - du får være med, men jeg bestemmer. "Fint at du engasjerer deg, men..." Og heller ta de på det. Eller ignorer, og tenk at de uttaler seg slik, fordi de ikke vet bedre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #5423 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg skulle ønske at folk hadde kunnskap om tema før de uttaler seg, men dessverre er det ikke slik. : Mange av de som kommenterer rundt om bruker hersketeknikk, når de ikke kan argumentere (fordi de ikke vet nok om saken). Derfor får man ofte slike svar, der tilfeldige kommer inn å skummer fort gjennom en artikkel. Vil man diskutere med slike, bør man lære seg de vanligste hersketeknikkene - http://www.ung.no/konfliktlosning/853_Hersketeknikker.html Latterliggjøring. Blande sak og person, ved å kritisere personen og ikke det han eller hun står for. Gi skyldfølelse til motstanderen. Utestenge den eller de en ikke liker. Usynliggjøring gjennom å overse den andre. Dobbelt straff. Det er galt hvis du gjør det, men også hvis du lar være å gjøre det. Å holde tilbake informasjon. Stjele ideer fra andre gjennom å presentere andres ideer som sine egne. Rakke ned på andre. Overse den andre. Bruke vanskelig språk. Bruke tydelig negativt kroppsspråk når motstanderen snakker. Sette noen i bås, generalisere. Sette folk opp mot hverandre. Ha regler, men bryte dem når det passer en selv. Si at egne meninger gjelder maaange andre, ikke minst andre møtedeltakere. Oppsummeringskuppet. "Nå må vel alle ha sagt sitt, så.." Liksomdemokrati - du får være med, men jeg bestemmer. "Fint at du engasjerer deg, men..." Og heller ta de på det. Eller ignorer, og tenk at de uttaler seg slik, fordi de ikke vet bedre. Ja, det er fint at folk engasjerer seg, men..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 11. januar 2015 #5424 Del Skrevet 11. januar 2015 Det er ikke umulig å manipulere bilder, så i teorien KAN de bevisene vi har være falske. Problemet er bare at vi alle har sett det selv på bloggen hennes, så om hun kommer med den løgnen så vil vanvittig mange mennesker vite at det er løgn. En slik manipuleringsjobb er virkelig så stor, omfattende og kjedelig at jeg kan ikke se for meg at noen verken har fantasi eller interesse av å gjøre det. Men det er altså ikke umulig, det er bare ikke det som har skjedd i dette tilfellet. Her finner man lagret versjon av en artikkel på Fotballfruebloggen som alle kan gå inn på: http://web.archive.org/web/20130123073130/http://fotballfrue.no/2013/01/15/15-steg-til-treningsglede/#comments Går man inn på lenken kan man selv sjekke kildekoden * Åpne "vis kilde" * Søk deretter i teksten med søkeordet: comment by user * Der søket stopper sjekk "brukernavn": "class="fn">Navn på bruker". De gangene det ikke står Fotballfruen eller Lars-Kristian er det nok noen med adm-rettigheter som har svart som "vanlig besøkende". Det mest kritikkverdige i kommentarfeltet der, er Morten som sier han er lege. Han gir Fotballfruen støtte vedr. fettprosent og graviditet, og bidrar til at de kritiske tilbakemeldingene stopper. Problemet er bare at det er ikke en lege som svarer, men noen med admin-tilgang på bloggen, dvs. enten CBE eller LKE. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppeluren Skrevet 11. januar 2015 #5425 Del Skrevet 11. januar 2015 Dette er jo egentlig en fryktelig trist sak. Det er jo noe som heter at man kan "lyve så man tror på det selv", og det er vel nettopp dette som har skjedd hos herr og fru Eriksen. Jeg unnskylder henne absolutt ikke - jeg synes det er absolutt helt forkastelig det hun har gjort både når det kommer til konstruksjonen av disse kommentarene og ikke minst måten hun benekter faktum på nå. Men allikevel har jeg bittelitt vondt av henne - det er jo synd på et menneske som går så langt for å fremstå som 100 % vellykket på alle områder og forsøke å være elsket av alle. Realiteten er vel at hun hadde vært mer "folkekjær" dersom hun hadde vært mer folkelig og innrømmet sine feil. Føler det kommer godt frem i forumet her at ingen i utgangspunktet er ute etter å sverte Caroline, men snarere opptatt av å fremheve fakta. Dette skyldes vel mye iherdig jobbing av moderatorer, men allikevel; det gir meg litt tro på menneskeheten. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 11. januar 2015 #5426 Del Skrevet 11. januar 2015 Nicely said! Takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 11. januar 2015 #5427 Del Skrevet 11. januar 2015 Ble nysgjerrig og var inne på coverbrands.no. En fane som heter "bloggernes favoritter" der, og CBE er ikke listet opp, bare et knippe andre. Men nå vet ikke jeg om hun har stått oppført der tidligere? I så fall tar coverbrands saken på alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hls123 Skrevet 11. januar 2015 #5428 Del Skrevet 11. januar 2015 Det er faktisk helt sinnsykt at dette faktisk blir snudd mot folk her på kg og kalt for stalker osv. Alle som har lest i kommentarfeltet til denne bloggen har selv sett likheten mellom hennes egne kommentarer og de som undertegnes med "hilsen lege/PT/ernæringsfysiolog" osv. Og vi kunne selv gå inn på siden å se kodene, IKKE kun bildene som media viser nå - fordi det andre er selvsagt slettet med en gang. Noen må få opp øya og dra hue ut av ræva! Slutte å tro på alt dronninga sier, men faktisk sjekke opp selv! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #5429 Del Skrevet 11. januar 2015 Ble nysgjerrig og var inne på coverbrands.no. En fane som heter "bloggernes favoritter" der, og CBE er ikke listet opp, bare et knippe andre. Men nå vet ikke jeg om hun har stått oppført der tidligere? I så fall tar coverbrands saken på alvor. Jeg googlet Caroline Berg Eriksen + coverbrands og hun har i mang en bloggpost snakket om at de er ut av hennes favoritter i hvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troikaen Skrevet 11. januar 2015 #5430 Del Skrevet 11. januar 2015 Ble nysgjerrig og var inne på coverbrands.no. En fane som heter "bloggernes favoritter" der, og CBE er ikke listet opp, bare et knippe andre. Men nå vet ikke jeg om hun har stått oppført der tidligere? I så fall tar coverbrands saken på alvor. Det er blush.no som betaler best fortiden, så hun skriver ikke for Coverbrands lenger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lavkarbomat Skrevet 11. januar 2015 #5431 Del Skrevet 11. januar 2015 Jeg er dypt sjokkert. Du finner ut hvem det er ved å finne hvem som sitter i styret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 11. januar 2015 #5432 Del Skrevet 11. januar 2015 Noen som vet hvor lenge man kan se det via google-catch? Vedder en tier på at uttalesen til paret ikke kommer før etter at dette ikke lenger er mulig. Kan jo ikke skylde på manipulering og løgn når bevisene fortsatt ligger fremme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #5433 Del Skrevet 11. januar 2015 Det er blush.no som betaler best fortiden, så hun skriver ikke for Coverbrands lenger. Visste det var en grunn til at jeg aldri har handlet på Blush.no. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 11. januar 2015 #5434 Del Skrevet 11. januar 2015 Det er ikke umulig å manipulere bilder, så i teorien KAN de bevisene vi har være falske. Problemet er bare at vi alle har sett det selv på bloggen hennes, så om hun kommer med den løgnen så vil vanvittig mange mennesker vite at det er løgn. En slik manipuleringsjobb er virkelig så stor, omfattende og kjedelig at jeg kan ikke se for meg at noen verken har fantasi eller interesse av å gjøre det. Men det er altså ikke umulig, det er bare ikke det som har skjedd i dette tilfellet. Må si -- helt personligt -- at nei, eg har ikke skrevet 1000-vis av sider med falske kildekoder for blot å ta fotballfrue på fersken. Nei, niks. Dette er ikke fabrikert. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 11. januar 2015 #5435 Del Skrevet 11. januar 2015 Tråden er ryddet for latterliggjøring, sitat fra blogg/instagram/kommentarfelt, avsporinger, spekulasjoner, personangrep, uthenging av privatperson, samt svar til alt dette. irrlys, mod. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kate* Skrevet 11. januar 2015 #5436 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Bare for å presisere ; jeg tror ingen her, meg selv inkludert, ønsker Caroline noe vondt. For øvrig skal jeg ærlig innrømme at løgner, det at hun sletter all kritikk og forsøker å legge skylden på andre gjør meg irritert. Jeg hadde et fnugg sympati med henne i bilderedigeringssaken, og tenkte at "Jaja, en dum feil, og jeg er ferdig med bloggen ", men nå har det blitt så mange fadeser at det ikke kan unnskyldes lenger. Caroline burde lære seg grunnleggende PR -strategi. Se på Northug, han gjorde flere feil, men la seg langflat og ble tilgitt. Hun skal på død og liv opprettholde sitt feilaktige perfekte image, og ironisk nok er det det som feller henne. Særdeles få liker uærlige, arrogante mennesker. Når hun har så lite respekt for leserne, levebrødet sitt, hvorfor skal de ha respekt for henne? Jeg håper hun går i tenkeboksen og legger alle kort på bordet denne gang. Endret 11. januar 2015 av Kate* 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kate* Skrevet 11. januar 2015 #5437 Del Skrevet 11. januar 2015 Må si -- helt personligt -- at nei, eg har ikke skrevet 1000-vis av sider med falske kildekoder for blot å ta fotballfrue på fersken. Nei, niks. Dette er ikke fabrikert. Tror du hadde blitt headhuntet av en del IT -giganter dersom du klarte å fabrikkere bufrede versjoner av sidene 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 11. januar 2015 #5438 Del Skrevet 11. januar 2015 Det er faktisk helt sinnsykt at dette faktisk blir snudd mot folk her på kg og kalt for stalker osv. Alle som har lest i kommentarfeltet til denne bloggen har selv sett likheten mellom hennes egne kommentarer og de som undertegnes med "hilsen lege/PT/ernæringsfysiolog" osv. Og vi kunne selv gå inn på siden å se kodene, IKKE kun bildene som media viser nå - fordi det andre er selvsagt slettet med en gang. Noen må få opp øya og dra hue ut av ræva! Slutte å tro på alt dronninga sier, men faktisk sjekke opp selv! Enig!! Dette bør hun ikke slippe unna med! Det er helt forkastelig! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvm Skrevet 11. januar 2015 #5439 Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) . Endret 23. juli 2015 av kvm 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2015 #5440 Del Skrevet 11. januar 2015 Bare for å presisere ; jeg tror ingen her, meg selv inkludert, ønsker Caroline noe vondt. For øvrig skal jeg ærlig innrømme at løgner, det at hun sletter all kritikk og forsøker å legge skylden på andre gjør meg irritert. Jeg hadde et fnugg sympati med henne i bilderedigeringssaken, og tenkte at "Jaja, en dum feil, og jeg er ferdig med bloggen ", men nå har det blitt så mange fadeser at det ikke kan unnskyldes lenger. CBE burde lære seg grunnleggende PR -strategi. Se på Northug, han gjorde flere feil, men la seg langflat og ble tilgitt. Hun skal på død og liv opprettholde sitt feilaktige perfekte image, og ironisk nok er det det som feller henne. Særdeles få liker uærlige, arrogante mennesker. Sånn sett så må jeg vel være ærlig her: Jeg vil at CBE og møkkabloggen hennes skal forsvinne fra internett og bli borte til hun har fått folkeskikk. Jeg vil at hun skal få så kraftig tyn nå at hun faktisk forstår og innrømmer at hun er langt ute, uten og ty til offerrollen hun ellers bruker når det stormer. Så sånn sett så vil jeg nok henne litt ondt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg