Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Post denne linken: http://anathemablog.blogspot.no/2015/01/a-regissere-seg-selv-om-caroline-berg.html

Kanskje de som ikke ser alvorligheten kan få se det her siden blogginnlegget er så godt skrevet.

(Får ikke til å kommentere der selv da jeg ikke har bruker der)

done.. får se hvor lenge den står

Har for øvrig blokkert henne nå, så hun ikke får blokket meg. Må da virkelig kunne være mulig å kommentere saklig ang bedriften hennes. Kommer til å gjøre det samme ved neste bilde hun legger ut. Blir iherdig provosert av denne sensuren deres

Endret av Odenator
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis enig i at kritikken går over stokk og stein, lett blir usaklig, etc. Men ikke i dette tilfellet. Det har riktig nok vært litt moderering her, men jevnt over en fin og saklig tone.

Dette gjelder heller ikke at frua er litt for tynn, trener ''for mye'', fremstiller alt perfekt og lignende som hun ofte blir kritisert for. De har begått lovbrudd og løyet - dette som en offentlig person, som en bedrift. Selvsagt er ikke det OK, selvsagt må det reageres på, og selvsagt er ikke det heksejakt!

Tja, jeg synes det blir heksejakt når folk bruker så mye tid på å finne feil om ho. Samtidig så er det jo bra at det ble avdekket og veldig veldig flaut for deres del. Så det er jo to sider av en sak her. Drøyt å bruke så mye tid på noen du ikke kjenner en gang, men også bra at fjuskeri blir avslørt.

Bra at det blir reagert på, men det er liksom ikke måte på hvor sinnsykt engasjement det skaper heller..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Det er pinadø så enkelt som at vi alle burde tenke gjennom om vi ikke burde slutte å følge de her bloggerne, det er vi som gir dem makten, det er pga oss de får seg sponsorer og tjener store penger og så lenge det her foregår, så lenge vi gir dem makten, så blir det ikke anerledes. Det som vil skje nu er at CBE vil bli en litt mindre blogger enn før, men ei ny ei vil gjøre likedan og så blir hun avslørt og så er vi igang igjen...

Å følge de store mote og livsstil bloggerne har for lengst vært for dumt, rett og slett.

Jeg har ingen tiltro til noen tips i noen blogger lenger. Synd men sant. Det eneste som jeg har noenlunde tiltro til fortsatt er bloggen til Hilde Christina, der det virker som hun kke vegrer seg for å si at et produkt hun har fått til testing er dritt. Av og til ser jeg klær jeg liker som jeg har lyst på, men når bloggere får seg til å skrive sånne ting som "fikk bukse X gratis veldig bra og super kvalitet revnet i skrittet etter 30 min bruk men fikk en ny etter to uker" sier det seg selv at integriteten er på billigsalg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett den siste kommentaren under artikkelen i Nordlys?
Hva mener han med at en ekspert "Stian Andreassen" har kommet med uttalelser? Hvor er disse?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen tiltro til noen tips i noen blogger lenger. Synd men sant. Det eneste som jeg har noenlunde tiltro til fortsatt er bloggen til Hilde Christina, der det virker som hun kke vegrer seg for å si at et produkt hun har fått til testing er dritt. Av og til ser jeg klær jeg liker som jeg har lyst på, men når bloggere får seg til å skrive sånne ting som "fikk bukse X gratis veldig bra og super kvalitet revnet i skrittet etter 30 min bruk men fikk en ny etter to uker" sier det seg selv at integriteten er på billigsalg.

Enig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det er ikke poenget mitt. Jeg synes også det er helt forkastelig det de har gjort, og synes det er bra at dette har kommet frem. Men synes man kan holde seg for god til å være så veldig skadefro over dette... Debatten blir ikke sånn seriøs når det er så mye "skitkasting". Gjelder ikke alle, men mange skriver ting som tyder på at de fryder seg over at Fotballfrue dummer seg ut, uten en gang å kjenne ho...

Du går i den veldig åpenbare fellen å blande CBE privatpersonen, og CBE forretningskvinnen. Det er ikke Caroline som privatperson man synes har gjort noe dumt, men de kyniske forretningshjernene bak konseptet fotballfrue.

Husk at de tjener flere millioner årlig. Sannsynligvis er brorparten av inntektene ervervet via uetisk opptreden.

Det har ingenting med å KJENNE henne å gjøre. Akkurat som du ikke kjenner de aller fleste politikere, bedriftsledere etc som du synes gjør dårlige jobber.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går i den veldig åpenbare fellen å blande CBE privatpersonen, og CBE forretningskvinnen. Det er ikke Caroline som privatperson man synes har gjort noe dumt, men de kyniske forretningshjernene bak konseptet fotballfrue.

Husk at de tjener flere millioner årlig. Sannsynligvis er brorparten av inntektene ervervet via uetisk opptreden.

Det har ingenting med å KJENNE henne å gjøre. Akkurat som du ikke kjenner de aller fleste politikere, bedriftsledere etc som du synes gjør dårlige jobber.

Hadde bare forretningscaroline blitt kritisert hadde det vært noe annet. Men det er jo flere ting som blir snakka om som går på ho som privatperson...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er kallkulert, også den her offerrollen som hun tar på seg når hun blir avlørt. Det er bare for å få sympati og melke bloggen for at hva det er verdt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor lik skriften til «hackeren» er Caroline og ektemannens skrift.

Denne hackeren er jo genial. Han har planlagt angrepet i et halvt tiår og jevnlig logget seg inn som admin for så å legge igjen støttende kommentarer på bloggen til Fotballfrue og Fotballfruemannen. Rolig og behersket har han holdt på slik at når boblen virkelig sprekker kan man vise til admin-kommentarer fra 2010 og frem til 2014, dette vil jo være enda vanskeligere for Fruen og Fruemannen å "bortforklare". Den ultimate hackingen!! Også registrerer han en bruker på Kvinneguiden, henger der en stund slik at ingen skal fatte mistanke når boblen sprekker. Deretter finner han det perfekte tidspunktet for avsløringen der han helt nonsjalant skriver "er det ikke litt rart at det er admin som har skrevet begge disse kommenatrene?". Boom!!!!!!!

Ryddet for slettet innlegg + ditt svar til dette.

irrlys, mod.

Jeg blir litt fortvilet over de som ikke ser alvorligheten i dette i andre kommentarfelt, som på side2.no. De skriver ting som "alle gjør dette", "vi vil ikke lese mer om fotbalfrue", "hvorfor er dette så en nyhetssak" osv... greit at mange saker om CBE tidligere har vært agurknytt, men dette er absolutt en viktig sak, eller er det bare meg?

Alle vet at det bare er loosers som kommenterer på nettaviser, så de meningene er ikke representativt.

Endret av irrlys
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare forretningscaroline blitt kritisert hadde det vært noe annet. Men det er jo flere ting som blir snakka om som går på ho som privatperson...

Akkurat nå diskuteres falske kommentarer og ulovlig bruk av beskyttede titler, i den hensikt å skape økonomisk gevinst til bedriften.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannheten vil komme for en dag, sier fotballfrue? Må si at det er et trekkplaster, får lyst til å følge bloggen hennes videre for å få svar. Er strategien etter "skandalen" et meget kalkulert spill?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, én ting var hele skandalen med redigering og det å redigere seg tynnere. En annen blir å bevisst lage seg ulike alias for å støtte seg selv. Jeg blir sjokkert hvordan denne bedriften drives! En bedrift har ekstremt mye å tape dersom kundene (i dette tilfellet: lesere) ikke lenger har tillit til det bedriften bedriver. Innenfor en slik bransje som CBE og LK er, så er troverdighet alt. Innehar de ikke troverdighet, kan de se langt etter lukrativ sponsing eller det å kunne jobbe med bloggen fulltid.

Noe helt annet jeg finner ekstremt kritikkverdig, er hvordan slike saker håndteres av paret selv. Dersom man går på tidenes smell øker man ikke troverdighet med å skyve unna problemene. Jo flere problemer eller skandaler, jo mindre tillit har folk til den bedriften de driver. Ærlighet og troverdighet er vel kort fortalt noe dette paret per nå sliter med.

For all del, jeg pleide å lese den bloggen før jeg også. Nettopp fordi det er en overflatisk guilty-pleasure. Samtidig så fungerer det ikke slik at du kan kombinere roller i en slik blogg. Dersom en blogg skal være som et magasin må det faktisk opptre som dette. Da burde i det minste følgende komponenter være til stedet:

• Ærlighet angående redigering
  • Høy terskel for å ikke slippe kommentarer gjennom. Kommentarer som omhandler trusler, graverende krenkelser ol. er selvsagt unntatt den regelen.
  • Dersom forfatter selv skal svare i kommentarfelt burde ikke "god klem tilbake", "søte du<3" ol. være en del av retorikken.
  • Ærlighet og åpenhet om sponsede artikler med skikkelig merking.
  • Reiserelaterte saker burde være reiseartikler ikke familieferie.
  • Godt språk, gode bilder helst bygd opp i et artikkelformat. Ikke som et innlegg på et forum feks.
  • Følge "Vær varsom-plakaten"
  • CBE burde i så tilfelle vært "Redaktør", ikke CBE

Disse enkle reglene inneholder ikke denne bloggen. Dermed kan den heller ikke kalles et magasin, men en blanding av begge deler. Hvilket som gjør denne saken enda mer innviklet og viser til TOTAL mangel på troverdighet.

Forøvrig: FANTASTISK INNSATS både av de som fant frem de kritikkverdige forholdene og til Moderatorene her som har alle gjort en formidabel innsats!!! :blomst: :blomst: :blomst:

Nicely said! :blomst:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis enig i at kritikken går over stokk og stein, lett blir usaklig, etc. Men ikke i dette tilfellet. Det har riktig nok vært litt moderering her, men jevnt over en fin og saklig tone.

Dette gjelder heller ikke at frua er litt for tynn, trener ''for mye'', fremstiller alt perfekt og lignende som hun ofte blir kritisert for. De har begått lovbrudd og løyet - dette som en offentlig person, som en bedrift. Selvsagt er ikke det OK, selvsagt må det reageres på, og selvsagt er ikke det heksejakt!

Signerer! Det har vært mye heksejakt og sånn før. I dette tilfellet synes jeg det er helt ok å diskutere fruen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Nettopp

Er det egentlig mer å si? Dette var en gravetråd, nå er den på god vei å handle om personen Caroline igjen. Foreslår at vi avslutter til det skjer noe nytt.

Jeg lar den ligge nå.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen forskjell på Caroline som privatperson og Caroline som forretningskvinne. Hvem av disse personlighetene var det som redigerte bildene? Det var jo tydeligvis privat-Caroline som beklagde ettersom grunnen til redigeringen var dårlig selvtillitt etter netthets. Min mening er at det dumskap å holde de to rollene borte fra hverandre når dama selv ikke gjør det engang.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig mer å si? Dette var en gravetråd, nå er den på god vei å handle om personen Caroline igjen. Foreslår at vi avslutter til det skjer noe nytt.

Jeg lar den ligge nå.

Ja ha??? Nu må du slutte, det er ingen forskjell.

Endret av Gjest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...