Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Du innser kanskje ikke at du er litt vel opphengt i Caroline?

Og dere må slutte å drive med denne heksejakten. Jeg synes ikke noe om Fotballfrue, men denne tråden er ikke i det spor bedre. Det å bruke så sinnsykt mye tid på "sjitkasting" og sladring, og graving etter å ta henne i noe er urovekkende. Dere fremstiller dere selv like ille som fotballfrue og herr fotballfrue gjør.

Blablabla... Carry on.

(ga deg en tommel opp by mistake)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dere må slutte å drive med denne heksejakten. Jeg synes ikke noe om Fotballfrue, men denne tråden er ikke i det spor bedre. Det å bruke så sinnsykt mye tid på "sjitkasting" og sladring, og graving etter å ta henne i noe er urovekkende. Dere fremstiller dere selv like ille som fotballfrue og herr fotballfrue gjør.

Nuvel, det er vel ikke helt riktig...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er at jeg fortsatt har fri tilgang til henne. Ganske lenge siden jeg postet kommentaren nå, og den er borte, så da regner jeg med hun ikke kan blokkere tilbake. Noen med litt mer peiling som kan bekrefte /avkrefte?

Så lenge du har blokket henne kommer hun jo ikke inn på din profil og kan blokkere deg. Og jeg tviler på at hun memorerer nicket ditt.

Så lenge du blokkerer henne en liten stund etter hver kommentar du legger igjen kommer hun ikke inn på deg og du slipper å bli blokkert.

"Nei til Nord-Korea sensur"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg blir litt fortvilet over de som ikke ser alvorligheten i dette i andre kommentarfelt, som på side2.no. De skriver ting som "alle gjør dette", "vi vil ikke lese mer om fotbalfrue", "hvorfor er dette så en nyhetssak" osv... greit at mange saker om CBE tidligere har vært agurknytt, men dette er absolutt en viktig sak, eller er det bare meg?

Nei. Når man skyter avistegnere, fly styrter og storm legger halve Vestlandet i knas så er en nyhet om at bloggeren fotballfrue tøyser i kommentarfeltet på all mulig måte en agurknyhet. Det er interessant om man bryr seg om blogging og markedsføring og slike ting, men det er ikke Watergate, dette her.

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis enig i at kritikken går over stokk og stein, lett blir usaklig, etc. Men ikke i dette tilfellet. Det har riktig nok vært litt moderering her, men jevnt over en fin og saklig tone.

Dette gjelder heller ikke at frua er litt for tynn, trener ''for mye'', fremstiller alt perfekt og lignende som hun ofte blir kritisert for. De har begått lovbrudd og løyet - dette som en offentlig person, som en bedrift. Selvsagt er ikke det OK, selvsagt må det reageres på, og selvsagt er ikke det heksejakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt fortvilet over de som ikke ser alvorligheten i dette i andre kommentarfelt, som på side2.no. De skriver ting som "alle gjør dette", "vi vil ikke lese mer om fotbalfrue", "hvorfor er dette så en nyhetssak" osv... greit at mange saker om CBE tidligere har vært agurknytt, men dette er absolutt en viktig sak, eller er det bare meg?

Så enkelt. Vil de ikke lese om henne, så ikke gjør det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke alvoret i at en bedriftseier gir seg ut for å være fornøyd forbruker og/eller fagperson med beskyttet tittel for å øke bedriftens troverdighet, med målet økonomisk gevinst?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi de ikke forstår at "blogg" og millionbedrift går hånd i hånd. De forstår ikke hvor "stor" hennes blogg er, og hva slags forretning dette er snakk om.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

SÅ viktig er det faktisk ikke. Jeg provoseres også av det hun har gjort, men det er faktisk bare kjendissladder. Det er patetisk, det er komisk - men for alle som egentlig gir ganske f i bloggverden er det litt agurknytt, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en viktig sak! ellers hadde jeg ikke brydd meg. Den dama er bare irriterende, men å tjene millioner på juks, fanteri og ting som "kan" være ulovlige synes jeg ingenting om.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post denne linken: http://anathemablog.blogspot.no/2015/01/a-regissere-seg-selv-om-caroline-berg.html

Kanskje de som ikke ser alvorligheten kan få se det her siden blogginnlegget er så godt skrevet.

(Får ikke til å kommentere der selv da jeg ikke har bruker der)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Foreldrene mine har sikkert ikke peiling på hvem hun er, så tror nok de mener det er ordentlig agurknytt. Men for folk som leser blogger og følger litt med i sosiale medier er det nok å regne som "viktig", med tanke på at Caroline er en av de største bloggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Jeg synes disse jentene/guttene har gjort en flott jobb. Hadde de ikke gjort det, hadde de ikke stått på, og ikke står på som de gjør vil hun og personer som henne fortsette i samme spor og gjøre stor skade mot personer som er svært sårbare og som er svært utsatt.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har blokket henne kommer hun jo ikke inn på din profil og kan blokkere deg. Og jeg tviler på at hun memorerer nicket ditt.

Så lenge du blokkerer henne en liten stund etter hver kommentar du legger igjen kommer hun ikke inn på deg og du slipper å bli blokkert.

"Nei til Nord-Korea sensur"

Hehe. Ser egentlig ingen grunn til å avblokkere henne, og man vet aldri, med de to der;)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at sponsorene dropper henne kun pga denne saken i media, derimot tror jeg det er større sjanse for at de gjør det om de får mange nok henvendelser om gamle/potensielle kunder som kommer til å droppe dem dersom de fortsetter samarbeidet med Caroline.

Det er denne saken et godt eksempel på; dersom trykket blir stort nok så sprekker bobla. Forbrukermakt. Det funker!

Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan sponsorene kommer til å håndtere dette, og har vanskelig med å tro at dette ikke får noen konsekvenser.

Jeg følger enkelte firmaer på facebook, og noen av de skriver innimellom innlegg der de linker videre til diverse bloggere. F.eks "Se Frk,Bloggs vinterfavoritter."

Jeg var sikker på at jeg tidligere hadde sett f.eks Coverbrands linke til CBE sin blogg, men etter et kjapt søk på siden deres fant jeg ingenting. Mulig jeg husker feil eller blander med et annet firma.

Så husker jeg feil, eller har de slettet innlegg som linker til CBE? Noen som har bedre hukommelse enn meg her?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det. Kan hende CP velger å skylde på at det har vært en teaspoon of hacking da. :danse:

Enda en blogger å kutte ut da hvis det skjer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du ikke alvoret i at en bedriftseier gir seg ut for å være fornøyd forbruker og/eller fagperson med beskyttet tittel for å øke bedriftens troverdighet, med målet økonomisk gevinst?

Jo, men det er ikke poenget mitt. Jeg synes også det er helt forkastelig det de har gjort, og synes det er bra at dette har kommet frem. Men synes man kan holde seg for god til å være så veldig skadefro over dette... Debatten blir ikke sånn seriøs når det er så mye "skitkasting". Gjelder ikke alle, men mange skriver ting som tyder på at de fryder seg over at Fotballfrue dummer seg ut, uten en gang å kjenne ho...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pinadø så enkelt som at vi alle burde tenke gjennom om vi ikke burde slutte å følge de her bloggerne, det er vi som gir dem makten, det er pga oss de får seg sponsorer og tjener store penger og så lenge det her foregår, så lenge vi gir dem makten, så blir det ikke anerledes. Det som vil skje nu er at CBE vil bli en litt mindre blogger enn før, men ei ny ei vil gjøre likedan og så blir hun avslørt og så er vi igang igjen...

Å følge de store mote og livsstil bloggerne har for lengst vært for dumt, rett og slett.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...