virkelig Skrevet 28. februar 2018 #51401 Del Skrevet 28. februar 2018 Om noen få sjeler her inne skulle boikotte VITA eller andre bedrifter som sponser/har samarbeid med f.eks CBE så tror ikke jeg bedriftene vil merke dette , de fleste samarbieds partnere er kjente store aktører. Har dere meldt dere ut av OBOS das om dere er medlem ? ref dagens reklame på bloggen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 28. februar 2018 Forfatter #51402 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) For fem dager siden presenterte bedriften et eget reklameinnlegg om sponset kjøkkenprosjekt med fremvisning av kjøkkenbenk og kjøkkenøy. Fire dager senere kommer neste innlegg fra det samme kjøkkenet; denne gangen er innlegget ikke merket og rødvinsglasset er nøye plassert på den sponsede kjøkkenøya. Jeg kan overhodet ikke se hva som er lovlig med dette. De sponsede produktene er eksponerte og lett gjenkjennelige på flere bilder, og både annonsør og reklamekanal (altså CBE.no) drar uten tvil nytte av denne eksponeringen. Leserne ble tross alt presentert for disse produktene fire dager tidligere, og nå ble de eksponert for de samme produktene igjen - denne gangen uten merking og med plassering av alkohol. Jeg minner om bedriftens formål jamfør Brønnøysundregisteret: Vedtektfestet formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet som naturlig faller sammen med dette. Virksomhet/art/bransje: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet som naturlig faller sammen med dette. Hentet fra: https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=913868684 Endret 1. mars 2018 av lillesky 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 28. februar 2018 #51403 Del Skrevet 28. februar 2018 Produktet er fått/gave/sponset, ergo skal innlegget merkes! Ferdig snakka! 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 28. februar 2018 #51404 Del Skrevet 28. februar 2018 4 minutter siden, Lin10 skrev: Det er ikke overraskende at det er noen som skal boikotte produkter eller bedrifter som CBE er i samarbeid med, eller gir tips om. Forstår at det overrasker deg, men slik er det i denne tråden. En kombinasjon av barnslighet og at man ikke tåler at CBE skal ha reklame inntekter. Les: økonomisk suksess. Selv i dette tilfellet hvor det ikke var reklame, så skal man boikotte. Men bloggen skal man lese gratis. Det at noen slutter å handle på Vita nå har ingen betydning. Produkter hun tipset om er utsolgt i nettbutikken, så Vita er nok fornøyd. Man ser at CBE har høy troverdigheten og tillit ved at folk tar imot tipsene, og kjøper produkter som hun er positiv til. I kveld reklamer hun for OBOS, så da regner jeg med at det er noen som skal melde seg ut der også. Når man ikke handler hos bedrifter man ikke synes noe om, feks fordi de støtter reklamebloggere som CBE, er det helt kurant forbrukeratferd. Bloggere har forøvrig svært liten troverdighet i befolkningen, CBE har en av de laveste i følge Tillitsundersøkelser. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkIA Skrevet 28. februar 2018 #51405 Del Skrevet 28. februar 2018 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Når man ikke handler hos bedrifter man ikke synes noe om, feks fordi de støtter reklamebloggere som CBE, er det helt kurant forbrukeratferd. Bloggere har forøvrig svært liten troverdighet i befolkningen, CBE har en av de laveste i følge Tillitsundersøkelser. Når man ser på resultatene hun har hatt med mange samarbeidspartnere igjen og igjen sier de noe annet, men jeg lar den gå. Og ja, du har helt rett ang forbrukeratferd, men merk deg "feks fordi de støtter reklamebloggere som CBE". Du vet ikke at dette er reklame for Vita. Det er noe du tror. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 28. februar 2018 #51406 Del Skrevet 28. februar 2018 3 timer siden, Sandin skrev: Ordvalg som "nammis" er også interessante. Forsøk på å holde på den yngre garde? Er nammis noe vanlig ord blant de? Høres ut som en gammel dame som prøver å snakke ungdomsspråk. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 28. februar 2018 #51407 Del Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, FrkIA skrev: Når man ser på resultatene hun har hatt med mange samarbeidspartnere igjen og igjen sier de noe annet, men jeg lar den gå. Og ja, du har helt rett ang forbrukeratferd, men merk deg "feks fordi de støtter reklamebloggere som CBE". Du vet ikke at dette er reklame for Vita. Det er noe du tror. Nå snakket jeg generelt om samarbeidspartnere. Hold deg fast; det er flere jeg ikke benytter. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 28. februar 2018 #51408 Del Skrevet 28. februar 2018 13 minutter siden, Lin10 skrev: Det er ikke overraskende at det er noen som skal boikotte produkter eller bedrifter som CBE er i samarbeid med, eller gir tips om. Forstår at det overrasker deg, men slik er det i denne tråden. En kombinasjon av barnslighet og at man ikke tåler at CBE skal ha reklame inntekter. Les: økonomisk suksess. Selv i dette tilfellet hvor det ikke var reklame, så skal man boikotte. Men bloggen skal man lese gratis. Det at noen slutter å handle på Vita nå har ingen betydning. Produkter hun tipset om er utsolgt i nettbutikken, så Vita er nok fornøyd. Man ser at CBE har høy troverdigheten og tillit ved at folk tar imot tipsene, og kjøper produkter som hun er positiv til. I kveld reklamer hun for OBOS, så da regner jeg med at det er noen som skal melde seg ut der også. Her baner det seg frem et avgjørende spørsmål som faktisk bør besvares før man kommer med slike utsagn som det uthevede: Var produktet utsolgt før eller etter CBE omtalte det på bloggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkey business Skrevet 28. februar 2018 #51409 Del Skrevet 28. februar 2018 Vet noen om hun har vært på et event med goodiebags der hun faktisk kan ha fått denne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 28. februar 2018 #51410 Del Skrevet 28. februar 2018 8 timer siden, formula skrev: Utfra kommentarfeltet ser det ut som de er på tur ut før februar er omme: Maren: "Vil bare nevne at en kan returnere varer hos IKEA selv om de er skrudd i sammen :-)" CBE: "Er det sant? Hvordan funker det? Hadde jo vært HELT supert *google*" Rart at ikke frua og frua visste dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkey business Skrevet 28. februar 2018 #51411 Del Skrevet 28. februar 2018 http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/27/kjapt-treningsprogram-med-null-utstyr/ Er dette innlegget riktig merket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Storekommode Skrevet 28. februar 2018 #51412 Del Skrevet 28. februar 2018 18 minutter siden, monkey business skrev: Vet noen om hun har vært på et event med goodiebags der hun faktisk kan ha fått denne? Ja, kan se ut som Ida Wulff fikk det på kickoff for UI.. http://www.idawulff.no/2018/02/11/kick-off-med-united-influencers/ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 28. februar 2018 #51413 Del Skrevet 28. februar 2018 1 minutt siden, Storekommode skrev: Ja, kan se ut som Ida Wulff fikk det på kickoff for UI.. http://www.idawulff.no/2018/02/11/kick-off-med-united-influencers/ Nå kjenner ikke jeg til denne bloggen, men var veldig fint innlegg av denne eventen mtp bilder. Gir inntrykk av hva det er, en jobbfest med gode kolleger. CBE sitt innlegg var mer sentrert mot henne, og var noe mer dyster uttrykk. En liten digresjon. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monkey business Skrevet 28. februar 2018 #51414 Del Skrevet 28. februar 2018 (endret) 6 minutter siden, Storekommode skrev: Ja, kan se ut som Ida Wulff fikk det på kickoff for UI.. http://www.idawulff.no/2018/02/11/kick-off-med-united-influencers/ Takk! Der var det en person med Vita t-skjorte iallfall. Og en Deodoc (for menn)? Den stripete mørkeblå esken. Endret 28. februar 2018 av monkey business La til 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 28. februar 2018 #51415 Del Skrevet 28. februar 2018 Er det ikke dette de holder på med for tiden? Fisker etter gratis produkter? Hun ønsker vel Vita som ny samarbeidspartner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skuffen Skrevet 28. februar 2018 #51416 Del Skrevet 28. februar 2018 CBE var vel på Kick off med United Influencers? Det samme var Ida Wulff, og hun har lagt ut bildet fra goodiebagen: http://www.idawulff.no/2018/02/11/kick-off-med-united-influencers/ Bildet nr 6. Man skimter en stripete eske, som er mistenkelig lik Deco doc sprayen her: http://www.makeupyourmind.no/mann/deo-doc-intimdeo-man-100ml.html 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 28. februar 2018 #51417 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg blir helt matt. Det "genuine tipset" er ren produktplassering. Bullseye for tisseluktsprayselskapet som putta dingsen sin i goodiebagen til UI-kickoffen (til de som må ha det inn med teskje: de gjør det for å få omtale, omtale, omtale. Det er ikke fordi de som får dem fortjener å få mange ting gratis fordi de er bedre enn oss vanlige mennesker, de gjør det for å selge flere produkter) mens CBE.no enda en gang står med buksa nede. Og følger opp med å selge frieriet sitt til OBOS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingelill Skrevet 28. februar 2018 #51418 Del Skrevet 28. februar 2018 2 minutter siden, skuffen skrev: CBE var vel på Kick off med United Influencers? Det samme var Ida Wulff, og hun har lagt ut bildet fra goodiebagen: http://www.idawulff.no/2018/02/11/kick-off-med-united-influencers/ Bildet nr 6. Man skimter en stripete eske, som er mistenkelig lik Deco doc sprayen her: http://www.makeupyourmind.no/mann/deo-doc-intimdeo-man-100ml.html Mener CBE faktisk er på et av bildene til Ida også..? Nest nederste i innlegget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 28. februar 2018 Populært innlegg #51419 Del Skrevet 28. februar 2018 nå har jeg lest de siste innleggene - og dette er altså produktplassering. CBE har ikke kjøpt dette produktet som hun hevder - hun fikk det i en goodiebag på UIs event. Så vet jeg det. Så hadde jeg rett, da. Faen, så uredelig hun er. Ikke reklame, my ass. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 28. februar 2018 #51420 Del Skrevet 28. februar 2018 5 minutter siden, skuffen skrev: CBE var vel på Kick off med United Influencers? Det samme var Ida Wulff, og hun har lagt ut bildet fra goodiebagen: http://www.idawulff.no/2018/02/11/kick-off-med-united-influencers/ Bildet nr 6. Man skimter en stripete eske, som er mistenkelig lik Deco doc sprayen her: http://www.makeupyourmind.no/mann/deo-doc-intimdeo-man-100ml.html Det var jo et interessant innlegg som knytter CBE til UI kick-off, goodie bag med DeoDoc og en person med Vita t-skjorte. Da velger jeg å tro at FrkIA snkker sant om goodie bagen, men fremstår som mindre troverdig i sitt forsvar av Vita. Og så antar jeg at CBE ikke er helt sannferdig i kommentarfeltet. Og det interessante med at vi har et bevis for det denne gangen, er jo at det kaster nytt lys over de veldig mange andre gangene hun har insistert på at det ikke var reklame & har kjøpt det selv. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg