Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Skribent skrev:

Hvis du følger med i diverse medier på hva som skjer, strømninger i tiden, påvirkning, nyheter etc så er det ganske åpenbart en kommentar til bloggen som Treasures AS driver. De er i utakt, og viser få, om noen, tegn til å ta sitt ansvar som påvirkere på alvor. At du ikke liker sarkasmen er helt i orden.

I tillegg er det et tips til de som ønsker å se en motvekt til det vanvittige utseendefokuset, kroppspresset og forbruket som bloggeren bygger opp under. 

Jepp. Leserne utvikler seg og det må også bloggerne gjøre. 

Pilotfrue var nylig smart nok til å spørre leserne om hva de syns dersom hun velger å skjerme sitt kommende barn. Her kan man se at blant over 100 kommentarer så er 95 % svært positive til at barnet skjermes. Bloggerne gjør lurt i å spørre publikum og å følge med i tiden, fremfor å mene at de alltid vet best selv og å gro fullstendig fast i gamle mønstre og rutiner. Litt som de eldste kollegaene på jobben som hater forandringer.

CBEs lesertall har sunket i samtlige kanaler i årevis, nettopp fordi hun ikke klarer å fornye seg og fordi hun anser alt som ikke er ros som hets. SoMe-kanalene hennes fremstår nå kun som rene skryteplasser for henne selv, hvor hun i tillegg tjener rått på merket og umerket reklame.

Endret av Ultiva
  • Liker 21
Videoannonse
Annonse
Gjest Skribent
Skrevet
5 minutter siden, Ultiva skrev:

Jepp. Leserne utvikler seg og det må også bloggerne gjøre. 

Pilotfrue var nylig smart nok til å spørre leserne om hva de syns dersom hun velger å skjerme sitt kommende barn. Her kan man se at blant over 100 kommentarer så er 95 % svært positive til at barnet skjermes. Bloggerne gjør lurt i å spørre publikum og å følge med i tiden, fremfor å mene at man alltid vet best selv.

CBEs lesertall har sunket i samtlige kanaler i årevis, nettopp fordi hun ikke klarer å fornye seg og fordi hun anser alt som ikke er ros som hets og hat. SoMe-kanalene hennes fremstår nå kun som rene skryteplasser for henne selv, hvor hun i tillegg tjener rått på merket og umerket reklame.

Dette er et ganske fascinerende trekk. Når det gjelder de fleste av oss, husker vi bedre den ene negative kommentaren blant tjue positive enn motsatt. Vi henger oss opp i kritikken, fremfor å ta til oss alt det positive. CBE gjør kunst av det motsatte.

Uansett hvor veldokumenterte innspill hun får, blir det avskrevet som hets og latterliggjøring - eller favoritten Jantelov! - mens hver minste banale kompliment blir tatt som eneste vektige tilbakemelding. Lurer på hvordan man får til det?

Barna må bort fra forretningsvirksomheten. Det er det viktigste de kan starte med for å rydde i sitt omdømme.

Skrevet

Du er så fiiiin! Konstruktivt og det takker hun for. 

Du fremmer et usunt kroppsbilde ved å framsnakke intimspray! Hat og hets. 

• Liker 23
Gjest ane_luise87
Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Utfra kommentarfeltet ser det ut som de er på tur ut før februar er omme:

Maren: "Vil bare nevne at en kan returnere varer hos IKEA selv om de er skrudd i sammen :-)"

CBE: "Er det sant? Hvordan funker det? Hadde jo vært HELT supert :) *google*"

🙈🙈

Skrevet
1 time siden, Kollontaj skrev:

Du er så fiiiin! Konstruktivt og det takker hun for. 

Du fremmer et usunt kroppsbilde ved å framsnakke intimspray! Hat og hets. 

Litt utenfor dette tema, men kom på det da du skrev fiiin: 

Snap fra i morrest var kaffekopp og hei fina, eller noe i den duren. Hva i alle slags 30-åring er de som skriver noe slikt? Jeg gremmes over den underutviklede måten denne bloggeren kommuniserer på. Hvis dette er ment for kundegruppen høyt utdannet, urban og hva det nå var så tror jeg hun skyter milevis utenfor blink.

• Liker 22
Skrevet

Synes det er ganske spesielt at to voksne mennesker i tredveåra med to små jenter bruker så mye tid på sosiale medier. Bloggen er én ting, men Instagram, Instastory, Snapchat og Facebook...det er kanskje ikke så rart man føler man har hektiske dager? Hadde hun daglig lagt sammen tiden hun bruker på dette i løpet av et døgn, så hadde hun kanskje fått en liten oppvekker. Uten å innrømme det, selvsagt. Uansett, jeg får inntrykk av at litt mer voksne mennesker bruker mindre av dette, mens disse to skal henge med på alt. Det blir noe fjortis-aktig over det. Eller dét også, får jeg vel kanskje si. 

• Liker 24
Skrevet
39 minutter siden, Dark Star skrev:

Litt utenfor dette tema, men kom på det da du skrev fiiin: 

Snap fra i morrest var kaffekopp og hei fina, eller noe i den duren. Hva i alle slags 30-åring er de som skriver noe slikt? Jeg gremmes over den underutviklede måten denne bloggeren kommuniserer på. Hvis dette er ment for kundegruppen høyt utdannet, urban og hva det nå var så tror jeg hun skyter milevis utenfor blink.

Ordvalg som "nammis" er også interessante. Forsøk på å holde på den yngre garde? Er nammis noe vanlig ord blant de? 

• Liker 11
Skrevet (endret)
1 time siden, Gunvald skrev:

Synes det er ganske spesielt at to voksne mennesker i tredveåra med to små jenter bruker så mye tid på sosiale medier. Bloggen er én ting, men Instagram, Instastory, Snapchat og Facebook...det er kanskje ikke så rart man føler man har hektiske dager? Hadde hun daglig lagt sammen tiden hun bruker på dette i løpet av et døgn, så hadde hun kanskje fått en liten oppvekker. Uten å innrømme det, selvsagt. Uansett, jeg får inntrykk av at litt mer voksne mennesker bruker mindre av dette, mens disse to skal henge med på alt. Det blir noe fjortis-aktig over det. Eller dét også, får jeg vel kanskje si. 

Grunnen til at bedriften har blitt aktiv på flere plattformer er fordi blogging ikke er like hot som det var for 6-7 år siden. Dersom du vil fenge de unge i tillegg til å beholde de litt eldre så må du ekspandere bedriften til Instagram og snapchat også. CBE og LKE har i tillegg forsøkt å etablere seg på YouTube, dog uten særlig hell. Alt handler om å utvide kundekretsen (få flere følgere), slik at de kan få mer betalt av annonsørene sine.

At det tar særlig mer tid enn blogging alene tviler jeg imidlertid på, da innholdet på Instagram stort sett bare er reposting av ting på bloggen. Snapchat krever heller ingenting ekstra da hun bare filmer hverdagslivet som hun uansett lever. Og her snakker vi jo om en person med et voldsomt eksponeringsbehov, så det å se beundrende på seg selv på telefonen mens hun blafrer med plastikkvippene og nusser med restylanetruten før hun trykker på "send" tror jeg hun nyter til det fulleste, for så å vente på at hyllesten fra de ivrigste leserne skal strømme inn.

Endret av Ultiva
  • Liker 16
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, samt svar til dette.
/lillesky (mod)

Skrevet
17 minutter siden, Ultiva skrev:

Grunnen til at bedriften er aktiv på flere plattformer er fordi blogging ikke er så "hot" lenger. Dersom du vil fenge de unge i tillegg til å beholde de litt eldre så må du ekspandere bedriften til Instagram og snapchat også. CBE og LKE har i tillegg forsøkt å etablere seg på YouTube, dog uten særlig hell. 

YouTube også ja, det glemte jeg. Synes det blir et eneste virrvarr av «dere som følger meg der så kanskje ditt» og «dere som følger med der hørte kanskje datt». Ikke forstår jeg hva mannen i huset egentlig driver med heller, det virker som de plutselig ser det som strengt tatt nødvendig å ta flere hundre bilder til ett innlegg, og dette er nå hans jobb. I tillegg til å raljere på nett selsvsagt. Som tidligere nevnt av en annen her inne, virker det som de går for mye hjemme og tenker over hva slags stoler som passer til «miljøet» i et eller annet rom. Jeg skjønner ikke hvordan noen klarer å relatere seg til noe som helst i denne bloggen. 

• Liker 19
Skrevet
På 27.2.2018 den 9.37, MissLucy skrev:

hun har fortalt den historien før, så da tenker jeg at det var vel den ene gangen i livet hun har vært crazy og blitt bustete på håret.

Var en annen blogger på samme plattform som hadde fått beskjed av "sjefene" om å by mer på seg selv- dele mer og fortelle de gode historiene. Sikkert noe de har fått beskjed om på UI- seminar. Historien var jo så dårlig at hun kunne klippet den ut av et gammelt romantikk. 

• Liker 10
Gjest Skribent
Skrevet
1 minutt siden, tuttavims skrev:

Var en annen blogger på samme plattform som hadde fått beskjed av "sjefene" om å by mer på seg selv- dele mer og fortelle de gode historiene. Sikkert noe de har fått beskjed om på UI- seminar. Historien var jo så dårlig at hun kunne klippet den ut av et gammelt romantikk. 

I tillegg til å bryte helt med det sofistikerte imaget hun etterstreber til vanlig, vil jeg si. Man kan dele av seg selv uten å dra frem den tøytete fasen av ungdomstiden. Det er ikke den perioden av min egen mors liv jeg hadde vært mest komfortabel å dele med Internett, for å si det sånn.

Når barna dine skal lese mammas «dagbok», er det helt ok å være litt selektiv. Hun må gjerne ha hatt tusen one nights for min del, men må det være det hun velger å dra frem igjen? Ingen alternativer? Eller er det helt bevisst å resirkulere innhold for å slippe å dele noe nytt, for å slippe deling av noe personlig, som den lønnsomme bedriften de faktisk er? Leserne lar seg jo lure, det ser vi jo hos forsvarerne hennes, så det er billig journalistikk og lite annet.

Gjest formula
Skrevet
10 minutter siden, tuttavims skrev:

Hvis CBE skulle by på seg selv, og fortelle en god historie hadde det vært interessant å lese hvordan hun opplevde det da de ble tatt i kommentarfelt-juks. Tipper det var rimelig vondt, traumatisk og ikke minst pinlig. Om hun hadde hatt mot til å fortelle om denne opplevelsen -rett fra levra- så ville det vært spennende å lese.

Skrevet

Reagerte også på den historien, som hun «ikke visste hvor kom fra». Lite troverdig. Jeg ventet på at det skulle stå «og den mannen er jeg gift med idag». Men nei. Fullstendig malplassert og krampeaktig forsøk på å dele mer av hverdagslivet. 

• Liker 15
Skrevet (endret)

Når du må granske fortiden din for å finne noe interessant å fortelle om (og det har jo vært minner i fleng de siste månedene) bør du vurdere om blogging er noe for deg. De fleste leserne vil nok heller høre om hverdagslivet her og nå, men der skjer der jo ikke stort. Artigere å se maling tørke enn å lese de minne-innleggene. 

(Blondinbella viser forresten bilder fra møter, samarbeidspartnere osv, hos CBE kan man på Snap se føttene til CBE som tripper avgårde til det hun kaller møte. Ikke engang da hun «designet» sko og vesker fikk leserne innblikk i noe av arbeidet/møtene.)

Endret av Kollontaj
  • Liker 28
Skrevet

«Her er det fettforbrenning som gjelder!»

Ja, riktig. 

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, tuttavims skrev:

Jeg er all for debatt, men hold det litt saklig da. Kristina hadde ikke fått beskjed av sjefene sine om å by mer på seg selv og det er heller ikke sånt man får beskjed om på "UI-seminar". Kristina hadde fått tilbakemelding fra agenten sin (som hun garantert jobber svært tett med og kjenner personlig) at hun burde få frem mer av hvordan hun er som person, den morsomme Kristina, fordi det den siste tiden hadde vært mye interiør, mat etc etc. Agenten synes vel at Kristina har mye å by på på privaten som ikke kommer så godt frem gjennom bloggen.

• Liker 3
Gjest boblebrist
Skrevet

Kombinasjonen mellom personlige historier og kommersielt innhold blir mer og mer, jeg vet ikke helt, rar å lese kanskje. Jeg vet ikke om det er sjangerblandingen som gjør at det prikker nervene eller hva det er. Historien om frieriet var forsåvidt en søt fortelling, mulig det er derfor jeg synes det er ekstra rart når begynnelsen på neste avsnitt like gjerne kunne vært kopiert fra hjemmesiden til OBOS. Dagbok-fasaden blir så åpenbart en fasade. 

Skrevet
På 25.2.2018 den 12.42, bibbis skrev:

Camilla phil har vel et veldig nært samarbeid med vita, og hun er også i managementet til CBE. Så her er det i det minste noen bindinger i gråsoneland. 

Hvorfor er det bindinger i gråsoneland om Vita vil samarbeide med både CBE og Camilla Pihl? 

Skrevet

Om alle bare skulle brukt tid og krefter på det de synes var topp og fint og i sin skjønneste orden her i tilværelsen, hvordan ville verden sett ut da? 

Vel - alt som noensinne ikke har vært topp eller fint eller i sin skjønneste orden ville framdeles ha vært det.

Er ikke verre enn det. 

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...