Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, MissLucy skrev:

Men jeg er enig i at selve barstolene i seg selv ikke fremstår som sponset.

Innlegget om barstolene bærer litt preg av bitterhet over ikke å være sponset. De ville nok at Slettvoll skulle sponse de, men når det ikke ble sånn så «straffer» de dem ved å lage et innlegg om at man kan kjøpe noen nesten like på Ikea. Til skrekk og advarsel for neste firma som blir forespurt om å sponse noe. :fnise:

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy skrev:

ja, det er naturlig å vise dem ved kjøkkenøya. Og den er sponset.

Og, jo, når "alt i huset er sponset" så følger det jo automatisk av det at alt er reklame. Det er reklame å vise et sponset produkt. Hvordan kan det ikke være reklame å vise et sponset produkt?

Og hvor skulle hun vist barstolene uten at det dukker opp reklame for noe annet? Nei, spør du meg så spør jeg deg. Jeg vet ikke hvor hun har et reklamefritt hjørne i det huset.

Men jeg er enig i at selve barstolene i seg selv ikke fremstår som sponset.

Jeg ser ikke på innlegget som snikreklame siden fokuset overhode ikke er på kjøkkenøya. Jeg syns å argumentere for det i dette innlegget blir veldig søkt. Jeg tror rett og slett at dette er et av de vise-til-at-ikke-alle-innlegg-er-reklame.

• Liker 6
Skrevet
29 minutter siden, Inocybe skrev:

Kan ikke de barna snart få ha livet sitt i fred :icon_frown:

Nei. For da blir det mindre penger til bedriften. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

Jeg ser ikke på innlegget som snikreklame siden fokuset overhode ikke er på kjøkkenøya. Jeg syns å argumentere for det i dette innlegget blir veldig søkt. Jeg tror rett og slett at dette er et av de vise-til-at-ikke-alle-innlegg-er-reklame.

Hvis det er det, har de jo et problem med hvor de skal vise frem de usponsede varene, det finnes jo ingen steder i huset som er sponsefritt. Øya var det vel et eget reklameinnlegg på her om dagen? Jeg mener at dette er en skikkelig gråsone, antakelig mørkegrå, siden stolene hører til ei øy som er sponset, man kan derfor hevde at den også må merkes i dette innlegget. Du kan ikke kjøpe ei badeand og legge den i det sponsede badekaret - for deretter å legge ut et umerket innlegg om badeanda, tenker jeg. 

• Liker 16
Gjest formula
Skrevet
7 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Innlegget om barstolene bærer litt preg av bitterhet over ikke å være sponset. De ville nok at Slettvoll skulle sponse de, men når det ikke ble sånn så «straffer» de dem ved å lage et innlegg om at man kan kjøpe noen nesten like på Ikea. Til skrekk og advarsel for neste firma som blir forespurt om å sponse noe. :fnise:

Det inntrykket får jeg også:fnise: Imidlertid veldig usikker på hvor vellykket det vil bli å kappe beina, hvis det skulle bli aktuelt.

Gjest nicecar
Skrevet
43 minutter siden, Asti skrev:

Trist...

Hun ønsket tydeligvis ikke å kjøpe husken på egenhånd, isteden så velger hun å selge privatlivet til eldstebarnet slik at hun til gjengjeld kan få en prinsesse-huske som kan være med å forme jenta til å bli "prinsessete". CBE har jo trossalt sagt at hun er den som koser seg mest i rommet til eldste. Jeg blir flau på hennes vegne..

Skrevet
17 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Det har ingenting med saken å gjøre hva som er fokus i bildet/innlegg . Så lenge et sponset objekt er med i bildet og fortsatt har reklameverdi skal det merkes. Siden sponsen av dette er en uke gammel har det i aller høyeste reklameverdi.

Fra Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.

• Liker 17
Skrevet

Reklame fra soverommet til datteren igjen, ja. Hva i all VERDEN tenker de på?

Det er ikke ulovlig, så det er greit liksom? Hvorfor kan ikke de ungene få ha rommene sine og livene sine i fred. Det er bare helt utrolig trist. 

• Liker 21
Skrevet

Vitne om lite peiling hun har, når hun kjøper barkrakker som ikke passer. Jeg kan garantere at de stolene aldri kommer til å bli brukt. Det er ikke behagelig å sitte på når de så og si er like høye som bordet. Blir ny jakt på nye stoler i løpet av kort tid

• Liker 28
Gjest ane_luise87
Skrevet
1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Vitne om lite peiling hun har, når hun kjøper barkrakker som ikke passer. Jeg kan garantere at de stolene aldri kommer til å bli brukt. Det er ikke behagelig å sitte på når de så og si er like høye som bordet. Blir ny jakt på nye stoler i løpet av kort tid

Tenkte det samme. Hvem kjøper barstoler uten å måle opp sittehøyde først? Tipper de er ute av huset innen mars er omme. 

Skrevet
8 minutter siden, Miranda16 skrev:

Kan jo lure på om CBE inspireres av Villa Paprika når hun kjøper møbler uten å måle først :fnise: Kanskje CBE snart finner fram sagen også :fnise:

• Liker 17
Skrevet
7 timer siden, formula skrev:

På spørsmål om hvorfor hun ikke har signer Sunn fornuft plakaten, er CBEs svar følgende:

"Jeg har ikke signert den fordi jeg synes ikke plakaten har noe som helst verdi, da det ikke medfører noen konsekvenser om man bryter den."

Absolutt ingen refleksjoner i forhold til hva som er budskapet i denne plakaten, altså bloggernes ansvar i kampen mot spiseforstyrrelser og usunt kroppsbilde. For henne koker det ned til at hun ser ingen grunn til å signere fordi hun ikke blir straffet om hun bryter den.

Synes dette svaret viser en skremmende egoisme. Og tenker at med dette svaret viser CBE hvem hun er, både som blogger og medmenneske.

Enig! 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Inocybe skrev:

Kan jo lure på om CBE inspireres av Villa Paprika når hun kjøper møbler uten å måle først :fnise: Kanskje CBE snart finner fram sagen også :fnise:

Fint med et DIY-innlegg, da ;)

• Liker 6
Gjest formula
Skrevet
34 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det bildet der hun sitter på barstolen...vel, det ser ikke særlig bekvemt ut. Den er jo altfor høy! Og hvis de ser for seg å sitte sånn og spise, så lykke til med det. Synes også det høres helt merkelig ut at en ettåring skal sitte i en sånn stol, så høyt, og uten støtte av noe slag. 

Skrevet
14 minutter siden, formula skrev:

Det bildet der hun sitter på barstolen...vel, det ser ikke særlig bekvemt ut. Den er jo altfor høy! Og hvis de ser for seg å sitte sånn og spise, så lykke til med det. Synes også det høres helt merkelig ut at en ettåring skal sitte i en sånn stol, så høyt, og uten støtte av noe slag. 

Det er det samme prinsippet med spisestuestoler. Armene skal ideelt være i 90 grads vinkel når man sitter. 

Drikker hun vin på høylys dag?

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, Dark Star skrev:

Det har ingenting med saken å gjøre hva som er fokus i bildet/innlegg . Så lenge et sponset objekt er med i bildet og fortsatt har reklameverdi skal det merkes. Siden sponsen av dette er en uke gammel har det i aller høyeste reklameverdi.

Fra Forbrukertilsynet:

https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Du må merke nye innlegg som reklame så lenge det har markedsføringsverdi for annonsøren. Det er flere ting som spiller inn på om noe du legger ut har markedsføringsverdi. Jo sterkere produktet er eksponert i innlegget, jo høyere markedsføringsverdi har det. Hvis produktet er helt i bakgrunnen og eksponeringen av det ikke vil fremme salg av produktet, har det antakelig så lav markedsføringsverdi at du ikke trenger å merke. Men terskelen her er lav. Merk heller en gang for mye enn en gang for lite.

Benkeplaten er helt i bakgrunnen og syntes knapt, null markedsføringsverdi, samme med kjøkkenøya. Du ser en litt av et hjørne, umulig å se dette er en kjøkken øy, samme med veggen ved LK, umulig å si hva det er. Så heler ingen verdi, kun spekulasjon at dette er deler av kjøkkenøya.  . INgen leverandør navn nevnt, og ingen klare bilder eller noe som er i fokus

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, virkelig skrev:

Benkeplaten er helt i bakgrunnen og syntes knapt, null markedsføringsverdi, samme med kjøkkenøya. Du ser en litt av et hjørne, umulig å se dette er en kjøkken øy, samme med veggen ved LK, umulig å si hva det er. Så heler ingen verdi, kun spekulasjon at dette er deler av kjøkkenøya.  . INgen leverandør navn nevnt, og ingen klare bilder eller noe som er i fokus

Hva er det CBE har i lesere pr. dag? la oss si 30 000. Av disse kan vi sikkert regne med at størsteparten er faste lesere eller lesere som klikker seg inn på bloggen jevnlig. Denne kjøkkenøya har vært omtalt flere ganger på flere flater, altså er det et aktuelt og kjent objekt for mange av leserne. Nå da denne speilblanke flaten på kjøkkenøyen vises frest i bildet, i et innlegg som omhandler relaterte ting (stolene) må vi helt klart gå ut fra at leserne skjønner at det er øyen hun sitter ved. Ergo har det stor markedsføringsverdi.

• Liker 23
Skrevet
4 minutter siden, Dark Star skrev:

Hva er det CBE har i lesere pr. dag? la oss si 30 000. Av disse kan vi sikkert regne med at størsteparten er faste lesere eller lesere som klikker seg inn på bloggen jevnlig. Denne kjøkkenøya har vært omtalt flere ganger på flere flater, altså er det et aktuelt og kjent objekt for mange av leserne. Nå da denne speilblanke flaten på kjøkkenøyen vises frest i bildet, i et innlegg som omhandler relaterte ting (stolene) må vi helt klart gå ut fra at leserne skjønner at det er øyen hun sitter ved. Ergo har det stor markedsføringsverdi.

Enig. Skal ikke mye til for å skjønne at dette innlegget har stor markedsføringsverdi overfor de faste leserne. De samme faste leserne som bloggen bruker til å promotere seg overfor annonsører. 

• Liker 11
Skrevet

Eiendom og selfies, var ikke de involvert i det huset en stund? Stod ikke de bak det mislykkede skapet på badet? Var det de som ordna med kjøkkenet også? Kunne jo absolutt høres ut som de med tanke på at benkeplaten ikke holdt seg pen. 

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, ane_luise87 skrev:

Tenkte det samme. Hvem kjøper barstoler uten å måle opp sittehøyde først? Tipper de er ute av huset innen mars er omme. 

Hvorfor er det ikke standardhøyde på barstoler? Eller kjøkkenøyer? 🙄

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...