Skogspike Skrevet 26. februar 2018 #51281 Skrevet 26. februar 2018 3 minutter siden, Bakepulver skrev: Årsaken til dette eller hva det bunner i blir egentlig bare spekulasjoner, men hvorfor vil hun legge denne lasten over på andre kvinner? Hvofor vil hun fremme helseskadelige tulleprodukter og detox-juice som bare er humbug?? Ja, mitt poeng også. 4
Gjest Knitting lady Skrevet 26. februar 2018 #51282 Skrevet 26. februar 2018 3 minutter siden, Bakepulver skrev: Årsaken til dette eller hva det bunner i blir egentlig bare spekulasjoner, men hvorfor vil hun legge denne lasten over på andre kvinner? Hvofor vil hun fremme helseskadelige tulleprodukter og detox-juice som bare er humbug?? In All Fairness - akkurat den juice -detoxen, skreiv ho vel relativt nøkternt om med konklusjonen at den ikkje hadde særlig effekt (med forbehold om at eg ikkje har sett meg så veldig inn i kapittelet til bloggen om akkurat dette). Men ein kan sjølvsagt spørre seg om kvifor ho vel å «teste» slike kurer i all offentlighet.
Gjest Zeitgeist Skrevet 26. februar 2018 #51283 Skrevet 26. februar 2018 17 minutter siden, Bakepulver skrev: Årsaken til dette eller hva det bunner i blir egentlig bare spekulasjoner, men hvorfor vil hun legge denne lasten over på andre kvinner? Hvofor vil hun fremme helseskadelige tulleprodukter og detox-juice som bare er humbug?? Fra et gruppepsykologisk perspektiv så er det for å få en bekreftelse om at man gjør det "riktige". Det hele følger de samme mekanismene man finner igjen blant religiøse sekter og konspirasjonsgrupper. Det er "oss mot dem" hvor kun "vi" sitter på den faktiske "sannheten". Hva CBE angår, så mener jeg at hun aldri har vært i nærheten av å reflektere over hva hun gjør, hvilke signaler hun sender ut, eller hvilke konsekvenser - utover det som er formålstjenlig for henne - dette har for andre. Et strålende eksempel på den mentale stagnasjonen er måten hun argumenterer i kommentarfelt - det er det samme i dag som ved bloggens oppstart for snart ti år siden. Hennes modus operandi når det kommer kritikk er den samme i dag som den gang - fosterstilling og buhu, muligens ispedd fattigslige og puteflaue forsøk på latterliggjøring av kritikeren(e). Når en person helt i begynnelsen av 20-årene holder på slik, så kan det saktens avskrives som pubertal arroganse som går over. Når man derimot har bikket 30, så forventes det faktisk bittelitt mer.
Surikatt Skrevet 26. februar 2018 #51284 Skrevet 26. februar 2018 Akkurat som man kan bli avhengig av likes og tilbakemeldinger på Facebook virker det som denne bloggeren har et enormt behov for bekreftelse på det hun gjør og hun tåler ikke at noen er uenig. Under dekke av å være en perfekt, søt og snill mor og kone ser man derimot hvordan hun egentlig er i kommentarfeltet når noen ikke er enig. Veldig uheldig for imaget. Jeg synes hun har sluttet med fosterstilling og bu-hu, hun er blitt om enda mer bitter og ufin. Og alt er selvsagt alle andres feil for hun har alltid rett. 26
Inocybe Skrevet 26. februar 2018 #51285 Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, Oktnxbye skrev: Den kommentaren der er bare stygg. Greit nok (egentlig ikke, men ja) at hun fraskriver seg alt ansvar i verden. (Vent litt, dropp greit nok, det er ikke greit i det hele tatt). Er hun virkelig så fullstendig blottet for selvinnsikt og forståelse for andre mennesker at hun ikke evner å se det problematiske i måten hun påvirker på, eller bare spiller hun så dum? Begge deler er forsåvidt like trist. Hun har et ansvar. Og vil hun ikke ta det, nei - da kan hun jo faktisk velge å slutte å blogge og heller finne seg en "normal" jobb, hvor hun ikke trenger å forholde seg til den problemstillingen. 2 timer siden, Emilie112 skrev: Problemet er ikke at hun løper 15 km (det er i utgangspunktet ikke manisk), problemet er ikke at hun spiser lavkarbo, problemet er ikke at hun spiser små porsjoner, problemet er heller ikke at hun viser seg halvnaken på bloggen, problemet er heller ikke at hun kjøper seg nye klær, nytt serviset, nye møbler, eller pusser opp, problemet er ikke at hun vil vise at graviditet ikke ødelegger kropper (elle jo, akkurat det er et probleme alene akkurat som eksponeringen av barna. Helt og holdent et problem alene.) Problemet er ikke at hun stiller stiv sminket til trening kl 0700, problemet er heller ikke at hun sprayer luktende tiss(for den må jo lukte eller være redd for st det skal lukte..?) PROBLEMET kjære CBE er at du gjør alt sammen. Løp 15 km, men vis at du spiser nok mat, ikke si at du vil vise at graviditet ikke ødelegger kroppen uten at du samtidig sier at du har et anstrengt forhold til kropp, ikke kjøpt til lass klær og si at det er greit for du gir tross alt klær til Frelsesarmeen. Bloggen viser så mye som er helt feil og samtidig påstår at det er heeelt riktig og at alle andre er teite. Bli voksen og slutt å oppføre deg som om du er 8 år. 1 time siden, fina skrev: Ikke sant. Ingen påstår vel at å løpe 9 eller 15 km er sykelig i seg selv, men når det gjøres i sammenheng med alt annet utseendefokusert hun gjør, kan det bli ordentlig skadelig for en liten andel. I vær varsom-plakaten for bloggere (som CBE jo valgte å ikke skrive under på) står det blant annet at en ikke skal oppgi tall (distanser, kroppsvekt, antall gram mat osv) nettopp fordi det kan "misbrukes" av jenter (og gutter) som ønsker å bli like tynne, pene og vellykka som mange bloggere. Disse er ikke nødvendigvis syke, men andelen unge som føler på misnøye med seg selv og egen kropp, og som gjerne skulle vært finere/flinkere/tynnere/penere, er jo skyhøy (orker ikke lete frem statistikk, men kjent faktum). Å legge ansvaret på individer som "er utsatt for psykisk sykdom" blir faktisk for lett - kroppspress og usikkerhet er et samfunnsproblem som CBE med sin ignorante holdning og med innlegg om at det er såå fint med kokostiss/løsvipper/efi-barberhøvler/å endelig kunne unne seg pizza siden hun har løpt så langt på mølla bidrar til. At hun konsekvent nekter å se poenget i kommentarene hun får, og tilsynelatende møter all kritikk med "dere har misforstått produktet - det skal jo sprayes på området rundt" (en norm om å ha kokosduftende lår og lyske er faktisk også kroppspress, btw) er en annen sak. Dere har så rett Det er kombinasjonene av disse tingene gjør det ekstra ille. Jeg tror oppriktig hun ikke skjønner hvorfor det hun driver med er så ille. Hun er så langt inne i den forkvaklete tankegangen sin hun ikke selv ser hvorfor det blir så feil. Hadde hun ikke pådyttet andre den dårlige innflytelsen sin hadde jeg hatt medlidenhet med henne. 13
Bakepulver Skrevet 26. februar 2018 #51286 Skrevet 26. februar 2018 26 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Fra et gruppepsykologisk perspektiv så er det for å få en bekreftelse om at man gjør det "riktige". Det hele følger de samme mekanismene man finner igjen blant religiøse sekter og konspirasjonsgrupper. Det er "oss mot dem" hvor kun "vi" sitter på den faktiske "sannheten". Hva CBE angår, så mener jeg at hun aldri har vært i nærheten av å reflektere over hva hun gjør, hvilke signaler hun sender ut, eller hvilke konsekvenser - utover det som er formålstjenlig for henne - dette har for andre. Et strålende eksempel på den mentale stagnasjonen er måten hun argumenterer i kommentarfelt - det er det samme i dag som ved bloggens oppstart for snart ti år siden. Hennes modus operandi når det kommer kritikk er den samme i dag som den gang - fosterstilling og buhu, muligens ispedd fattigslige og puteflaue forsøk på latterliggjøring av kritikeren(e). Når en person helt i begynnelsen av 20-årene holder på slik, så kan det saktens avskrives som pubertal arroganse som går over. Når man derimot har bikket 30, så forventes det faktisk bittelitt mer. 👌 5
Gjest Atheena Skrevet 26. februar 2018 #51287 Skrevet 26. februar 2018 (endret) 1 time siden, Skogspike skrev: Hva har påvirket henne til denne søken etter det perfekte, tro? For unektelig kan det oppfattes slik med måten CBE fremstiller seg selv og livet sitt. Det må føles fryktelig slitsomt og som et evig jag. Jeg er glad det ikke er meg. Ja det kan man lure på. Hun har et ekstremt behov for å fremstille seg som flink pike og perfekt, hvor dette kommer fra kan man jo bare lure på. Hun har definitivt lagt listen høyt for seg selv, vet nesten ikke om noen annen offentlig person som til de grader bruker SoMe på å få frem et slikt gjennomført budskap. Må være et blodslit å opprettholde en slik fasade. Jeg tror også at hun inspirerer en del av sine fans med den samme idiotiske livsfilosofien, må være kvinner som ser dette fasadespillet som tiltalende. Ikke vet jeg. Endret 26. februar 2018 av Atheena
Liver Skrevet 26. februar 2018 #51288 Skrevet 26. februar 2018 CBE mener at Sunn Fornuft plakaten har ingen verdi.....sier litt om modenheten til de bak bloggen. 12
decker Skrevet 26. februar 2018 #51289 Skrevet 26. februar 2018 56 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Fra et gruppepsykologisk perspektiv så er det for å få en bekreftelse om at man gjør det "riktige". Det hele følger de samme mekanismene man finner igjen blant religiøse sekter og konspirasjonsgrupper. Det er "oss mot dem" hvor kun "vi" sitter på den faktiske "sannheten". Hva CBE angår, så mener jeg at hun aldri har vært i nærheten av å reflektere over hva hun gjør, hvilke signaler hun sender ut, eller hvilke konsekvenser - utover det som er formålstjenlig for henne - dette har for andre. Et strålende eksempel på den mentale stagnasjonen er måten hun argumenterer i kommentarfelt - det er det samme i dag som ved bloggens oppstart for snart ti år siden. Hennes modus operandi når det kommer kritikk er den samme i dag som den gang - fosterstilling og buhu, muligens ispedd fattigslige og puteflaue forsøk på latterliggjøring av kritikeren(e). Når en person helt i begynnelsen av 20-årene holder på slik, så kan det saktens avskrives som pubertal arroganse som går over. Når man derimot har bikket 30, så forventes det faktisk bittelitt mer. Dette! Vart forresten brått nervøs for at me jobbar saman, sidan me hadde ein liknande diskusjon på jobb i dag. 8
Gjest formula Skrevet 26. februar 2018 #51290 Skrevet 26. februar 2018 3 timer siden, Emilie112 skrev: Bli voksen og slutt å oppføre deg som om du er 8 år Synes det å beskrive seg selv som "blid som en sol" også er temmelig spesielt av en voksen dame i 30-åra, attpåtil journalist.
Surikatt Skrevet 26. februar 2018 #51291 Skrevet 26. februar 2018 22 minutter siden, formula skrev: Synes det å beskrive seg selv som "blid som en sol" også er temmelig spesielt av en voksen dame i 30-åra, attpåtil journalist. Ja, hun har også kalt seg selv for spreka flere ganger. 14
Gjest Snøsøta Skrevet 26. februar 2018 #51292 Skrevet 26. februar 2018 (endret) Etter 2.gangs utskifting av møbler, kjøkkenbenker, dobbel oppussing og rasering av verdifullt gulv, bytting av servise fordi det ikke passer huset: "Det siste jeg vil er å brenne meg på feil valg av møbel eller ødelegge noe som koster en formue" Det ultimate beviset på at CBE.no er villig til å skrive absolutt hva som helst uten noen for form skamvett. Endret 26. februar 2018 av Snøsøta
Ultiva Skrevet 26. februar 2018 Forfatter #51293 Skrevet 26. februar 2018 (endret) 44 minutter siden, Snøsøta skrev: Etter 2.gangs utskifting av møbler, kjøkkenbenker, dobbel oppussing og rasering av verdifullt gulv, bytting av servise fordi det ikke passer huset: "Det siste jeg vil er å brenne meg på feil valg av møbel eller ødelegge noe som koster en formue" Det ultimate beviset på at CBE.no er villig til å skrive absolutt hva som helst uten noen for form skamvett. Sånn apropos. Ta en titt på barkrakkene de nettopp kjøpte: https://imgur.com/kckhL6u Ikke bare er barkrakkene nesten like høye som bordplaten. CBE bekrefter også at de skal brukes av husets 1-åring 😨 Regner derfor med at Fretex får inn et lass med flekkete barkrakker om ikke lenge. Forhåpentligvis så blir det ikke noen stygge fall i mellomtiden. Ser forøvrig at det sponsede kjøkkenet ikke har blitt merket med reklame, og at hun har et fylt vinglass på bordet. Brudd på både Markedsføringsloven og Alkoholreklameloven i ett og samme innlegg. Frekkhetens nådegave. Endret 26. februar 2018 av Ultiva 43
Gjest nicecar Skrevet 26. februar 2018 #51294 Skrevet 26. februar 2018 14 timer siden, spenol skrev: CBE argumenterer (les: kverulerer) videre under innlegget om underlivsdeodoranten (tenk at det er noe som heter det🤪) på facebook. Uff. Link?
Kollontaj Skrevet 26. februar 2018 #51295 Skrevet 26. februar 2018 En leser på FB mener at produktet ikke kan være så ille ettersom det nå er utsolgt i nettbutikken. Det var argumentasjonen sin, det. 35
Aldrisur Skrevet 26. februar 2018 #51296 Skrevet 26. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, Kollontaj skrev: En leser på FB mener at produktet ikke kan være så ille ettersom det nå er utsolgt i nettbutikken. Det var argumentasjonen sin, det. Nemlig. Heroin er ikke så gærent det heller. Mange som kjøper det også. (og nei, jeg sammenligner ikke dåsespray med narkotika, selv om jeg ser at man kan bli avhengig av begge deler) Endret 26. februar 2018 av Aldrisur 22
Bakepulver Skrevet 27. februar 2018 #51297 Skrevet 27. februar 2018 (endret) 1 time siden, Kollontaj skrev: En leser på FB mener at produktet ikke kan være så ille ettersom det nå er utsolgt i nettbutikken. Det var argumentasjonen sin, det. Røykpakker blir også utsolgt.. Da kan det ikke være så ille ettersom Rema er utsolgt for Prince mild 😬 Endret 27. februar 2018 av Bakepulver 15
Surikatt Skrevet 27. februar 2018 #51298 Skrevet 27. februar 2018 (endret) 8 timer siden, Ultiva skrev: Sånn apropos. Ta en titt på barkrakkene de nettopp kjøpte: https://imgur.com/kckhL6u Ikke bare er barkrakkene nesten like høye som bordplaten. CBE bekrefter også at de skal brukes av husets 1-åring 😨 Regner derfor med at Fretex får inn et lass med flekkete barkrakker om ikke lenge. Forhåpentligvis så blir det ikke noen stygge fall i mellomtiden. Ser forøvrig at det sponsede kjøkkenet ikke har blitt merket med reklame, og at hun har et fylt vinglass på bordet. Brudd på både Markedsføringsloven og Alkoholreklameloven i ett og samme innlegg. Frekkhetens nådegave. Ser det komme, ja. Her har hun bommet igjen. Det er ikke bare å kappe av beina på stolene, dimensjonen blir jo helt feil. Når det er så mye fint å velge mellom av barkrakker skjønner jeg ikke hvordan man kan ende opp med noe så upraktisk på et kjøkken? Men de barna søler sikkert aldri. Endret 27. februar 2018 av Surikatt 11
virkelig Skrevet 27. februar 2018 #51299 Skrevet 27. februar 2018 9 timer siden, Ultiva skrev: Sånn apropos. Ta en titt på barkrakkene de nettopp kjøpte: https://imgur.com/kckhL6u Ikke bare er barkrakkene nesten like høye som bordplaten. CBE bekrefter også at de skal brukes av husets 1-åring 😨 Regner derfor med at Fretex får inn et lass med flekkete barkrakker om ikke lenge. Forhåpentligvis så blir det ikke noen stygge fall i mellomtiden. Ser forøvrig at det sponsede kjøkkenet ikke har blitt merket med reklame, og at hun har et fylt vinglass på bordet. Brudd på både Markedsføringsloven og Alkoholreklameloven i ett og samme innlegg. Frekkhetens nådegave. Kjøkkenet er vel ikke sponset, de malte vel kun fronter. Det er ny benke plate og kjøkkenøy som leveres av strai, den vises ikke akkurat tydelig og er heller ikke nevnt, så tror nok dette er innafor med tanke på merking, og dette er ikke merket som reklame derfor er det heller ikke ulovlig å vise vinglass. Alt må ikke merkes i det uendelige selv om visse her inne mener det, blir ikke sannheten . En ting som er sponset skal ikke merkes i evigheten 1
MissLucy Skrevet 27. februar 2018 #51300 Skrevet 27. februar 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Kjøkkenet er vel ikke sponset, de malte vel kun fronter. Det er ny benke plate og kjøkkenøy som leveres av strai, den vises ikke akkurat tydelig og er heller ikke nevnt, så tror nok dette er innafor med tanke på merking, og dette er ikke merket som reklame derfor er det heller ikke ulovlig å vise vinglass. Alt må ikke merkes i det uendelige selv om visse her inne mener det, blir ikke sannheten . En ting som er sponset skal ikke merkes i evigheten jeg skal ikke uttale meg om resten av kjøkkenet for det har jeg ikke fulgt med på. Men den kjøkkenøyen er vel et typisk eksempel på en sponset ting som skal merkes i uoverskuelig fremtid. Lenge. Og jeg tviler sterkt på at vinglasset blir lovlig bare fordi om de lar være å merke reklamen. De kan ikke sette et vinglass på den kjøkkenøyen uten å bryte alkohollovgivningen. 14
Fremhevede innlegg