Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest førstedamen
4 minutter siden, My <3 skrev:

Ja dette er jo nesten det viktigste poenget.

Fordi det skal nå de som faktisk trenger det? Som så mye annet er det vanskelig å finne svar på tabu belakte spørsmål. Da synes jeg det er bra at det blir tatt opp i mediene, så folk blir klar over att det finnes, og de kan få slippe sine plager. 

Dette gjelder forsvet mye innen det medisinske. Utrolig upraktisk at alt slikt skal være så sjult. Det resulterer jo bare i at folk plages i årevis når det egentlig alltid fantes hjelp.

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, My <3 skrev:

Det finnes jo ALLTID noen som er unntaket fra regelen. Jeg har også hørt om noen som sliter med kronisk vond lukt, og at de aldri blir helt bra. At man ta er villig til å forsøke "alt" skjønner jeg godt, da dette er et utrolig tabubelagt problem. Men det betyr ikke at denne sprayen skal anbefales

Nettopp! Og særlig ikke av en blogger som nekter å forholde seg til det som fagfolkene med kunnskap om kvinners underliv og intimhygiene sier.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
3 minutter siden, Bakepulver skrev:

Men da vet de jo årsaken til vond lukt nedentil., Hvorfor sa du da at legene ikke visste årsaken til vond lukt?

:sukk:i venninnen min sitt tilfelle er det ingen påvist årsak, så nei legene vet ikke årsaken.

Hos resten av befolkningen kan grunnen være diabetes, cellegiftbehandling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, førstedamen skrev:

:sukk:i venninnen min sitt tilfelle er det ingen påvist årsak, så nei legene vet ikke årsaken.

? Nå er du veldig usammenhengende her.,

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, førstedamen skrev:

Fordi det skal nå de som faktisk trenger det? Som så mye annet er det vanskelig å finne svar på tabu belakte spørsmål. Da synes jeg det er bra at det blir tatt opp i mediene, så folk blir klar over att det finnes, og de kan få slippe sine plager. 

Dette gjelder forsvet mye innen det medisinske. Utrolig upraktisk at alt slikt skal være så sjult. Det resulterer jo bare i at folk plages i årevis når det egentlig alltid fantes hjelp.

Du mister poenget: "Hvorfor skape marked for noe folk flest ikke trenger?" bare fordi noen få trenger det?

De som sliter med vondt lukt får oppsøke lege, og få råd derfra. Ikke fra kunnskapsløse bloggere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
6 minutter siden, Asti skrev:

Du mister poenget: "Hvorfor skape marked for noe folk flest ikke trenger?" bare fordi noen få trenger det?

De som sliter med vondt lukt får oppsøke lege, og få råd derfra. Ikke fra kunnskapsløse bloggere... 

Det er nok desverre ikke snakk om få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Man vet at visse mattyper og drikke kan påvirke lukten av skjedesekretet. Hos enkelte kvinner kan noe så enkelt som kaffe føre til en noe strammere lukt uten at det dermed foreligger noe patologisk.  

I de andre tilfellene du nevner er det snakk om ubalanse i bakteriemiljøet, og dette behandles deretter. For eksempel vil enkelte kreftbehandlingsformer føre til at slimhinnene tørker ut - dette kan behandles symptomatisk vha. f.eks. geleer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
7 minutter siden, Bakepulver skrev:

? Nå er du veldig usammenhengende her.,

Da beklager jeg. Men om du leser bakover i tråden tror jeg du vil forstå hva jeg mente med største enkelhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint at det finnes produkter som kan hjelpe hvis man har vond lukt, som ikke kommer av sykdom, og som man rett og slett ikke får gjort noe med. Slike tilfeller finnes helt sikkert. 

Men det var ikke de CBE ønsket å nå ut til med denne reklamen. Målgruppen var her friske kvinner som sjeneres av egen lukt feks etter trening eller lignende. 

Hadde hun rettet seg mot målgruppen som faktisk lukter vondt, uten at de er syke, syns jeg det ville vært veldig mye bedre. Der er det et behov. Hennes målgruppe har ikke et behov, men kan komme til å tro at de har det - at underlivet deres ikke er bra nok om det ikke lukter kokos og lukter konstant nydusja. Og det er bare trist. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som trenger det, får oppsøke lege da. Ikke søke råd hos kunnskapsløse bloggere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 minutt siden, Newroz skrev:

Veldig fint at det finnes produkter som kan hjelpe hvis man har vond lukt, som ikke kommer av sykdom, og som man rett og slett ikke får gjort noe med. Slike tilfeller finnes helt sikkert. 

Men jeg tror ikke det var de CBE ønsket å nå ut til med denne reklamen. Målgruppen var her friske kvinner som sjeneres av egen lukt feks etter trening eller lignende. 

Hadde hun rettet seg mot målgruppen som faktisk lukter vondt, uten at de er syke, syns jeg det ville vært veldig mye bedre. Der er det et behov. Hennes målgruppe har ikke et behov, men kan komme til å tro at de har det - at underlivet deres ikke er bra nok om det ikke lukter kokos og lukter konstant nydusja. Og det er bare trist. 

Målgruppen hennes er vel helt vanlige unge kvinner er det ikke? Og vanlige norske kvinner sliter desverre med slike helt vanlige problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med bedriften CBEs kunnskapsløse fronting av intimspray med parfyme til underlivet å gjøre?

Dette er er produkt som ikke blir anbefalt å bruke av fagfolk! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målgruppen hennes er vel helt vanlige unge kvinner er det ikke? Og vanlige norske kvinner sliter desverre med slike helt vanlige problemer. 

Vanlige kvinner får råd fra helsepersonell og ikke en arrogant blogger som ikke evner å høre på fagfolks anbefalinger!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
1 minutt siden, Asti skrev:

De som trenger det, får oppsøke lege da. Ikke søke råd hos kunnskapsløse bloggere... 

Men legen har sjeldent tid til å finne frem slike løsninger. Derfor er det bra det dukker opp i media. 

Selv har jeg lest utallige artikler og poster på kg og lignende, hvor folk beskriver at de fant ut hvilken sykdom/lidelse de har nettopp gjennom media og bloggere. 

Eller de visste hva de led av, men fant den rette behandlingen via media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Vanlige kvinner får råd fra helsepersonell og ikke en arrogant blogger som ikke evner å høre på fagfolks anbefalinger!

Der tar du feil. Svært mange finner svar på sine problemer via media, og ikke legen. Selv etter årevis med lege og sykehus besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men legen har sjeldent tid til å finne frem slike løsninger. Derfor er det bra det dukker opp i media. 

Selv har jeg lest utallige artikler og poster på kg og lignende, hvor folk beskriver at de fant ut hvilken sykdom/lidelse de har nettopp gjennom media og bloggere. 

Eller de visste hva de led av, men fant den rette behandlingen via media. 

Nå skrøner du godt her.. En gynokolog vil selvfølgelig være behjelpelig ovenfor pasienten! 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der tar du feil. Svært mange finner svar på sine problemer via media, og ikke legen. Selv etter årevis med lege og sykehus besøk. 

Dokumenter påstanden din! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Nå skrøner du godt her.. En gynokolog vil selvfølgelig være behjelpelig ovenfor pasienten! 

Jeg kjenner folk som fant ut av alvorige diagnoser via media, så nei jeg skrøner ikke. Det blir stadig vekk nevnt her på kg at folk har fått hjelp av andre brukere og endelig har de fått avdekket sin diagnose. Det samme ser vi i media. Og bra er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, førstedamen skrev:

Da beklager jeg. Men om du leser bakover i tråden tror jeg du vil forstå hva jeg mente med største enkelhet. 

Nei, du skriver usammenhengende og hopper fra det ene til det andre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, førstedamen skrev:

Svært mange? Det vil jeg gjerne se dokumentasjon på! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...