Kleenex Skrevet 31. januar 2018 #49301 Del Skrevet 31. januar 2018 5 timer siden, eksiltronder skrev: Han ble medlem av gruppen 28.januar 2018. Noe sier meg at de har hatt en oppvask etter forrige fadese der inne 🤣 Frua til Frua har meldt seg inn og ut av denne SoMe gruppa i flere år. Det kan man se i gruppeinfoen der. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveTrain Skrevet 31. januar 2018 #49302 Del Skrevet 31. januar 2018 4 timer siden, Endelige skrev: «KJØPSVANER: Jeg er en spontan shopper - Jeg gir ofte etter for hva mine kjære ønsker. Jeg føler meg bra når jeg ser bra ut - jeg elsker å kjøpe trendy og moteriktige tingPrisen er en sekundær ting - jeg vil være sikker på at vi får bare premium varer - kvalitet kommer alltid førstJeg elsker å tilbringe tiden min på kjøpesentre eller butikker bare for å se hva som er nytt» hentet fra http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience ALTSÅ?! Håper denne teksten er gammel. Ser ut som hobbyene til en 16 år gammel jentunge. Ikke rart tiden flyr🙄 Dette er vel en slags presentasjon av den typiske bloggleser hos henne, og ikke cbe selv? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 31. januar 2018 #49303 Del Skrevet 31. januar 2018 3 timer siden, Ultiva skrev: Jeg ser ingen grunn til å tvile på at CBE faktisk er syk. Og hun stiller garantert med stivsminket maske og nyfylt trut på Vitsen på søndag sammen med LKE, som tross alt er BFF med sjefsnissen sjøl (altså juryleder Hans Petter Nygård-Hansen). Denne rosabobla kommer de til å klamre seg til selv lenge etter at den har sprukket. De har tross alt ingen flere strenger å spille på. Hva skjedde med den liksom-utdannelsen som LKE tok på si mens de bodde på Siljan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 31. januar 2018 #49304 Del Skrevet 31. januar 2018 35 minutter siden, nicecar skrev: Hva skjedde med den liksom-utdannelsen som LKE tok på si mens de bodde på Siljan? Tenker du på ernæringsstudiet eller det nettbaserte fotokurset? Frua til Frua har ikke fullført ernæringsstudiet hvis jeg har forstått det rett.. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 31. januar 2018 #49305 Del Skrevet 31. januar 2018 1 minutt siden, Kleenex skrev: Tenker du på ernæringsstudiet eller det nettbaserte fotokurset? Frua til Frua har ikke fullført ernæringsstudiet hvis jeg har forstått det rett.. Ja det var det ernæringsstudiet jeg tenkte på. Slik frua skrev så skulle han visst bare ha fått A'er hele veien, litt merkelig at han droppet ut av brevkurs-studiet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. februar 2018 #49306 Del Skrevet 1. februar 2018 5 timer siden, Kleenex skrev: Tenker du på ernæringsstudiet eller det nettbaserte fotokurset? Frua til Frua har ikke fullført ernæringsstudiet hvis jeg har forstått det rett.. Tida strakk sikkert ikke til. Fruemannen lever nok like hektisk som frua selv. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. februar 2018 #49307 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) 8 timer siden, nicecar skrev: Hva skjedde med den liksom-utdannelsen som LKE tok på si mens de bodde på Siljan? LKE ble brukt i "reklame" for "bachelorstudier i ernæring på Bjørknes Høyskole", jfr. https://bjorkneshoyskole.no/lars-kristian-eriksen-nettstudent-bachelor-i-ernaering-2012-2017/. Det viste seg at de ikke fikk kalle seg "ernæringsfysiolog", jf.r https://www.dagbladet.no/nyheter/studenter-stevner-oslo-skole-for-retten---mener-de-ble-feilinformert/60449676 CBE har såvidt jeg kjenner til ikke nevnt noe om at LKE sluttet der. Det kan være at LKE hadde en avtale om sponsing/reklame, slik at det er grunnen til at de ikke har gått ut offentlig med hva som har skjedd, eller det kan være andre grunner (uten at jeg vet hva det eventuelt skulle være). Etter at studenter stevnet skolen har det vært stille fra CBE/LKE om det. Jeg finner det merkelig at LKE fremdeles reklamerer for studiet etter konflikten mellom medstudenter og skolen... (Tilføyelse: Eller han er kanskje bundet av en "reklamekontrakt?). Endret 1. februar 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Honningmor Skrevet 1. februar 2018 Populært innlegg #49308 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Så CBE har begynt på, men ikke fullført; juss, journalistikk, og en deltid (sponset!) pt-utdannelse? Mens LK har begynt på, men ikke fullført deltidsutdannelse på BI og nettstudier i ernæring. Og hva skjer med det nettstudiet i foto? 3 av disse tingene ble avbrutt før de fikk barn, og resten er forsøkt fullført mens de begge to jobber 100% med en BLOGG hjemme i sin egen stue, har barna i barnehagen og nesten fri tilgang på barnevakt!? Samtidig påberoper de seg fagkunnskap innen alt fra ernæring til medisin, trening og whatnot etter å ha brukt uker på å "studere" én fagartikkel? Jaujau. Endret 1. februar 2018 av Honningmor 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oz- Skrevet 1. februar 2018 #49309 Del Skrevet 1. februar 2018 17 minutter siden, Honningmor said: Så CBE har begynt på, men ikke fullført; juss, journalistikk, og en deltid (sponset!) pt-utdannelse? Mens LK har begynt på, men ikke fullført deltidsutdannelse på BI og nettstudier i ernæring. Og hva skjer med det nettstudiet i foto? Hun har fullført to-årig journalistikkutdannelse ved NKF (nå Høyskolen Kristiania). Det er ikke en bachelorgrad, men et to-årig studium. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmor Skrevet 1. februar 2018 #49310 Del Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, Oz- skrev: Hun har fullført to-årig journalistikkutdannelse ved NKF (nå Høyskolen Kristiania). Det er ikke en bachelorgrad, men et to-årig studium. Utdannelse og utdannelse. Men flott at hun fullførte de to årene da siden journalisttittelen ser ut til å bli svært så hyppig brukt når hun ønsker å gi argumentene sine faglig tyngde. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 1. februar 2018 #49311 Del Skrevet 1. februar 2018 23 minutter siden, Honningmor skrev: Så CBE har begynt på, men ikke fullført; juss, journalistikk, og en deltid (sponset!) pt-utdannelse? Mens LK har begynt på, men ikke fullført deltidsutdannelse på BI og nettstudier i ernæring. Og hva skjer med det nettstudiet i foto? 3 av disse tingene ble avbrutt før de fikk barn, og resten er forsøkt fullført mens de begge to jobber 100% med en BLOGG hjemme i sin egen stue, har barna i barnehagen og nesten fri tilgang på barnevakt!? Samtidig påberoper de seg fagkunnskap innen alt fra ernæring til medisin, trening og whatnot etter å ha brukt uker på å "studere" én fagartikkel? Jaujau. Litt synd at de ikke fullførte studiene i ernæring og som PT. Da kunne de uttalt seg med en annen tyngde om disse temaene, uten å late som de var det ene eller det andre. Og ikke minst - de hadde hatt noe å falle tilbake på den dagen bloggen har vandret. Muligens ikke like lukrativt, men likevel. Og med komboen ernæring/trening hadde de hatt muligheten til å drive ett eller annet sammen, evt med bloggen ved siden av. LKE har sikkert en god del kunnskap om dette i utgangspunktet, etter fotballkarrieren, CBE har nok også en viss peiling på både kosthold og trening. Så med utdannelse i bunnen kunne dette blitt noe mer interessant enn det vi ser i dag. Og ikke minst mer givende for dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #49312 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) 21 minutter siden, Honningmor skrev: Utdannelse og utdannelse. Men flott at hun fullførte de to årene da siden journalisttittelen ser ut til å bli svært så hyppig brukt når hun ønsker å gi argumentene sine faglig tyngde. Hvis vi skal se hennes bedrift som et produkt av hennes fagkompetanse - og det er ikke så mange andre måter å se det på, når det er hennes levebrød - så er det vel mer enn ett fagfelt det NKF-studiet ikke har vært innom, kan man gå ut fra. Tekstforståelse, formidling, elementære kommunikasjonsmodeller, markedsføring og jus, fyll inn det som passer... Dersom, som @formula er inne på, de skal bruke sin kunnskap om trening og kosthold til noe videre, ville jeg helst sett at de satt seg mer inn i psykologien på feltet. Hadde ikke tatt ett lite råd fra den kanten før jeg hadde vært trygg på at det springer ut fra bare solid kompetanse og uten forstyrret selvbilde/kroppsbilde. Endret 1. februar 2018 av Skribent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmor Skrevet 1. februar 2018 #49313 Del Skrevet 1. februar 2018 Det hadde absolutt vært fint med mer faglig tyngde. Selv om jeg er skeptisk til å kalle nettbaserte deltidsstudier for for akkurat det - særlig når man når ut til så svimlende mange unge mennesker. Jeg mener ikke å gjøre narr av deres manglende evne eller lyst til å fullføre diverse utdanninger, for det er i grunn en privatsak. Problemet er at de kaster "fakta" rundt seg og argumenterer med at de "vet best" pga nettopp disse "utdannelsene" sine. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 1. februar 2018 #49314 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Dessverre er journalist og fotograf (LKE titulerer seg fotograf på insta/FB) ikke beskyttede yrkestitler, så hvem som helst av oss som skriver noe og fotograferer litt på hobbybasis kan saktens kalle seg det samme. Dog er det slik at: - For utøvende journalister har det derfor vært viktig å definere journalistrollen, noe som blant annet er nedfelt i Vær Varsom-plakaten. Og også i Tekstreklameplakaten. Lenke: https://no.wikipedia.org/wiki/Journalist For cbes del følger de verken VVP eller andre plakater som journalister følger, og nekter å følge "Sunn Fornuft"-plakaten utviklet av, blant andre United Influencers, som har som mål - å bevisstgjøre digitale opinionsledere på deres rolle og påvirkningskraft når det kommer til kroppsbilde og idealer. Cbe kaller seg journalist, men burde strengt tatt ikke gjøre det, da:- Objektivitet (som også kan inngå i begrepene saklig og upartisk) er et mål for en journalists arbeid i ulike sammenhenger. Formålet er å kunne framstå nøytral og upartisk i sin yrkesutøvelse, og derigjennom kunne oppnå troverdighet overfor lesere og aktører. Verken tekst eller bilde publisert på blogg og andre SoMe henger sammen, og er heller ikke nøytral eller upartisk all den tid annonsører kjøper reklameplass på cbe.no, så nei. Cbe burde ikke blande sammen 2 år høyskolestudium i journalistikk med det cbe.no publiserer. Som ren journalist har cbe egentlig ikke arbeidet da hun startet bloggen i 2009 etter endt utdannelse uten å få annen jobb enn tilkallingsvikar for side2. (Skal se om jeg finner lenke til sistnevnte). Endret 1. februar 2018 av Cavatina Måtte rydde i formateringene, lenke 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 1. februar 2018 #49315 Del Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Honningmor skrev: Så CBE har begynt på, men ikke fullført; juss, journalistikk, og en deltid (sponset!) pt-utdannelse? Mens LK har begynt på, men ikke fullført deltidsutdannelse på BI og nettstudier i ernæring. Og hva skjer med det nettstudiet i foto? 3 av disse tingene ble avbrutt før de fikk barn, og resten er forsøkt fullført mens de begge to jobber 100% med en BLOGG hjemme i sin egen stue, har barna i barnehagen og nesten fri tilgang på barnevakt!? Samtidig påberoper de seg fagkunnskap innen alt fra ernæring til medisin, trening og whatnot etter å ha brukt uker på å "studere" én fagartikkel? Jaujau. Fruen skriver flere steder at hun er en såkalt Goal digger og flyr støtt og stadig rundt med et krus som har det printet på også. Forstå det den som kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicecar Skrevet 1. februar 2018 #49316 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) 57 minutter siden, formula skrev: Litt synd at de ikke fullførte studiene i ernæring og som PT. Da kunne de uttalt seg med en annen tyngde om disse temaene, uten å late som de var det ene eller det andre. Og ikke minst - de hadde hatt noe å falle tilbake på den dagen bloggen har vandret. Muligens ikke like lukrativt, men likevel. Og med komboen ernæring/trening hadde de hatt muligheten til å drive ett eller annet sammen, evt med bloggen ved siden av. LKE har sikkert en god del kunnskap om dette i utgangspunktet, etter fotballkarrieren, CBE har nok også en viss peiling på både kosthold og trening. Så med utdannelse i bunnen kunne dette blitt noe mer interessant enn det vi ser i dag. Og ikke minst mer givende for dem selv. Er nok ikke så attraktivt nei. Men hvis muligheten var der for at noen kunne servert fruen og fruemannen en legetittel, eller en hvilken som helst annen tung akademiker-tittel gratis, UTEN at de hadde trengt å studere (de er jo så travelt opptatte ellers..) Så hadde de selvfølgelig takket ja med en gang. Det er høyt utdannede kretser de så gjerne ønsker å vanke i, og ikke blant hvermansen som tar buss hver dag. (Ikke at høyt utdannede ikke tar kollektiv transport - men i deres alternative verden så gjør dem altså ikke det ) Med CBE's russiske nyrike-stil, og hennes arrogante tilværelse så hadde det ikke forundret meg om hun dypt innerst inne skulle ønsket at vi fortsatt hadde store klasseforskjeller her i Norge, der hun tilhørte overklassen. Endret 1. februar 2018 av nicecar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Populært innlegg #49317 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Fra siste blogginnlegg skriver CBE at hun "vet selvfølgelig at det ikke er normalt å få dårlig samvittighet for å være syk men at det handler om verdenen hun lever i, hvor man må levere absolutt hele tiden". ??? Ja da, CBE. Er skikkelig kjempekrise når du er syk for da blir det muligens et pludrende innlegg mindre på rosabloggen din. Når jeg blir syk så må man som regel bare stryke 2-4 fastende pasienter fra operasjonsprogrammet, som har ordnet med alt fra sykemeldinger til barnevakt, for ikke å snakke om det økonomisk forkastelige ved en tom operasjonsstue og høyt utdannet personale som må tvinne tommeltotter i stedet, evt omfordeles. På de aller fleste arbeidsplasser så må kollegaene overta arbeidsmengden for den som er syk. Det betyr gjerne lange køer i matbutikkene på ettermiddagene dersom butikkpersonell er syke, det betyr flere pasienter ekstra per sykepleier på sengepost, reparasjonen av varmtvannstanken til gamle fru Olsen som må utsettes, fly med dusinvis av reisende som må forskyves eller i verste fall kanselleres, osv. Men for all del; det er den uunnværlige CBE som må levere 24/7 Endret 1. februar 2018 av Ultiva 117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 1. februar 2018 #49318 Del Skrevet 1. februar 2018 Men FOR et deilig verdensbilde å ha! En kan bli rent misunnelig, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 1. februar 2018 #49319 Del Skrevet 1. februar 2018 (endret) Hun får bruke sykedagene til å lære seg gps-en i bilen, eventuelt på mobilen, all den tid hun brukte 3t til Holmsbu. En distanse som normalt tar rundt 1t. Ikke rart hun ønsker å ha med seg mannen overalt, virker å klare seg særs dårlig på egenhånd. Forrige gang var det vel et parkeringshus som lagde kaos. Endret 1. februar 2018 av Anonym90059005 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. februar 2018 #49320 Del Skrevet 1. februar 2018 13 minutter siden, Ultiva skrev: Fra siste blogginnlegg skriver CBE at hun "vet selvfølgelig at det ikke er normalt å få dårlig samvittighet for å være syk men at det handler verdenen hun lever i, hvor man må levere absolutt hele tiden". ??? Ja da, CBE. Er skikkelig kjempekrise når du er syk for da blir det muligens et pludrende innlegg mindre på rosabloggen din. Når jeg blir syk så må man som regel bare stryke 2-4 fastende pasienter fra operasjonsprogrammet, som har ordnet med alt fra sykemeldinger til barnevakt, for ikke å snakke om det økonomisk forkastelige ved en tom operasjonsstue og høyt utdannet personale som må tvinne tommeltotter i stedet evt omfordeles. På de aller fleste arbeidsplasser så må kollegaene overta arbeidsmengden for den som er syk. Det betyr gjerne lange køer i matbutikkene på ettermiddagene, flere pasienter ekstra per sykepleier på post som gir mindre tid per syke menneske, reparasjoner som må utsettes, fly som må utsettes eller i verste fall kanselleres, osv. Men for all del; det er den uunnværlige CBE som må levere 24/7 noen vil vel kanskje til og med mene at verden blir et litt bedre sted for hvert innlegg som ikke bli postet på en rosablogg 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg