Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så flott da :roll: Bruke barna sine som brikker i en diskusjon for voksne. 

Det var dette her med hvem sine behov gode foreldre setter først. Sine egne eller barnas. 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Gjest Skribent
Skrevet
1 time siden, Topptur skrev:

Og med den headeren viser hun fingeren til alle som er bekymret på barnas vegne og jeg kjenner at jeg har fått nok av hele frua. 

Jeg orker ikke følge et menneske som selger barna sine til høystbydende i rike Norge.

Takk for meg. 

FY fillern! :overrasket: Jeg trodde lavmålet var nådd med det grusomme, smakløøse wannabeglamourmodell-bildet. Neida.

Hun har varslet endringer i 2018. Skrifttypen i headeren er nå mykere, som håndskrift, mer personlig, og hun bruker et bilde som skal ose familieidyll og harmoni (med sponsede klær over hele linja, selvsagt). Image-skiftet er helt på tvers. Lykke til med troverdigheten videre. Blir det slutt på alkohol-til-enhver-avslapning nå også da?

Hvis dette indikerer kursen videre, er det bare trist. Ungene er nå med i headeren, da vil det være veldig unaturlig å utelukke dem fra videre eksponering.
Eller er det motsatt - headeren skal minne alle på at hun er en multitasking yummy mummy, slik at hun kan fortsette å putte inn reklame for ting som gjelder familie og barn uten å ta flere bilder med av barna? Skal vi håpe det siste? Det ville slik sett vært en forbedring, tross alt.

Forsøkene på å finne seg sjæl er underholdende, det må jeg innrømme. De siste headerne har vært hummer og kanari og spriker i alle retninger. Fra åttitallsglamour i hotellsenga, via den horrible, harry kapteinslua, til sjelløst slutty - og nå perfekt tobarnsmor i eplehagen :fnise: Hun er helt krise hva angår konsistent profilering, det er vanskelig å komme unna.

Dersom denne bloggen skal formidle den den forteller med headeren, bør det skje store endringer i det nye året. Kanskje det faktisk er på trappene. Lande på en familieblogg, med roligere tempo, heller færre oppdateringer, mindre alkohol og forsøk på jetsetliv, ryddig reklamevirksomhet, fronte noen gode verdier som gjenbruk, veldedighet, holdningskampanjer som nettvett og barn? Krysse fingre? Vi krysser fingre :) Modning skjer med de fleste, kanskje 2017 var læringsåret. Ønsker lykke til med nytt og bedre produkt, Caroline - det er ingen skam å snu :blomst:

Gjest Max Potente
Skrevet (endret)
2 hours ago, FruRosa said:

Jeg syns, på en måte, at det nesten er verre at hun nå bare viser bilder av de små med ryggen til. Det beviser tydelig at hun VET det er galt å eksponere dem, men velger å gjøre det likevel.

Jeg er helt enig. Det ser ut som noe skamfullt på denne måten, som om de er ofre man burde skjule identiteten til. Og det stemmer jo faktisk, det, selv om det er foreldrene som burde snu sine ansikt bort i skam. 

Endret av Max Potente
Skrevet

Den nye headeren er jo som et miniatyr av bloggen, der hun stadig iscenesetter sine barn. I tillegg til at den ganske greit illustrerer fotballfruens (tilsynelatende) totalt manglende evne til å la seg korrigere; til å møte viten med ydmykhet. Hvilken kamp er det hun tenker at hun kjemper, egentlig? 

• Liker 33
Skrevet
På 9. januar 2018 den 8.14, Lin10 skrev:

Hun har ikke misforstått noe som helst, hun er nok bare ikke enig i det hysteri som er her inne, hvis hun har fått det med seg. Det finnes noe som heter balansegang her i livet og det å være fanatiker er det mange som er på forskjellige områder. De fleste forstår at man må,være bevisst på hvilke bilder man legge ut og hvilken tekst man deler. Jeg mener også at bilder som vises og tekst som legges ut er helt uproblematisk. Hvis hun har fått med seg debatten her inne, så er det tydelig at hun viser hva hun mener ved siste innlegg.

Det handler kkke om å selge barna for penger eller tjene mest mulig penger. Hvis det handler om penger så kunne hun helt sikkert hatt mer reklame på bloggen. Hun har en privat blogg og for  henne er det tydeligvis naturlig å navne barna og vise noen bilder i familiesituasjoner. De er endel av hennes liv. Man kan ikke leve livet sitt med utgangspunktet i tilfelle, atte, som...da kan man ikke ta med barna sine på stranden i tilfelle noen fotograferer de, reise til Paris i tilfellet man kan blir utsatt for terror. Hun viser tydelig sitt standpunkt i siste innlegg og ikke lar seg kneble. Hun tar helt sikkert vurderinger underveis, som den reflekterte og oppegående personen hun virker å være.  Det hun legger ut er på ingen måte krenkende, ulovlig eller tar fra barnet privatlivet eller identitet, og så får dere mene noe annet til krampa tar dere. 

Yeah right. Sorry. 

• Liker 5
Skrevet

Kan noen legge ut bilde av header? Akter ikke gi klikk. :vetikke:

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, xemiliex said:

Hvilken kamp er det hun tenker at hun kjemper, egentlig? 

En kamp uten vinnere, i alle fall. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Skribent skrev:

Forsøkene på å finne seg sjæl er underholdende, det må jeg innrømme. De siste headerne har vært hummer og kanari og spriker i alle retninger. Fra åttitallsglamour i hotellsenga, via den horrible, harry kapteinslua, til sjelløst slutty - og nå perfekt tobarnsmor i eplehagen :fnise: Hun er helt krise hva angår konsistent profilering, det er vanskelig å komme unna.

Hun har forsøkt å gå fra rosa og søt til mørk og mystisk, både i interiør og image ellers. Tipper både de og UI har sett at det har vært relativt lite vellykket. De vet hvilken målgruppe som vil gi flest klikk og dermed flest annonsører,  så synkende lesertall har nok resultert i strategimøte og vipps - så er kursen endret.  Ulempen er at resultatet blir dørgende kjedelig på det viset. Og ungene må fremdeles eksponeres,  de fyller ut det perfekte bildet i slik grad at de blir værende på bloggen. 

Jaja. Snork kjedelig. Men folk vil jo ha dette, noe som overgår min forståelse. Jeg lurer virkelig på hva man får ut av bloggen. Opplys meg gjerne.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Ref. CBEs rydde-i-skapet-innlegg-og-donere-til-veldedighet-på-repeat - Zzzznork.
Verdens beste garderobe-detox er etter min mening noe som enkelt som: Downsizing.
Når du ganske enkelt ikke har plass, så MÅ du! 
Kan innebære flytting til et mindre hjem eller et mindre skap, men må ikke (jeg synser personlig her at en familie på fire som har plass til å bruke et rom på størrelse med en normal stue kun til klær og sko for to voksne, egentlig heller burde vurdere å leie ut plassen til hybel, samt slutte å shoppe).
Og fytte katta for noen aha-opplevelser man får når man får bedre tid til å nyte en ekstra kaffekopp i soloppgangen når man ikke lenger trenger å bruke 45 minutter på å lete etter en genser om morgenen fordi man har få men gode og velsittende plagg å velge mellom som enkelt varieres med "assesåarer".
Jeg kan snakke for meg selv men der vanker flere komplimenter nå, enn da jeg hadde trippelgarderobe.
I skapet fins det ikke lenger "tvilsomt flatterende" plagg, for jeg har ikke tid til å bruke tid på om "magen syns ekstra godt i denne, eller lårene virker brede i denne". De klærne er ganske enkelt borte, og med det resterende blir man tvunget til å være kreativ. 

Et revolusjonerende og aldeles gratis tips!

Enda bedre effekt av tipset er å for eksempel kombinere det med enkel shoppestopp. Det blir faktisk litt bærekraftig og samfunnsnyttig, også det. Å dynge "restene" sine hos Fretex er bare å døyve samvittigheten for den elleville forbruksfesten uten å tenke over hva kjøpet av de billige t-skjortene i kjedebutikken egentlig innebærer.

https://www.forbrukerradet.no/side/gronnere-klesforbruk/

https://www.theguardian.com/fashion/2017/jul/29/fashion-must-fight-scourge-dumped-clothing-landfill

https://www.huffingtonpost.com/entry/transforming-the-fashion-industry_us_57ceee96e4b0a48094a58d39

Endret av Cavatina
Lenker
  • Liker 40
Skrevet

I tillegg er det nok kjekt å gjøre plass til mer nytt sponset tøy..

• Liker 12
Skrevet

Så Carro er fortsatt i gamet, altså? Ja, det er vel riktig så festlig å drive shady business, ellers hadde hun vel ikke giddet å holde det gående så lenge hun nå har gjort.

• Liker 8
Skrevet

Jeg glemte selvfølgelig det enkleste og mest fashionrelaterte tipset. Punkt nr 4 i en garderobe-detox:
4. Shop i nettbutikk - returnér innen 30 dager.

• Liker 13
Gjest formula
Skrevet

Nå har både kropp og klesskap fått detox. La oss håpe sjelen står for tur neste gang.

Skrevet
Akkurat nå, formula skrev:

Nå har både kropp og klesskap fått detox. La oss håpe sjelen står for tur neste gang.

Sjelen? Hehe.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Cavatina skrev:

Ref. CBEs rydde-i-skapet-innlegg-og-donere-til-veldedighet-på-repeat - Zzzznork.
Verdens beste garderobe-detox er etter min mening noe som enkelt som: Downsizing.
Når du ganske enkelt ikke har plass, så MÅ du! 
Kan innebære flytting til et mindre hjem eller et mindre skap, men må ikke (jeg synser personlig her at en familie på fire som har plass til å bruke et rom på størrelse med en normal stue kun til klær og sko for to voksne, egentlig heller burde vurdere å leie ut plassen til hybel, samt slutte å shoppe).
Og fytte katta for noen aha-opplevelser man får når man får bedre tid til å nyte en ekstra kaffekopp i soloppgangen når man ikke lenger trenger å bruke 45 minutter på å lete etter en genser om morgenen fordi man har få men gode og velsittende plagg å velge mellom som enkelt varieres med "assesåarer".
Jeg kan snakke for meg selv men der vanker flere komplimenter nå, enn da jeg hadde trippelgarderobe.
I skapet fins det ikke lenger "tvilsomt flatterende" plagg, for jeg har ikke tid til å bruke tid på om "magen syns ekstra godt i denne, eller lårene virker brede i denne". De klærne er ganske enkelt borte, og med det resterende blir man tvunget til å være kreativ. 

Et revolusjonerende og aldeles gratis tips!

Enda bedre effekt av tipset er å for eksempel kombinere det med enkel shoppestopp. Det blir faktisk litt bærekraftig og samfunnsnyttig, også det. Å dynge "restene" sine hos Fretex er bare å døyve samvittigheten for den elleville forbruksfesten uten å tenke over hva kjøpet av de billige t-skjortene i kjedebutikken egentlig innebærer.

https://www.forbrukerradet.no/side/gronnere-klesforbruk/

https://www.theguardian.com/fashion/2017/jul/29/fashion-must-fight-scourge-dumped-clothing-landfill

https://www.huffingtonpost.com/entry/transforming-the-fashion-industry_us_57ceee96e4b0a48094a58d39

takk for dette innlegget! Det er så viktig å formidle at det er ikke en spesielt god gjerning til verden å donere lass av dårlige klær til fretex. De klærne burde ikke vært kjøpt eller produsert i det hele tatt.

Jeg synes nesten synd på frua når hun sitter der med, hva, jeg vet ikke om det er 5 eller 10 gannigensere til 4000 kroner hun har, for når har hun egentlig kjent på den gode gleden det er å ta seg råd til noe spesielt - den beste kvaliteten du har råd til i et plagg. Ett plagg. Ikke ti, da forsvinner gleden. Det er den beste garderobedetoxregelen jeg vet om: Kjøp den beste kvaliteten du har råd til. Ett godt plagg. Ikke ti som ligner hverandre, eller ti billige. Ett. Og pass på det. Stell pent med det. Reparer det.

Også det du sier om downsizing. Min største rydderelaterte ahaopplevelse noensinne var da jeg kom over containerregelen, som kort går ut på at du setter av en begrenset plass til noe, om det er en meter bokhylle, en vegg eller et rom betyr ikke noe, det avhenger av plassen du har. Men når bokhylla/legokassen/garderobeskapet er fullt, så er det fullt. Da må jeg slutte å kjøpe bøker/lego/klær, istedet for å frese rett til ikea for å kjøpe flere oppbevaringssystemer. Eller større hus. 

• Liker 27
Skrevet
8 timer siden, MissLucy skrev:

takk for dette innlegget! Det er så viktig å formidle at det er ikke en spesielt god gjerning til verden å donere lass av dårlige klær til fretex. De klærne burde ikke vært kjøpt eller produsert i det hele tatt.

Jeg synes nesten synd på frua når hun sitter der med, hva, jeg vet ikke om det er 5 eller 10 gannigensere til 4000 kroner hun har, for når har hun egentlig kjent på den gode gleden det er å ta seg råd til noe spesielt - den beste kvaliteten du har råd til i et plagg. Ett plagg. Ikke ti, da forsvinner gleden. Det er den beste garderobedetoxregelen jeg vet om: Kjøp den beste kvaliteten du har råd til. Ett godt plagg. Ikke ti som ligner hverandre, eller ti billige. Ett. Og pass på det. Stell pent med det. Reparer det.

Også det du sier om downsizing. Min største rydderelaterte ahaopplevelse noensinne var da jeg kom over containerregelen, som kort går ut på at du setter av en begrenset plass til noe, om det er en meter bokhylle, en vegg eller et rom betyr ikke noe, det avhenger av plassen du har. Men når bokhylla/legokassen/garderobeskapet er fullt, så er det fullt. Da må jeg slutte å kjøpe bøker/lego/klær, istedet for å frese rett til ikea for å kjøpe flere oppbevaringssystemer. Eller større hus. 

Nettopp, når en t-skjorte koster 49,- kan man lure på hva det egentlig har kostet å produsere den  (design, stoff, trykk, klipp, søm, pakking, lønn, transport, markedsføring, osv til den havner på en nettside for bestillinh) og hvilken verdi vi lærer at den har når den er så billig heller kjøper en ny enn å ta vare på den vi har.

Verdien av å ta seg råd til å kjøpe seg noe spesielt, ja. En Ganni-genser til 4000,- har sin verdi for noen, men cbe bidrar til å forringe denne verdien når hun fremviser 5 identiske Ganni-gensere med ulik farge slengt i en koffert eller utover gulvet. Det er en holdning som viser hvilken verdi cbe legger i de rådyre, serieproduserte strikkegenserne for 4000,- det koster deg og meg å kjøpe 1 stk. tilsvarende i butikk. Og verken cbe eller noen andre klarer å bruke alle genserne samtidig. Så hva skal man med 5 helt like? 

Hvilket fører meg direkte til ditt siste punkt: Når det er fullt, så er det fullt. Har man 5 identiske strikkegensere som jo tar mye plass, skal man forbruksmessig innprentes en logikk om å kjøpe seg større plass fremfor å kikke på hva man kan gi bort eller aller helst la være å kjøpe i utgangspunktet. For som nevnt over, hvor mange strikkegensere og t-skjorter kan man bruke samtidig?

Cbe påvirker til massivt forbruk og kjøpefest, og formidler en holdning til at billige og dyre klær/møbler/interiør har 0 verdi: Kast og kjøp mer. Bedriften opprettholder kjedebutikkers mulighet til (ofte uetisk) masseproduksjon. Treasures AS formidler ingenting samfunnsnyttig, fremtidsrettet eller bærekraftig via bloggen eller sosiale medier. Kun at innehavernes/annonsørenes idealer om glanset perfeksjon er et tastetrykk unna og kan kjøpes for enhver pris. Cbe.no påvirker oss til hul overfladiskhet.

Den påvirkningen kjøper jeg ikke.

• Liker 31
Skrevet
36 minutter siden, Cavatina said:

(...) Og verken cbe eller noen andre klarer å bruke alle genserne samtidig. Så hva skal man med 5 helt like? 

Man klarer vel ikke a bruke fem gensere samtidig uansett om de er like eller ulike. :fnise: 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...