Populært innlegg minimymlen Skrevet 9. januar 2018 Populært innlegg #48081 Skrevet 9. januar 2018 16 minutter siden, Lin10 skrev: Dette skal du selvfølgelig få lov til å synse og føle på, ispedd den sedvanlige hersketeknikken du bedriver her inne. Det er flere enn deg som innehaver en viss kunnskap. Hadde dette vært så dramatisk og ulovlig som du fremstiller det, så hadde all publisering av barn på sosiale medier vært forbudt per lov. Det er ikke alle som har en svart/hvitt tankegang. Barn er veldig godt ivaretatt her i landet og de har et eget barneombud. Det dere kan gjøre med deres engasjement er å ta kampen videre til politikere, media og barneombud. Det å sitte inne på et forum og kritisere og samtidig klikke seg inn på bloggen og dermed støtter opp om den " forkastelige" publiseringen av hennes barn, vitner om en dårlig dømmekraft, vurderingsevne og dobbeltmoral. Det @Skribent nevner i innlegget sitt er fakta, det er ikke noe hun synser og føler på. Det er helt klart flere i denne debatten som har en viss kunnskap innenfor temaet, noe som fremkommer ganske tydelig av flere innlegg i denne tråden. Dessverre gir ikke dine innlegg grunn til å tro at du er en av dem. 54
Surikatt Skrevet 9. januar 2018 #48082 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, formula skrev: http://www.kk.no/mote/kritikken-gjor-meg-bare-kamplysten-67849160 Takk det var det jeg mente. Trass, altså. 10
Kleenex Skrevet 9. januar 2018 #48083 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, Skribent skrev: Som du gjør, fascinerende ensporet og fullstendig unyansert, samtidig som du konsekvent nekter å kommentere direkte spørsmål om helt konkret dokumentasjon som blir vist deg. Du demonstrerer bare egen uvitenhet om dette, men er tydeligvis helt komfortabel med at dine innspill bidrar til å bekrefte denne trådens eksistensgrunnlag. Den eksisterer på grunn av bevisstløse lesere. Det er ingen skam å innse at man faktisk mangler kunnskap, og være åpen for at man har noe å lære. Det gjelder også bloggeren du så blindt tilber. Du må snart ta innover deg at -dette IKKE er en privat blogg. Det er ikke noe du kan synse om, det er et faktum. - Barnas identitet ER allemannseie så lenge de brukes på Internett. Bloggen er på Internett, en helt åpen kanal. Det er ikke noe du kan føle noe om, det er et ubestridelig faktum. - Og jo - selvsagt tar man avgjørelser ut fra hva som kan skje, særlig når det gjelder barns trygghet. Man gambler ikke med barns sikkerhet, uansett hvor mye spons man får. Kunnskap er nøkkelordet. Ser frem til saklig informasjon og dokumentasjon fra din side på tingene du føler og kjenner og mener så mye om. Ellers fremstår det bare som lavpannet vås. Kudos til deg! Dette om tilsvaret til @Lin10 34 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Jeg tenker sånn her. CBE:NO fikk flere påpekninger om dårlig eller manglende merkning på reklame rett før jul. Men hun fortsetter som før. Nå har det kommet opp misbruk av bilder av både mor selv og barna. Men hun fortsetter som før. Hun angret på først post partum bildet. Men fortsatte som første gangen. Det har kommet kommentarer om at bloggen er blitt kjedelig. Samme bilder som gjentas på snap, instagram, på bloggen. Men hun fortsetter som før. Jeg har ikke klikket meg inn på bloggen på mange, mange måneder. Men nå er jeg lei. De får leve sitt liv, og vi andre leve vårt liv. Synes vi burde legge denne tråden død en god stund, til det eventuellt skulle dukke opp noe NYTT. Hva menes med noe NYTT? Det er stadig mere enn nok å ta tak i fra Frua &co 11
Morgan Le Fay Skrevet 9. januar 2018 #48084 Skrevet 9. januar 2018 1 time siden, Lin10 skrev: Hun har ikke misforstått noe som helst, hun er nok bare ikke enig i det hysteri som er her inne, hvis hun har fått det med seg. Det finnes noe som heter balansegang her i livet og det å være fanatiker er det mange som er på forskjellige områder. De fleste forstår at man må,være bevisst på hvilke bilder man legge ut og hvilken tekst man deler. Jeg mener også at bilder som vises og tekst som legges ut er helt uproblematisk. Hvis hun har fått med seg debatten her inne, så er det tydelig at hun viser hva hun mener ved siste innlegg. Det handler kkke om å selge barna for penger eller tjene mest mulig penger. Hvis det handler om penger så kunne hun helt sikkert hatt mer reklame på bloggen. Hun har en privat blogg og for henne er det tydeligvis naturlig å navne barna og vise noen bilder i familiesituasjoner. De er endel av hennes liv. Man kan ikke leve livet sitt med utgangspunktet i tilfelle, atte, som...da kan man ikke ta med barna sine på stranden i tilfelle noen fotograferer de, reise til Paris i tilfellet man kan blir utsatt for terror. Hun viser tydelig sitt standpunkt i siste innlegg og ikke lar seg kneble. Hun tar helt sikkert vurderinger underveis, som den reflekterte og oppegående personen hun virker å være. Det hun legger ut er på ingen måte krenkende, ulovlig eller tar fra barnet privatlivet eller identitet, og så får dere mene noe annet til krampa tar dere. Vet du hva, du har utrolig nok akkurat samme skrivefeil som CBE gjennomgående har selv! For et sammentreff! (jeg snakker om at hun - og du - ikke vet at det skal være komma mellom sideordnede setninger som bindes sammen av en sideordnet konjunksjon).Kanskje på tide å lese andre tekster enn hennes? 47
Gjest Skribent Skrevet 9. januar 2018 #48085 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 29 minutter siden, Lin10 skrev: Det dere kan gjøre med deres engasjement er å ta kampen videre til politikere, media og barneombud. Det å sitte inne på et forum og kritisere og samtidig klikke seg inn på bloggen og dermed støtter opp om den " forkastelige" publiseringen av hennes barn, vitner om en dårlig dømmekraft, vurderingsevne og dobbeltmoral. Hvordan vet du hva «vi» (!?) driver med utenom denne tråden? Det er faktisk ingen grunn til å utelukke minst like engasjert virksomhet IRL, fra mennesker her som jobber innenfor både medier, helsevesen og andre offentlige instanser. Du kan gjemme deg bak beskyldninger om hersketeknikk når du ikke liker å bli konfrontert med manglende saklighet og trenger ikke like det, men innleggene snakker for seg selv. Fair enough, det. Som påpekt flere ganger fra mange her, man trenger på ingen måte gi klikk for å holde seg orientert, så heller ikke dette «argumentet» ditt holder vann når du skjærer alle her over en kam. Barn er generelt godt ivaretatt i dette landet, sammenliknet med mange andre steder, jada. Dessverre er ikke Internett nevneverdig plaget av landegrenser. Les gjerne mer på KRIPOS sine sider for å forstå omfanget av problemer knyttet til misbruk av identitet og bildemateriell på nett. Den nokså slitne argumentasjonen om «hadde det vært skadelig, ville det vært ulovlig» er ufattelig dum. Det er ikke mange årene siden bilbelter ble påbudt, for å ta ett bittelite eksempel på hvor tåpelig argumentasjon blir på det nivået. Homofili var en sykdom også, etter loven. Smart? Når man vet bedre, så gjør man bedre, det gjenspeiles også i lovverket. At den kvernen maler svært langsomt er ikke noen unnskyldning for ikke å bruke huet i mellomtiden enda så beleilig det måtte være. Desto mer som kommer frem om konsekvenser av uvettig og kunnskapsløs nettbruk, desto bedre valg kan vi ta på egne og våre barns vegne. Det er det vi også ser resultatet av over tid, når regelverk og presiseringer etter hvert kommer på plass. Dessverre henger gjerne forholdsregler og lover litt etter. Det må gjerne en ulykke til, som man sier, katastrofen må inntreffe, før man innser behovet for endringer. Mennesker er rare sånn. Med barna våre bør vi derfor ikke ta unødige sjanser, og bloggere som allerede har opplevd ubehageligheter har ingen unnskyldning for ikke å vise ytterste aktsomhet. Endret 9. januar 2018 av Skribent Typo
Lapper Skrevet 9. januar 2018 #48086 Skrevet 9. januar 2018 Jeg har ikke fulgt med noe særlig på bloggen eller i tråden her inne. Men er bildene av cbe sine avkom blitt brukt til noe spesielt?
Ultiva Skrevet 9. januar 2018 Forfatter #48087 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 2 timer siden, Lin10 skrev: Hun har ikke misforstått noe som helst, hun er nok bare ikke enig i det hysteri som er her inne, hvis hun har fått det med seg. Det finnes noe som heter balansegang her i livet og det å være fanatiker er det mange som er på forskjellige områder. De fleste forstår at man må,være bevisst på hvilke bilder man legge ut og hvilken tekst man deler. Jeg mener også at bilder som vises og tekst som legges ut er helt uproblematisk. Hvis hun har fått med seg debatten her inne, så er det tydelig at hun viser hva hun mener ved siste innlegg. Det handler kkke om å selge barna for penger eller tjene mest mulig penger. Hvis det handler om penger så kunne hun helt sikkert hatt mer reklame på bloggen. Hun har en privat blogg og for henne er det tydeligvis naturlig å navne barna og vise noen bilder i familiesituasjoner. De er endel av hennes liv. Man kan ikke leve livet sitt med utgangspunktet i tilfelle, atte, som...da kan man ikke ta med barna sine på stranden i tilfelle noen fotograferer de, reise til Paris i tilfellet man kan blir utsatt for terror. Hun viser tydelig sitt standpunkt i siste innlegg og ikke lar seg kneble. Hun tar helt sikkert vurderinger underveis, som den reflekterte og oppegående personen hun virker å være. Det hun legger ut er på ingen måte krenkende, ulovlig eller tar fra barnet privatlivet eller identitet, og så får dere mene noe annet til krampa tar dere. For du ser ingen forskjell på disse to eksemplene og det å ha 30 000 treff på Google? Hva om noen daglig hadde snikfotografert/filmet deg og lagt dette ut på internett? Skrevet daglige oppdateringer om deg på internett uten at du visste det? "Nå har lin10 hatt omgangssyke i to dager", "se her er bilde av lin10 I parken mens hun lufter hunden sin". I år etter år og du visste ingenting, og attpåtil så tjente de grovt med penger på det. Hadde det vært greit? Og hvis ikke; hvorfor er det greit å gjøre det mot sine mindreårige? Er det greit bare fordi de ikke kan si nei? Endret 9. januar 2018 av Ultiva 48
Gjest Skribent Skrevet 9. januar 2018 #48088 Skrevet 9. januar 2018 Akkurat nå, Lapper skrev: Jeg har ikke fulgt med noe særlig på bloggen eller i tråden her inne. Men er bildene av cbe sine avkom blitt brukt til noe spesielt? Det er ikke så mange sider tilbake, les gjerne om det. Koblinger er gjort til, skal vi si, uheldige sider på nett.
Inocybe Skrevet 9. januar 2018 #48089 Skrevet 9. januar 2018 12 minutter siden, Skribent skrev: Hvordan vet du hva «vi» (!?) driver med utenom denne tråden? Det er faktisk ingen grunn til å utelukke minst like engasjert virksomhet IRL, fra mennesker her som jobber innenfor både medier, helsevesen og andre offentlige instanser. - - - har klippet bort resten av det utmerkede innlegget- - - Du skjønner vel at dette passer dårlig inn i narativet til CBE og hennes mest iherdige følgere At KG-damene er annet enn feite misunnelige kjerringer uten liv? At disse KG-damene kan holde på med andre ting enn å "lete med lupe etter feil" på bloggen? At de kan være samfunnsengasjerte og drive på mange forskjellige arenaer? 23
Surikatt Skrevet 9. januar 2018 #48090 Skrevet 9. januar 2018 2 timer siden, Lin10 skrev: Hun har ikke misforstått noe som helst, hun er nok bare ikke enig i det hysteri som er her inne, hvis hun har fått det med seg. Det finnes noe som heter balansegang her i livet og det å være fanatiker er det mange som er på forskjellige områder. De fleste forstår at man må,være bevisst på hvilke bilder man legge ut og hvilken tekst man deler. Jeg mener også at bilder som vises og tekst som legges ut er helt uproblematisk. Hvis hun har fått med seg debatten her inne, så er det tydelig at hun viser hva hun mener ved siste innlegg. Det handler kkke om å selge barna for penger eller tjene mest mulig penger. Hvis det handler om penger så kunne hun helt sikkert hatt mer reklame på bloggen. Hun har en privat blogg og for henne er det tydeligvis naturlig å navne barna og vise noen bilder i familiesituasjoner. De er endel av hennes liv. Man kan ikke leve livet sitt med utgangspunktet i tilfelle, atte, som...da kan man ikke ta med barna sine på stranden i tilfelle noen fotograferer de, reise til Paris i tilfellet man kan blir utsatt for terror. Hun viser tydelig sitt standpunkt i siste innlegg og ikke lar seg kneble. Hun tar helt sikkert vurderinger underveis, som den reflekterte og oppegående personen hun virker å være. Det hun legger ut er på ingen måte krenkende, ulovlig eller tar fra barnet privatlivet eller identitet, og så får dere mene noe annet til krampa tar dere. Er det riktig å legge ut bilder av andre på nettet uten at de vet om det? Inntil barna er så store at de kan forstå omfanget av det, mener vi det er best å la være av hensyn til personvernet. 21
Bambi1995 Skrevet 9. januar 2018 #48091 Skrevet 9. januar 2018 Cbe skriver at hun et en entreprenør. Hvordan et hun det? Som google sier, «Entreprenør er juridisk sett en selvstendig oppdragstaker som tar på seg et større teknisk arbeid» MEN de bruker jo også ordet om gründere. Er det pga bloggen? Jeg ser ikke på bloggere med eget as feks som en grunder 😂 9
Lapper Skrevet 9. januar 2018 #48092 Skrevet 9. januar 2018 36 minutter siden, Skribent skrev: Det er ikke så mange sider tilbake, les gjerne om det. Koblinger er gjort til, skal vi si, uheldige sider på nett. Da har jeg lest en del. Overaskt over at noen mener denne eksponeringen av barn er helt ok. At folk ikke forstår faren ved dette. Cbe er vel en av de værste på dette men er jo 3-4 andre som ikke er langt unna. Å det er ille når en av de andre mødrene legger ut bilder hvor du ser 13 åringen i tights og man ser rett mot underlivet. Enda forstår ikke mor.. Å lesere forstår heller ikke. 14
SusieDerkins Skrevet 9. januar 2018 #48093 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 27 minutter siden, Bambi1995 skrev: Cbe skriver at hun et en entreprenør. Hvordan et hun det? Som google sier, «Entreprenør er juridisk sett en selvstendig oppdragstaker som tar på seg et større teknisk arbeid» MEN de bruker jo også ordet om gründere. Er det pga bloggen? Jeg ser ikke på bloggere med eget as feks som en grunder 😂 tror isåfall det er en av hennes personlige anglisismer, for på engelsk er vel entrepreneur en som skaper sin egen næringsvirksomhet. I sitatet fra wiki om gründer lenger nede står det at gründervirksomhet begynner å bli kalt entreprenørskap på norsk, inspirert av engelsk, men jeg tror likevel ikke man gå så langt at man kaller en gründer for entreprenør, fordi det er så sterkt knyttet til bygg- og tekniske fag på norsk. Entrepreneur = gründer, men entreprenør er en som bygger tunneller og veier og bygninger etc. Men om CBE er en gründer er jo et spørsmål for seg. Jeg legger litt mer nyskaping, oppfinnsomhet og kreativitet i det ordet (men det er godt mulig det er videre enn min personlige forståelse), og tenker at den mest presise betegnelsen på CBE er selvstendig næringsdrivende. https://en.wikipedia.org/wiki/Entrepreneurship wikipedia om gründerbegrepet https://no.wikipedia.org/wiki/Gründer: "En gründer (tysk: grunnlegger) er en person som har tatt initiativ til å starte et selskap eller en virksomhet, og som svarer for deler av, eller hele den risiko som er involvert i foretaket. I dagens norsk oppfattes gjerne en gründer som en som etablerer et foretak. På engelsk brukes ordet entrepreneur om en gründer, mens entreprenør på norsk juridisk betegner en selvstendig oppdragstaker som tar på seg et teknisk arbeid og særlig forbindes med et firma innen byggebransjen; inspirert av engelsk språkbruk har gründervirksomhet i helt ny tid på norsk også blitt kalt entreprenørskap." Endret 9. januar 2018 av MissLucy 11
Gjest Skribent Skrevet 9. januar 2018 #48094 Skrevet 9. januar 2018 32 minutter siden, Inocybe skrev: Du skjønner vel at dette passer dårlig inn i narativet til CBE og hennes mest iherdige følgere At KG-damene er annet enn feite misunnelige kjerringer uten liv? At disse KG-damene kan holde på med andre ting enn å "lete med lupe etter feil" på bloggen? At de kan være samfunnsengasjerte og drive på mange forskjellige arenaer? Vil nødig ha det på meg å drepe noen illusjoner, men her trengs det ingen lupe, foråsidetsånn Enig @Lapper, det er ikke ok. Som du sier er det dessverre altfor mange bloggere som durer helt bevisstløst i vei, og man kan lure på hva som skal til - hvor ille ting som må skje - før de innser alvoret. Flere og flere reagerer, det kommer frem også i tråden om bloggerbarna og i de andre trådene om hver enkelt blogger.
Gjest formula Skrevet 9. januar 2018 #48095 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 25 minutter siden, Bambi1995 skrev: Cbe skriver at hun et en entreprenør. Hvordan et hun det? Som google sier, «Entreprenør er juridisk sett en selvstendig oppdragstaker som tar på seg et større teknisk arbeid» MEN de bruker jo også ordet om gründere. Er det pga bloggen? Jeg ser ikke på bloggere med eget as feks som en grunder 😂 Det er vel ingen tvil om at CBE er en gründer. Hun har i mange år hatt en av de desidert mest leste bloggene i Norge, og har skapt et meget innbringende foretak. Endret 9. januar 2018 av formula
Lapper Skrevet 9. januar 2018 #48096 Skrevet 9. januar 2018 3 minutter siden, Skribent skrev: Vil nødig ha det på meg å drepe noen illusjoner, men her trengs det ingen lupe, foråsidetsånn Enig @Lapper, det er ikke ok. Som du sier er det dessverre altfor mange bloggere som durer helt bevisstløst i vei, og man kan lure på hva som skal til - hvor ille ting som må skje - før de innser alvoret. Flere og flere reagerer, det kommer frem også i tråden om bloggerbarna og i de andre trådene om hver enkelt blogger. Å spør du mor på en sakelig måte om hun ikke synes dette er farlig? Om hun ikke tenker at det sitter andre der ute som har andre hensikter så er svaret " hæ.. du tuller vel nå? Herregud.. kropp er topp" De vil ikke forstå😈 5
Bambi1995 Skrevet 9. januar 2018 #48097 Skrevet 9. januar 2018 14 minutter siden, MissLucy skrev: tror isåfall det er en av hennes personlige anglisismer, for på engelsk er vel entrepreneur en som skaper sin egen næringsvirksomhet. I sitatet fra wiki om gründer lenger nede står det at gründervirksomhet begynner å bli kalt entreprenørskap på norsk, inspirert av engelsk, men jeg tror likevel ikke man gå så langt at man kaller en gründer for entreprenør, fordi det er så sterkt knyttet til bygg- og tekniske fag på norsk. Entrepreneur = gründer, men entreprenør er en som bygger tunneller og veier og bygninger etc. Men om CBE er en gründer er jo et spørsmål for seg. Jeg legger litt mer nyskaping, oppfinnsomhet og kreativitet i det ordet (men det er godt mulig det er videre enn min personlige forståelse), og tenker at den mest presise betegnelsen på CBE er selvstendig næringsdrivende. https://en.wikipedia.org/wiki/Entrepreneurship wikipedia om gründerbegrepet https://no.wikipedia.org/wiki/Gründer: "En gründer (tysk: grunnlegger) er en person som har tatt initiativ til å starte et selskap eller en virksomhet, og som svarer for deler av, eller hele den risiko som er involvert i foretaket. I dagens norsk oppfattes gjerne en gründer som en som etablerer et foretak. På engelsk brukes ordet entrepreneur om en gründer, mens entreprenør på norsk juridisk betegner en selvstendig oppdragstaker som tar på seg et teknisk arbeid og særlig forbindes med et firma innen byggebransjen; inspirert av engelsk språkbruk har gründervirksomhet i helt ny tid på norsk også blitt kalt entreprenørskap." Ja jeg er helt enig med deg, angående nyskapning og det. Er akkuratt det jeg ser for meg i en Grunder også. 1
Jobbermedbarn Skrevet 9. januar 2018 #48098 Skrevet 9. januar 2018 (endret) 1 time siden, Ultiva skrev: For du ser ingen forskjell på disse to eksemplene og det å ha 30 000 treff på Google? Hva om noen daglig hadde snikfotografert/filmet deg og lagt dette ut på internett? Skrevet daglige oppdateringer om deg på internett uten at du visste det? "Nå har lin10 hatt omgangssyke i to dager", "se her er bilde av lin10 I parken mens hun lufter hunden sin". I år etter år og du visste ingenting, og attpåtil så tjente de grovt med penger på det. Hadde det vært greit? Og hvis ikke; hvorfor er det greit å gjøre det mot sine mindreårige? Er det greit bare fordi de ikke kan si nei? Dette du skriver her er utrolig viktig og noe alle burde lese og ta til seg. En ting er voksne mennesker som velger et liv i offentligheten. En annen ting er alle oss andre som ikke gjør det, uansett om vi kan si fra eller ikke! Jeg kjenner ubehag av å tenke på at noen stadig skulle ta bilder av meg og legge ut til 30000 lesere uten at jeg visste det! Og hva slags mor hadde jeg vært hvis jeg hadde gjort dette mot tenåringsbarna mine? De hadde aldri tilgitt meg! Det hadde vært et grovt overtramp. Mitt behov for hva det enn måtte være, skal selvfølgelig ikke gå på bekostning av barna! Jeg har like stor respekt for barna mine og deres egenverd som jeg har for alle andre mennesker jeg møter gjennom livet, det tror jeg gjelder de aller, aller fleste av oss! Endret 9. januar 2018 av Jobbermedbarn Skrivefeil 16
Bambi1995 Skrevet 9. januar 2018 #48099 Skrevet 9. januar 2018 10 minutter siden, formula skrev: Det er vel ingen tvil om at CBE er en gründer. Hun har i mange år hatt en av de desidert mest leste bloggene i Norge, og har skapt et meget innbringende foretak. Joda, men nei. Det er ikke en gründer for meg. Skriver om livet sitt og eksponerer barna sine. 🤷🏻♀️ 4
SusieDerkins Skrevet 9. januar 2018 #48100 Skrevet 9. januar 2018 Akkurat nå, Bambi1995 skrev: Joda, men nei. Det er ikke en gründer for meg. Skriver om livet sitt og eksponerer barna sine. 🤷🏻♀️ man kan jo si at det er jo nyskapende å klare å leve av å brette ut hverdagslivet til en familie som i utgangspunktet er helt ukjent og igrunnen nokså uinteressant,og som ikke har noen spesielle talenter eller noe spesielt å meddele.... 20
Fremhevede innlegg