Gjest orfeus Skrevet 31. desember 2017 #47201 Del Skrevet 31. desember 2017 Det er veldig rart og litt trist å se hvordan hun har forandret seg i løpet av bloggtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg JessicaL Skrevet 31. desember 2017 Populært innlegg #47202 Del Skrevet 31. desember 2017 1 hour ago, formula said: Disse ørsmå forandringene..hvorfor? Hadde det ikke vært så tragisk hadde det vært komisk. Jeg syns ikke de er ørsmå. Hun redigerer kroppen sin minst 10 kg tynnere ved å minske armer og ben, og gir seg selv timeglassfigur ved å lage falsk midje i Photoshop. Vi vet også at hun sletter ut huden sin (selv om hun påstår at hun har perfekt hud...), kapper av en bit av haken og gjør tenner og øyne hvitere. Hun har også endret hudfargen sin til den grad at det nærmer seg blackface når hun er på solferie, for så å bli melkehvit så fort hun ankommer Gardermoen igjen. Ørsmå forandringer? Dette er grov photoshopping. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crossfitter Skrevet 31. desember 2017 #47203 Del Skrevet 31. desember 2017 2 timer siden, Asti skrev: Caroline Berg Eriksen / Treasures AS: https://imgur.com/a/3mO86 (ligger som nr. 1). Takk for link =) sett på bildene, mulig jeg har missforstått men så ikke det bilde som er blitt nevnt hvor fotballfrue er redigert når hun er gravid og LK redigert mer muskuløs? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 31. desember 2017 #47204 Del Skrevet 31. desember 2017 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 31. desember 2017 #47205 Del Skrevet 31. desember 2017 22 minutter siden, Crossfitter skrev: Takk for link =) sett på bildene, mulig jeg har missforstått men så ikke det bilde som er blitt nevnt hvor fotballfrue er redigert når hun er gravid og LK redigert mer muskuløs? Redigert, da hun var gravid: https://i.imgur.com/kTBmVMh.gif . Denne ble diskutert her inne på Rampelyset i sin tid. Er usikker på hvilken det siktes til vedr. LKE var redigert, men kan det ha vært denne: https://i.imgur.com/PBuLaDA.gif ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 31. desember 2017 #47206 Del Skrevet 31. desember 2017 2 timer siden, formula skrev: Disse ørsmå forandringene..hvorfor? Hadde det ikke vært så tragisk hadde det vært komisk. Bruker du mobil eller pc, når du ser på bildene? I tilfelle du ser fra mobil, anbefaler jeg å sjekke de fra pc... En ser redigeringen mye bedre da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 31. desember 2017 #47207 Del Skrevet 31. desember 2017 20 timer siden, formula skrev: Merkelig forresten, å se at foreldrene tydeligvis hadde denne innsikten i 2014. At barnet trenger å bli beskyttet, da det ikke har valgt å være i rampelyset. Hvordan er det mulig som foreldre å gjøre en slik helomvending? Follow the money. Prioritet nr 1 hos fruene i Særp. Forkastelig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pelikanen Skrevet 1. januar 2018 #47208 Del Skrevet 1. januar 2018 14 timer siden, Xstrella skrev: Bloggere er ikke kjendiser for meg. De bidrar ikke med noe. Åpen dagbok som selger er prostitusjon for meg. Virkelige kjendiser er artister, skuespillere, sportsutøvere, komikere, kongelige og programledere. De er vel ikke kjendiser på den måten, vi tenker på kjendiser. De blir aldri omtalt som kjendiser heller. De blir omtalt som bloggere. Eller hun som har åpen dagbok på nett. En slags " familieprostutisjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terrasuave Skrevet 1. januar 2018 #47209 Del Skrevet 1. januar 2018 16 timer siden, Xstrella skrev: Bloggere er ikke kjendiser for meg. De bidrar ikke med noe. Åpen dagbok som selger er prostitusjon for meg. Virkelige kjendiser er artister, skuespillere, sportsutøvere, komikere, kongelige og programledere. Men hun ser jo på seg sel som Kjendis: - artist "skal vi danse" - sportsutøver- trening og løping- maraton mm - kongelig - programleder " det nye" eller noe sånt - designer - vesker og sko ..... og masse mer sikkert hehe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 1. januar 2018 #47210 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg syns det er litt merkelig at hun ikke lager innlegg ferdig på forhånd som hun poster på nyttårsaften eller andre dager hun tar fri. På ingen måte ment som kritikk, men bare syns det er litt rart siden hun er så rutinert. Ikke noe grønn fløyelskjole på nyttårsaften heller. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. januar 2018 Forfatter #47211 Del Skrevet 1. januar 2018 22 minutter siden, Sol79 skrev: Jeg syns det er litt merkelig at hun ikke lager innlegg ferdig på forhånd som hun poster på nyttårsaften eller andre dager hun tar fri. På ingen måte ment som kritikk, men bare syns det er litt rart siden hun er så rutinert. Ikke noe grønn fløyelskjole på nyttårsaften heller. Jeg tror så absolutt at CBE forhåndslager innlegg. F eks så syns jeg at alle innleggene om filmer og tv-serier virker som rene filler-innlegg på dager hvor hun ikke får produsert noe annet. Desember måned handlet mest om eksponering av reklame og alkohol samt "grooming" av lesere ved å fokusere på egne avkom og barndomsminner. La oss håpe at CBE kan fokusere på annet enn utlevering av barn, øl/vin/sprit og manipulasjon av lesere i 2018. Det må også være lov å håpe på litt mindre fokus på falske attributter som restylanetrut og milelange plastikkvipper. Angående Forbrukertilsynets tilsyn nå på nyåret så er det vel lov å si at jeg i likhet med @Asti (og helt sikkert flere andre) har fulgt med på reklamemerkingen, og det ser ut til å være nok å ta av 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 1. januar 2018 #47212 Del Skrevet 1. januar 2018 2 timer siden, Sol79 skrev: Jeg syns det er litt merkelig at hun ikke lager innlegg ferdig på forhånd som hun poster på nyttårsaften eller andre dager hun tar fri. På ingen måte ment som kritikk, men bare syns det er litt rart siden hun er så rutinert. Ikke noe grønn fløyelskjole på nyttårsaften heller. Hun lager nok innlegg på forhånd. Feks når det gjelder oppskrifter og trening skulle ikke det være noe problem. Hva som er grunnen til at hun har tatt fri nå er ikke godt å si, men kan jo være at: de har det travelt med ettermerking, hun velger å ikke blogge, slik at lesertallene skal stige når hun endelig kommer med et innlegg, de trenger tid til å planlegge bloggens framtid uten barn (lov å håpe) eller kanskje de bare velger å ha helt fri. Ellers så snappes det jo langt hår støtt og stadig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 1. januar 2018 #47213 Del Skrevet 1. januar 2018 Mange IG mødre poster mye bilder av barna sine. De merker sjelden spons. Så cbe er ikke alene der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 1. januar 2018 #47214 Del Skrevet 1. januar 2018 3 hours ago, Ultiva said: Jeg tror så absolutt at CBE forhåndslager innlegg. Det legger hun da ikke skjul på? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. januar 2018 #47215 Del Skrevet 1. januar 2018 19 minutter siden, Xstrella skrev: Mange IG mødre poster mye bilder av barna sine. De merker sjelden spons. Så cbe er ikke alene der. Det er vel ingen som har påstått at CBE er alene om det, men denne tråden handler om Carolinebergeriksen.no / Treasures AS - https://imgur.com/a/3mO86 . Om man ønsker det kan man skrive om andre i egne tråder her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frukthage Skrevet 1. januar 2018 #47216 Del Skrevet 1. januar 2018 20 timer siden, Asti skrev: Bruker du mobil eller pc, når du ser på bildene? I tilfelle du ser fra mobil, anbefaler jeg å sjekke de fra pc... En ser redigeringen mye bedre da. Hvis man ser fra mobil så hjelper det også hvis man zoomer bittelitt inn på skjermen når man ser hvert enkelt bilde, da ser man tydelig at det er GIF, og også forskjellene 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 1. januar 2018 #47217 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) CBE.no både fohåndslager og serieproduserer innlegg. Jeg har sett på innleggene fra 1.-24. desember 2017: Alle matinnleggene som er postet i desember er tydelig laget i samme omgang: https://imgur.com/a/A3Prf . To varianter av laks, en omelett og grønnsakstilbehør, alle presentert på samme duk, bestikk, serviett, og samme kvistdekorasjon på to av dem. Alle snacksinnleggene er likedan tydelig laget i en og samme omgang: https://imgur.com/a/aE4PB . Samme bakgrunn, og for det meste samme ingredienser. I tillegg fikk de 4 innlegg og en fridag ut av julebordet med venner 1 er et serieprodusert hårinnlegg fra november De fikk hele 5 innlegg ut av julekalenderen til den eldste, (ink. julaften) og da regner jeg ikke med innlegget fra november hvor de forteller hva den skal inneholde. 7 er rene reklame/framvisning av spons-innlegg. Ett av disse er jo som kjent kombinert julekalender/reklame Men det de får aller mest utav er julepynt. 9 innlegg får de altså ut av å ta bilder av julepynten eller julegenserene sine. Ut over dette kan vi telle 2 morgenkaffeinnlegg, hvor de selv bekrefter at det ene er forhåndslaget i kommentarfeltet. Da gjenstår 2 meningsinnlegg og ett kafebesøk. Det er altså tydelige tegn på serie- og forhåndsproduksjon av innlegg. Ikke noe galt i det, sparer mye ressurser og innsats. Men det er likevel et skår i fasaden for de som roser dem for at de legger så veldig mye innsats i innleggene sine. Jeg lurer på hva de egentlig bruker dagene sine på når de hevder å ha det så travelt. For i tillegg til dette så viser det seg at stort sett alle innleggene er fra morgen (morgentrening, morgenkaffe), etter leggetid (pynting av juletre, julefilm, maling av julelandsby etc), eller sammen med barna etter barnehage eller i helgene. Her er det ikke noe research ut over å sitte på nettbutikker og ta bilder av det de allerede gjør som familie. Interiøret har en designer fra en møbelbutikk tatt seg av. Flere av oppskriftene er hentet fra andres kokebøker. Ikke rart julepyntingen går helt bananas når de har så lite annen innholdsproduksjon å lene seg på. Jeg vil igjen minne om at dette er en bedrift som har en lønnsomhet på 83%, det er helt ekstremt. Det krever nesten ingen innsats eller kostnader for å skape dette reklameformatet. Hovedvalutaen er dem selv og barna, ikke kunnskap, kreativitet eller samfunnsengasjement. Ingen budskap, bare salg, salg, salg. Jeg synes det gjør det hele enda mer graverende fordi det gjør virksomhetens økonomi avhengig av at barna vises fram på bloggen. Endret 1. januar 2018 av Snøsøta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. januar 2018 Forfatter #47218 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) 2 timer siden, Anna ~ skrev: Det legger hun da ikke skjul på? Jeg svarte en bruker som syntes det var merkelig at CBE ikke lager innlegg på forhånd. Det jeg skrev var at det meste tyder på at hun og mannen gjør nettopp dette. Noe annet hadde også vært nokså galskap mtp logistikk og fornuftig bruk av tid og ressurser. Men nå er jo ikke ekteparet akkurat kjent for å disponere tiden sin fornuftig, så jeg forstår undringen. Hvor mye kan man egentlig klage over et usedvanlig hektisk og stressende liv når man har et døgn eller to med voksentid på luksushotell annenhver uke i førjulstiden, setter av flere førjulskvelder for å korrekturlakkere en ny, stor og dyr julelandsby, bruker 45 minutter på å finne en genser og trommer sammen 7 personer for å arrangere en overdådig barnebursdag som inkluderer å lage en gedigen pappbåt og å lime masse panduropynt utenpå gaveposer. Da kan man så absolutt sette spørsmål ved prioriteringene og ressursstyringen til innehaverne av denne hverdagsbloggen. Endret 1. januar 2018 av Ultiva 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. januar 2018 #47219 Del Skrevet 1. januar 2018 16 minutter siden, Frukthage skrev: Hvis man ser fra mobil så hjelper det også hvis man zoomer bittelitt inn på skjermen når man ser hvert enkelt bilde, da ser man tydelig at det er GIF, og også forskjellene 😊 Tusen takk for tips. --------------------------------------------------------------------- Om cbe.no / Treasures AS: https://imgur.com/a/3mO86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. januar 2018 #47220 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg tror de har malt seg inn i et hjørne når det kommer til eksponeringen av barna. Det blir rimelig vanskelig å drive den type blogg som hun gjør uten å nevne barna. Dagbokinntrykket mister jo helt sin glans hvis de skal utelukke de helt. Hele livet dreier seg jo nå om hverdagen med 2 små jenter. De gjør altfor lite annet spennende som de kan fylle opp bloggen med. Så da kommer de opp i dette etiske dilemma i forhold til hvor mye de skal eksponeres. Samt at industrien rundt barn er meget lukrativ når det kommer til utstyr, klær og leker. En kort tur innom IG viser jo hvor mange fler likes de får når barna er i fokus kontra uten. Dermed tror jeg det blir svært vanskelig å fortsette denne bloggen hvis barna tas hel ut. Da blir det lite substans i denne "dagboken". Derfor tror jeg de har prøvd seg på en middelvei nå med å heller vise de med ryggen til, men dette fungerer også veldig dårlig fordi de eksponeres i like stor grad. Jeg tror faktisk de skjønner dette, men at de foreløpig er rådløse i forhold til hvordan de skal ta veien med bloggen videre uten barna. Derfor går de nok ikke inn i noen diskusjon rundt dette. Jeg tror de håper at det er nok å ikke vise nærbilder av ansiktene, noe det virkelig ikke er. Så da får vi se hva de kommer frem til. Jeg tror de kjenner kniven på strupen, spesielt etter hendelsen rundt spørsmål om extension. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg