Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
15 minutter siden, Miranda16 skrev:

Så tåpelig å kalle stua for finstuen, stue 1-2-3. Vi andre dødelige kaller dem tv-stua og stua. Ja huset er 100 år gammelt, men året er 2017

Selv har vi tre stuer, blir tåpelig å kalle noen av dem for tv-stua, siden vi ikke har tv i noen av dem. Hos oss er det stua i første, stua i andre og stua i tredje etasje. Hadde vi hatt et gammelt hus, hadde nok minst en av stuene blitt kalt finstua. Å bry seg med hva folk kaller stuene sine er tåpelig det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.12.2017 den 22.08, LilleSnupp skrev:

Fikk svar i dag på mailen min:

Hei Kari Normann, og takk for henvendelsen.

I Freias valg av samarbeid med bloggere er det viktig at vedkommende fremstår som troverdig ovenfor sine lesere. Det samme gjelder for bloggerens beslutning når vedkommende skal inngå et samarbeid med en merkevare. Caroline Berg Eriksen er en av Norges desidert mest populære influencers, og en person som flere i Freias målgruppe følger. 
Vi mener at hun som blogger presenterer Freia Sjokoladehus på en positiv måte for både merkevaren og ovenfor sine lesere. Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. 

Når det gjelder merking av blogginnlegg er dette iht slik annonsemerking skal gjøres av influencer.

Enda en gang takk for henvendelsen og vi ønsker deg en fortsatt flott dag.

Vennlig hilsen fra,

Mondelez Norge

Ikke at det overrasket, pengene rår!

Personen som forfatta dette svaret leser ikke samme blogg som resten her gjør, det er helt klart. Hvis de hadde googlet litt og lest linkene som er lagt ut her så hadde de aldri turt å sette sine fingeravtrykk på dette her.

Dårlig svar. Freia reklamerer i sitt eget svar til deg, de klarte dæven meg ikke å opprette en dialog, men lirer av seg et svar der halvparten er en ren reklametekst, ". Freia handler om kos, og Caroline Berg Eriksen er også opptatt av å kose seg samtidig som hun opprettholder en balansert livsstil og da passer det perfekt å bygge sjokoladehus med familie og venner førjulstiden. " 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Regnskapssekretær skrev:

Jeg synes hun er heldig som faktisk har fått hjelp til å innrede og plukke ting som passer til huset og rommene. Til syvende og sist så er det jo henne (som eier) som sier ja eller nei til ting og som skal leve med det. Jeg hadde elsket å få hjelp av interiørfolk til å ordne det hjemme hos meg. Personlig synes jeg  sånt er kjempevanskelig. Bare se på tv - hvor mange som er med på interiørprogram og blir så overrasket når rommet er der, ferdig fikset og helt annerledes.   Gøy når andre kommer inn og ser muligheter man selv ikke ser :)

Det er ikke vanskelig å få hjelp av en interiørarkitekt vel? Alle kan det, men de fleste må nok betale for rådene selv. For ikke å snakke om at en også selv må betale for interiøret som blir foreslått, så hvis en ikke er (tidligere) fotballfrue så kan sluttregninga fort bli høy😉

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, pelikanen said:

Og disse f....lysekronene....De passer ikke overalt.  Den hun har hener i gir lite rom. Ikke ta etter alt dere ser på tv.

Hvem sier hun har fått ideen fra TV? Forrige-forrige eier hadde også lysekroner. :P 

Finstuespisestue (fra 2006).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Asti skrev:

Bloggomtoppbloggere skriver nå om CBE sin eksponering av barn, der de viser til dette forumet: https://bloggomtoppbloggere.com/2017/12/29/eksponering-av-barn/ .

Takk @Asti, bloggomtoppbloggere og alle som nå engasjerer seg rundt eksponering av barn og deres rett på et privatliv! 

Det gir resultater, også får vi håpe at 2018 blir året hvor barna får rettighetene de fortjener! Jeg kommer i allefall aldri til å gi meg ifht denne veldig viktige jobben👍⭐️

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Asti skrev:

Bloggomtoppbloggere skriver nå om CBE sin eksponering av barn, der de viser til dette forumet: https://bloggomtoppbloggere.com/2017/12/29/eksponering-av-barn/ .

Det innlegget er suverent, flere burde lese det da det plasserer skapet der det skal stå når det gjelder CBEs eksponering av egne små. Tilføyelse: Debatten om eksponering av barn er tilrettelagt fra bloggeiernes side, og ville ikke vært et tema om de selv hadde tatt en Jenny Skavlan og latt være med det. Det er ikke barna som eksponerer seg, det er foreldrene som er ansvarlige for å eksponere dem, være seg forfra eller bakfra. De skulle ikke vært eksponert. Punktum.

Hva er mest skadelig for et barn? Å om noen år lese debatt om hvorvidt håret er ekte eller ei, eller om hvordan mor redigerte babymagen mindre med barnet inni? (Etter hvordan jeg husker det)

Endret av Cavatina
Tilføyelse
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
1 time siden, Anna ~ skrev:

Hvem sier hun har fått ideen fra TV? Forrige-forrige eier hadde også lysekroner. :P 

Finstuespisestue (fra 2006).

Hvor fant du de bildene? Blir igjen slått av hvor mye penere gulvene var før, helt utrolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gillians said:

Hvor fant du de bildene? Blir igjen slått av hvor mye penere gulvene var før, helt utrolig. 

De er fra en artikkel i lokalavisen da forrige-forrige eier la huset ut til salgs i 2006. Link.

(Det var ikke meg som først fant det, men husker ikke hvem).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

Svært gledelig! Mulig CBE hadde en forestilling om at mailen hun sendte og blogginnlegget skulle bli forbigått i stillhet? Vel, den gang ei. La oss håpe vi har sett disse to små bakhodene for siste gang på sosiale media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, formula skrev:

Svært gledelig! Mulig CBE hadde en forestilling om at mailen hun sendte og blogginnlegget skulle bli forbigått i stillhet? Vel, den gang ei. La oss håpe vi har sett disse to små bakhodene for siste gang på sosiale media.

Vi får håpe på det, samt at de slutter med utlevering i tekst. :)

Det er flere som har prøvd å "snakke CBE&Co til fornuft" i lang tid. Vi får håpe at en slik omtale, som når ut til ca. 7-8.000 lesere - http://blogglisten.no/blogg?q=bloggomtoppbloggere.com, kan få de til å slutte med utleveringen. Blogginnlegget kan også gjøre andre mer bevisste om barns rettigheter på personvernområde.  Bloggomtoppbloggere fortjener ros som skriver om det. Holdningsskapende arbeid er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
37 minutter siden, Asti skrev:

Vi får håpe på det, samt at de slutter med utlevering i tekst. :)

Det er flere som har prøvd å "snakke CBE&Co til fornuft" i lang tid. Vi får håpe at en slik omtale, som når ut til ca. 7-8.000 lesere - http://blogglisten.no/blogg?q=bloggomtoppbloggere.com, kan få de til å slutte med utleveringen. Blogginnlegget kan også gjøre andre mer bevisste om barns rettigheter på personvernområde.  Bloggomtoppbloggere fortjener ros som skriver om det. Holdningsskapende arbeid er viktig.

Det er bare en ting å si om innleggene og diskusjonene både på bloggomtoppbloggere.com og her om eksponering av barn de siste dagene - enig! Veldig bra, tidvis brilliant. Bifalles! :) 

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært fint om CBE i kjølvannet av dette hadde kommet med et blogginnlegg der hun argumenterer godt for hvorfor barna skal eksponeres. Vanskelig å se for seg disse argumentene, men går ut fra at hun har noen? I det minste ett?

Og da tenker jeg ikke på det vi ser fansen kommer med til det kjedsommelige: Det er deres barn, og da gjør de som de vil. Og lignende.

Det beste hadde jo vært om hun kom med en redegjørelse der hun forklarer at fra nå av skal barna beskyttes. Om hun ikke evner å ta innover seg spørsmålet om barnas rettigheter, så om ikke annet for å beskytte seg selv mot kritikken, noe som muligens faller lettere for henne.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Ultiva skrev:

Det er tankevekkende at de som forsvarer CBEs utlevering av mindreårige i kommentarfeltet til Toppen om Toppbloggere går rett i strupen på sine meningsmotstandere. Der kritikerne kommer med linker til artikler av tungvektere som Aftenpostens kulturredaktør Sarah Sørheim og jurist Sara Eline Grønvold, med henvisninger til Barnekonvensjonen og Personvernloven; der blir man besvart med replikker av typen  "til dere ekle mobbere uten liv, la nå folk få tjene penger på å utlevere barna sine på intermett i fred!" "Herregud for noen tragiske folk som bryr seg om at barnebilder kan havne på dark web og misbrukes av pedofile! Altså, get a life!"

Det er jo aggressive gloser lignende på de over som man møtes med, noe som gjør meg enda mer sikker på at barns rett på privatliv er en sak det er vel verdt å kjempe for.

Helt enig med deg!

Det er jo sjokkerende mange som fortsatt skriver at det er opptil foreldrene hvordan man behandler barna sine! Hallo! Man eier ikke barna sine, man kan ikke gjøre hva man vil med barna sine! Mange foreldre trenger hjelp og veiledning, vi er i 2017, barn er selvstendige individer og har krav på et privatliv! Det er tydelig at dette må kommuniseres igjen og igjen...

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg ser i krystallkulen min at HVIS det kommer et innlegg om at de ikke lenger skal skrive om eller vise bilder av ungene i bloggen, så er det fordi noen skrev fæle, slemme ting om barna deres på internett. Jeg tror neppe hun kommer til å anerkjenne barns rett til privatliv eller debatten som går nå med et eneste ord. Jeg tror hun kommer til å hevde at slemme internettroll fikk henne til å gjøre det. Igjen. 

Du har nok rett:Nikke:men det skal vi greie å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt over den siste videoen hun la ut på Snap. CBE sitter i bilen, og forteller om at hun må ut på butikken. På slutten av snutten viser hun fram lommeboka si, uten at den har noen naturlig plass i det hun forteller om. Det burde kanskje vært merket?

Skjermbilde av snap: https://imgur.com/a/UTRzh

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...