Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke lenger tvil om at bloggen (snik)reklamerer for Meny. Har vært flere "pussige" kommentarer fra CBE i kommentarfeltet hvor Meny nevnes helt "tilfeldig".

Under innlegget om nyttårsdrink så spør en leser om man kan bruke lime fra flaske. C svarer da ja, og den kan man finne på Meny.

Hallo?! De limeflaskene finnes vel hos alle dagligvarer. 

Endret av Juliannaos
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest justcurious
3 timer siden, Sobril skrev:

Synes det er så pussig at de kjøper møbler fra Six Bond Street. Mange av sofaene er billigere enn på IKEA, jo. De som liksom skal ha så stil og klasse.

Dette understreker nok engang prioriteringene der i gården; null smakssans - men kjører bare på med det de blir sponset. Aktørene som sponser er heller ikke mye å skryte av.

Sofabordet var jaggu dyrt da. 15000 :ohmy: selv har jeg et fra Jysk til 600 kr :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
2 timer siden, Skribent skrev:

Nettopp. Men hvilken click bait-«gavepakke» for ei som findyrker offerrollen da. Temmelig uangripelig i en slik situasjon hvis det verste skjer, da er det ikke mye plass til kritikere som kan si «hva var det vi sa?». 

Jeg må få presisere at jeg absolutt ikke tror bloggeren ønsker seg en slik situasjon. Jeg tror virkelig at hun, etter evne, som alle andre foreldre, ønsker trygghet og sikkerhet for ungene. Men det utvises liten forståelse for hvordan moderne medier fungerer, og ut fra lang historikk som «offer» kan det se ut som om den rollen er blitt en hvilepute, standard modus operandi. Det er skremmende.

Ille at folk har liten forståelse for sosiale medier. Ille å se folk med liten innsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Sobril said:

Synes det er så pussig at de kjøper møbler fra Six Bond Street. Mange av sofaene er billigere enn på IKEA, jo. De som liksom skal ha så stil og klasse.

Dette understreker nok engang prioriteringene der i gården; null smakssans - men kjører bare på med det de blir sponset. Aktørene som sponser er heller ikke mye å skryte av.

Sorry, men det er helt feil. Prisnivået hos Six Bond Street er betydelig høyere enn på Ikea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen

Og disse f....lysekronene....De passer ikke overalt.  Den hun har hener i gir lite rom. Ikke ta etter alt dere ser på tv.

Sponsede møbler og dårlig smak, ikke bra kombi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anna ~ skrev:

Sorry, men det er helt feil. Prisnivået hos Six Bond Street er betydelig høyere enn på Ikea

Ser nå at de har andre møbler som er ganske dyre - men jeg vil allikevel påstå at mange av sofaene er rimeligere enn Ikeas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Cezanne said:

Er det bare meg eller har six bond street en del slettvoll-kopier? 

Noen bestemt modell du tenker på? Det ligner bare på vanlige moderne-ish sofaer for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anna ~ said:

Noen bestemt modell du tenker på? Det ligner bare på vanlige moderne-ish sofaer for meg. 

https://sixbondstreet.no/baxter-sjeselong-hoyre?nosto=nosto-page-category2

https://www.slettvoll.no/kolleksjon/divandaybed/elliot-divan

^ baxter fra six og elliot fra slettvoll var det som slo meg som kopi da jeg ikke har sett så mange av den type sjeselong før, men godt mulig det er helt standard design. 

En del andre ting også, som de lenestolene frua kjøpte osv. 

Litt off-topic, men da jeg først var inne på sixbondstreet fikk jeg inntrykk av at det var en ekslusiv butikk med varer av gode materialer. Så fikk jeg høre av noen som hadde vært i showrommet deres at det var dårlig kvalitet på mye. Når så fruen inngår et samarbeid med dem underbygger dette det negative inntrykket mitt - ikke fordi jeg har noe i mot hennes person eller stil, men fordi jeg assosierer bloggreklame med dårlig kvalitet. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Juliannaos skrev:

Nå er jeg ikke lenger tvil om at bloggen (snik)reklamerer for Meny. Har vært flere "pussige" kommentarer fra CBE i kommentarfeltet hvor Meny nevnes helt "tilfeldig".

Under innlegget om nyttårsdrink så spør en leser om man kan bruke lime fra flaske. C svarer da ja, og den kan man finne på Meny.

Hallo?! De limeflaskene finnes vel hos alle dagligvarer. 

Hun var ganske sikker på at de finnes hos Meny. Rett skal være rett.

Men tro meg, man finner ikke limesaft over alt. Har lett etter det selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cezanne said:

https://sixbondstreet.no/baxter-sjeselong-hoyre?nosto=nosto-page-category2

https://www.slettvoll.no/kolleksjon/divandaybed/elliot-divan

^ baxter fra six og elliot fra slettvoll var det som slo meg som kopi da jeg ikke har sett så mange av den type sjeselong før, men godt mulig det er helt standard design. 

Det ser ut som standard design for meg, men jeg skal ikke påstå jeg er noen ekspert. Jeg synes begge ligner en hybrid av noe jeg har sett på Ikea. 

Hva angår kvalitet og sponsing - jeg vil tro det mest avgjørende for potensielle samarbeidspartnere er at prisnivået passer til (den pengesterke del av) bloggens lesere. Så det blir ikke lenestole til 80.000 kr stykket Fotballfrue selge til leserne, men noe som passer bedre til et vanlig familie-med-barn-budsjett. (Jeg aner ikke hva kvaliteten er på SBS generelt, men jeg tror ikke nødvendigvis det er bedre enn f.eks. Ikea, bare fordi det er dyrere). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gulleplutt skrev:

Jeg funderer noen ganger på hvordan bloggen, og ikke minst aktiviteten her inne, preger privatlivet hennes og relasjonen til venner og familie? Det er vel ikke til å unngå at det snakkes en del om, både med og uten henne/dem. 

Har vondt av foreldrene. Mye av kritikken som er rettet mot cbe er jo nødt til å gå inn på dem. 

(det gjelder forøvrig ikke bare henne, men bloggere som stikker huet fram generelt)

Hun skrev en gang for mange år siden at familien hadde vært irriterte fordi hun tok bilder av alt og var opptatt med bloggen.

Men det var sikkert før det ble et betydelig levebrød. Det har jo gagnet dem også!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Regnskapssekretær

Jeg synes finstuen til Caroline er veldig fin. Det var lyst og delikat og pent pyntet til jul, med akkurat passe masse rødt dekor. SYnes det var kjempefint !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vil jeg si noe pent om interiøret hos ff! Jeg synes at stuene ble penere med lyse farger. Møblene kunne jeg gjerne hatt selv, fint pyntet til jul. Jeg synes det er kjipt at fansen gir kredit til fruen selv for valgene, fordi vi vet jo at denne gangen er hun blitt godt veiledet av møbelfirmaet. Men når jeg stadig er "uenig" i hva fruen foretar seg, så skal jeg også si hva jeg mener når det motsatte skjer. Så til ff: siden jeg gir deg ros her og nå, så kanskje ditt nyttårsforsett kan være å bli litt mer ydmyk for denne tråden her inne og hva vi påpeker for deg, særlig om dine barn. Nytt år, nye muligheter! Godt nytt år til ff og co.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele bloggkonseptet er egentlig helt latterlig. Samtlige som gjør det stort med blogging har et bunnsolid ønske om å bli kjendis. Nå som internett er tilgjengelig så kan hvem som helst forsøke å stikke seg frem.

Men ikke kall det talent. Heller flaks. Frua og de andre toppbloggerne KAN jo ingenting. Ikke engang strikke et plagg. På det beste er de flinke med farger og er litt annerledes i stilen. Som feks Polliani. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tåpelig å kalle stua for finstuen, stue 1-2-3. Vi andre dødelige kaller dem tv-stua og stua. Ja huset er 100 år gammelt, men året er 2017

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Så tåpelig å kalle stua for finstuen, stue 1-2-3. Vi andre dødelige kaller dem tv-stua og stua. Ja huset er 100 år gammelt, men året er 2017

Å gjøre ting bedre enn det er, er ikke et ukjent fenomen der i huset.. mener villaen, selvsagt.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
29 minutter siden, Konvall skrev:

I dag vil jeg si noe pent om interiøret hos ff! Jeg synes at stuene ble penere med lyse farger. Møblene kunne jeg gjerne hatt selv, fint pyntet til jul. Jeg synes det er kjipt at fansen gir kredit til fruen selv for valgene, fordi vi vet jo at denne gangen er hun blitt godt veiledet av møbelfirmaet. Men når jeg stadig er "uenig" i hva fruen foretar seg, så skal jeg også si hva jeg mener når det motsatte skjer. Så til ff: siden jeg gir deg ros her og nå, så kanskje ditt nyttårsforsett kan være å bli litt mer ydmyk for denne tråden her inne og hva vi påpeker for deg, særlig om dine barn. Nytt år, nye muligheter! Godt nytt år til ff og co.

Jeg synes hun er heldig som faktisk har fått hjelp til å innrede og plukke ting som passer til huset og rommene. Til syvende og sist så er det jo henne (som eier) som sier ja eller nei til ting og som skal leve med det. Jeg hadde elsket å få hjelp av interiørfolk til å ordne det hjemme hos meg. Personlig synes jeg  sånt er kjempevanskelig. Bare se på tv - hvor mange som er med på interiørprogram og blir så overrasket når rommet er der, ferdig fikset og helt annerledes.   Gøy når andre kommer inn og ser muligheter man selv ikke ser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
9 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes det var fint jeg. Hvorfor skal det være dumt å ha en finstue? Jeg har også vokst opp i et hus med finstue, vi satt aldri der inne skal du vite haha ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...