Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Hva har skjedd med hjørnet på peisen?!

Tenker dette ble en litt annerledes jul for fam CBE, uten gaver, og med to gjester som synes å fronte litt andre verdier enn det herr og fru gjør. En jul til ettertanke? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, formula skrev:

Hva har skjedd med hjørnet på peisen?!

Tenker dette ble en litt annerledes jul for fam CBE, uten gaver, og med to gjester som synes å fronte litt andre verdier enn det herr og fru gjør. En jul til ettertanke? Neppe.

Nei. Bare det reklaminnlegget for GetInspired som kom i forbindelse med gavefri jul er jo totalt ironisk. Kan ikke si at jeg blir annet enn fascinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Hva heter svigerinna på insta?

https://www.instagram.com/brookie_no/

Litt forskjell i gleden denne insta uttrykker og frua sin... Også bloggen oser av treningsglede!

Og før noen kritiserer, Brooke har også egen blogg, er fitnessutøver og rytter. 

Hvem som er formålet for stikket har vi absolutt ingen grunnlag i å spekulere i.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, BlendaSensitive said:

Litt forskjell i gleden denne insta uttrykker og frua sin... Også bloggen oser av treningsglede!

Hvem som er formålet for stikket har vi absolutt ingen grunnlag i å spekulere i.

Denne Brookie strør om seg med ord, i god amerikansk tradisjon er det ikke en ting hun ikke vet eller har erfaring med. Det bare må bli kræsj...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gillians skrev:

Gavefri jul, ja... Var det ikke nettopp denne fruen som hadde flere gaveinnlegg for et år eller to siden hvor hun viste fram alle luksusvarene hun hadde fått, og det var mildt sagt enormt mye? Husker det som et av tidenes mest smakløse innlegg på den bloggen, og det sier jo sitt. Kjempebra at hun fronter gavefrijul i år da, det hele føles bare litt lite ektefølt. Særlig hvis hun ikke har tatt noen selvkritikk på den ekstreme gavegivinga, og skrytinga, fra alle tidligere år. Men selvkritikk fra den kanten, haha! Uansett får hun jo så mye kastet etter seg resten av året at det umulig kan være noen stor opporfrelse.

Det er vanskelig å skjønne hvor hun vil hen. Bloggen er bare en blogg, gavefri jul og masse reklameinnlegg. 10 kjoler kjøpt inn før jul pluss ny kjole til datteren men ingen av dem brukes på julaften. Hvis det bare er en blogg og ikke en bedrift, hvorfor sammenligner hun seg da med en butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvor det ble av innleggene der hun skulle vise huset julepyntet. Kokte de bort i kålen? Alt jeg har lest er hvor fornøyd hun er, og st hun gleder seg til å vise oss det. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Sikkert ikke. Biter meg dog fast i at bedriften ikke har likt dette innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, formula skrev:

"TV- og radiokanaler er underlagt kringkastingsloven og er dermed lovpålagt å ikke ha reklame på spesifikke dager, blant annet 1. juledag. Dette gjelder derimot ikke trykte medier, som f.eks VG, Aftenposten, Dagbladet, VGTV og blogger."

Her ser vi igjen et eksempel på at så lenge noe ikke er lovbrudd, så velger CBE å kjøre på, både med barneeksponering, punkt 7 i  Sunn fornuft plakaten (oppgi str på klær) og nå også reklame 1 juledag.

Personlig spiller det ingen rolle for meg om første juledag er reklamefri eller ikke, selv om det virker absurd i dette tilfellet. Her har jo bloggeren varmt forkynt at i julen er det budskapet som er det viktige, og attpåtil gått for gavefri jul i år. 

Da ønsker jeg meg heller en lovbestemt regulering som beskytter barna, og at bloggerne blir nødt til å knytte seg til Sunn fornuft plakaten, enten de vil eller ei.

Den dagen det blir bøter for å eksponere barn, ja da snakker vi.

Mtp på hvor mye cash CBE drar inn i løpet av et år, kunne de virkelig kostet på seg å IKKE tjene penger på reklame 1. juledag. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Lavmål fra tråden? Ukjente brukere med liten trådkunnskap, merk deg det. 

Beklager, mente bare at slike kommentarer/debatter drar tråden ned om de blir stående uten tilsvar/ blir slettet 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, bichybible said:

Jeg lurer på hvor det ble av innleggene der hun skulle vise huset julepyntet. Kokte de bort i kålen? Alt jeg har lest er hvor fornøyd hun er, og st hun gleder seg til å vise oss det. 

Klarer du ikke å vente på innlegget? 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, jentefranorge skrev:

Klarer du ikke å vente på innlegget? 😂

Næh, etter jul er jeg ikke så interessert i å se mer julepynt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE og familien har nok et annet forhold til pakker på juleaften en meg i alle fall. Når hun skriver at de villet bli sittende med pakke bonanza i flere timer etter at barna hadde lagt seg og ikke fått tid til å spille spill ,ville min familie fått til alt;  pakke opp pakker til store og små, (og pakkene til de store er faktisk noe som trengs og ikke feks et helt sett med sølvbestikk ol., )og samtidig hadde vi også fått tid til å spille spill.  Julekveld betyr faktisk ikke at man skal druktne i gaver, og der tror jeg vi er forskjellig gitt.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Emilie112 skrev:

CBE og familien har nok et annet forhold til pakker på juleaften en meg i alle fall. Når hun skriver at de villet bli sittende med pakke bonanza i flere timer etter at barna hadde lagt seg og ikke fått tid til å spille spill ,ville min familie fått til alt;  pakke opp pakker til store og små, (og pakkene til de store er faktisk noe som trengs og ikke feks et helt sett med sølvbestikk ol., )og samtidig hadde vi også fått tid til å spille spill.  Julekveld betyr faktisk ikke at man skal druktne i gaver, og der tror jeg vi er forskjellig gitt.

Så fint for deg

Vi har stor familie og får mange pakker og  var veldig mange på julaften så det tar tid å åpne.

Åpner man 1 og 1 pakke sånn at alle ser hva man får så tar det tid.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, loffen skrev:

Gavefri jul? Hva var det i julestrømpen hennes tro? Luft? 

Kanskje ei litta bit sjokolade eller to. Skeie ut litt ekstra på juleaften.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fotballfluen skrev:

Mtp på hvor mye cash CBE drar inn i løpet av et år, kunne de virkelig kostet på seg å IKKE tjene penger på reklame 1. juledag. 

Samme med de mindreårige. Når reklamebedriften omsetter for 3.5 mill i året så har da eierne vitterlig råd til å la sine små få ha et privatliv fremfor å bli utlevert regelmessig i form av både tekst og bilder i diverse reklameinnlegg.

For hva brukes denne rikdommen til? F eks å totalrenovere en nylig renovert villa. De har pusset opp flere av rommene to ganger i løpet av ett år og skiftet ut massevis av stuemøbler som bare var noen måneder gamle. Ett av barnerommene skal pusses opp på nytt da tapeten ikke matcher barnets leker og småmøbler. Pengene går også med til å kjøpe enorme mengder med klær, sko og gjenstander som vises frem noen få ganger på bloggen.

Store deler av pengene går altså med til å finansiere en enorm bruk-og-kast-livsstil, med tilhørende søppelberg. Er dette virkelig verdt å selge barnas privatliv for?

Endret av Ultiva
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ultiva skrev:

Samme med de mindreårige. Når reklamebedriften omsetter for 3.5 mill i året så har da eierne vitterlig råd til å la sine små få ha et privatliv fremfor å bli utlevert regelmessig i form av både tekst og bilder i diverse reklameinnlegg.

For hva brukes denne rikdommen til? F eks å totalrenovere en nylig renovert villa. De har pusset opp flere av rommene to ganger i løpet av ett år og skiftet ut massevis av stuemøbler som bare var noen måneder gamle. Ett av barnerommene skal pusses opp på nytt da tapeten ikke matcher barnets leker og småmøbler. Pengene går også med til å kjøpe enorme mengder med klær, sko og gjenstander som vises frem noen få ganger på bloggen.

Store deler av pengene går altså med til å finansiere en enorm bruk-og-kast-livsstil, med tilhørende søppelberg. Er dette virkelig verdt å selge barnas privatliv for?

Først blir barnas privatliv misbrukt for å generere et søppelberg som så etterfølgende ødelegger for framtiden deres på jorden. Skikkelig "god" deal for disse barna med andre ord  :icon_frown:

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...