Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, Lin10 skrev:

Dette er Carolines blogg, men siden det er jobben hennes, har hun også reklame som inntektsgrunnlag. 

Skulle dette på noen måte rettferdiggjøre bruk av barna i reklameøyemed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Inocybe skrev:

Helt enig. Jeg trekker tilbake innlegget for noen dager siden hvor jeg roste CBE for å oppfordre til mindre gavefokus i julen. Dette blir da også en kommentar til metakritikerne av denne tråden som mener kritikken av CBE.no er for ensidig negativ. Grunnen til at det blir så mye kritikk av CBE.no er at det vanskelig finnes noe positivt å si. Les dokumentasjonen til @Asti (beklager men får ikke til og linke til den akkurat nå)

Jeg klarer på nåværende tidspunkt ikke å finne noe som helst postitivt med den damen og virksomheten hennes. Hun lyver åbenlyst på nesten daglig basis. Gudene vet hvor mye hun lyver om som ikke er så lett å oppdage. Hun bryter loven nesten like ofte. Hun er slem og nebbete mot blant annet butikkansatte som tjener betydelig mindre enn henne, hvis de ikke følger hennes minste vink. Hun er like slem og nebbete i kommentarfeltet sitt. Hun dyrker sykelig kropspress med ekstra fokus på gravide og barselskvinner. Miljø, samfunnsansvar blir bare brukt som pene ord når det passer henne. Jeg klarer nesten ikke å komme på eksempler på lignende selvgodhet og egosentriske i Norge. Til og med barna hennes er ikke mere verdt for henne enn neste kommersielle inntjeningsmulighet. 

I Dagens Næringsliv for noen år siden avsluttes det med at CBE spør om all kritikken kommer av at hun har "et dra til tryne". https://www.dn.no/magasinet/2015/01/16/2102/Intervjuet/bak-fasaden Nei Caroline Berg Eriksen - det er ikke trynet men oppførelsen din som gjør at du får slik kritikk. Du kaller kritikken for hat, kanskje for å distansere deg fra den og slippe å ta den inn over deg. Men kritikken vil ikke opphøre når du ikke tar noe til deg og fortsetter den egosentriske livsstilen din. Den dagen du skjønner du er en del av noe større, et samfunn og oppfører deg deretter vil kritikken forstumme. 

Caroline Berg Eriksen er for meg en personifisering av hva som er galt med den vestlige verden. Hvis ikke folk flest tar avstand fra de verdiene som Caroline Berg Eriksen fronter vil verden slik vi kjenner den gå under. Og det relativt raskt. Ja så bastant er jeg faktisk. 

PS. Jeg er hverken misunnelig eller feit eller noe av de andre karakteristikkene CBE-kritikere blir tillagt. Jeg ønsker bare en bedre verden for barna mine. For CBEs barn også, for de trenger noen som setter dem først siden foreldrene så åbenbart ikke klarer det. 

dette 

• Liker 15
Skrevet
5 timer siden, CecilieX skrev:

Gavefri jul sa du?

I dette innlegget fra 21. november er det ikke gavefri jul som er i fokus.  

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/11/21/julegavetips-til-henne/

Her inspirerer hun ikke til at folk ikke skal kjøpe gaver, men tipser i vei. Denne "inspirasjonen" om gavefri jul kommer jo lovlig seint, det virker mer som en anledning til å sette seg på sin høye hest. DESSUTEN skriver hun i dette innlegget at hun skal kjøpe gaver til familie hvilket jo ikke stemmer med hva hun skriver i "gavefri jul" innlegget. I mitt vokabular kalles dette i verste fall for løgn, i beste fall for et omtrentlig forhold til sannheten. 

Mulig Frua mente gavefri jul til Lassebasse? 

• Liker 4
Skrevet

Siden hun skriver i juletipsinnlegget at hun og LKE fokuserer på gaver til barna og familien, må man ta det for god fisk, all den tid hun «er ferdig med å lyve.»

Kilde: http://www.tv2.no/a/6506344/

Hvordan det henger sammen med gavefri jul plutselig, vel, kan hende de ikke kjøper gaver til hverandre de to, LKE og CBE, eller at de har en privat gaveutveksling på forhånd. 

• Liker 11
Skrevet

Anita sier; "Veldig inspirerende med gavefri jul! Flott at du deler et sånt tiltak med leserne.

Dog en smule ironisk at gavefri jul følges opp med tips om å kjøpe nytt tøy… Jeg spør rett ut- er det viktigste å tjene penger, eller finner du fornuft i dette?"

CBE;

"Det synes jeg ikke er ironisk i det hele tatt. Vi har gavefri av flere årsaker, men jeg må få lov å gjøre den delen av jobben min som handler om markedsføring til tross for dette. For å ta et eksempel: En butikkansatt i en klesbutikk kan fint praktisere gavefri jul, til tross for at vedkommende i tiden før og etter jul jobber for at folk nettop skal kjøpe nytt tøy.

Det er ikke alle mine lesere som har gavefri jul, faktisk vil jeg tippe at det er de færreste som har det, og jeg skriver en blogg for dem også :) De vil ha tipsene :)"

• Liker 11
Skrevet

Hm. Blir ikke det mer som at butikken,  og ikke den butikkansatte privat, skulle oppfordre til gavefri jul,  samtidig som de kjører på med tilbud for å få folk til å handle mer? 

• Liker 46
Skrevet

Ddt er litt interessant at hun den ene dagen ER bloggen og alt som står i bloggen handler om henne og hennes liv og underforstått handler all kritikk om henne som person.

I svaret som Miranda16 siterer over her, beskriver hun jo det som ER hele konseptet - hun skriver FOR folk og ikke for seg selv og annonserer for å tjene penger. Så enkelt som det. Jeg har aldri kritisert henne for å tjene penger, jeg har alltid kritisert henne for måten hun tjener penger;   hun later som alt hun skriver om er hennes personlige anbefalinger og opplevelser som hun deler kun av sitt gode hjerte.

• Liker 38
Skrevet
2 minutter siden, Vernis skrev:

Hm. Blir ikke det mer som at butikken,  og ikke den butikkansatte privat, skulle oppfordre til gavefri jul,  samtidig som de kjører på med tilbud for å få folk til å handle mer? 

Jepp. :jepp: 

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, Miranda16 skrev:

Anita sier; "Veldig inspirerende med gavefri jul! Flott at du deler et sånt tiltak med leserne.

Dog en smule ironisk at gavefri jul følges opp med tips om å kjøpe nytt tøy… Jeg spør rett ut- er det viktigste å tjene penger, eller finner du fornuft i dette?"

CBE;

"Det synes jeg ikke er ironisk i det hele tatt. Vi har gavefri av flere årsaker, men jeg må få lov å gjøre den delen av jobben min som handler om markedsføring til tross for dette. For å ta et eksempel: En butikkansatt i en klesbutikk kan fint praktisere gavefri jul, til tross for at vedkommende i tiden før og etter jul jobber for at folk nettop skal kjøpe nytt tøy.

Det er ikke alle mine lesere som har gavefri jul, faktisk vil jeg tippe at det er de færreste som har det, og jeg skriver en blogg for dem også :) De vil ha tipsene :)"

Er hun helt uvitende om hva hun driver med til daglig? Sammenligner hun virkelig bloggen og angendaen sin med folk som feks jobber butikk?! Den dagen jeg kommer i en klesbutikk som anbefaler meg klær fordi den ansatte personlig tjener på at jeg handler der, og ikke fordi klærne faktisk passer meg, ja da dropper jeg den butikken!

CBE, du tjener rått på at nettopp DU anbefaler folk ting! Ikke sammenligne deg selv med folk som har en butikkjobb av kanskje litt andre grunner enn kun egenvinning hele jævla tiden. 

• Liker 31
Gjest Snøsøta
Skrevet

Til dere som mener at hun får kritikk uansett hva hun gjør, det er helt riktig! Og her er hvorfor:

Innlegget om gavefri jul understreker utrolig nok hvor materialistisk livssyn folkene bak bloggen har. 

Julen handler ikke om å få men å gi. Å se folk, være fornøyd når man kommer på en bra gave som mottakeren merker at h*n har blitt sett. Når man avlyser gavene avstår man ikke bare å få gaver, man slutter å gi gaver. CBE pakker jo uansett opp pakker hver dag. Hun promoterer et enormt forbruk 364 dager i året. Og i tillegg sender bedrifter henne alt hun ber om på bloggen. Tenk om hun kunne ønske seg peisstang, juleduk og sånt til jul istedet for å fiske etter det i innlegg/kommentarfeltet?Den store handlingen er altså at hun, selve solen i universet, ikke tar imot gaver en enkelt dag. Den ene dagen hvor alt ikke handler om CBE, men om å tenke på andre. Hva blir det neste - i dag skal jeg la være å spise brunost i solidaritet med de sultne barna i Afrika? 

Hvis hun virkelig skulle gjort noe som viste empati, samfunnsengasjement, miljøansvar, omsorg for noen andre enn seg selv ville være å si - Vi og vennene våre har så mye at i år får alle en donasjon i sitt navn til (valgfritt veldedig formål her). Eller - i år har bedriften gått så godt at vi gir x% av overskuddet til (valgfritt veldedig formål her). Eller - jeg har innsett at vi fronter en ekstrem materialisme. Neste år vil bloggen endre fokus til et mer bærekraftig forbruk. Det hadde vært et reelt bidag, en holdningsendring fra en influencer som er sitt ansvar bevisst.

Influencer CBEs julegave til seg selv i år er å framstille seg selv for verden som en samfunnsengasjert person og få skryt for det i kommentarfeltet. Handlingen er verken humanitær eller samfunnsbevisst, men egosentrisk, og handler om å bygge opp under hennes selvbilde som selveste solen som resten av verden kretser rundt. 

Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Miranda16 skrev:

CBE;

En mer nærliggende sammenligning ville vært at Bjørn Kjos som eier Norwegian sa at på julaften skal både jeg  og familien min la være å fly fordi det er så skadelig for miljøet.

Endret av Snøsøta
Rettet opp dobbel negasjon... :)
Skrevet
4 minutter siden, Stjernekikkeren said:

(...) Den dagen jeg kommer i en klesbutikk som anbefaler meg klær fordi den ansatte personlig tjener på at jeg handler der (...)

Har du aldri hørt om butikker der ansatte får provisjon? 

Og (ikke relatert) hva om butikkinnehaveren selv jobber i butikken?

• Liker 8
Skrevet

Nå er jeg litt sent ute med å kommentere, men det bildet med åpen trutemunn og umbraconøkkelen. Fysj og æsj for en posering. Vi er jevnaldrende. Jeg skjemmes. 

Og, for å sette ting litt på spissen; dette bildet kan enkelt redigeres til et 18-årsgrense+++ bilde, selv om hensikten med bildet er å være morsom (?) eller vise en koselig monteringsstund av småfolkets julegaver (?). Syns nesten noen burde gjort det, bare for å vise henne at alle disse uskyldige, koselige bildene hun publiserer i hytt og pine faktisk kan misbrukes og redigeres til bilder med helt andre hensikter. 

• Liker 26
Skrevet

Er det noen som har sett noe skrevet på sosialemedier om dette? Hadde vært interessant om "noen"  fra bloggen til ff hadde blandet seg inn i en diskusjon der😉Uten å kunne slette utvalgte kommentarer....

Skrevet
43 minutter siden, Snøsøta skrev:

En mer nærliggende sammenligning ville vært at Bjørn Kjos som eier Norwegian sa at på julaften skal både jeg  og familien min la være å fly fordi det er så skadelig for miljøet.

Den er veldig presis. 

• Liker 19
Skrevet

Folk burde slutte å jobbe i klesbutikker, på flyplasser som piloter, flyverter, taxi—lastebilsjåfør, i matproduksjon, oljeindustrien, fabrikker, bygge veier for det er miljøskadelig

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, Miranda16 skrev:

Folk burde slutte å jobbe i klesbutikker, på flyplasser som piloter, flyverter, taxi—lastebilsjåfør, i matproduksjon, oljeindustrien, fabrikker, bygge veier for det er miljøskadelig

Javel. 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, pøbelsara skrev:

Javel. 

Det var ironi

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...