Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Asti skrev:

———8<———

Siterer fra http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/

"Denne adventskalenderen kom på toppen av all annen jobb, og for å produsere materialet til den jobbet vi kvelds- og nattestid i flere dager i strekk. Det var vel 4-5 dager med kun 2-3 timer søvn, i tillegg til at vi gjorde huset klart til flytting, forberedte jul og sist men ikke minst, hadde et nyfødt barn. Etterbehandling av film, bilder og tekst kom senere og jeg husker Lars-Kristian satt på lille julaften og gjorde klar den siste filmen. Underveis i prosessen så vi at adventskalenderen kom til å øke omsetningen til bloggen betraktelig i desember,og derfor bestemte vi oss for å donere bort deler av overskuddet til et veldedig formål.".

———8<———

Klippet bort masse i innlegget ditt @Asti  Håper det er greit. Bet merke i det du siterte fra bloggens "Du er gjerrig" innlegg. 

Syns det CBE skriver her er så ufattelig sutrete. Igjen. Hun hadde ih og åh så travelt og det hadde hun sikkert også, men det er da virkelig bare hennes egen skyld. Hun får det (igjen) til å høres ut som om hun stresser for de snille leserne sin skyld, men hvem er det som er ansvarlig for prioriteringene hennes?

Hun og mannen valgte selv at hun skulle ha minimalt med foreldrepermisjon. Skjønner godt de valgte at mannen tok den siden han ble arbeidsløs akkurat på den tiden og neppe hadde utsikter til en fantastisk ny jobb i samme bransje, men fortsatt deres valg. Hun og mannen valgte selv å pusse opp et innflytningsklart hus som de nå har pusset opp på nytt fordi de ikke tenkte seg om. Hun og mannen valgte selv å flytte rundt mellom hytta, foreldre og hotell selv om gamle huset ennå ikke var overdratt og stod tomt. Firmaet (dvs hun og mannen) valgte selv å sette i gang med denne sikkert tidskrevende julekalenderen selv om de viste de hadde nyfødt, flytting og så videre samtidig. Bloggen (og dermed livsgrunnlaget deres) hadde sikkert overleved helt fint om de ikke hadde insistert på å gjøre alle disse tingene samtidig. De velger altså helt selv å la inntjening, selvskryt og penger trumfe andre ting som barselstid med den nyfødte. 

Det jeg vil fram til er at denne travelheten ene og alene er deres helt eget valg, så å komme etterpå å sutre over det og anklage leserne for å være skyld i det blir virkelig for dumt. 

(I tillegg er det for dumt å klage over at jobben er travel når det som gjør det travelt er private ærender som tannlege og tapethenting utføres i arbeidstiden)

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xx girl xx

Jeg blir skremt over hvor naive leserne er! Ref. kommentarfeltet. 

Det er så mange som ikke klarer å se at bloggen er en virksomhet. Hvor målet er å selge mest mulig reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor hun er så opphengt i hva som diskuteres om dem på forum, som hun ALDRI leser?

" Dette er jo virkelig ikke normalt i den virkelige verden, men på de anonyme forumene er det visst andre normer som gjelder, men det er vi vel alle klar over."

"Det startet på dette innlegget: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/12/fredrikstad-kaffe-og-snomenn-makronform/ men har pågått på andre blogger og forum. "

Her er det jo tydelig at hun både leser her inne, og på Bloggomtoppbloggere.

Hun presiserer nok en gang at hun ikke vil falle ned på kritikernes nivå. Men å kalle leserne nettroll, og beskylde dem for å lage kvalm osv er ok?

Legger forøvrig merke til nok et svar som viser den oversikten de har over leserene som kommenterer:

" Hei H.E! Du er en av de som kommenterer både positivt og negativt, men du har en utrolig dårlig evnte til å formidle den negative kritikken på en konstruktiv måte.. "( De positive kommentarene blir tydeligvis formidlet konstruktivt nok)

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cavatina skrev:

Åjoda, det er mange som ville gitt, og HAR gitt kritikken direkte og offentlig. Blant annet for eksponering av barn, troverdighet, og tolkning av forskningsartikler for eget forgodbefinnende.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/K5O2o/Kommentar-Caroline-Berg-Eriksen-bruker-sin-egen-datter-som-annonse-Det-er-kanskje-lov_-men-ikke-greit--Sarah-Sorheim

https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/Bvxwg/Alt-ma-ikke-deles

https://www.minervanett.no/fotballfrue-en-tvilsom-merkevare/

https://magniolaugfuglerud.wordpress.com/2016/03/10/tilsvar-til-caroline-berg-eriksens-kronikk-hos-nrk-ytring-8-mars-2016/

Så du har helt rett, CBE feiger unna og legger seg heller i fosterstilling i eget medium med et stakkars meg- innlegg når kritikken blir for skarp. I mellomtiden kliner fotballfruemannen til og lager selvmål der han kan på bedriftens og daglig leders vegne.

CBE og LKE har fortsatt ikke svart på Sarah Sørheims berettigede kritikk av barneeksponeringen. Hvem er det som ikke tør stå fram og svare på kritikk om jeg må spørre? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Håpet de ikke lærer bort sine egne nettvaner, i alle fall ;)» Kvalmende kommentar med tanke hvor den kommer fra. Håper du snakker så den overredigerte og -eksponerte rævva di hører, Caroline Berg Eriksen! 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinnatagg skrev:

*klippet vekk deler av innlegget for å forkorte*

Selv syntes jeg du blander rollene med deg som privatperson og bedriften for ofte.
Som ansatt i AS og en formidler-jobb, så må man tåle kritikk, og du fortjener også ros, som alle andre. Du er tross alt med denne bloggen en offentlig person. Hvis du ikke aksepterer konsekvensene, så bør du nok vurdere å bytte beite.

CAROLINE BERG ERIKSEN

Altså, hæææ? Dette er en blogg, ikke en bedrift. Ja, jeg har en bedrift i bakhånd fordi det er det enkleste mtp. økonomien, men det er fortsatt bare en blogg. Bloggen er en del av meg, ikke en del av en bedrift, så kritiserer du bloggen så kritiserer du meg.

Direkte løgn fra CBE. Sitatet nedenunder er sitert fra Brønnøysundregisteret:

"Formål: Bloggvirksomhet for salg av annonseplass til bedriftskunder og annet som naturlig faller sammen med dette."

https://www.purehelp.no/m/company/details/treasuresas/913868684

Hun avsløres også av vixen blogawards, som har nominert henne for årets business. Dette er desperate krampetrekninger for å holde på "kjære søte venninne-leser" på tross av at reklamebloggen omsetter 3 mill i året i annonsesalg.

Endret av Ultiva
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, LilleSnupp skrev:

«Håpet de ikke lærer bort sine egne nettvaner, i alle fall ;)» Kvalmende kommentar med tanke hvor den kommer fra. Håper du snakker så den overredigerte og -eksponerte rævva di hører, Caroline Berg Eriksen! 

Og det kommer fra familien med ett (eller flere?) av Norges største nettroll :skratte:Priceless :skratte:

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, formula skrev:

Lurer på hvorfor hun er så opphengt i hva som diskuteres om dem på forum, som hun ALDRI leser?

" Dette er jo virkelig ikke normalt i den virkelige verden, men på de anonyme forumene er det visst andre normer som gjelder, men det er vi vel alle klar over."

"Det startet på dette innlegget: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/12/fredrikstad-kaffe-og-snomenn-makronform/ men har pågått på andre blogger og forum. "

Her er det jo tydelig at hun både leser her inne, og på Bloggomtoppbloggere.

Hun presiserer nok en gang at hun ikke vil falle ned på kritikernes nivå. Men å kalle leserne nettroll, og beskylde dem for å lage kvalm osv er ok?

Legger forøvrig merke til nok et svar som viser den oversikten de har over leserene som kommenterer:

" Hei H.E! Du er en av de som kommenterer både positivt og negativt, men du har en utrolig dårlig evnte til å formidle den negative kritikken på en konstruktiv måte.. "

Du verden, rett på persondebatt istedet for å vise god debattskikk gjennom tilsvar som fremviser reflektert argumentasjon.

De er i tredveårene?

Endret av Cavatina
Skrivefeil
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inocybe skrev:

Og det kommer fra familien med ett (eller flere?) av Norges største nettroll :skratte:Priceless :skratte:

Hun er vel den største offentlige løgneren, mens han er det største nettrollet, jeg kjenner til.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi skal være så bekymret for jobbmuligheter etter bloggen er gått ad undas. Etter lang tids erfaring som løgnere og ansvarsfraskrivere hadde de fått jobb som medierådgiver for politikere på flekken. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, formula skrev:

Legger forøvrig merke til nok et svar som viser den oversikten de har over leserene som kommenterer [...]

Om det ikke kommer så mange kommentarer inn, er det ikke rart de har oversikt. :plystre: 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinnatagg skrev:

Kan ikke huske om jeg har ytret meg inne i denne tråden før, men jeg følger iallefall med og er virkelig imponert over all dokumentasjon mange av dere sitter på. Applaus og jubel herfra altså, samt en stor takk til at omtrent samtlige holder fokus på å holde debatten seriøs. 

Jeg er ikke en leser av bloggen til vanlig, men har de siste dagene hatt en fane åpen i nettleseren min for å prøve å sette meg litt mer inn i bloggen og dets budskap/mål. (Vet ikke om dette med å holde en fane åpen over dager gjør at jeg begrenser meg til ett klikk, kanskje noen orker å oppklare det for meg?)
Noe spesielt budskap klarte jeg ikke helt å fange opp, annet enn det ekstreme fokuset på "meg, meg, meg, gi meg skryt for at jeg er meg".
Som voksen kvinne på nærmere 40 enn 30 finner jeg dette ekstreme fokuset på seg selv veldig rart, og absolutt ikke gjenkjennbart. Mulig det er fordi jeg ikke er en så interessant person i utgangspunket, noe jeg finner helt greit. Jeg tenker at jeg er mer enn bra nok akkurat som jeg er, men det er nå meg. Hadde bloggen vært mer slik, hadde kanskje jeg også vært en leser. Men nok om meg! (Jeg er nok litt selvsentrert likevel ser jeg. Ups.)

Jeg leste innlegget "Du er gjerrig", og er litt overveldet over alle kommentarene som ligger der. I de siste innleggene har det jo ikke vært så voldsomt mange kommentarer, mens i dette innlegget flyter det nesten over av skryt og vakre ord. Jeg tenker selvsagt mitt mtp historien til denne bloggeren, men skal ikke gå mer inn på det. 

Det jeg reagerte mest på var svaret til denne kommentaren:

Selv syntes jeg du blander rollene med deg som privatperson og bedriften for ofte.
Som ansatt i AS og en formidler-jobb, så må man tåle kritikk, og du fortjener også ros, som alle andre. Du er tross alt med denne bloggen en offentlig person. Hvis du ikke aksepterer konsekvensene, så bør du nok vurdere å bytte beite.

CAROLINE BERG ERIKSEN

Altså, hæææ? Dette er en blogg, ikke en bedrift. Ja, jeg har en bedrift i bakhånd fordi det er det enkleste mtp. økonomien, men det er fortsatt bare en blogg. Bloggen er en del av meg, ikke en del av en bedrift, så kritiserer du bloggen så kritiserer du meg.

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/15/du-er-gjerrig/comment-page-1/#comments

(Jeg kan desverre ikke dette med imgur, så jeg legger ved direktelink til kommantarfeltet). 

Men altså, er ikke bloggen en bedrift? Har jeg misforstått noe? 

Haha, bloggen ER jo en bedrift! Og folk biter rett på! Ikke rart hun kan håve inn millioner når hun holder på som hun gjør.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hæææ?

Bare det å starte et svar på denne måten?! Hvor gammel er dette mennesket? Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg bestemt trodd at den som svarer sånn er en veldig ung rosablogger. 13-14 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at de har mage til å drive å mase om nettroll, når det er de selv som beviselig har drevet med den type virksomhet. Der har de (igjen) sin helt egen definisjon, ja.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...