Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest xx girl xx
2 minutter siden, Anna ~ skrev:

Jeg mener at f.eks. medier bare kan forholde seg til at hun har fått alkorefs tre ganger av Helsedirektoratet. Cf. artikkelen i Aftenposten. De kan ikke skrive at noen på KG mener å ha "tatt" henne sytti ganger; det er ikke gangbar fakta i offentligheten.

Jeg er ikke helt enig i det. Det kan vises til bloggen og innlegg CBE.no ikke har fått refs for. Men som likevel bryter med loven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Skribent skrev:

KG-politiet faktisk :ler:  @Asti gir deg fakta på fakta (ikke «fakta»), og du klarer fortsatt å sette Meister og CBE opp mot hverandre? Det fungerer ikke helt slik at det er en konkurranse. I denne tråden er det fokus på driften av CBE sin blogg og konsekvenser av den. Hvis man vil se på offentlige instansers praksis ift de ulike bloggerne må vel det nesten bli en egen tråd. Denne tråden heter ikke Meister vs Berg Eriksen.

.Takk.  :blomst:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er under enhver kritikk at man blir tatt for å reklamere for alkohol så mange ganger! I mitt hode er det en meget viktig lov! Så dette er så langt fra «bare»man kan komme! 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skribent
20 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg synes det er under enhver kritikk at man blir tatt for å reklamere for alkohol så mange ganger! I mitt hode er det en meget viktig lov! Så dette er så langt fra «bare»man kan komme! 

Enig i det, og det er forståelig at instanser bruker ressurser på de som har størst publikum og dermed påvirker flere.

Må for øvrig si at det er særdeles betenkelig, på en blogg som tilsynelatende handler om perfekt familieliv og med barna i front, at ikke de holder koblinger til alkohol helt utenfor. Jeg mener ikke at ingen foreldre noensinne kan nyte alkohol (eller en cocktail i «biblioteket» :roll: ), men når du bruker barna for å tjene penger i så stor grad kan du gjerne droppe streben etter et liksom-sofistikert image med et glass i hånden ved hver anledning det skal slappes av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, xx girl xx said:

Jeg er ikke helt enig i det. Det kan vises til bloggen og innlegg CBE.no ikke har fått refs for. Men som likevel bryter med loven. 

Men hvis Helsedirektoratet ikke er enig i at et bilde eller et innlegg bryter med loven, så risikerer mediet en kjempe sak på halsen. De kan skrive at Fotballfrue har fått alkorefs tre ganger fra Helsedirektoratet, for det kan absolutt ikke bestrides. Men en påstand om at Fotballfrue har brutt loven (eksempelvis) 28 ganger basert på egen opptelling og vurdering av innlegg og bilder er veldig risky business. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
42 minutter siden, Anna ~ skrev:

Jeg mener at f.eks. medier bare kan forholde seg til at hun har fått alkorefs tre ganger av Helsedirektoratet. Cf. artikkelen i Aftenposten. De kan ikke skrive at noen på KG mener å ha "tatt" henne sytti ganger; det er ikke gangbar fakta i offentligheten.

Hvis du har tatt noen med buksa nede 5 ganger og har bilde av det, men de bare er dømt for blotting 2 ganger så betyr det ikke at de ikke blottet seg de andre gangene. Asti har demonstrert dette ved å linke til bilder av dem med buksa nede flere ganger enn de har fått refs for. Det er å underbygge argumentene sine med fakta.

Anbefaler deg å lese deg opp på hvordan Galileo Galilei ved hjelp av et teleskop demonstrerte at jorden går rundt solen og med det slo beina under kirkens guddommelige påstand om at jorden er universets sentrum, og med det kirkens makt. Med det dannet han også grunnlaget for den moderne vitenskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Cezanne skrev:

...  Oi, et vinglass og en adlink i samme innlegg. Krise! 

Helsedirektoratet skriver i brev til CBE den 03.05.17 at det er ulovlig å la alkoholholdig drikke inngå i reklame:  https://imgur.com/a/BtRMi

Det virker som du tenker at annonselenker ikke er reklameinnlegg. Forbrukerombudet sier følgende om det: "Det du legger ut sammen med annonselenker er også reklame, og derfor må følgerne skjønne at hele innlegget er reklame.", jfr. https://forbrukerombudet.no/veiledning-reklame-some . 

Det skilles altså ikke mellom "rene" reklameinnlegg og innlegg med annonselenker. Begge deler er reklameinnlegg.  

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Endelige skrev:

Fredagskos CBE-stil: Trening på morrakvisten, dandere i huset, en kopp med kaffe og ei litta sjokoladebit til -og senere på vinflaska. HVER bidige helg! 

«Er så deilig å ha barnevakt, for vi er sjelden bare oss to. Kjærestetid.»  

Synes de har barnevakt ofte, og er heldig som har foreldre eller hva det måtte være som stiller opp. Er bare så hinsides lei å lese om «stakkars oss, så NÅ skal vi kose oss» -Er det ikke bare stort sett kos med de to der da? Sjelden man ikke får trykt en proseccoflaske og stivpyntet frue i fleisen en fredag eller lørdag.. 

Ja, kall meg gjerne bitterfitte. Men kall også en spade for en spade! Burde bla i bloggen sin så ser hun selv hvor masse de egentlig finner på, tatt i betraktning at de har to små barn.. 

Når det gjelder kjærstetid, hvor mye man bruker barnevakt etc så tenker jeg det er opptil hver enkelt, det er mange ting som spiller inn og så lenge barna er hos personer de er trygge på/hos tenker jeg det er helt ok!

Men det kan jeg si at iom at jeg har barn som snart er på vei ut av hjemmet, så er mannen og jeg utrolig glade for all den tiden vi brukte med barna mens de var små. Vi hadde ikke så mye tilgang på barnevakt, men jeg tror uansett det ville blitt sånn. De går så fort de årene, og før man aner så er det venner og kjærester og løsrivelse som gjelder! 

Men som med så mange andre ting når det gjelder CBE.no er det så merkelig å fremstille det som de har så liten egentid når de viser oss akkurat det motsatte, hvorfor ikke bare skrive det som det er? 🤔

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Når det gjelder kjærstetid, hvor mye man bruker barnevakt etc så tenker jeg det er opptil hver enkelt, det er mange ting som spiller inn og så lenge barna er hos personer de er trygge på/hos tenker jeg det er helt ok!

Men det kan jeg si at iom at jeg har barn som snart er på vei ut av hjemmet, så er mannen og jeg utrolig glade for all den tiden vi brukte med barna mens de var små. Vi hadde ikke så mye tilgang på barnevakt, men jeg tror uansett det ville blitt sånn. De går så fort de årene, og før man aner så er det venner og kjærester og løsrivelse som gjelder! 

Men som med så mange andre ting når det gjelder CBE.no er det så merkelig å fremstille det som de har så liten egentid når de viser oss akkurat det motsatte, hvorfor ikke bare skrive det som det er? 🤔

Helt greit at det er opp til hver enkelt, men trenger ikke fremstille det som at «kjærestetid» /sjøslag (ref story på insta langt på natt forrige helg?)er noe de sjelden har.. Vil påstå de har mer alenetid enn samtlige med småbarn i hus.. 

Og jeg lar meg faktisk irritere over at de har store problemer med å skrive noe som helst som det faktisk er.. Så lenge noe ikke samsvarer helt med den verdenen de lever i (imaget) så dropper de det. Gang på gang.  

(Aner ikke hvorfor det ble stor markering der. Sorry) 

Endret av Endelige
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jobber jo sammen hele dagen? (Nå fikk han nylig jobb i 20 % som trener, men siste året har de vel hatt sammen.)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kollontaj skrev:

De jobber jo sammen hele dagen? (Nå fikk han nylig jobb i 20 % som trener, men siste året har de vel hatt sammen.)

Men da «jobber» de jo.. Så det teller sikkert ikke😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Endelige skrev:

Fredagskos CBE-stil: Trening på morrakvisten, dandere i huset, en kopp med kaffe og ei litta sjokoladebit til -og senere på vinflaska. HVER bidige helg! 

«Er så deilig å ha barnevakt, for vi er sjelden bare oss to. Kjærestetid.»  

Synes de har barnevakt ofte, og er heldig som har foreldre eller hva det måtte være som stiller opp. Er bare så hinsides lei å lese om «stakkars oss, så NÅ skal vi kose oss» -Er det ikke bare stort sett kos med de to der da? Sjelden man ikke får trykt en proseccoflaske og stivpyntet frue i fleisen en fredag eller lørdag.. 

Ja, kall meg gjerne bitterfitte. Men kall også en spade for en spade! Burde bla i bloggen sin så ser hun selv hvor masse de egentlig finner på, tatt i betraktning at de har to små barn.. 

Disse to er vel sammen 24/7 ? Likevel understreker hun ofte at nå er det helg, og etterlengtet kvalitetstid med mannen. Så de er vel gode på å skille jobb og privatliv da, imponerende egentlig når de både jobber og lever sammen. Egentlig imponert over at de ikke går hverandre fullstendig på nervene og barker sammen, der inne i den lille rosa boblen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Endelige skrev:

Men da «jobber» de jo.. Så det teller sikkert ikke😂

Er ikke kvalitetstid, nei. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, formula skrev:

Disse to er vel sammen 24/7 ? Likevel understreker hun ofte at nå er det helg, og etterlengtet kvalitetstid med mannen. Så de er vel gode på å skille jobb og privatliv da, imponerende egentlig når de både jobber og lever sammen. Egentlig imponert over at de ikke går hverandre fullstendig på nervene og barker sammen, der inne i den lille rosa boblen sin.

Sitter vel å surrer i hver sin ende av den prektige villaen. «Jobb» kaller de det. Skulle likt å vært flue på veggen for å se hvordan de egentlig bruker tiden sin. Vil tro de har blitt forespurt om å være med i Bloggerne på Tv2, men da hadde vel image knust i tusen biter. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Endelige skrev:

Sitter vel å surrer i hver sin ende av den prektige villaen. «Jobb» kaller de det. Skulle likt å vært flue på veggen for å se hvordan de egentlig bruker tiden sin. Vil tro de har blitt forespurt om å være med i Bloggerne på Tv2, men da hadde vel image knust i tusen biter. 

Ja, ikke vet jeg hva de driver med. Blogging er det ikke mye av i hvertfall.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...