SusieDerkins Skrevet 14. desember 2017 #45861 Skrevet 14. desember 2017 35 minutter siden, Kleenex skrev: LKE svarer i dette kommentarfeltet som seg selv, men de mistenker at han også skriver under et annet navn der han forsvarer frua. Dette er på en annen blogg om bloggere og er skrevet den 13.12.17 Ja, jeg vet at det er det som er situasjonen, og det er min mening at det må han få lov til uten å bli outet. 1
Kleenex Skrevet 14. desember 2017 #45862 Skrevet 14. desember 2017 2 timer siden, Snøsøta skrev: Forskjellen er følgende: Hvis bloggen er en personlig dagbok hvor hun viser og forteller om livet hun lever så er det naturlig å vise bilder av det som skjedde. Det er dette narrative CBE selger til leserne sine og som hun tjener penger på. Hvis bildene derimot er konstruerte illustrasjoner så er ikke bloggen noe annet enn en ren content marketingplattform, som produserer innhold for å selge annonser. Vær varsom-plakaten advarer mot å bryte ned skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. CBE visker ut skillet mellom fakta og fiksjon her,. Hun presenterer bloggen som en dagbok for leserne, mens hun i realiteten konstruerer situasjoner for å tjene penger. Det fortjener leserne å vite. For alt vi vet bakte Frua og arvingene på tirsdag... 5
Kleenex Skrevet 14. desember 2017 #45863 Skrevet 14. desember 2017 23 minutter siden, Amafalathiel skrev: Ja, jeg vet at det er det som er situasjonen, og det er min mening at det må han få lov til uten å bli outet. Hvis de finner ut av hvem som har kommentert på bloggomtoppbloggere så er vel de som står bak bloggen smarte nok til ikke å avsløre dette. Da graver de sin egen grav... 1
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45864 Skrevet 14. desember 2017 Begynner det ikke å bli nok silketapeter, fløyelsdraperier, glitter og glamour nå? Nye antrekksbilder fra goth slottet, disse har hun til og med spart så lenge hun kunne. Fremdeles ingen av de 10 julekjolene fra "festsesongens fineste kjoler" å se. Derimot et splitter nytt ansiktsutrykk, som er det mest lidende jeg har sett på bloggen så langt. Tatt mens hun fortvilet forsøker å presse vinduskarmene fra hverandre. Lurer på hvem av dem som har disse ideene om posering? Hva med å prøve med litt humor under fotosession? Ser jo bare så merkelig ut, som om hun pines.
Ultiva Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #45865 Skrevet 14. desember 2017 (endret) CBEs hektiske arbeidsdag i Oslo har bestått av to møter (pluss noen personlige ærend). Hun rakk knapt å kaste i seg litt nøtter og klementiner mellom slagene. Phew! Jammen godt at moren hennes tar seg av middagslagingen i dag! Endret 14. desember 2017 av Ultiva 26
Gjest Skribent Skrevet 14. desember 2017 #45866 Skrevet 14. desember 2017 2 timer siden, Amafalathiel skrev: Det er ikke greitt at de er anonyme i eget kommentarfelt, det er jeg enig i. Men de er i sinne fulle rett til å være anonyme i andre bloggers kommentarfelt, og i tråden her og, akkurat som alle vi andre er. Jeg er helt uenig i at "de har bedt om det", dvs bedt om å bli outet. Jeg vet jo at JEG er en person som etter ekteparet Eriksens oppfatning "slenger (dritt) rundt meg som anonym på nett". Har jeg da etter din mening ikke beskyttelse mot at de eller dere begynner å spekulere i hvem jeg er? 2 timer siden, mikrobe skrev: @Amafalathiel Det er ikke meg du spør, men jeg vil bare påpeke at du er privatperson, og de svarer som representanter for firmaet. Slik sett er det uinteressant hvilken person som benytter brukernavnet Amafalathiel, men hvilke nick CBE.no velger å skjule seg bak er interessant pga kontekst. (Gitt at de kommenterer på ting som angår firmaet eller dem selv, og ikke totalt random blogginnlegg.) (Nei, moderator. Jeg forsøker ikke å starte brukerdebatt. Prøver bare å få frem et poeng.) Her er de to sidene av dette som gjør ting problematisk. Hva man har «rett til» er bare en liten bit av bildet når man driver en bedrift, og som vi har sett utallige eksempler på i 2017 - and the shit has officially hit the fan - så må tillit altså fortjenes. Vi har altså «rett til» å være anonyme på nett, samtidig som vi vet at f.eks passord, koder og intime bilder kan komme på avveie når som helst. Anonymitet gir oss også «rett til» og muligheter til å være drittsekker og svindlere. Hvis urett begås, skal retten til å være anonym trumfe alt, også når man representerer en bedrift som tjener penger på useriøs drift? De handler på et vis som gjør at de mistenkes for uredelig oppførsel der de ferdes. Det er et løp de har lagt opp til selv. Beste tipset jeg har fått var «aldri formidle noe elektronisk som du ikke vil se på forsiden av VG». Selv når jeg skriver anonymt tenker jeg på hva jeg kan bli stilt overfor om jeg ikke er anonym lenger. Ville jeg sagt det ansikt til ansikt? Vil avkommet få problemer pga noe jeg gjør? Hvis jeg som kjedelig og uviktig privatperson prøver å ta disse hensynene, hvorfor kan vi ikke forvente det samme av en bedrift? Vi ser i disse dager mer enn noen gang før hvor viktig det er med et motstykke til nettopp det skjulte. Ridder Eriksen og prinsessa er ikke ofre. Ikke på noen måte.
På besøk Skrevet 14. desember 2017 #45867 Skrevet 14. desember 2017 3 timer siden, formula skrev: Nesten så man kan lure på om det er en voksen forretningskvinne som svarer her, på vegene av sin egen bedrift: "La meg sende en epost til Redd Barna, så kan de spørre noen av barna i Aleppo om de synes at det var smuler. " Har hun sagt dette.??? 7
Viking-girl Skrevet 14. desember 2017 #45868 Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, Kleenex skrev: LKE svarer i dette kommentarfeltet som seg selv, men de mistenker at han også skriver under et annet navn der han forsvarer frua. Dette er på en annen blogg om bloggere og er skrevet den 13.12.17 www.bloggomtoppbloggere.com Der har de det meste som rører seg i bloggenorge på én plass. Disse jentene/damene bak bloggen fortjener Vixen. 15
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45869 Skrevet 14. desember 2017 (endret) 9 minutter siden, På besøk skrev: Har hun sagt dette.??? Ja, dette og mye annet. Siste svaret hennes i kommentarfeltet på "Fredrikstad, kaffe og snømenn i makronform". Hele dette svaret bør leses egentlig Edit: Tydelig at de har en slags oversikt over lesere og kommentarer: Etter å ha lest kommentarhistorikken din her på bloggen så skinner det jo også gjennom at du egentlig ikke er ute etter noe annet enn å kritisere for å kritisere, så spørsmålet jeg bør stille deg er vel egentlig «hva gjør du her»? Hun spør faktisk leseren sin "Hva gjør du her?" Endret 14. desember 2017 av formula
Shopgirl2014 Skrevet 14. desember 2017 #45870 Skrevet 14. desember 2017 2 timer siden, mikrobe skrev: @Amafalathiel Det er ikke meg du spør, men jeg vil bare påpeke at du er privatperson, og de svarer som representanter for firmaet. Slik sett er det uinteressant hvilken person som benytter brukernavnet Amafalathiel, men hvilke nick CBE.no velger å skjule seg bak er interessant pga kontekst. (Gitt at de kommenterer på ting som angår firmaet eller dem selv, og ikke totalt random blogginnlegg.) (Nei, moderator. Jeg forsøker ikke å starte brukerdebatt. Prøver bare å få frem et poeng.) Nei, du antar at @Amafalathiel er en privatperson, men han/hun kan vel så gjerne være en konkurrende blogger eller noen andre med et vikarierende motiv. Ønske om kontekst rundt brukere er ikke mulig på et anonymt forum, så enkelt er det bare. Og jeg er for øvrig helt enig i at CBE/LKE har like mye rett som alle andre til å være anonyme her på KG eller andre steder hvor det er mulig. Men ikke i CBE-bloggens kommentarfelt, det er jeg enig i. 8
SusieDerkins Skrevet 14. desember 2017 #45871 Skrevet 14. desember 2017 7 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Nei, du antar at @Amafalathiel er en privatperson, men han/hun kan vel så gjerne være en konkurrende blogger eller noen andre med et vikarierende motiv. Ønske om kontekst rundt brukere er ikke mulig på et anonymt forum, så enkelt er det bare. det er et veldig godt poeng. Helt enig. 5
Gjest Skribent Skrevet 14. desember 2017 #45872 Skrevet 14. desember 2017 26 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Nei, du antar at @Amafalathiel er en privatperson, men han/hun kan vel så gjerne være en konkurrende blogger eller noen andre med et vikarierende motiv. Ønske om kontekst rundt brukere er ikke mulig på et anonymt forum, så enkelt er det bare. Og jeg er for øvrig helt enig i at CBE/LKE har like mye rett som alle andre til å være anonyme her på KG eller andre steder hvor det er mulig. Men ikke i CBE-bloggens kommentarfelt, det er jeg enig i. Og paradokset da, når bedriften ikke klarer å være profesjonell, er at det blir spekulasjoner når representantene selv ikke klarer å opptre ryddig rundt omkring på nett. Det finnes ingen ytring uten kontekst.
SusieDerkins Skrevet 14. desember 2017 #45873 Skrevet 14. desember 2017 8 minutter siden, Skribent skrev: Og paradokset da, når bedriften ikke klarer å være profesjonell, er at det blir spekulasjoner når representantene selv ikke klarer å opptre ryddig rundt omkring på nett. Det finnes ingen ytring uten kontekst. men vi har vel strengt tatt ikke grunnlag for å anta at de har opptrådt anonymt andre steder enn i sitt eget kommentarfelt. Tvert imot er jo LKE kjent for å ytre seg både her og der under fullt navn. Han har opptrådt under fullt navn i den ene bloggens kommentarfelt, så hvorfor skulle han ikke gjøre det i den andre? Det denne "Anne" sier er jo stort sett det samme som Eriksens har ytret under fullt navn før, så hvorfor skulle de gjøre det anonymt nå? 6
Gjest Skribent Skrevet 14. desember 2017 #45874 Skrevet 14. desember 2017 6 minutter siden, Amafalathiel skrev: men vi har vel strengt tatt ikke grunnlag for å anta at de har opptrådt anonymt andre steder enn i sitt eget kommentarfelt. Tvert imot er jo LKE kjent for å ytre seg både her og der under fullt navn. Han har opptrådt under fullt navn i den ene bloggens kommentarfelt, så hvorfor skulle han ikke gjøre det i den andre? Det denne "Anne" sier er jo stort sett det samme som Eriksens har ytret under fullt navn før, så hvorfor skulle de gjøre det anonymt nå? Jeg svarte bare på et innlegg her, om at det nødvendigvis blir spekulasjoner når seriøsiteten, og dermed troverdigheten, er på bånn. Vil for øvrig snu problemstillingen på hodet - snusket i deres eget kommentarfelt ble oppdaget i kjølvannet av annet snusk, og fordi de ikke skjulte seg godt nok. Noe de lærte av, slik at alt nå er gjemt... fremfor å etterstrebe åpenhet. Hvilket grunnlag har vi for å tro at de, når de ikke engang har skamvett under fullt navn og i forretningsdriften, IKKE herjer rundt ellers? Spekulasjoner som dette er konsekvensen av deres egne valg.
yabbadoo Skrevet 14. desember 2017 #45875 Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, Ultiva skrev: CBEs hektiske arbeidsdag i Oslo har bestått av to møter pluss noen personlige ærend. Phew! Jammen godt at moren hennes tar seg av middagslagingen i dag! Lurer på hvor mange møter de hun er i møte med har på en dag jeg... 11
blåbærpai Skrevet 14. desember 2017 #45876 Skrevet 14. desember 2017 24 minutter siden, Amafalathiel skrev: men vi har vel strengt tatt ikke grunnlag for å anta at de har opptrådt anonymt andre steder enn i sitt eget kommentarfelt. Tvert imot er jo LKE kjent for å ytre seg både her og der under fullt navn. Han har opptrådt under fullt navn i den ene bloggens kommentarfelt, så hvorfor skulle han ikke gjøre det i den andre? Det denne "Anne" sier er jo stort sett det samme som Eriksens har ytret under fullt navn før, så hvorfor skulle de gjøre det anonymt nå? Det sitter vel ikke helt godt hos Fruen at han gjør det. Ytrer se i hytt og gevær. Så da er det vel lett å fortsette anonymt. Tipper jeg. Tror ikke han g r e i e r å dy seg.. 7
yabbadoo Skrevet 14. desember 2017 #45877 Skrevet 14. desember 2017 Herregud så søt og morsom hun er på snappen fra parkeringshuset i dag. Selvironi, ler av seg selv, sjarmerende og glad. Jeg husker da bloggen hennes var sånn, så jeg tipper det sikkert egentlig er sånn hun er. Skulle ønske det kunne slippe gjennom på bloggen av og til... 19
SusieDerkins Skrevet 14. desember 2017 #45878 Skrevet 14. desember 2017 23 minutter siden, Skribent skrev: Jeg svarte bare på et innlegg her, om at det nødvendigvis blir spekulasjoner når seriøsiteten, og dermed troverdigheten, er på bånn. Vil for øvrig snu problemstillingen på hodet - snusket i deres eget kommentarfelt ble oppdaget i kjølvannet av annet snusk, og fordi de ikke skjulte seg godt nok. Noe de lærte av, slik at alt nå er gjemt... fremfor å etterstrebe åpenhet. Hvilket grunnlag har vi for å tro at de, når de ikke engang har skamvett under fullt navn og i forretningsdriften, IKKE herjer rundt ellers? Spekulasjoner som dette er konsekvensen av deres egne valg. ja, jeg forstår det. Jeg tenker og mitt om enkelte brukere her av og til, og om enkelte kommentarer i kommentarfelt rundt omkring. Poenget mitt er bare at jeg synes vi skal tie med det når de mistankene dukker opp, og holde oss for gode til å spekulere høyt og offentlig sammen om konkrete kommentarer. 3
Pearl2.0 Skrevet 14. desember 2017 #45879 Skrevet 14. desember 2017 Oppstilt og perfekt, ja. Husker noen snaper fra da hun satt og lagde den der pyntetavlen til minstemanns ettårsdag. På den første kunne vi se LK og miniene i sofaen i bakgrunnen(de så angivelig på barnetv), der var klær og rot i sofaen. To snaper senere: rotet i sofaen var borte, men trioen var fortsatt i sofaen🙈🎀🎀 22
Alice123 Skrevet 14. desember 2017 #45880 Skrevet 14. desember 2017 2 timer siden, Amafalathiel skrev: men vi har vel strengt tatt ikke grunnlag for å anta at de har opptrådt anonymt andre steder enn i sitt eget kommentarfelt. Tvert imot er jo LKE kjent for å ytre seg både her og der under fullt navn. Han har opptrådt under fullt navn i den ene bloggens kommentarfelt, så hvorfor skulle han ikke gjøre det i den andre? Det denne "Anne" sier er jo stort sett det samme som Eriksens har ytret under fullt navn før, så hvorfor skulle de gjøre det anonymt nå? LKE lot jo som han var en kvinnelig privatperson i kommentarfeltet til den svenske bloggeren Blondinbella. Dette før de ble tatt for juks på egen blogg. 18
Fremhevede innlegg