Oppland Skrevet 13. desember 2017 #45761 Skrevet 13. desember 2017 31 minutter siden, Milio skrev: Jammen.. å gi koster penger. Å ofre andre en tanke er gratis. Det stemmer og spesielt for enkelte passer de ordene ekstra godt! 4
Keaton Skrevet 13. desember 2017 #45762 Skrevet 13. desember 2017 Vittig med de som kommenterer at folk må passe sine egne saker og ikke legge seg bort i hva andre gjør. Hvordan hadde verden sett ut dersom alle fulgte det prinsippet? #glemlikestilling #glemsoldiaritet #glemanti-rasisme #glemdemokrati 14
foreveralone Skrevet 13. desember 2017 #45763 Skrevet 13. desember 2017 http://www.tv2.no/v/967182/ 16
Rubella Skrevet 13. desember 2017 #45764 Skrevet 13. desember 2017 Å nei... Knurremysingansiktet er tilbake! 3
Gjest formula Skrevet 13. desember 2017 #45765 Skrevet 13. desember 2017 Morsomt med kommentarfeltet når hun faktisk velger å godkjenne kommentarer som stiller spørsmål ved givergleden deres, og i tillegg fyrer seg opp i svaret: Kan jeg spørre deg om noe? Hvor mye av det du tjener i desember gir du til veldedige formål? Jeg regner med at svaret ikke er «alt jeg tjener», og da spør jeg deg (som du spør meg); hvorfor gir du ikke bort alt du tjener i desember til et veldedig formål? Her kan man mer enn ane irritasjonen
Gjest Anna Nas Skrevet 13. desember 2017 #45766 Skrevet 13. desember 2017 (endret) På 13.12.2017 den 13.04, formula skrev: Morsomt med kommentarfeltet når hun faktisk velger å godkjenne kommentarer som stiller spørsmål ved givergleden deres, og i tillegg fyrer seg opp i svaret: Kan jeg spørre deg om noe? Hvor mye av det du tjener i desember gir du til veldedige formål? Jeg regner med at svaret ikke er «alt jeg tjener», og da spør jeg deg (som du spør meg); hvorfor gir du ikke bort alt du tjener i desember til et veldedig formål? Her kan man mer enn ane irritasjonen Folk flest betaler jo for det de forbruker av frisørtimer, negldesign, leverpostei og tusenvis av andre forbruksvarer og tjenester de trenger i løpet av et år. Allerede der har folk flest "gitt bort" store deler av årsinntekten sin til andre som trenger penger for å leve, i motsetning til team CBE som for en stor del har mottat de samme produktene og tjenestene svært rimelig eller gratis eller til og med mot betaling. (Edit: Jeg er enig med deg @formula - jeg måtte bare sitere deg for poengets skyld, og fordi jeg ikke har lest blogginnlegget med den innsiktsfulle kommentaren til CBE.) Endret 18. desember 2017 av Anna Nas La til tekst.
Gjest Zeitgeist Skrevet 13. desember 2017 #45767 Skrevet 13. desember 2017 Det kommentarfeltet bare gir og gir ... av dumhet og dårskap. Geniet CBE flesker til igjen ...
Milio Skrevet 13. desember 2017 #45768 Skrevet 13. desember 2017 Kan noen forklare meg det med overskuddet fra fjorårets adventskalender? Ut fra kommentarfeltet til CBE virker det som hun satt med sugerøret ned i pengesekken som skulle til gode formål? 12
Gjest Anna Nas Skrevet 13. desember 2017 #45769 Skrevet 13. desember 2017 (endret) Endret 18. desember 2017 av Anna Nas
LizbethOsnes Skrevet 13. desember 2017 #45770 Skrevet 13. desember 2017 På 12.12.2017 den 11.34, pelikanen skrev: Klager hun på det? Ja, de frakter varer over hele landet. Møbler, melk, mat. Alt du trenger blir kjørt av de. Pc hun bruker,tlf, camera....alt hun har i hus kommer med trailere. Hun burde heller engasjert seg i at sentraliseringen,utflagging har gått for langt. Tenk på miljøet. Hvordan tror hun sminken,kremer og alt hun reklamerer for,kommer frem? De kunne vel kanskje latt være å kjøre AKKURAT da. Hva med midt på natten når alle andre sover? De trenger jo sikkert ikke søvn selv, og de har helt sikkert ikke familie som "alle" andre, heller. Ta litt hensyn 8
Lopploella Skrevet 13. desember 2017 #45771 Skrevet 13. desember 2017 5 timer siden, formula skrev: La nå Caroline pynte litt før jul, hva gjør vel det så lenge det egentlige fokuset er på det som virkelig betyr noe. Som hun selv sier: "Det viktigste med julen er tross alt budskapet." Et synspunkt hun naturlig nok får støtte for i kommentarfeltet: "Verre synes jeg det er at Julens Budskap, som Caroline nevner – helt er glemt bak pakkenellikker, pengebruk som tar helt av, nisser, stress, gull og glitter!" Så det så. :D 2
Hebbbbbe Skrevet 13. desember 2017 #45772 Skrevet 13. desember 2017 2 timer siden, foreveralone skrev: http://www.tv2.no/v/967182/ Ha-ha! Det er akkurat slik jeg ser for meg at fotografering foregår hjemme hos CBE. Det brukes julepynt, barn og venner som rekvisitter. Og det rigges opp, kommanderes rundt og knipses i vei, helt til fruen og mannen er fornøyde... 12
*Emma* Skrevet 13. desember 2017 #45773 Skrevet 13. desember 2017 (endret) 1 time siden, Milio skrev: Kan noen forklare meg det med overskuddet fra fjorårets adventskalender? Ut fra kommentarfeltet til CBE virker det som hun satt med sugerøret ned i pengesekken som skulle til gode formål? Nei hun gjorde ikke det. Hun hadde julekalender hvor man hver dag kunne vinne diverse sponsede produkter. Hun donerte 10 eller 20% (tror jeg det var) av overskuddet for julekalenderen til ett godt formål. Det folk reagerer på er vel at hun tjente flere hundre tusen på denne julekalenderen (altså i løpet av kun 24 dager). Så selv om hun var gavmild og donerte bort 10 eller 20% (eller hva det var) satt hun likevel igjen med en sinnsyk fortjeneste selv også. Hun startet også en innsamlingsaksjon. (Lurer på om overskuddet fra kalenderen var "startinnbetalingen" i denne.....) Der folk kunne donere penger. Hun har naturligvis ikke rørt disse pengene. Endret 13. desember 2017 av *Emma* 8
Stjernekikkeren Skrevet 13. desember 2017 #45774 Skrevet 13. desember 2017 15 timer siden, Asti skrev: Fra http://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/12/fredrikstad-kaffe-og-snomenn-makronform/#comments "... Jeg forsøker å være takknemlig hver eneste dag og også sende gode tanker til alle de som ikke har det godt...." Så flott da, CBE. Regner med at f.eks. den fattige familien som nesten ikke har penger til jul setter stor pris på det. Nå kjenner jeg at jeg rett og slett ble litt dritsur for å si det sånn, husker ikke tallene i farta, men lenger bak i tråden her ble det skrevet noen innlegg om den veldedighetsgreia de hadde i julekalenderen i fjor, der en bruker regnet ut noe ca tall, høye tall. Av alt dette gikk en 140.000 eller noe til veldedighet mens CBE satt igjen med ekstremt mye mer. Jeg knoter på tlf, ellers skulle jeg funnet de frem her. Så CBE kan ta den forbanna tanken sin og dytte den opp der lyskasteren til LKE ikke skinner, for de hadde, og HAR, pokker meg mulighet til å hjelpe og bidra så mye bare med å vise det trynet sitt at, dæven altså..! 28
Stjernekikkeren Skrevet 13. desember 2017 #45775 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, Milio skrev: Kan noen forklare meg det med overskuddet fra fjorårets adventskalender? Ut fra kommentarfeltet til CBE virker det som hun satt med sugerøret ned i pengesekken som skulle til gode formål? Jeg sliter med å finne det, men det ligger noen innlegg om det en stund tilbake her, i starten av desember eller slutten av november tida ca
pøbelsara Skrevet 13. desember 2017 #45776 Skrevet 13. desember 2017 (endret) De ga 48.000 som var 20% av overskuddet fra fjorårets julekalender. Med de pengene startet de en innsamlingsaksjon som tilsammen ga 145.000. Fruen og fruemannen donerte altså de 48 000 jeg allerede har nevnt her, leserne donerte de resterende 97 000. De 48 0000 kom altså fra fruen, og de er en del av de 145 000. Endret 13. desember 2017 av pøbelsara 14
Milio Skrevet 13. desember 2017 #45777 Skrevet 13. desember 2017 11 minutter siden, pøbelsara skrev: De ga 48.000 som var 20% av overskuddet fra fjorårets julekalender. Med de pengene startet de en innsamlingsaksjon som tilsammen ga 145.000. Fruen og fruemannen donerte altså de 48 000 jeg allerede har nevnt her, leserne donerte de resterende 97 000. De 48 0000 kom altså fra fruen, og de er en del av de 145 000. Resterende 80% av overskuddet fra julekalenderen gikk altså i egen lomme? Er lønn og andre driftskostnader allerede trekt fra isåfall, slik at hun skaffet seg en liten bonus? 10
Frøken Scott Skrevet 13. desember 2017 #45778 Skrevet 13. desember 2017 8 timer siden, Ultiva skrev: I fjor sto hun i luksussuiten i toppetasjen, mumset på en crossaint og så ømt ned på de hjemløse. I år sitter hun på chocolaterie og mumser makroner formet som snømenn mens hun sender gode tanker til de som ikke har det så bra. Gode tanker fra en tigger i toppetasjen ned til tiggerne på gata. 28
Gjest Asti Skrevet 13. desember 2017 #45779 Skrevet 13. desember 2017 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: De ga 48.000 som var 20% av overskuddet fra fjorårets julekalender. Med de pengene startet de en innsamlingsaksjon som tilsammen ga 145.000. Fruen og fruemannen donerte altså de 48 000 jeg allerede har nevnt her, leserne donerte de resterende 97 000. De 48 0000 kom altså fra fruen, og de er en del av de 145 000. Med andre ord: Overskuddet fra fjorårets julekalender var kr 240.000,-. 20% av dette donerte de til innsamlingen = kr 48.000,-. CBE&Co satt da igjen med kr 192.000,-. De fikk altså "kjøre på" med reklame hver eneste dag i desember frem til julaften, og mange lesere "godtok" all reklamen for CBE var snill. Samtidig startet de innsamlingsaksjonen, der de puttet inn disse pengene med oppfordring til at leserne også kunne bidra. Og så har CBE fått vist til den, når det har vært behov for å fortelle om "givergleden" sin. Tilføyelse: Jeg skulle likt å se regnestykket, før de trakk fra utgifter o.l.... Tilføyelse 2: Julekalenderen ga også CBE nye følgere, da man måtte abonnere på youtube-kanalen, for å kunne delta. Og det var nok endel av målsettingen bak kalenderen. Endret 13. desember 2017 av Asti
mikrobe Skrevet 13. desember 2017 #45780 Skrevet 13. desember 2017 Om jeg hadde tjent 192.000,- i desember, skulle jeg gladelig gitt bort 150.000,- til et godt formål. Særlig om jeg fikk sponset det meste av faste utgifter. Kjenner jeg ble litt flau av å skrive det siste der, hvordan klarer de som lever i en sånn virkelighet å se seg selv i speilet? 33
Fremhevede innlegg