Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lille_Krokodille
21 minutter siden, Levina skrev:

Her var det mange pene ord om denne bloggeren som har en litt spesiell jobb. Hun ønsker å inspirere og viser denne gangen frem en barnebursdag som hun har brukt tid på å forberede. Hun har sågar fått sponset noen kaker og pynt. Forferdelige greier. Tenk at hun ikke bruker tid på å bake selv. En ordentlig mor baker da kaken selv. 

Jeg vet ikke hvor mange av dere som er mødre eller hvor mange som er i arbeidslivet. Men til opplysning så er det ikke uvanlig å bestille kake, en hektisk hverdag kan det faktisk være greit å få hjelp til dette. Man trenger ikke være blogger for å synes det er gøy å pynte til hjemme når det er bursdag, selv om barnet et ett år. Det så mye misunnelse og jantelov av innleggene som kommer her. Du skal følge strømmen, man skal ikke gjøre noe ekstra og ihverfall ikke vise det frem på bloggen. Man har ingen forståelse for at folk er forskjellige og at barnebursdager kan være ulike. Kritiker-gribbene har på nytt fått noe å diskutere. Kvinner er kvinner verst sier nå jeg. 

Jeg kjøpte også en kake til mitt barns bursdag en gang. Men forskjellen er at jeg ba ikke flere tusen ukjente med på feiringen, klinte ikke navnet og fjeset til barnet utover internett og tjente ikke et par-tre millioner i året på å selge mamma-integriteten min til høystbydende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, de forstår så inderlig godt, men det er lurt å kommunisere slik de gjør. Målgruppa deres vil ha slike svar, ergo mer troverdighet og salg. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Priyanka

Jeg har en venninne som kjenner CBE tilbake fra modelldagene hennes, sa påstod hun at hun var 1.75. Har lest 1.70 og 1.73 andre steder, så hvem vet. 

Uansett merkelig hvis noen som er ti eller tretten centimeter høyere enn meg ikke opplever at klærne virker kortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nicecar
Akkurat nå, Priyanka skrev:

Jeg har en venninne som kjenner CBE tilbake fra modelldagene hennes, sa påstod hun at hun var 1.75. Har lest 1.70 og 1.73 andre steder, så hvem vet. 

Uansett merkelig hvis noen som er ti eller tretten centimeter høyere enn meg ikke opplever at klærne virker kortere. 

Har CBE vært modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Levina skrev:

Her var det mange pene ord om denne bloggeren som har en litt spesiell jobb. Hun ønsker å inspirere og viser denne gangen frem en barnebursdag som hun har brukt tid på å forberede. Hun har sågar fått sponset noen kaker og pynt. Forferdelige greier. Tenk at hun ikke bruker tid på å bake selv. En ordentlig mor baker da kaken selv. 

Jeg vet ikke hvor mange av dere som er mødre eller hvor mange som er i arbeidslivet. Men til opplysning så er det ikke uvanlig å bestille kake, en hektisk hverdag kan det faktisk være greit å få hjelp til dette. Man trenger ikke være blogger for å synes det er gøy å pynte til hjemme når det er bursdag, selv om barnet et ett år. Det så mye misunnelse og jantelov av innleggene som kommer her. Du skal følge strømmen, man skal ikke gjøre noe ekstra og ihverfall ikke vise det frem på bloggen. Man har ingen forståelse for at folk er forskjellige og at barnebursdager kan være ulike. Kritiker-gribbene har på nytt fått noe å diskutere. Kvinner er kvinner verst sier nå jeg. 

Hun ønsker å tjene penger på datterens bursdag og viser denne gangen frem alt hun har fått penger for å vise frem og som noen andre har ordnet for henne. Var det ikke det du mente?

Tror du henger litt etter dersom du tror hun bare har fått kaken og annen pynt gratis. Hun har nok dessverre solgt første bursdagen til yngste datter for et 5-sifret beløp. Skikkelig vidunderlig mor der altså.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Priyanka
2 minutes ago, nicecar said:

Har CBE vært modell?

Ja, det mener jeg hun har nevnt på bloggen også? Forresten : Det står også på Wikipedia-siden hennes. 

Endret av Priyanka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for et trist skue det bursdagsinnlegget var. Bare glorete ballong og plastikkkrimskrams, og den stakkars ungen så liksom så totalt mistilpasset ut der hun ble plassert blandt all dilldall. Som en rekvisitt.

Ingen ekte bursdagsglede å spore, små hender som klønete åpner en gave, smil eller ektehet. Bare kynisk, rå og innholdsløs markedsføring uten verken varme eller troverdighet. Stakkars barn som vokser opp som reklamerekvisitter.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, ssophie skrev:

Jeg har lagt igjen følgende kommentar. Tviler på at den godkjennes, men håper i alle fall hun leser den, og at hun kjenner det litt i magen.

https://imgur.com/ZgVhhud

Dette var godt skrevet. Overdådigheten er smak og behag, men den ekstreme utleveringen av de minste er en stor skam, og noe man må fortsette å si fra om, igjen og igjen....Veldig bra også at man ansvarliggjør sponsorene som er med på denne utlevereningen! 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
3 minutter siden, Priyanka skrev:

Ja, det mener jeg hun har nevnt på bloggen også? Forresten : Det står også på Wikipedia-siden hennes. 

Ok, det visste jeg ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nicecar skrev:

Har CBE vært modell?

Hun var med på frøken Norge. Vet ikke om hun var modell, altså hadde det som jobb og fikk betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Levina skrev:

Vi som er mødre i arbeidslivet kan nok finne på å bestille en kake i nærmiljøet, eller smelle sammen en toro langpannekake for å spare tid. Men du kan vel ikke mene at når CBE kjører til fra sarpsborg til oslo og tilbake for å hente sponsekaka, så er det fordi hun er en travel mor som trenger å spare TID?!??!!

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går man nå inn for å komme med kritikk om Festlige Tings  samarbeid med bloggeren. Dette er de/den samme personen som klikker seg inn på,bloggen og generer inntekter til CBE. Det er så lite troverdig, og handler ikke om bekymring for barnas privatliv. Da hadde man ikke støttet opp om denne bloggvirksomheten ( lese bloggen). Jeg rister bare på hodet av folk misunnelse og hvor langt de kan gå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
3 minutter siden, Levina skrev:

Her går man nå inn for å komme med kritikk om Festlige Tings  samarbeid med bloggeren. Dette er de/den samme personen som klikker seg inn på,bloggen og generer inntekter til CBE. Det er så lite troverdig, og handler ikke om bekymring for barnas privatliv. Da hadde man ikke støttet opp om denne bloggvirksomheten ( lese bloggen). Jeg rister bare på hodet av folk misunnelse og hvor langt de kan gå. 

Ja ja, whatever makes you sleep at night :filer:

Endret av nicecar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror noen virkelig at denne "kjøpebursdagen" er gjort slik for å spare TID???? 😂 

Eh, ja jeg vet alt om tidsklemma og jeg jobber 100% i tillegg til å ta meg av hus, barn og hjem. Selvsagt har jeg "kjøpt" meg ut av stresset noen ganger ved å velge litt dyrere løsninger!! Hvem har ikke det?? Men det er jo ikke DÉT som er tilfelle i denne sammenheng!

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke misunnelse i det hele tatt jeg! Det eneste jeg leser ut av både innleggene her og kritikken til ballongfirmaet er barnas rett til privatliv, og foreldrenes ukritiske salg av nettopp dette, og merkedagene deres. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Pikachuchu said:

Hun ønsker å tjene penger på datterens bursdag og viser denne gangen frem alt hun har fått penger for å vise frem og som noen andre har ordnet for henne. Var det ikke det du mente?

Tror du henger litt etter dersom du tror hun bare har fått kaken og annen pynt gratis. Hun har nok dessverre solgt første bursdagen til yngste datter for et 5-sifret beløp. Skikkelig vidunderlig mor der altså.

Enig! Og om hun ikke bevisst ønsker det eller sier det slik; uansett hvordan man snur og vender på det: dette betyr penger i kassa. Og det er det som er så ufattelig trist. Hun er bra naiv hvis hun ikke tenker at dette betyr jobb, men bare sa ja til kake, pynt og stæsj fordi noen er så snille som strekker ut en hånd til en travel bloggermamma som ellers ikke hadde kunnet betale for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Levina skrev:

Endret av Amafalathiel
Ombestemte meg. Er ikke verd tiden og energien
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...