Gjest Snøsøta Skrevet 5. januar 2015 #3981 Del Skrevet 5. januar 2015 Det er vel ingen her som har hevdet at det er feil av henne å omtale sin søster's kafé. Det det stilles spørsmål om er hvorvidt slike innlegg skal merkes som reklame/markedsføring, da CBE gjennom sin blogg har en ganske stor eksponeringsflate. At det stilles spørsmål om slikt er ikke annet enn en naturlig konsekvens av CBE's årevise lemfeldige merking av reklame. Merkepliktig reklame blir det først når det blir gitt motytelser i bytte mot eksponering. En gratis veganmiddag på søsterens kafé faller nok godt utenom markedsføringsloven. Ikke vær så kjipe da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nettopp Skrevet 5. januar 2015 #3982 Del Skrevet 5. januar 2015 Som flere har sagt, hun tjener mest på salg av annonser. Eksponering på bloggen blir mer verdifull jo flere lesere/klikk hun har, da kan hun kreve mer per annonse. Adlinksene gir en bagatellmessig inntekt i forhold, det har hun selv kommentert. Så, om du ikke vil bidra til ekteparets bankkonto må du nok holde deg unna bloggen Det er kanskje slik, jeg er ikke helt inne på det. Men likevel er jeg ikke enig. Jeg vet ikke hvor mange av dere som deltok i å finne de orginale bildene og hvor mange av dere som kontaktet media? Alt fra 5 til 15 personer? Veldig mange flere har lest om dette, både her og i riksmedia. Det er uendelig viktig, for, hjelp nå skal ikke jeg skrive noe som blir fjerna, "hun" (les bloggen) er et skadelig forbilde og bør egentlig tas ned slik den driftes nå. Jeg er grunnleggende i mot retursjert reklame, også den "vanlige" reklamen i dameblader. Så da er det verdt det, å klikke seg inn hos de for å se hva det er de driver med til enhver tid. Utover det har jeg ingen tro på at en håndfull damer fra KG klarer å utøve forbrukermakt ved å la være å klikke seg inn på bloggen. Da er det bedre å ta telefonen til Ving å si i fra, eller send en e-post: Beklager, jeg skulle ønske at jeg kunne ha benytta dere, men jeg mener det uetisk at dere sponser en blogg som bidrar til usunt kroppsfokus og overforbruk. Som et eksempel. Og da må hun følges med på. Riksmedia gjør det jo ikke? (Og både de to nevnte og en del av disse avisene leser denne tråden, det skal dere være fullstendig klar over, så bruk den godt). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 5. januar 2015 #3983 Del Skrevet 5. januar 2015 Tråden er ryddet for innlegg med sitat fra blogg og tilsvar/siteringer av dette. Estrella, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 5. januar 2015 #3984 Del Skrevet 5. januar 2015 Det er kanskje slik, jeg er ikke helt inne på det. Men likevel er jeg ikke enig. Jeg vet ikke hvor mange av dere som deltok i å finne de orginale bildene og hvor mange av dere som kontaktet media? Alt fra 5 til 15 personer? Veldig mange flere har lest om dette, både her og i riksmedia. Det er uendelig viktig, for, hjelp nå skal ikke jeg skrive noe som blir fjerna, "hun" (les bloggen) er et skadelig forbilde og bør egentlig tas ned slik den driftes nå. Jeg er grunnleggende i mot retursjert reklame, også den "vanlige" reklamen i dameblader. Så da er det verdt det, å klikke seg inn hos de for å se hva det er de driver med til enhver tid. Utover det har jeg ingen tro på at en håndfull damer fra KG klarer å utøve forbrukermakt ved å la være å klikke seg inn på bloggen. Da er det bedre å ta telefonen til Ving å si i fra, eller send en e-post: Beklager, jeg skulle ønske at jeg kunne ha benytta dere, men jeg mener det uetisk at dere sponser en blogg som bidrar til usunt kroppsfokus og overforbruk. Som et eksempel. Og da må hun følges med på. Riksmedia gjør det jo ikke? (Og både de to nevnte og en del av disse avisene leser denne tråden, det skal dere være fullstendig klar over, så bruk den godt). Hvorfor så ivrig etter at folk skal fortsette å klikke seg inn på bloggen? Journalister klarer nok å klikke seg inn uten å gå veien om KG, og den som vet. ønsker å være vaktbikkje kan sikkert klare seg med å klikke innom en sjelden gang. Det er nå en gang sånn at produkter trenger kjøpere for at produsenten skal fortsette å produsere dem. Kjøper du et magasin du ikke liker fordi du skal passe på at de overholder lover og regler, gjør du samtidig magasinet mer attraktivt for annonsører fordi det er antall lesere som er viktig. Leser du ektepar Eriksens magasin, skjer det samme. Du støtter dem når du klikker deg inn, selv om din intensjon er en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kate* Skrevet 6. januar 2015 #3985 Del Skrevet 6. januar 2015 Dessverre har jeg en følelse av at denne fadesen går inn i rekken som blir glemt. Jeg tror de fleste av leserne til CBE er haters, utelukkende ønsker inspirasjon eller er ganske unge. Personlig har jeg aldri vært fan av dama etter at hun klarte å snu saken om salg av bokomtaler til at en journalist ødela bryllupsreisen hennes. Det er mulig hun har dårlig selvtillit , men når man gang på gang besvarer berettiget kritikk ved å gjøre seg selv til offer er det ikke rart at folk reagerer. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah87 Skrevet 6. januar 2015 #3986 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Jeg liker verken mannen eller FF. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å lese bloggen hennes? Den er ikke så himla bra og er full av reklame. Endret 6. januar 2015 av Savannah87 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 6. januar 2015 #3987 Del Skrevet 6. januar 2015 Det er kanskje slik, jeg er ikke helt inne på det. Men likevel er jeg ikke enig. Jeg vet ikke hvor mange av dere som deltok i å finne de orginale bildene og hvor mange av dere som kontaktet media? Alt fra 5 til 15 personer? Veldig mange flere har lest om dette, både her og i riksmedia. Det er uendelig viktig, for, hjelp nå skal ikke jeg skrive noe som blir fjerna, "hun" (les bloggen) er et skadelig forbilde og bør egentlig tas ned slik den driftes nå. Jeg er grunnleggende i mot retursjert reklame, også den "vanlige" reklamen i dameblader. Så da er det verdt det, å klikke seg inn hos de for å se hva det er de driver med til enhver tid. Utover det har jeg ingen tro på at en håndfull damer fra KG klarer å utøve forbrukermakt ved å la være å klikke seg inn på bloggen. Da er det bedre å ta telefonen til Ving å si i fra, eller send en e-post: Beklager, jeg skulle ønske at jeg kunne ha benytta dere, men jeg mener det uetisk at dere sponser en blogg som bidrar til usunt kroppsfokus og overforbruk. Som et eksempel. Og da må hun følges med på. Riksmedia gjør det jo ikke? (Og både de to nevnte og en del av disse avisene leser denne tråden, det skal dere være fullstendig klar over, så bruk den godt). Nå var dette først og fremst en saksopplysning, så kan folk selv velge om de vil besøke bloggen eller ikke. Det er utelukkende positivt at folk vet hvordan dette fungerer. For eksempel er det ikke antall personer bloggliisten teller, men antall ip-adresser. Det betyr at om man er inne fra jobben, fra bussen og hjemmefra på samme dag så teller en person som tre unike klikk, selv om man er inne fra den samme mobilen. Det er en av årsakene til at lesertallet går ned i helger og ferier, fordi de fleste holder seg mer hjemme på samme ip-adresse. Jeg er fullt og helt enig i at kvinneguiden er viktig for å få fram kritikkverdige forhold rundt Ff-bloggen siden den er strengt regissert og får lite kritisk søkelys andre steder, det har jeg kommentert tidligere i denne tråden. Men folk må selv få velge hvordan de vil forholde seg til bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunvald Skrevet 7. januar 2015 #3988 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hvor lenge har hun blogget nå? Etter så mange år med en blogg som jobb, og i tillegg så veldig populær, så har det nok påvirket henne kraftig som person. Rett og slett blitt litt "skadet" av det, hvis dere skjønner hvor jeg vil hen. Så mye fokus på en selv, klær, hår, sminke, hus, barn, hunder osv osv, hver dag, hele tiden. Det må jo gjøre noe med hodet ditt. Ikke helt sunt, vil jeg tro. Endret 7. januar 2015 av Gunvald 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 7. januar 2015 #3989 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hvor lenge har hun blogget nå? Etter så mange år med en blogg som jobb, og i tillegg så veldig populær, så har det nok påvirket henne kraftig som person. Rett og slett blitt litt "skadet" av det, hvis dere skjønner hvor jeg vil hen. Så mye fokus på en selv, klær, hår, sminke, hus, barn, hunder osv osv, hver dag, hele tiden. Det må jo gjøre noe med hodet ditt. Ikke helt sunt, vil jeg tro. Absolutt, har vært litt inne på dette tidligere i tråden. Dette med blogging, og kanskje spesielt hennes, det er interessant fra et psykologisk perspektiv også. Hvilken påvirkning KAN blogging ha for en person over tid? Hva som foregår inne i hodet hennes er jo vanskelig å si, men hvis en leste bloggen i starten VS nå så er det en enorm forskjell, klart en utvikler seg over tid, men i den grad man kan lese en person via bilder og kommentarer så tror jeg ikke det er for bråkjekt å konkludere med at bloggingen ikke har gjort henne godt psykisk. Det er som å bli kjendis (det har jo hun også blitt) Noen takler det dårlig, andre takler det bra. Til syvende og sist handler det vel om hvor robust psyken var i utgangspunktet. For en sårbar sjel kan det få fatale konsekvenser. Man vet fra før av at hun har bekreftet at hun var tidligere var innlagt på sykehus pga kollaps ifht spiseforstyrrelse. Det er en psykisk lidelse man heldigvis kan bli bedre av, men alle oppegående fagpersoner ville sterkt frarådet en person som har historikk med forvrengt bilde på kropp og mat å starte en blogg som har hovedfokus på nettopp kropp, klær, trening og mat. Det er å legge fokus på et sted man strengt tatt burde flytte det fra og det er å stille seg til huggs for kritikerne. Jeg kan ikke motbevise Carolines kommentarer om at hun i dag er frisk og sunn. Jeg har heller ingen agenda om å "ta" henne. Men det jeg kan si (som fagperson selv) er at det er et lite mirakel at hun i dag er helt frisk nettopp med tanke på historikken hennes, den bloggen hun driver og alt det fører med seg. Endret 7. januar 2015 av Tjukk Norris 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reza08 Skrevet 7. januar 2015 #3990 Del Skrevet 7. januar 2015 Hun er dårlig eksempel for de hun "liksom" skal være et forbilde for. Det har hun vært hele tiden. Slike idealer fotballfrue legger opp til, er ikke sunne i det hele tatt. Virker ikke som hun gidder å ta inn over seg hva slags påvirkningskraft dette har på andre, spesielt da unge jenter. Blir for dumt å drive å blogge om, og løpe rundt, hvor du bare skal få frem et budksap: "Hei, se på meg, se så tynn jeg er, sånn burde du også være!". Synes slikt blir for dumt og usaklig. Hvordan andre vil legge opp livsstilen sin er da opp til dem. Forresten, hvilken video av CBE er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 7. januar 2015 #3991 Del Skrevet 7. januar 2015 Kjendis og kjendis. En kjendis for meg eg når fansen ligger i buskene i hagen og nærmest stalker de. Har fans-sider på instagram eller facebook, som hyler når de ser dem og nærmest besvimer. Ser ikke noen gjør dette med dette paret. De er ikke superkjendiser som The Kardashian f.eks. Men kanskje målet hennes er å bli så kjent, hvem vet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 7. januar 2015 #3992 Del Skrevet 7. januar 2015 Kjendis og kjendis. En kjendis for meg eg når fansen ligger i buskene i hagen og nærmest stalker de. Har fans-sider på instagram eller facebook, som hyler når de ser dem og nærmest besvimer. Da mener du strengt tatt at vi ikke har en eneste norsk kjendis? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 7. januar 2015 #3993 Del Skrevet 7. januar 2015 Da mener du strengt tatt at vi ikke har en eneste norsk kjendis? Ikke superkjendiser, men B-kjendiser er det mange av Må nok til USA for å finne de hotte superstjernene ala Beyonce, Justin Bieber og co. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 7. januar 2015 #3994 Del Skrevet 7. januar 2015 Ikke superkjendiser, men B-kjendiser er det mange av Må nok til USA for å finne de hotte superstjernene ala Beyonce, Justin Bieber og co. Det var da veldig strengt synes jeg. Selv om dagens samfunn åpner for en videre definisjon av kjendis enn for 30 år siden, vil jeg betrakte CBE som minimum B kjendis mtp medieoppslag, SVD, diskusjoner i både offentlig og privat (typisk kantineprat) rom osv. I følge Wikipedia: En kjendis er en levende person som er godt kjent i samtiden på grunn av omfattende omtale i massemedier som TV og radio, aviser og ukeblader. Betegnelsen kjendis kan brukes om alle som ofte viser seg eller blir vist og kommentert offentlig, og som blir gjenkjent av svært mange, men brukes sjeldent om medlemmer av kongefamilier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 7. januar 2015 #3995 Del Skrevet 7. januar 2015 Ikke superkjendiser, men B-kjendiser er det mange av Må nok til USA for å finne de hotte superstjernene ala Beyonce, Justin Bieber og co. Det er jo åpenbart at ingen kjendis i Norge noen gang vil bli like stor og kjent som Justin Bieber og Beyonce. For en, unnskyld at jeg sier det, ubruklig sammenligning. Om man skal snakke om definisjoner her så må du tenke innenfor Norge. Ja Fotballfrue er en kjendis i Norge, men hun er ingen superkjendis. Selv om mange her inne ikke vil innrømme det så er f.eks Tone Damli en norsk superkjendis. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 7. januar 2015 #3996 Del Skrevet 7. januar 2015 Hun er dårlig eksempel for de hun "liksom" skal være et forbilde for. Det har hun vært hele tiden. Slike idealer fotballfrue legger opp til, er ikke sunne i det hele tatt. Virker ikke som hun gidder å ta inn over seg hva slags påvirkningskraft dette har på andre, spesielt da unge jenter. Blir for dumt å drive å blogge om, og løpe rundt, hvor du bare skal få frem et budksap: "Hei, se på meg, se så tynn jeg er, sånn burde du også være!". Synes slikt blir for dumt og usaklig. Hvordan andre vil legge opp livsstilen sin er da opp til dem. Forresten, hvilken video av CBE er det snakk om? Jeg er enig, men tydeligvis vil folk lese om det av en eller annen merkelig grunn. Life does not have to be perfect to be wonderful! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte Li Skrevet 7. januar 2015 #3997 Del Skrevet 7. januar 2015 Dette er ren ønsketenkning, men etter å ha innrømmet at hun selv er et offer for dette presset - tenk, bare tenk om hun nå hadde sagt at nok er nok, og begynt å fokusere på annet enn kropp og utseendet? Da hadde hun fått min respekt. Måten hun avfeier alt som om alt er en storm i vannglass, som om det bare var snakk om et par tilfeller, later som om alle "overreagerer" og fortsetter å fokusere på nøyaktig det samme perfeksjonsopplegget provoserer meg. Det er tydelig at hun kjenner på presset (en person som redigerer en tynn arm tynnere og fjerner halve ryggen sin har det ikke godt med seg selv), så hvorfor ønsker hun å legge det samme presset på andre? Kan hun ikke nå gå foran som et godt eksempel og si at nok er nok? FOR en mulighet hun har til å gjøre ting annerledes, liksom starte på nytt fremfor å fortsette nøyaktig som før? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nora Nordbo Skrevet 7. januar 2015 #3998 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg kan ikke motbevise Carolines kommentarer om at hun i dag er frisk og sunn. Jeg har heller ingen agenda om å "ta" henne. Men det jeg kan si (som fagperson selv) er at det er et lite mirakel at hun i dag er helt frisk nettopp med tanke på historikken hennes, den bloggen hun driver og alt det fører med seg. Glem ikke mannen hennes, og hva han mener om hvordan kvinner bør se ut. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clavel Skrevet 7. januar 2015 #3999 Del Skrevet 7. januar 2015 Dette er ren ønsketenkning, men etter å ha innrømmet at hun selv er et offer for dette presset - tenk, bare tenk om hun nå hadde sagt at nok er nok, og begynt å fokusere på annet enn kropp og utseendet? Da hadde hun fått min respekt. Måten hun avfeier alt som om alt er en storm i vannglass, som om det bare var snakk om et par tilfeller, later som om alle "overreagerer" og fortsetter å fokusere på nøyaktig det samme perfeksjonsopplegget provoserer meg. Det er tydelig at hun kjenner på presset (en person som redigerer en tynn arm tynnere og fjerner halve ryggen sin har det ikke godt med seg selv), så hvorfor ønsker hun å legge det samme presset på andre? Kan hun ikke nå gå foran som et godt eksempel og si at nok er nok? FOR en mulighet hun har til å gjøre ting annerledes, liksom starte på nytt fremfor å fortsette nøyaktig som før? En person med integritet kunne gjort dette, men det har jeg aldri mistenkt henne for å ha særlig mye av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twirlX Skrevet 7. januar 2015 #4000 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er jo åpenbart at ingen kjendis i Norge noen gang vil bli like stor og kjent som Justin Bieber og Beyonce. For en, unnskyld at jeg sier det, ubruklig sammenligning. Om man skal snakke om definisjoner her så må du tenke innenfor Norge. Ja Fotballfrue er en kjendis i Norge, men hun er ingen superkjendis. Selv om mange her inne ikke vil innrømme det så er f.eks Tone Damli en norsk superkjendis. haha, tror faktisk i så fall det til og med går ann å kalle kristine Ullebø en kjendis - tror de fleste jenter som er på instagram og weheartit vet hvem hun er:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg