Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, J.. skrev:

Syns det er smålig å rakke ned på tiden,det viktigste er vel at hun gjennomførte,topptrent/utrent/treningsglede eller ei.

Er liksom galt uansett.

Jeg mener overhodet ikke å rakke ned på tiden, men jeg ble bare veldig overrasket! Hadde tippet henne ned mot 1.40

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Vil bare nevne at siden Skal vi danse og i dag har hun produsert et nytt menneske. Datteren hennes er bare ett år, og det å være gravid og ha en baby er krevende SELV om du har hjemmekontor og en mann som også jobber hjemmefra. 

2 timer siden, Kaktuspotte skrev:

Mange spådde at hun ikke kom til å starte,men når hun nå gjorde det, og fullførte, så er det nå altså tiden man skal "ta" henne på.

Jeg er ingen CBE-fan, jeg heller, men det må da gå an å gi folk litt ros for at de orket, at de klarte, at de gadd - selv om det var for penger.

Er så enig i disse kommentarene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Inocybe skrev:

Det som kritiseres er hvordan resultatet og de negative treningsinnleggene i det siste passer dårlig med treningsnarativet hennes. Uten narativet (som hun selv har laget) tror jeg ikke det hadde vært noen diskusjon. 

Men har hun fremstilt seg selv som et prestasjonsjagende konkurransemenneske da? Synes det er lite fokus på tider og prestasjoner på bloggen. Jeg synes hun fremstiller seg selv som en mosjonist som trener for å få overskudd og energi. Som jeg påpekte i et tidligere innlegg er det egentlig heller ikke så stort treningsfokus på bloggen. 3-4 treningsinnlegg i måneden de siste månedene er ikke spesielt mye tatt i betraktning hvor mange innlegg hun publiserer hver måned. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Men har hun fremstilt seg selv som et prestasjonsjagende konkurransemenneske da? Synes det er lite fokus på tider og prestasjoner på bloggen. Jeg synes hun fremstiller seg selv som en mosjonist som trener for å få overskudd og energi. Som jeg påpekte i et tidligere innlegg er det egentlig heller ikke så stort treningsfokus på bloggen. 3-4 treningsinnlegg i måneden de siste månedene er ikke spesielt mye tatt i betraktning hvor mange innlegg hun publiserer hver måned. 

Det trenger jo ikke nødvendigvis være så mange innlegg for å gi et inntrykk av at man er glad i å løpe. Gjennom årene har det totalt sett vært mange innlegg om det og kanskje enda flere snap'er og bilder av pulsklokke med resultater etter økter. Og akkurat de tingene har, for meg, virket som en genuin interesse. Og med alle de bildene av pulsklokke med resultater har hun bygget et inntrykk av å være prestasjonsorientert. Derfor henger folk seg opp i tiden hennes nå... Legg til uttalelser om at de som ikke trener ikke prioriterer bra nok osv... Småting der og da, men i en større sammenheng er det sånne ting som biter en i rompa til slutt.

Sånn er det for oss alle, men flesteparten av oss går ikke ut med slikt på en stor offentlig blogg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Enig. Jeg har inntrykk av at treningen har blitt nedprioritert etter at hun fikk barn, noe som ikke er veldig overraskende. Småbarnsperioden er veldig krevende. Virker som hun har kortere økter når hun først trener. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Syns jeg til stadighet ser den pulsklokken jeg. Hun snakker også om trening i mange av blogginnleggene sine uten at de er tagget trening. I en av feriene sine var det for eksempel så godt som daglig snakk om CrosFit-treningsøktene. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun ikke var klar over koblingen til Dalegarn. Hun trodde hun var på jobb for rosa sløyfeaksjonen, og at all inntekt gikk til dem.

jeg er tilbøyelig til å tro på den forklaringen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreftforeningen har en god del kommersielle samarbeidspartnere som bidrar med donasjoner av salgsoverskudd på produkter til brystkreftsaken.
Det er sannsynligvis nettopp samarbeidspartnerne som knytter til seg kjente profiler. Og jeg tipper at disse får betalt for jobben.
https://kreftforeningen.no/rosasloyfe/om-rosa-sloyfe/samarbeidspartnere/

Tilføyelse: Var det ikke et eller annet med LKE som hadde vært innom Lindex og kjøpt et rosa sløyfe-armbånd og noen andre kampanje-saker til CBE, samtidig som hun ellers annonserte for kleskjeden på bloggen?

Endret av Cavatina
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
10 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun skriver at hun ikke var klar over koblingen til Dalegarn. Hun trodde hun var på jobb for rosa sløyfeaksjonen, og at all inntekt gikk til dem.

jeg er tilbøyelig til å tro på den forklaringen.

"Alt kan misforstås, spesielt når man gjør sitt beste for gjøre akkurat det"

Hun klarer virkelig ikke å svare på spørsmål om kommersielle gråsoner uten å være bitterf*itte.

Hadde det alltid vært 100% best i klassen hadde hun kunne vært snurt med grunn. Det er bare flaut og barnslig å svare slik.

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cavatina skrev:

Kreftforeningen har en god del kommersielle samarbeidspartnere som bidrar med donasjoner av salgsoverskudd på produkter til brystkreftsaken.
Det er sannsynligvis nettopp samarbeidspartnerne som knytter til seg kjente profiler. Og jeg tipper at disse får betalt for jobben.

Det tippet jeg og, men nå begynner jeg å tvile. Jeg kan lett se for meg en situasjon der en kommersiell aktør kan tåkelegge situasjonen for disse kjendisene, slik at de oppfatter situasjonen som veldedig, når sannnheten er at den er mer kommersiell. De er jo lure som bruker bloggerkjendiser som modeller - ser ikke for meg at de ville fått med seg profesjonelle modeller på,den måten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Det tippet jeg og, men nå begynner jeg å tvile. Jeg kan lett se for meg en situasjon der en kommersiell aktør kan tåkelegge situasjonen for disse kjendisene, slik at de oppfatter situasjonen som veldedig, når sannnheten er at den er mer kommersiell. De er jo lure som bruker bloggerkjendiser som modeller - ser ikke for meg at de ville fått med seg profesjonelle modeller på,den måten.

Er enig med deg i dette. Og vi vet jo ikke om de faktisk får betalt eller stiller opp mer eller mindre "gratis".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Tok LKE bildene gratis også? For de er da av han? Kanskje de ble litt lurt. 

Slik jeg oppfatter det har CBE og Camilla Pihl blitt sminket og stylet og fotografert av profesjonelle i et fint lokale på Fornebu. Tviler på at det er LKE som har tatt bildene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Cavatina skrev:

Tilføyelse: Var det ikke et eller annet med LKE som hadde vært innom Lindex og kjøpt et rosa sløyfe-armbånd og noen andre kampanje-saker til CBE, samtidig som hun ellers annonserte for kleskjeden på bloggen?

Jo,det forekommer meg at det var noe sånn. Og noe med en blomsterbukett fra Mestergrønn som Pia Tjelta hadde designet? Eller blander jeg med en annen blogg nå? 

Jeg vil jo tro at de enkle sløyfene og effektene generer svært lite penger utover det som går til kreftforeningen. Men dette garnet og genseren  gir meg en uggen følelse altså

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Jo,det forekommer meg at det var noe sånn. Og noe med en blomsterbukett fra Mestergrønn som Pia Tjelta hadde designet? Eller blander jeg med en annen blogg nå? 

Jeg vil jo tro at de enkle sløyfene og effektene generer svært lite penger utover det som går til kreftforeningen. Men dette garnet og genseren  gir meg en uggen følelse altså

Virker som om CBE har blitt lurt til å jobbe gratis under påskudd av at alt gikk direkte til rosa sløyfe-aksjonen. Det er vel en kjensgjerning at disse kommersielle bloggerne ikke er spesielt nøye på å sjekke samarbeidspartnerne eller produktene de skal fronte (jamfør f eks natural cycles):

https://imgur.com/icmEBkC

Endret av Ultiva
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ultiva said:

Virker som om CBE har blitt lurt til å jobbe gratis under påskudd av at alt gikk direkte til rosa sløyfe-aksjonen:

https://imgur.com/icmEBkC

Ja, det gjør fatisk det. Det er ganske drøyt av Line Langmo, i så fall. Det er jo ikke sånn at hun gjør dette gratis :/

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...