Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det dette løpet bunner ut i er vel 2 ting:

1) CBE er ikke strukturert, disiplinert eller kunnskapsrik nok til å klargjøre kroppen for et halvmaraton. Hun har som vanlig dokumentert sine treninger 4-5 ganger i uken, stort sett i sitt sponsede treningsrom, men hun har trent på feil måte da hun nesten bare har kjørt korte løpeturer og crossfit. Hun har heller ikke carbet seg opp. Hum havnet på nedre del av resultatlisten, til tross for at de aller fleste andre deltakerne på langt nær har hennes privilegerte livsstil med b la trening i arbeidstiden, samt at hun fikk utbetalt en klekkelig sum fra Imsdal for å delta. 

2) CBE bryter fremdeles Markedsføringsloven og Forbrukerombudets anbefalinger for reklamemerking i SoMe. Instagram-reklamen for Imsdal er som sagt kun merket med en bitteliten "ad" på slutten av en lang, martyrisk tekst om hvor tøft livet er som tobarnsmor (med hjemmeværende mann som nylig tok seg av hele foreldrepermisjonen). Flaut og totalt unødvendig. 

Endret av Ultiva
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kollontaj skrev:

Jeg gir heller 500 kr til kreftsaken enn å måtte strikke en rosa genser der noen tiere går til dem. 

Det er så sleipt å fremstille sin (reklame?)jobb for Line Langmo som et direkte samarbeid med veldedighetsorganisasjonen Rosa Sløyfe (sponsingen til Rosa Sløyfe fra Line Langmo/Dale garn er altså 5 kr per garnnøste; et garnnøste som koster hele 69 kr per stk!!). Men det overrasker meg selvfølgelig ikke, fra en veteranblogger som er velkjent for å utnytte gråsoner.

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper cbe får mer enn 5 kr per garn-nøste... og jeg synes uansett at denne "donasjonen" fra Line Langmo ikke akkurat er så generøs. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line Langmo, som gjorde seg kjent på en kopigenser fra Free People (noe hun var åpen om), kaller seg ambassadør for rosa sløyfe. God mulighet til å pushe eget garn via House of yarn/Dale og det hele fremstår både ullent og skumt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde garantert klart å løpe fortere, men da ville hun blitt mer sliten og svett, og det ser jo ikke bra ut å miste løsvippene før målgang og ha foundationstriper nedover kinna. At hun er så arrogant at hun bare hashtagger med ad er jo bare provoserende. Med tanke på summene hun har fått for hvert lydbokinnlegg, tør jeg ikke tenke på hva Imsdal har betalt for dette.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, jabx skrev:

Hvilken person? Link?

Wikipedia har vist seg å være vel så troverdig som tradisjonelle kilder, så det er slett ikke dårlig kildekritikk av en journalist å bruke den som kilde.

CBE som refererer til Wikipedia. Vi fikk ikke lov til å bruke det som troverdig kilde på ungdomsskolen for 10 år siden, fordi alle kan gå inn å redigere på den siden.

Det er en sekundærkilde, og da kan det oppstå mye rom for mistolking av primærkildene hvis det er mange som går inn og redigerer. Dette burde hun vel fått med seg på journalistutdannelsen sin?!?!

Det står masse fint der, for all del! Men hvis man skal ha i tankene hvordan Wikipedia er laget for at alle kan redigere, og drite i å ta med kilder, så bør en annen kilde velges når man skal diskutere i kommentarfeltet og være #bestiklassen

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en gang skylder CBE på andre når resultatet ikke er helt i topp. Denne gangen er det hennes hektiske liv som småbarnsmor (med veldig fleksibel hverdag og en annen som tar permisjonen) som er grunnen. Unødvendig av henne å bortforklare (og indirekte skylde på barna!) når den helt åpenbare grunnen er at hun prioriterte helt feil på oppkjøringen. Hun har puttet nok timer i trening de siste 6 måneder til å kunne ha forberedt seg mye mye bedre. I tillegg hadde hun bra utgangspunkt. Men hun valgte feil trening nesten hele oppkjøringen og feil kosthold den siste tiden. Man blir ikke en god langløper av noen småturer på møllen, CrossFit og pizzapremie etter ekstra harde økter. Dette burde virkelig en som sier hun elsker løping vite. 

Jeg var spent på om hun kom til å gjennomføre. Siden bomturen i Skal vi danse har det virket som om hun har vegret seg for å stille opp på ting hvor hun blir dømt objektivt. Kritikk er jo ikke noe hun er kjent for å takle på en god måte så dette er vel den egentlige seieren for CBE slik jeg ser det. Kudos for å blottstille seg på en måte som jeg tror er ubehagelig for henne 👍

Mest er jeg oppgitt over at løpe-inspirasjonen, hun nå hadde en gyllen mulighet til å formidle, har vært så elendig. Det har nesten bare vært syting over lite motivasjon, kjedelig, langt, været var ikke passe når hun skulle trene, lite tid og så videre. All den negativiteten hun formidlet om løping kunne hun ha spart seg for. Det jeg sitter igjen med er et enda stærkere inntrykk av at CBE bare trener pga utseende. 

Og så feiler hun på reklamemerkingen for dette oppdrag også, men det er vel ikke overraskende. Det er hennes MO å lefle med gråsoner.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er udiskutabelt at hun løp for team Imsdal, ergo SKAL hun merke. Jeg har også bitt meg merke i hvor ambivalent hun har fremstilt deltakelsen i halvmaraton på bloggen og tenkt at det ikke er god reklame for Imsdal, det har vært så tydelig at hun ikke har hatt lyst og/eller at hun har vært redd for å feile. Jeg har også undret meg over matvalgene hennes i oppkjøringen, men har regnet med at selv om hun viser frem mye av hva hun spiser i SoMe, så har jeg ikke hatt hele bildet. 

Hun fullførte greit, men jeg kjenner mange som var med, og de aller fleste har hektiske dager med jobb, oppfølging av unger og Livet generelt, så akkurat den biten er ikke veldig imponerende. Hun har en hverdag som gir mye mer rom for trening enn mange andres, siden hun jobber hjemmefra og mannen igså er hjemme. Men det var tydelig at hun grudde seg veldig, så kudos for at hun fullførte. Og ikke-kudos for hennes voldsomme motvilje eller fullstendig manglende evne til å merke. :regler: 

og hvis noen betaler henne for de Langmo/Rosa sløyfe-innleggene så SKAL de merkes. Selv om rosa sløyfe får dette gratis.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Det dette løpet bunner ut i er vel 2 ting:

1) CBE er ikke strukturert, disiplinert eller kunnskapsrik nok til å klargjøre kroppen for et halvmaraton. Hun har som vanlig dokumentert sine treninger 4-5 ganger i uken, stort sett i sitt sponsede treningsrom, men hun har trent på feil måte da hun nesten bare har kjørt korte løpeturer og crossfit. Hun har heller ikke carbet seg opp. Hum havnet på nedre del av resultatlisten, til tross for at de aller fleste andre deltakerne på langt nær har hennes privilegerte livsstil med b la trening i arbeidstiden, samt at hun fikk utbetalt en klekkelig sum fra Imsdal for å delta. 

2) CBE bryter fremdeles Markedsføringsloven og Forbrukerombudets anbefalinger for reklamemerking i SoMe. Instagram-reklamen for Imsdal er som sagt kun merket med en bitteliten "ad" på slutten av en lang, martyrisk tekst om hvor tøft livet er som tobarnsmor (med hjemmeværende mann som nylig tok seg av hele foreldrepermisjonen). Flaut og totalt unødvendig. 

Hva skulle hun merket innlegget på Instagram med? Om ikke #ad er bra nok mener jeg. PS har hun uttalt at hun er ekspert på å løpe marathon? Jeg har deltatt på fire men aldri lest meg opp på carb up eller noe annet. Jeg har stor treningsglede og trener litt hver dag men må en dermed være ekspert på alle måter? Egentlig ganske tullete å si, synes jeg. Er ikke det viktigste å trene? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om de over 500 som sprang bedre enn henne har en hverdag uten jobb, unger og forpliktelser? Er de alle toppidrettsutøvere som kun kan fokusere på trening og oppladning? 

Det er svært skuffende at hun har gitt inntrykk av så lite treningsglede i denne oppkjøringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inocybe skrev:

Enda en gang skylder CBE på andre når resultatet ikke er helt i topp. Denne gangen er det hennes hektiske liv som småbarnsmor (med veldig fleksibel hverdag og en annen som tar permisjonen) som er grunnen. Unødvendig av henne å bortforklare (og indirekte skylde på barna!) når den helt åpenbare grunnen er at hun prioriterte helt feil på oppkjøringen. Hun har puttet nok timer i trening de siste 6 måneder til å kunne ha forberedt seg mye mye bedre. I tillegg hadde hun bra utgangspunkt. Men hun valgte feil trening nesten hele oppkjøringen og feil kosthold den siste tiden. Man blir ikke en god langløper av noen småturer på møllen, CrossFit og pizzapremie etter ekstra harde økter. Dette burde virkelig en som sier hun elsker løping vite. 

Jeg var spent på om hun kom til å gjennomføre. Siden bomturen i Skal vi danse har det virket som om hun har vegret seg for å stille opp på ting hvor hun blir dømt objektivt. Kritikk er jo ikke noe hun er kjent for å takle på en god måte så dette er vel den egentlige seieren for CBE slik jeg ser det. Kudos for å blottstille seg på en måte som jeg tror er ubehagelig for henne 👍

Mest er jeg oppgitt over at løpe-inspirasjonen, hun nå hadde en gyllen mulighet til å formidle, har vært så elendig. Det har nesten bare vært syting over lite motivasjon, kjedelig, langt, været var ikke passe når hun skulle trene, lite tid og så videre. All den negativiteten hun formidlet om løping kunne hun ha spart seg for. Det jeg sitter igjen med er et enda stærkere inntrykk av at CBE bare trener pga utseende. 

Og så feiler hun på reklamemerkingen for dette oppdrag også, men det er vel ikke overraskende. Det er hennes MO å lefle med gråsoner.

Vil bare nevne at siden Skal vi danse og i dag har hun produsert et nytt menneske. Datteren hennes er bare ett år, og det å være gravid og ha en baby er krevende SELV om du har hjemmekontor og en mann som også jobber hjemmefra. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde visst mer å gå på, i følge henne selv i kommentarfeltet nå. Men ville ikke ta seg ut, for var redd for å gå i kjelleren. Det er bare tull - hvis du har løpt i 14 år, så vet du vel hvordan kroppen responderer på å bli pressa hardt? 

Kanskje ikke så overraskende, med tanke på at oppkjøringa har vært 45/15-intervaller unnagjort på 25 minutter + 1(?) "Langkjøring" på 15 km.

Men jo- jeg er faktisk overraska og føler meg nesten litt lurt av det uttrykket hun gir på bloggen! Jeg starta å følge henne for mange år siden, og ble kjempemotivert av treningsgleden og inspirasjonen hun ga før bloggen var gjennomsponsa. Jeg gledet meg faktisk i våres til at bloggen skulle ta en vending og kanskje kunne gi noen gode treningstips for løping, i forbindelse med TeamImsdal. 

Nei, jeg rakker ikke ned på at hun har deltatt og fullført, jeg er sterkt kritisk og svært skuffa over den totalt manglende evnen til å bruke dette til å inspirere og motivere, samt gjøre bloggen til en innsikt i en treningshverdag. Tidligere har hun skrevet innlegg om hvordan det bare er deg selv som legger begrensninger oå trening, det handler om å prioritere. Dette var da tydeligvis bare nedlatende pjatt, som ikke lenger gjelder når hun med to barn står noen hakk nærmere en normal hverdag, som alle andre har måttet forholde seg til lenge.

Nei, jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffa.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom øktene vi får innblikk i gjennom Snapchat er representative for treningen CBE utfører, hadde jeg vært mer overrasket om resultatet på halvmaraton var bedre. Resultatet i seg selv er ikke dårlig, og jeg synes hun er flink som fullførte til tross for manglende motivasjon. 

Det jeg reagerer på er at CBE fremstiller seg selv som glad i trening og spesielt løping. Jeg har lenge forundret meg over at det ikke er mer innlegg med tips til løpeøkter, styrketrening og mobilitetstrening for å forebygge løpeskader. Bloggen kunne vært så mye mer variert enn den er i dag, men etter all sytingen rundt halvmaraton skinner det gjennom at den fantastiske løpegleden kun er del av glansbildet de fremstiller på bloggen, og at hun sliter med treningsmotivasjonen slik som mange av oss vanlige dødelige.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaktuspotte

Mange spådde at hun ikke kom til å starte,men når hun nå gjorde det, og fullførte, så er det nå altså tiden man skal "ta" henne på.

Jeg er ingen CBE-fan, jeg heller, men det må da gå an å gi folk litt ros for at de orket, at de klarte, at de gadd - selv om det var for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Vil bare nevne at siden Skal vi danse og i dag har hun produsert et nytt menneske. Datteren hennes er bare ett år, og det å være gravid og ha en baby er krevende SELV om du har hjemmekontor og en mann som også jobber hjemmefra. 

Det er selvfølgelig sant. Og grunnen til at jeg ikke løp verken maraton eller halvmaraton i går, slik jeg pleier. Fordi jeg liker å gjøre ting skikkelig, og når jeg vet at jeg ikke får forberedt meg skikkelig til noe, syns jeg ikke noe om å delta halvveis. Ikke pga resultatene, men rett og slett opplevelsen av løpet, som er så mye bedre når man får forberedt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minute ago, Kaktuspotte said:

Mange spådde at hun ikke kom til å starte,men når hun nå gjorde det, og fullførte, så er det nå altså tiden man skal "ta" henne på.

Jeg er ingen CBE-fan, jeg heller, men det må da gå an å gi folk litt ros for at de orket, at de klarte, at de gadd - selv om det var for penger.

Jeg tror ikke det er tiden i seg selv folk reagerer på, men det at CBE har fremstilt seg selv som i veldig god form på bloggen og spesielt Snapchat. Det har vært utallige bilder av pulsklokker og tredemøller med løpetider som antyder at formen burde være bedre, men så er resultatet en tid som er helt gjennomsnittlig. Ikke på noen måte dårlig, men en grei tid for en person som trener litt. Jeg tror ikke reaksjonene hadde vært så kraftige om CBE hadde latt være å fremstille seg selv som løpedronning og treningsavhengig. :)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener?

Jeg mener at hun generelt holder seg unna situasjoner hvor hun blir vurdert objektivt. Klart hun ikke har løpt maraton som gravid (hvis det er det du mener?) men det er mange andre situasjoner hun har unngått. For eksempel intervjuer hvor hun ikke selv har full regi eller sufflør. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Tørst said:

Det er selvfølgelig sant. Og grunnen til at jeg ikke løp verken maraton eller halvmaraton i går, slik jeg pleier. Fordi jeg liker å gjøre ting skikkelig, og når jeg vet at jeg ikke får forberedt meg skikkelig til noe, syns jeg ikke noe om å delta halvveis. Ikke pga resultatene, men rett og slett opplevelsen av løpet, som er så mye bedre når man får forberedt seg. 

Da må du jo prioritere bedre da.

Endret av filifjonka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...