Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Newroz skrev:

Det å gi en bitteliten sum penger til en veldedig organisasjon ved kjøp av en vare er et ganske kjent markedsføringstriks. Forbrukeren vil da nesten automatisk tenke at de gjør en god gjerning (de gjør også det på en måte) og at bedriften er "snill". Akkurat det siste der skal man ikke blindt tro på. Jeg sier ikke at Dale Garn ikke er en "snill bedrift" altså, men det er ikke til å stikke under en stol at mange bedrifter gir en liten sum for egen vinning. 

Derfor mener jeg det ville vært på sin plass at det ble klargjort og redegjort tydeligere i innlegger hvordan dette henger sammen, hvem som støtter hvem, og hvem som får betalt for hva. 

Nettopp, det hele er ganske ullent (pun intended). Her er det flere sider som ikke er klare, jeg er feks ikke overbevist om at Dale garn ikke legger 5 kr på prisen, slik at de selv ikke bidrar med annet enn det beløpet de får inn fra kundene. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Newroz skrev:

Helt enig. Egentlig burde overskriften vært: "Dale garn/Line Langmo photoshoot – backstage". Det hadde vært mer beskrivende for hva dette egentlig er. Samt en redegjørelse for hvordan Dale garn/Line Langmo støtter rosa sløyfe. Slik det fremstilles nå syns jeg det virker som 

1) CBE er på en photoshoot for Rosa sløyfe og støtter de gratis 

2) Det reklameres for Rosa sløyfe organisasjonen og hotellet hvor bildene tas 

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nettopp, det hele er ganske ullent (pun intended). Her er det flere sider som ikke er klare, jeg er feks ikke overbevist om at Dale garn ikke legger 5 kr på prisen, slik at de selv ikke bidrar med annet enn det beløpet de får inn fra kundene. 

Elsker betegnelsen ullen markedsføring når det er snakk om ullgarn :hjerte:

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kollontaj skrev:

Samarbeidspartneren er House of Yarn. 

IMG_1139.PNG

Jeg forstår ikke dette helt jeg.... :/ Er det House of Yarn som Dale garn samarbeider med, og House of Yarn har et faktisk samarbeid med Rosa Sløyfe, og CBE samarbeider da med House of Yarn eller Dale garn? Altså det her ble litt komplisert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
46 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg forstår ikke dette helt jeg.... :/ Er det House of Yarn som Dale garn samarbeider med, og House of Yarn har et faktisk samarbeid med Rosa Sløyfe, og CBE samarbeider da med House of Yarn eller Dale garn? Altså det her ble litt komplisert... 

Jamfør Line Langmos hjemmeside:

Sitat

Jeg føler meg veldig privilegert over å kunne fortelle at jeg har blitt ambassadør for Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon. Målet med Rosa Sløyfe er å vise solidaritet med brystkreftrammede, øke kunnskapen om brystkreft og støtte brystkreftforskning.

I den anledning har jeg i samarbeid med Dale Garn lansert et eget rosa sløyfe-garn i Dale Påfugl x Line Langmo i en fantastisk fin rosafarge, der fem kroner fra hvert solgte garnnøste går til Kreftforeningen.

Kilde: http://www.linelangmo.com/2017/09/05/stolt-ambassador/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, eksiltronder skrev:

Ah, så det er flisespikking på gang! Da forstår jeg bedre.

Vel, hun skriver følgende på bloggen: "Grunnen til at jeg er en del av nettopp TeamImsdal er selvfølgelig fordi jeg synes de speiler noe av det som er viktigst når du trener: viktigheten av å drikke vann både før, under og etter. Du er rett og slett nødt til å holde kroppen hydrert for å yte bedre under trening og for å restituere bedre etterpå, og da er Imsdal et supert valg!" http://www.carolinebergeriksen.no/2017/05/28/bli-med-pa-teamimsdal-og-vinn-billetter-til-oslo-maraton/

Jeg forstår det i alle fall som at dette vil si at man får treningsutbytte av å drikke Imsdal.

Da tror jeg vi legger forskjellig mening i det hun skriver. Jeg tolker det slik at dersom man drikker vann og holder seg hydrert, så vil man prestere bedre. Imsdal er et eksempel på vannkilde, som hun naturlig nok nevner siden hun er sponset av dem. 

Edit - mente selvfølgeig hydrert, ikke dehydrert.

Endret av swiftyness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lin10 skrev:

Jeg regner med at de fleste forstår at når man fronter/ reklamere for et produkt hun står inne for, at hun beskriver det i positive ordlag. Det er jo riktig som hun beskriver, at Imsdal er et supert valg for å yte bedre under trening og restituere etterpå. Hun skriver ikke at det er det beste eller eneste valget. De fleste er nok innerforstått med at vann fra springen er like bra. 

Ser ikke at hun har påstått at man blir bedre til å løpe eller får et større treningsutbytte av å drikke flaskevann, kontra vann fra springen. Jeg personlig synes det smaker litt ekstra godt med vann fra flaske, og det selger bra her i Norge. 

Her inne er det enkelte som overtolker budskapet føler jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
8 minutter siden, swiftyness skrev:

Da tror jeg vi legger forskjellig mening i det hun skriver. Jeg tolker det slik at dersom man drikker vann og holder seg dehydrert, så vil man prestere bedre. Imsdal er et eksempel på vannkilde, som hun naturlig nok nevner siden hun er sponset av dem. 

Som sagt: flisespikking. Men hva har det å si i denne saken? Slipper hun å merke innlegg om hun ikke skriver at Imsdal får henne til å løpe fortere, eller hva er det egentlig du kverulerer på?

Endret av eksiltronder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, eksiltronder skrev:

Jeg har ikke kritisert dette. Jeg har kun svart på påstand fra en bruker som hevdet at CBE ikke løp for å promotere Imsdal.

Dette er helt feil. Jeg vil gjerne at du viser til at jeg har skrevet at hun ikke løp for å promotere Imsdal? Jeg skrev for ikke mange sider siden at jeg helt klart har fått med meg at hun er på Team Imsdal, og i det ligger det at hun er sponset osv.

Jeg ba om dokumentasjon på at CBE har gått ut å sagt at det å drikke IMSDAL fører til bedre prestasjoner.

Jeg tolker det slik at hun sier at det å drikke vann fører til bedre prestasjoner (noe som er godt dokumentert for øvrig), og at Imsdal er en kilde til vann. For meg er det stor forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, swiftyness skrev:

Da tror jeg vi legger forskjellig mening i det hun skriver. Jeg tolker det slik at dersom man drikker vann og holder seg dehydrert, så vil man prestere bedre. Imsdal er et eksempel på vannkilde, som hun naturlig nok nevner siden hun er sponset av dem. 

14 minutter siden, swiftyness skrev:

Du mener nok holde seg hydrert, ikke dehydrert. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tørst skrev:

Hun reklamerer for Imsdal ved å løpe halvmaraton, var det jeg sa. Man skal assosiere rent, dyrt kildevann med sprek og sporty halvmaratonløpere, ellers hadde vel ikke reklamen fungert. 

Ingen tror vel at Imsdal og lavkarbo faktisk fungerer på løpsprestasjonene, og hvis de tror det, må de ha blitt kraftig skuffa når den selverklærte mest sporty av dem alle bruker over to timer til tross for at alt ligger til rette. 

Jeg har løpt Oslo halvmaraton på rødvinsfylla fortere enn to timer. 

Det du sier nå, med unntak av historien om rødvinsfylla di som ikke har noe med denne diskusjonen å gjøre, er faktisk litt interessant med tanke på assosiasjoner. Men så tror jeg at effekten av Imsdalreklamen hadde slått mer gjennom dersom den som løp for Imsdal faktisk var maratonløper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, eksiltronder skrev:

Som sagt: flisespikking. Men hva har det å si i denne saken? Slipper hun å merke innlegg om hun ikke skriver at Imsdal får henne til å løpe fortere, eller hva er det egentlig du kverulerer på?

Fordi det er vannen i seg selv som øker prestasjonen, ikke merket Imsdal. Det kunne vært et hvilket som helst annet merke, men denne gangen var det Imsdal fordi det var de som sponset henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forstått for lenge siden at hun har et samarbeid med Imsdal og hun har også merke dette ved omtale av produktet og samarbeidet. Jeg har ihverfall fått med meg det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, eksiltronder skrev:

Dette!

Sjelden har jeg sett mer retningsløs avsporing. 

Ullen profittering på Rosa sløyfe synes jeg var en mye mer meningsfull diskusjon, for å si det forsiktig.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg har forstått det riktig... frua har egentlig løpt halvmaraton fordi Imsdal betalte henne for det? Hun var jo så usikker tidligere, så har Imsdal viftet med tusenlapper og da kom formen til løpet seg raskt? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten så kikket jeg akkurat på instagram og en bekjent la ut bilde av en jeg vet om som er 40 år og nybegynner I løping. Begynte å trene seg opp I mai og løp igår på tiden 2.02. 

Det er imponerende synes jeg. Det er vel bedre tid enn frua og det? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Runnershigh skrev:

Jeg synes det er bra at CBE gjennomførte løpet, på tross av at tiden hun løp på ikke står til samsvar med narrativet jeg mener CBE fremstiller på bloggen. 

Hun har i mange år fremstilt at hun tener 5-6 ganger i uken. Hun har delt strukturerte treningsopplegg, og formidlet å ha stor treningsglede.

Under den første graviditeten skrev hun at hun løp frem til uke 37, men hun med nr. 2 skrev følgende 5 dager før termin: "I forrige uke kunne jeg løpe intervaller på 12 kilometer i timen og jogge på 9 kilometer i timen." Selv om hun ikke skrev hvor lenge hun løp på de ulike hastighetene, ga hun lesere et bilde av å vær i svært god løpeform, selv ved termin. 

Jeg vil påstå at hun bar skapt et bilde av å være i bedre form enn hun faktisk er. Dette reagere jeg på, og ikke selve resultatet. Mulig har hun vært redd for å bli avslørt ved dette løpet, ettersom hun de siste månedene har formidlet at hun ikke har fått trent like mye som ønsket. Jeg undrer meg over hvorfor hun akkurat nå ikke har tid til å løpe, når hun har formidlet og ha hatt dere som livsstil i mange, mange år, slev gjennom graviditetene...

Troverdigheten er liten på alle områder. Dette reagere jeg på, og IKKE tiden i seg selv. For det å løpe halvmaraton mener jeg skal applauderes uansett tid.

DETTE!

9 timer siden, Lin10 skrev:

Jeg synes hun fronter Imsdal på en positiv måte. Fordi om hun velger å dele noen negative tanker om sin gjennomføringsevne og egen form, trenger ikke det være noe negativt. Ofte får hun kritikk for at hun viser et glanset bilde av sitt liv, men når hun deler noe som ikke er helt positivt, så er det galt også. Hun har gjort en flott jobb for Imsdal. Hun gjennomførte sin første halvmaraton løp i en krevende hverdag med jobb og barn. Ser sporty og fresh ut. Positiv, aktiv dame med energi og gjennomføringsevne. Virket oppriktig glad for å ha gjennomført, selv om dette også var et jobbsamarbeid. 

Vel, skal jeg formidle treningsglede, så er ikke frua et godt valg...

Her teamimsdal sitt projekt: https://teamimsdal.no/om-teamimsdal/

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

DETTE!

Vel, skal jeg formidle treningsglede, så er ikke frua et godt valg...

Her teamimsdal sitt projekt: https://teamimsdal.no/om-teamimsdal/

Nå er det ikke du som tok det valget, men Imsdal som ønsket henne som samarbeidspartner. Hun gjennomførte løpet på en bra tid og vi som leser bloggen for hva den er uten å lete etter noe å kritisere, har fått med seg at denne bloggeren er opptatt av trening og løping. Hun viser til trengingsglede og har flere ganger beskrevet hvor viktig trening er livet hennes. Det gir henne b.l.a. overskudd i en krevende hverdag. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...