Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, eksiltronder skrev:

Se på Instagram: #teamimsdal. Søk opp på bloggen hennes. Gjør en egeninnsats i å sjekke kilden før du stiller spørsmål ved andres informasjon.

Nei, det er vel ikke min oppgave å dokumentere andres påstander? Det er vel strengt tatt den som kommer med påstander som må underbygge den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, swiftyness skrev:

Nei, det er vel ikke min oppgave å dokumentere andres påstander? Det er vel strengt tatt den som kommer med påstander som må underbygge den. 

Men kjære vene, det er jo du som påstår at @Asti påstod noe?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

CBE har deltatt på halvmaraton for å reklamere for Imsdal.  Tror enkelte ikke forstår rollen/jobben til CBE...  Hun er en påvirker.  Dvs jobben hun gjorde idag handler om at noen vil at folk skal kjøpe mer av Imsdal.  Kanskje vi heller skal diskutere om det virker? 

Jeg var ute å handlet med meg hjem Imsdal fra butikken dag. Fikk så lyst på det.👌🏼

Endret av Lin10
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cavatina skrev:

Men kjære vene, det er jo du som påstår at @Asti påstod noe?

Nå blander du. Påstanden kom fra @Tørst som mente at cbe har reklamert for at man løper bedre av å drikke Imsdal. Jeg spurte om hvor vedkommende hadde fått dette fra, at cbe har reklamert for at man blir en bedre løper av å drikke Imsdal. Jeg fikk aldri noe svar. Og nei, det er fremdeles ikke min oppgave å underbygge den påstanden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg var ute å handlet med meg hjem Imsdal fra butikken dag. Fikk så lyst på det.👌🏼

Flatt vann får jeg i kjøkkenkranen. Jeg er glad i kullsyre, derfor kjøper jeg First Price kullsyreholdig vann med lime smak. Fordi jeg syns det er godt. Jeg kan godt ta betalt for å reklamere for det, men ingen har hørt om meg så jeg influencer nok bare mine nærmeste.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, swiftyness skrev:

Nå blander du. Påstanden kom fra @Tørst som mente at cbe har reklamert for at man løper bedre av å drikke Imsdal. Jeg spurte om hvor vedkommende hadde fått dette fra, at cbe har reklamert for at man blir en bedre løper av å drikke Imsdal. Jeg fikk aldri noe svar. Og nei, det er fremdeles ikke min oppgave å underbygge den påstanden.

Så hvorfor ber du @Asti om å underbygge påstanden du påstår at hun kom med? Da bør du jo stile spørsmålet til @Tørst

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cavatina skrev:

Så hvorfor ber du @Asti om å underbygge påstanden du påstår at hun kom med? Da bør du jo stile spørsmålet til @Tørst

Jeg tror du må lese deg bakover igjen. Jeg har ikke bedt henne underbygge noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, swiftyness skrev:

Enig. 

Denne tråden følger jeg daglig. Stort sett er det mye gode diskusjoner med høy kvalitet her inne. 

Jeg syns dessverre at kritikken av løpetiden hennes blir for dumt. Det senker iallfall kvaliteten på denne tråden betraktelig. 

Syns noen nevnte noe interessant over her, hvem var det egentlig som løp i dag - firmaet cbe eller cbe?

Nå har ikke jeg kritisert løpetiden, men det er da forunderlig at nye brukere skal fortelle andre brukere at kritikk av en betalt jobb som denne halvmarathonløpingen er, er dumt og senker kvaliteten på tråden. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
14 minutter siden, swiftyness skrev:

Det minste man må kunne forvente om du skal være med i diskusjonen er vel at du leser enten blogg, insta eller snap? Gjør du én av de tingene bør du ha fått med deg at hun løper for Team Imsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nå har ikke jeg kritisert løpetiden, men det er da forunderlig at nye brukere skal fortelle andre brukere at kritikk av en betalt jobb som denne halvmarathonløpingen er, er dumt og senker kvaliteten på tråden. 

Jeg har fulgt denne tråden lenge, sånn sett er jeg ingen ny bruker. Men alt er vel relativt. 

Gikk denne betalte jobben ut på noe annet enn å delta og reklamere for Imsdal? Ikke slik jeg tolker det. Så hvorfor blander man da firmaet med privatpersonen cbe (da med tanke på løpeglede osv.)? Jeg syns det spørsmålet er interessant. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, eksiltronder skrev:

Det minste man må kunne forvente om du skal være med i diskusjonen er vel at du leser enten blogg, insta eller snap? Gjør du én av de tingene bør du ha fått med deg at hun løper for Team Imsdal.

Jeg har fått med meg at hun løper for team Imsdal. 

Men jeg har ikke fått med meg at hun har reklamert for at man blir en bedre løper av å drikke Imsdal. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

CBE har deltatt på halvmaraton for å reklamere for Imsdal.  Tror enkelte ikke forstår rollen/jobben til CBE...  Hun er en påvirker.  Dvs jobben hun gjorde idag handler om at noen vil at folk skal kjøpe mer av Imsdal.  Kanskje vi heller skal diskutere om det virker? 

Det gjenstår å se. CBE havnet på nedre halvdel av resultatlisten på tross av et fantastisk utgangspunkt (hjemmeværende ektemann, sponset treningsrom i kjelleren, sponset tøy/utstyr, daglig trening i arbeidstiden, selverklært løpe"narkoman" i over ti år etc). Imsdal ble muligens like overrasket som oss over resultatene? 

Jeg syns ikke at Imsdal har blitt frontet på en positiv måte på cbe.no. Det meste som har blitt skrevet angående halvmaratonet har tross alt vært at hun ikke har hatt tid til å trene slik hun har ønsket, at hun gruer seg, ikke føler seg klar osv. Det har ikke vært formidling av treningsglede men snarere unnskyldninger på løpende bånd. 

CBE fremstår imidlertid fornøyd på snap og over et bilde av et pizzastykke og et glass vin så skriver hun at dette måltidet har hun gledet seg til i en uke:

https://imgur.com/oe9F7b1

Vi får tro hun koser seg med pizzabelønningen sin etter å ha løpt 21 km. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@swiftyness   hva mener du jeg er utydelig med

Jeg skriver  "kanskje virker" og at "kanskje velger Imsdal" - http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=464&tab=comments#comment-20373674 - og det  får du til å bli "automatisk at man går ut og kjøper seg en flaske Imsdal?" - http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=464&tab=comments#comment-20373702

Ja, ja... Beklager at jeg skuffet deg... Jeg står som sagt for det jeg skriver, og  hva du eller andre måtte mene om meg er ikke det jeg tar hensyn til når jeg svarer i tråden. ;) 

Endret av Asti
Fjernet sitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ultiva skrev:

Det gjenstår å se. CBE havnet på nedre halvdel av resultatlisten på tross av et fantastisk utgangspunkt (hjemmeværende ektemann, sponset treningsrom i kjelleren, sponset tøy/utstyr, daglig trening i arbeidstiden, selverklært løpe"narkoman" i over ti år etc). Imsdal ble muligens like overrasket som oss over resultatene? 

Jeg syns ikke at Imsdal har blitt frontet på en positiv måte på cbe.no. Det meste som har blitt skrevet angående halvmaratonet har tross alt vært at hun ikke har hatt tid til å trene slik hun har ønsket, at hun gruer seg, ikke føler seg klar osv. Det har ikke vært formidling av treningsglede men snarere unnskyldninger på løpende bånd. 

CBE fremstår imidlertid fornøyd på snap og over et bilde av et pizzastykke og et glass vin så skriver hun at dette måltidet har hun gledet seg til i en uke:

Takk, @Ultiva.   Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si påvirkningen til CBE fungerte, hver gang jeg ser Imsdal merket så blir jeg litt slapp både i huet og kroppen, og mister motivasjon. Dere kan tro jeg sier det for å være sarkastisk eller noe, men det er ikke tull. Alt Imsdal nå minner om er klaging og sutring. Lenge var det faktisk uklart om CBE kom til å i det hele tatt stille opp, og den sklappe holdningen og ubesluttsomheten har hun nå videreformidlet enten hun ville eller ikke. Synd, men men.. hun er, som hun sier, en influencer og påvirker, da får en tenke seg litt om. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er bra at CBE gjennomførte løpet, på tross av at tiden hun løp på ikke står til samsvar med narrativet jeg mener CBE fremstiller på bloggen. 

Hun har i mange år fremstilt at hun tener 5-6 ganger i uken. Hun har delt strukturerte treningsopplegg, og formidlet å ha stor treningsglede.

Under den første graviditeten skrev hun at hun løp frem til uke 37, men hun med nr. 2 skrev følgende 5 dager før termin: "I forrige uke kunne jeg løpe intervaller på 12 kilometer i timen og jogge på 9 kilometer i timen." Selv om hun ikke skrev hvor lenge hun løp på de ulike hastighetene, ga hun lesere et bilde av å vær i svært god løpeform, selv ved termin. 

Jeg vil påstå at hun bar skapt et bilde av å være i bedre form enn hun faktisk er. Dette reagere jeg på, og ikke selve resultatet. Mulig har hun vært redd for å bli avslørt ved dette løpet, ettersom hun de siste månedene har formidlet at hun ikke har fått trent like mye som ønsket. Jeg undrer meg over hvorfor hun akkurat nå ikke har tid til å løpe, når hun har formidlet og ha hatt dere som livsstil i mange, mange år, slev gjennom graviditetene...

Troverdigheten er liten på alle områder. Dette reagere jeg på, og IKKE tiden i seg selv. For det å løpe halvmaraton mener jeg skal applauderes uansett tid.

Endret av Runnershigh
Skriftstørrelse
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo forskjell på å løpe 5-10 km og 21 km? Og man kan vel være glad i å løpe og gjøre det flere ganger i uken, selv om man løpet korte distanser?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Runnershigh skrev:

Jeg synes det er bra at CBE gjennomførte  løpet, på tross av at tiden hun løp på ikke står til samsvar med narrativet jeg mener CBE fremstiller på bloggen. 

Hun har i mange år fremstilt at hun trener 5-6 ganger i uken. Hun har delt strukturerte treningsopplegg, og formidlet å ha stor treningsglade. Under første graviditeten skrev hun at hun løp frem til uke 37, mens hun med nr. 2 skrev følgende fem dager før termin: "I forrige uke kunne jeg løpe intervaller på 12 kilometer i timen og jogge på 9 kilometer i timen". Selv om hun ikke skrev hvor lenge hun løp på de ulike hastigheten, ga hun leserne et bilde av å være i svært god løpeform, selv ved termin. 

Jeg vil påstå at hun har skapt et bilde av å være i bedre form enn hun faktisk er. Dette reagerer jeg på, og ikke selve resultatet.  Mulig har hun vært redd for å bli avslørt ved dette løpet, ettersom hun de siste månedene har formidlet at hun ikke har fått trent like mye som ønsket. Jeg undrer meg over hvorfor akkurat nå ikke har tid til å løpe, når hun har formidlet og ha hatt dette som en livstil i mange, mange år, og selv gjennom begge graviditetene...

Troverdigheten er liten på alle områder.  Dette reagerer jeg på, og IKKE tiden i seg selv. For det å løpe halvmaraton mener jeg skal applauderes uansett tid. 

Hadde vært fint om du kunne justert skriftstørrelsen for en mer ryddig diskusjon.

Ellers syns jeg du har gode poeng. 

Endret av swiftyness
skriftstørrelse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ultiva skrev:

Jeg synes hun fronter Imsdal på en positiv måte. Fordi om hun velger å dele noen negative tanker om sin gjennomføringsevne og egen form, trenger ikke det være noe negativt. Ofte får hun kritikk for at hun viser et glanset bilde av sitt liv, men når hun deler noe som ikke er helt positivt, så er det galt også. Hun har gjort en flott jobb for Imsdal. Hun gjennomførte sin første halvmaraton løp i en krevende hverdag med jobb og barn. Ser sporty og fresh ut. Positiv, aktiv dame med energi og gjennomføringsevne. Virket oppriktig glad for å ha gjennomført, selv om dette også var et jobbsamarbeid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...