Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38701 Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, Aricia skrev: Hvis hun mistet halvparten av leserne like i etterkant av avsløringene, og ikke fikk dem tilbake, er det vel en aldri så liten indikasjon, kanskje? Normalt sett...
Klaraku78 Skrevet 1. september 2017 #38702 Skrevet 1. september 2017 18 minutter siden, Levina skrev: Men da har jo lesertallene gått ned på de andre bloggerne også, siden hun fortsatt ligger i tet på blogglisten.Hvordan forklarer du det? Det trenger derfor ikke ha noe sammenheng med det som skjedde for er par år siden, men heller en naturlig utvikling ved at man har flere kanaler å kommunisere på. Noen leser bloggen, andre følger henne på Instagram og snap. Før vi fikk alle de forskjellige TV kanalene, så hadde jo NRK over 1 million seere på enkelte TV program. I dag er det ikke slik fordi vi har flere TV- kanaler å velge mellom. Det samme kan derfor ha skjedd med de som vanligvis leste bare bloggen. Ikke nødvendigvis. Hun lå som nr. 1 med ganske mange flere lesere enn de andre. Etter skandalen mistet hun over halvparten av leserene, og havnet dermed på samme antall som mange av de andre hadde. Nå er hun jo så og si aldri som nr 1. I tillegg er det ikke så mye som skiller 2.-5. plass, så hun kan ikke miste så veldig mange flere lesere før hun plutselig er ganske langt nede på listen. 14
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38703 Skrevet 1. september 2017 (endret) 44 minutter siden, Levina skrev: Men da har jo lesertallene gått ned på de andre bloggerne også... Nei, det var flere som hadde ca samme ellet fikk økt lesertallene sine: 1. kvartal 2015: http://blogglisten.no/bloggnorge2015/q1.html 3. kvartal 2016: http://blogglisten.no/bloggnorge2016/q2.html Endret 1. september 2017 av Asti
Klaraku78 Skrevet 1. september 2017 #38704 Skrevet 1. september 2017 Kanskje flere som burde granskes: http://www.vg.no/sport/langrenn/langrenn/skistjernene-risikerer-gransking-av-snikreklame-i-sosiale-medier/a/24128719/ 5
Jobbermedbarn Skrevet 1. september 2017 #38705 Skrevet 1. september 2017 (endret) Selvfølgelig henger halvering av lesertall sammen med avsløringene om løgn, juks og uredeligheter. Jeg tenker jo også at det er naturlig at slike avsløringer gjør at man mister tillit til bloggverden som en helhet, uten at jeg har peiling på eksakte lesertall til den enkelte. Endret 1. september 2017 av Jobbermedbarn La til noe 9
Levina Skrevet 1. september 2017 #38706 Skrevet 1. september 2017 3 minutter siden, Asti skrev: Nei, det er flere som har ca like mange eller fått økt lesertall siden 2015, jfr. 1. kvartal 2015: http://blogglisten.no/bloggnorge2015/q1.html 3. kvartal 2016: http://blogglisten.no/bloggnorge2016/q2.html Uansett hva dere ønsker å vri og vrenge på, så er CBE en Norges største bloggere og det har hun vært nesten helt fra starten av. Dette er en bedrift som har har inntekter på flere millioner kroner i året, så hun har virkelig lykkes økonomisk også. Alle de store bloggerne som var nominert til Vixen blogg award var tilstede den kvelden, så det tyder på at prisen var en ære å vinne. 2
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38707 Skrevet 1. september 2017 (endret) 18 minutter siden, Levina skrev: Uansett hva dere ønsker å vri og vrenge på, så er CBE en Norges største bloggere og det har hun vært nesten helt fra starten av. Dette er en bedrift som har har inntekter på flere millioner kroner i året, så hun har virkelig lykkes økonomisk også. Alle de store bloggerne som var nominert til Vixen blogg award var tilstede den kvelden, så det tyder på at prisen var en ære å vinne. Vri og vrenge på det? Jeg viser til fakta, mens du synser... Blogglisten fra 1. kvartal 2015 til 3. kvartal 2016 (som jeg lenket til over) viser at: - Mamma til Michelle økte lesertallene sine i den perioden med 32.000, dvs 71% økning. - Sophie Elise hadde ca. det samme, dvs ingen økning/nedgang. - Trines matblogg hadde en økning på ca. 1000 lesere. @Levina: Klarer du nå å se at CBE mistet lesere etter avsløringene om løgner og juks, men de over ikke gjorde det? Hvilke annen forklaring har du (annen enn det som er tilbakevist) på at lesertallene til CBE sank, mens hos de andre stod de stille eller økte, enn at CBE mistet så mange lesere som følge av avsløringene om løgner og juks? --- Vixen er en bløff: http://forum.kvinneguiden.no/topic/982099-vixenno-en-bløff/ . Om du vil diskutere den, så kan vi gjøre det i tråden jeg lenker til. Endret 1. september 2017 av Asti
Gjest Cocosa Skrevet 1. september 2017 #38708 Skrevet 1. september 2017 Jeg har sluttet å følge med på bloggen siden juksingen ble kjent, og det va lenge før jeg fant denne tråden. Dessuten sluttet jeg å lese da hun aldri postet mine kritiske, ikke-hetsende kommentarer, spørsmål, samt at hun furtet i eget kommentarfelt. Dette var ting jeg som leser fant ut av helt på egen hånd uten hjelp av KG, så jeg regner med og håper det er flere enn meg som fant ut at dette ble kjedelig i lengden. Dessuten er bloggen kjedelig pjatt med de samme motivene, kaffekoppene og treningsplaggene igjen og igjen og igjen. Jeg klarer ikke å relatere meg til livet med konstant "fri" til å gjøre hva man vil, de økonomiske prioriteringene og jålingen. Så det er med andre ord svært, svært mange grunner til at jeg har sluttet å lese bloggen.
mikrobe Skrevet 1. september 2017 #38709 Skrevet 1. september 2017 http://www.vg.no/sport/langrenn/langrenn/skistjernene-risikerer-gransking-av-snikreklame-i-sosiale-medier/a/24128719/ Nå settes det fokus på ettermerking av reklame - blant idrettsutøvere. Journalisten burde lest denne tråden, men de relevante innleggene er kanskje litt vanskelig å finne når det finnes 432(!) sider. 7
Levina Skrevet 1. september 2017 #38710 Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, Asti skrev: Vri og vrenge på det? Jeg viser til fakta, mens du synser... Blogglisten fra 1. kvartal 2015 til 3. kvartal 2016 viser at: - Mamma til Michelle økte lesertallene sine i den perioden med 32.000, dvs 71% økning. - Sophie Elise hadde ca. det samme, dvs ingen økning/nedgang. - Trines matblogg hadde en økning på ca. 1000 lesere. @Levina: Klarer du nå å se at CBE mistet lesere etter avsløringene om løgner og juks, men de over ikke gjorde det? Hvilke annen forklaring har du (annen enn det som er tilbakevist) på at lesertallene til CBE sank, mens hos de andre stod de stille eller økte? Hvordan har det vært i 2017? Når jeg har gått inn på blogglisten, så har hun ligget i teten, så det er ikke synsing fra min side. Lesertall på blogger går opp og ned. Anna Rasmussen har vært lengre ned på listen en periode. Som sagt så man se helheten. Det er ikke så rart at man kan miste lesere etter en slik skandale, men da er det beundringsverdig at hun ligger som nr. 2 på blogglisten i dag og jeg kan se at hun har gjort det hele den uken. 2
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38711 Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, Levina skrev: Hvordan har det vært i 2017? ... I 2017 har hun vel ca halvparten av blogglesere som hun hadde før avsløringene om løgner og juks. Helheten er stor nedgang hos CBE.
MissLucy Skrevet 1. september 2017 #38712 Skrevet 1. september 2017 2 timer siden, Levina skrev: 2-3. Jeg har ennå ikke fått svar på om det er noen her inne som har kontaktet FO og redegjort for det massive avviket i merking av reklame, som mange mener forekommer her inne. Hadde vært interessant å hørt svaret fra FO. Kan det tenktes at de ser på den totale helheten? 4. Enn så lenge så er det hennes valg om hva hun ønsker å publisere, det er ikke ulovlig, så lenge det ikke er krenkende bilder. vedr pkt 2-3. Jo, det har du fått svar på før. Og svaret er at det er mange her som har sendt inn tips. Nå er det imidlertid slik at man ikke blir part i saken om man sender inn tips, og dermed får man ikke svar fra FO. Hvis FO har henvendt seg til en blogger, vil du antagelig finne det i den offentlige postjournalen deres. Dette har jeg svart deg før. ved pkt 4: Her dikter du juss som ikke finnes. Vurderingstemaet er ikke om det er krenkende bilder, men om det å poste bildene og/eller teksten om barna er "til barnas beste". Og det er en enormt mye strengere standard. Når er det til barnas beste at du poster et bilde av det på Norges mest leste blogg? Det er ikke nok at det ikke er skadelig. Det skal faktisk tilføre noe positivt. Jeg kan ikke komme på et eneste tilfelle, og da er jo svaret at alle bildene er over grensen. 17
Levina Skrevet 1. september 2017 #38713 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, Asti skrev: I 2017 har hun vel ca halvparten av blogglesere som hun hadde før avsløringene om løgner og juks. Helheten er stor nedgang hos CBE. Nei, helheten er at hun i dag er en av Norges største blogger i antall lesere.
MissLucy Skrevet 1. september 2017 #38714 Skrevet 1. september 2017 3 minutter siden, Levina skrev: Nei, helheten er at hun i dag er en av Norges største blogger i antall lesere. nei, det er jo bare halve helheten (halvheten?!) ...hun har fremdeles tapt halvparten av leserne sine, og du kan jo ikke utelukke det fra helheten. 23
Aricia Skrevet 1. september 2017 #38715 Skrevet 1. september 2017 "Vi må se helheten" ser her ut til å bety "Vi må se fullstendig vekk fra alt som ødelegger et overveiende positivt helhetsbilde". Velvel. Og @Levina: Feilinformasjon om hva som er ulovlig eller ikke mht eksponering av barn i blogg blir ikke mer riktig bare du gjentar det nok ganger. 29
Levina Skrevet 1. september 2017 #38716 Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, Amafalathiel skrev: vedr pkt 2-3. Jo, det har du fått svar på før. Og svaret er at det er mange her som har sendt inn tips. Nå er det imidlertid slik at man ikke blir part i saken om man sender inn tips, og dermed får man ikke svar fra FO. Hvis FO har henvendt seg til en blogger, vil du antagelig finne det i den offentlige postjournalen deres. Dette har jeg svart deg før. ved pkt 4: Her dikter du juss som ikke finnes. Vurderingstemaet er ikke om det er krenkende bilder, men om det å poste bildene og/eller teksten om barna er "til barnas beste". Og det er en enormt mye strengere standard. Når er det til barnas beste at du poster et bilde av det på Norges mest leste blogg? Det er ikke nok at det ikke er skadelig. Det skal faktisk tilføre noe positivt. Jeg kan ikke komme på et eneste tilfelle, og da er jo svaret at alle bildene er over grensen. Dikter juss som ikke finnes? Det er ingen lov pr. i dag som hindrer CBE og vise bilder av sine egne barn, på den måten hun gjør. Hvis du mener hun går over en grense så burde du ta affære da. Selvfølgelig for barnas beste. Kontakt gjerne barneombudet.
Levina Skrevet 1. september 2017 #38717 Skrevet 1. september 2017 Akkurat nå, Aricia skrev: "Vi må se helheten" ser her ut til å bety "Vi må se fullstendig vekk fra alt som ødelegger et overveiende positivt helhetsbilde". Velvel. Og @Levina: Feilinformasjon om hva som er ulovlig eller ikke mht eksponering av barn i blogg blir ikke mer riktig bare du gjentar det nok ganger. Det er ikke jeg som har bestemt hva som er lov eller ikke, og det er ikke jeg som driver med feilinformasjon her inne. Jeg er enig i det, at personlige synspunkter ikke blir mer riktig bare man gjentar det nok ganger her inne. 1
Aricia Skrevet 1. september 2017 #38718 Skrevet 1. september 2017 Du har tidligere i tråden fått grundige forklaringer, lenker etc etc til lovverk og paragrafer @Levina, har du oversett det fullstendig? 19
MissLucy Skrevet 1. september 2017 #38719 Skrevet 1. september 2017 9 minutter siden, Levina skrev: Dikter juss som ikke finnes? Det er ingen lov pr. i dag som hindrer CBE og vise bilder av sine egne barn, på den måten hun gjør. Hvis du mener hun går over en grense så burde du ta affære da. Selvfølgelig for barnas beste. Kontakt gjerne barneombudet. jo, det er det, og det har blitt forklart MANGE ganger før - både i denne tråden og i bloggerbarntråd 14
MissLucy Skrevet 1. september 2017 #38720 Skrevet 1. september 2017 11 minutter siden, Levina skrev: Dikter juss som ikke finnes? Det er ingen lov pr. i dag som hindrer CBE og vise bilder av sine egne barn, på den måten hun gjør. Hvis du mener hun går over en grense så burde du ta affære da. Selvfølgelig for barnas beste. Kontakt gjerne barneombudet. du diktet en regel om at man kan poste hva bilder man vil så lenge de ikke er krenkende bilder. Det er feil. Regelen er at det skal være til barnas beste. 20
Fremhevede innlegg