Rosalie Skrevet 31. august 2017 #38641 Skrevet 31. august 2017 Når folk med mastergrad innen journalistikk ikke får seg relevant jobb, sier det seg selv at en fagskoleutdanning innen journalistikk ikke er mye verdt... 17
Gjest Skribent Skrevet 31. august 2017 #38642 Skrevet 31. august 2017 3 minutter siden, Rosalie skrev: Når folk med mastergrad innen journalistikk ikke får seg relevant jobb, sier det seg selv at en fagskoleutdanning innen journalistikk ikke er mye verdt... Det er i tillegg et yrke hvor det eneste som teller, utdanning eller ei, er talent, grundighet, etterrettelighet, profesjonalitet og hardt arbeid - i det minste dersom du vil jobbe seriøst med det. Tabloider og blogg kan hvem som helst skrive, som vi ser demonstrert daglig av CBE og hennes (mer og mindre) like, for leserne er ikke akkurat av den krevende sorten. Hvis din eneste ambisjon er å tjene penger, trenger du ikke talent, bare mangel på skrupler.
Tørst Skrevet 31. august 2017 #38643 Skrevet 31. august 2017 4 timer siden, ¤flicka¤ skrev: Får litt samme følelsen som når fireåringen min på slutten av en lang dag ber meg fortelle ham et eventyr og jeg har NULL fantasi. Så jeg koker suppe på verdens tynneste spiker og håper at hvis jeg bare bruker nok ord så merker han ikke at det ikke er noe handling Bare bruker nok ord 😀 Jeg dauer! Jeg har en toåring og gjør det samme, bruker masse ord og setter på en melodi så vi kan "synge". 😇 Cbe bruker masse ord, og det er lite handling. Ikke kan hun skrive dem riktig heller, eller sette dem i riktig rekkefølge alltid. Det er komisk på høyt nivå! 7
MorUgle Skrevet 31. august 2017 #38644 Skrevet 31. august 2017 (endret) Tåkefyrsten og tåkefyrstinna er LKE og CBE. Det de driver med på bloggen er kun tåkeprat. Ikke noe samfunnsnyttig det de driver med. De skriver blogg kun for egen vinning. Endret 31. august 2017 av MorUgle 12
Gjest Topptur Skrevet 31. august 2017 #38645 Skrevet 31. august 2017 2 timer siden, Tørst skrev: Bare bruker nok ord 😀 Jeg dauer! Jeg har en toåring og gjør det samme, bruker masse ord og setter på en melodi så vi kan "synge". 😇 Cbe bruker masse ord, og det er lite handling. Ikke kan hun skrive dem riktig heller, eller sette dem i riktig rekkefølge alltid. Det er komisk på høyt nivå! Å kritisere andre for å skrive feil/dårlig for så å gjøre det samme selv er minst like komisk 9 minutter siden, MorUgle skrev: Tåkefyrsten og tåkefyrstinna er LKE og CBE. Det de driver med på bloggen er kun tåkeprat. Ikke noe samfunnsnyttig det de driver med. De skriver blogg kun for egen vinning. Selvsagt gjør de det. Jobber ikke du for 'egen vinning'? Altså for lønn og ev egenutvikling?
Inocybe Skrevet 31. august 2017 #38646 Skrevet 31. august 2017 6 timer siden, Ultiva skrev: Nå er det jo tydelig at den saklige kritikken ikke kommer gjennom. Det har vel de fleste konstruktive kritikerne her inne merket. I kommentarfeltet på bloggen slipper CBE gjennom all ros, sletter alle oppegående spørsmål om eksponering av barn og dårlig merket reklame, men slipper gjennom en og annen usaklig og hatsk kommentar som fansen kan få rive i fillebiter. Hun "samler fansen tettere rundt leirbålet" som de sier hos UI. Du skriver at lesertallene er høye. Dette stemmer. Vet du imidlertid om en annen blogg som har langt høyere lesertall enn CBE? Anna Rasmussen. Bare fordi en blogg har mange lesere, så betyr det altså ikke at bloggen er av god kvalitet. Ofte er det snakk om nysgjerrighet og fascinasjon for mennesker som tydeligvis lever i sin egen boble. Antall kommentarer i fht lesertall hos CBE viser at de færreste er positive. 40 000 lesere og bare 30-40 kommentarer per innlegg tyder jo ikke akkurat på mange hengivne fans. Noe annet som ser snodig ut er de 350 000 instagramfølgerne på kontoen hennes. Det er tross alt ikke mer enn 3-4000 likes i snitt på bildene. Jeg følger en annen på IG med samme antall følgere (350 k), og der er det 20-40 000 likes på alle bildene. Du har helt rett. Det at Anna Rasmussen sin blogg jevnt over ligger øverst på blogglisten gruser argumentet om at høye lesertall = kvalitet Nei CBE er i samme Harry, barneutnyttende , umoralske og egosentriske gjeng som AR. 21
Tørst Skrevet 31. august 2017 #38647 Skrevet 31. august 2017 46 minutter siden, Topptur skrev: Å kritisere andre for å skrive feil/dårlig for så å gjøre det samme selv er minst like komisk Selvsagt gjør de det. Jobber ikke du for 'egen vinning'? Altså for lønn og ev egenutvikling? Jepp, burde skrevet "mange". Det er ikke komisk med feilene i seg selv, det komiske ligger i det å påberope seg et nærmest perfekt skriftspråk, når det florerer av både stave- og idiomfeil. Selvinnsikten. 9
LilleSnupp Skrevet 31. august 2017 #38648 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, Tørst skrev: Jepp, burde skrevet "mange". Det er ikke komisk med feilene i seg selv, det komiske ligger i det å påberope seg et nærmest perfekt skriftspråk, når det florerer av både stave- og idiomfeil. Selvinnsikten. Hun fikk kun toppkarakterer, må vite! 11
Gjest CecilieX Skrevet 31. august 2017 #38649 Skrevet 31. august 2017 54 minutter siden, Topptur skrev: Å kritisere andre for å skrive feil/dårlig for så å gjøre det samme selv er minst like komisk Selvsagt gjør de det. Jobber ikke du for 'egen vinning'? Altså for lønn og ev egenutvikling? Folk velger nok karriere ut fra svært ulike kriterier. Som eksempel har nok ikke sykepleiere og lærere som hovedmotivasjonen å jobbe for egen vinning. Så så selvsagt er nok ikke dette. Det faktum at du mener at det er selvsagt sier bare at du prøver å forstå dem ut fra egne preferanser noe som forklarer en del av det du ikke ser på som kritikkverdig ellers med bedriften.
Alice123 Skrevet 31. august 2017 #38650 Skrevet 31. august 2017 Vedr. kvalitet på bloggen, så vil jeg minne om at den jevne normann (norkvinne) liker følgende: - Grandiosa - Egons, Peppes, Fridays - Nordby kjøpesenter - Kiel-ferga - All inclusive charter med bamseklubb - Gato Negro og Black Tower 26
Gjest Topptur Skrevet 31. august 2017 #38651 Skrevet 31. august 2017 5 minutter siden, CecilieX skrev: Folk velger nok karriere ut fra svært ulike kriterier. Som eksempel har nok ikke sykepleiere og lærere som hovedmotivasjonen å jobbe for egen vinning. Så så selvsagt er nok ikke dette. Det faktum at du mener at det er selvsagt sier bare at du prøver å forstå dem ut fra egne preferanser noe som forklarer en del av det du ikke ser på som kritikkverdig ellers med bedriften. Ikke kom her og fortell meg at de fleste ikke jobber for lønnen man får hver mnd. Arbeidet kan være givende på mange måter, men svært få jobber kun av ideelle grunner. Og hva er det jeg ikke ser som kritikkverdig, egentlig? Det jeg avogtil reagerer på er flisespikkeri og smålighet. At man noen ganger snakker for bloggeren betyr ikke at man ikke ser det som kan kritiseres. Men å ha to tanker samtidig er visst ikke godtatt her inne.
Gjest Topptur Skrevet 31. august 2017 #38652 Skrevet 31. august 2017 4 minutter siden, Alice123 skrev: Vedr. kvalitet på bloggen, så vil jeg minne om at den jevne normann (norkvinne) liker følgende: - Grandiosa - Egons, Peppes, Fridays - Nordby kjøpesenter - Kiel-ferga - All inclusive charter med bamseklubb - Gato Negro og Black Tower Ja? Hva vil du frem til?
Viking-girl Skrevet 31. august 2017 #38653 Skrevet 31. august 2017 22 minutter siden, Alice123 skrev: Vedr. kvalitet på bloggen, så vil jeg minne om at den jevne normann (norkvinne) liker følgende: - Grandiosa - Egons, Peppes, Fridays - Nordby kjøpesenter - Kiel-ferga - All inclusive charter med bamseklubb - Gato Negro og Black Tower Må si meg kraftig uenig her dessverre. 3
Alice123 Skrevet 31. august 2017 #38654 Skrevet 31. august 2017 38 minutter siden, Viking-girl skrev: Må si meg kraftig uenig her dessverre. Utdyp gjerne 5
Clostebol Skrevet 31. august 2017 #38655 Skrevet 31. august 2017 For et merkelig bildevalg i dagens innlegg. Haka er dunete og det ser nesten ut som skjeggvekst.
RompeRusk Skrevet 31. august 2017 #38656 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, Clostebol skrev: For et merkelig bildevalg i dagens innlegg. Haka er dunete og det ser nesten ut som skjeggvekst. Selv jeg som kan nada om bilderedigering ser at det er brukt alt for mye skarphet 5
Frøken Scott Skrevet 31. august 2017 #38657 Skrevet 31. august 2017 21 timer siden, Levina skrev: Stå til ansvar for det man skriver ved at folk da kan reagerer på hva hun skriver. Hva er det ikke CBE og LK ikke har stått til ansvar for? Dette var ikke en straffesak. Det som kunne ha skjedd, var at de mistet tilliten til sine lesere. Det har leserne tydligvis ikke gjort. Jeg ser ihverfall etter det som skjedde dengang, at her er det en blogger som virkelige har stått på for å kunne gi leserne fortsatt et godt produkt, og hun har lykkes. Som den type blogger hun er, så er det stor kvalitet på det hun leverer og folk klikker seg inn dag etter dag, også dere tydligvis. Oh dear.... 7
Gjest Skribent Skrevet 31. august 2017 #38658 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, Alice123 skrev: Vedr. kvalitet på bloggen, så vil jeg minne om at den jevne normann (norkvinne) liker følgende: - Grandiosa - Egons, Peppes, Fridays - Nordby kjøpesenter - Kiel-ferga - All inclusive charter med bamseklubb - Gato Negro og Black Tower Og cbe.no. Mangler ikke lesere i målgruppen slik du beskriver det her (og nettopp det lever de godt på), men som noen tidligere nevnte (og dokumenterte, bare så det er sagt, så ingen får høyt blodtrykk unødvendig) med tanke på hvem bloggen visstnok retter seg mot, er dette ganske stikk motsatt av hvem CBE liker å sammenlikne seg med - med all den utdanningen og de classy vanene lissom, så er vel ikke akkurat Norges snittbefolkning noe de vil assosieres med... Det må være lov å more seg bittelitt over mangelen på selvinnsikt når det gjelder image Når du skal ta bilder av din nye garderobe (som du ikke har betalt ei krone for) så er det veldig viktig å vise frem LV-veska og Valentino-pumpsene sånn helt tilfeldig... De demonstrerer iallfall på daglig basis at penger verken kan skaffe deg stil eller allmenndannelse. Ingen har kritisert at de tjener penger, så slutt å ødelegge debatten. Det som kritiseres er hva de er villig til å gjøre for penger og hvordan de forholder seg til alt fra lover og regler til alminnelig fornuft - og verdivurderingen med tanke på barna.
mikrobe Skrevet 31. august 2017 #38659 Skrevet 31. august 2017 (endret) 6 timer siden, Rosalie skrev: Når folk med mastergrad innen journalistikk ikke får seg relevant jobb, sier det seg selv at en fagskoleutdanning innen journalistikk ikke er mye verdt... Aldri si aldri. De har ikke så høye krav til etikk i Costume, har jeg hørt. Endret 31. august 2017 av mikrobe ryddet i url 12
miagunda Skrevet 31. august 2017 #38660 Skrevet 31. august 2017 Så dårlig redigert, ser ut som hun har hårvekst på haka.
Fremhevede innlegg