Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Levina skrev:

Når det gjelder tillit så har hun absolutt det. Bloggen ligger blant toppen når det gjelder lesere og hun får være med på mange prosjekter, samt har flere store samarbeidspartnere. Det sier jo alt. Det at noen her inne mener at hun ikke har tillit, er jo uten betydning, når bloggen tydligvis går så det suser. Dere eier ikke sannheten her inne. 

Bare fordi hun har mange lesere,  er ikke det ensbetydende med at hun har stor tillitt.  For alt vi vet, så er det kanskje bare et fåtall lesere som er positive tilhengere.  De tallene sier oss egentlig ingenting.  Hvis man ser på engasjementet til leserene,  det vil si kommentarer på bloggen, har jo det blitt betraktelig dårligere de siste årene. Det kan jo være et tegn på svekket tillitt?.. Hvis hun sammenlignes med andre bloggere lengre nede på listen, feks Kristina Andersen på 17. plass,  så har de ofte like mange kommentarer... 

Instagram kontoen hennes går jo også nedover.  Hun har jo tapt mange tusen følgere det siste året.  Også der får hun lite likes i forhold til antall følgere.  I tillegg ser man fort hvilke innlegg som gir mest likes og kommentarer,  nemlig de med ungene.  Så da er vi inne på diskusjonen igjen hvor hun selger sine egne barn for likes og mere penger inn på kontoen.    

Så ja,  pengene fortsetter å rulle inn, men jeg må si at ungene må betale en utilgivelig pris for det.  

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, New Girl skrev:

Altså, du kan da ikke bestemme at andre ikke skal synes bilde og tekst er bra. Det er en livsstilsblogg hvor det skrives om mat, trening, sminke, ferier og lignende. Jeg syns ikke den type blogg krever noe mer enn det CBE leverer. I forhold til innhold altså. At det er andre ting med bloggen man kan kritisere er nå så. 

Altså.. hva som er god smak, gode tekster, gode bilder osv finnes det "fasiter" for. Estetikk er objektivt, persepsjon er subjektivt. Sånn er det bare.

• Liker 6
Gjest New Girl
Skrevet
5 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Altså.. hva som er god smak, gode tekster, gode bilder osv finnes det "fasiter" for. Estetikk er objektivt, persepsjon er subjektivt. Sånn er det bare.

Det er en blogg, og man vurderer det jo ut fra det. Man kan ikke bestemme at et annet menneske ikke kan synes at innholdet i bloggen er bra. Sånn er det bare. 

Skrevet
Akkurat nå, New Girl skrev:

Det er en blogg, og man vurderer det jo ut fra det. Man kan ikke bestemme at et annet menneske ikke kan synes at innholdet i bloggen er bra. Sånn er det bare. 

Nei, men det betyr heller ikke at det er bra - selv om et annet menneske synes det er bra.

Jaha.. vurderes ut fra at det er en blogg. Hva forventer jeg av en blogg? En sannferdig overskrift (helst skrevet rett i tillegg), så forventer jeg en tekst som er bygd opp på en god måte og ikke stream of consciousness-aktig; bla bla bla, og så bla bla bla.. å ja.. bla bla bla.. men du.. bla bla bla nå må jeg løpe.. osv. Jeg forventer også at bildene er gode og spennende, ikke 10 halvlike bilder med samme uttrykk og tå. Ikke minst forventer jeg at bedriften bak bloggen forholder seg til gjeldene lovverk. Punktum! Ikke vanskeligere enn det.. men vanskelig nok!

• Liker 4
Skrevet

@LilleSnuppÅ påstå å sitte på fasiten for hva som er estetikk minner litt vel mye om en hersketeknikk. Kriteriene du legger til grunn ("forventer at bildene er gode og spennende") er også begreper som ulike individer vil fylle med ulik betydning. Persepsjon er, som du skriver, subjektivt, og mange opplever åpenbart CBE.no-universet som visuelt estetisk. At andre har ulike forventninger til og ulike oppfatninger av en blogg gjør dem ikke til dummere eller mindre kapable til å tenke eller reflektere av den grunn. 

Hva gjelder lovbrudd og etiske overtramp fra bloggerens side, ønsker naturligvis også jeg nulltoleranse for dette. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, fina skrev:

@LilleSnuppÅ påstå å sitte på fasiten for hva som er estetikk minner litt vel mye om en hersketeknikk. Kriteriene du legger til grunn ("forventer at bildene er gode og spennende") er også begreper som ulike individer vil fylle med ulik betydning. Persepsjon er, som du skriver, subjektivt, og mange opplever åpenbart CBE.no-universet som visuelt estetisk. At andre har ulike forventninger til og ulike oppfatninger av en blogg gjør dem ikke til dummere eller mindre kapable til å tenke eller reflektere av den grunn. 

Hva gjelder lovbrudd og etiske overtramp fra bloggerens side, ønsker naturligvis også jeg nulltoleranse for dette. 

Jeg påsto ikke at jeg satt på fasiten, men at det fins en fasit. .. og som ei anna skrev; (and yes, sistnevnte tematikk har jeg peiling på), så om du oppfatter det som hersketeknikk så kan jeg dessverre ikke viske bort min kunnskap.

.. og sånn bare for å irritere, så har jeg nok bedre estetisk sans enn de i kråkeslottet i Østfold.

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 timer siden, New Girl skrev:

Egentlig beundrer jeg bloggeren for at hun/de dag etter dag, år etter år orker å masseprodusere så mye innholdsløst, tannløst og språklig fargeløst - ofte flere ganger om dagen. Det er godt gjort, det. Håper virkelig de har god humoristisk sans og gjør som meg; flirer av at så mange gidder å lese slike fullstendig meningsløse tekster. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 19
Skrevet
20 minutter siden, Kollontaj skrev:

Egentlig beundrer jeg bloggeren for at hun/de dag etter dag, år etter år orker å masseprodusere så mye innholdsløst, tannløst og språklig fargeløst - ofte flere ganger om dagen. Det er godt gjort, det. Håper virkelig de har god humoristisk sans og gjør som meg; flirer av at så mange gidder å lese slike fullstendig meningsløse tekster. 

Ikke sant?

Det regner jeg har på en rød bluse og buksene er behagelige uten stretch og jeg skriver tale og nå må jeg pakke kofferten for torsdag fredaglørdagsøndag håper ikke jeg glemmerkjolen det skulle tatt seg ut og talen har mangeordmendet er bedre enn for få ord og her erfemsekssyv bilder av meg som gaper og smiler i den  røde blusen og dere er fine alle sammenog håper dagen din er fin og jammen er det allerede nesten helg hurra enda  det akkurat har blitt mandag og hurra for hverdagene og huhei hvor det går. 

• Liker 49
Skrevet
5 timer siden, pøbelsara skrev:

Ikke sant?

Det regner jeg har på en rød bluse og buksene er behagelige uten stretch og jeg skriver tale og nå må jeg pakke kofferten for torsdag fredaglørdagsøndag håper ikke jeg glemmerkjolen det skulle tatt seg ut og talen har mangeordmendet er bedre enn for få ord og her erfemsekssyv bilder av meg som gaper og smiler i den  røde blusen og dere er fine alle sammenog håper dagen din er fin og jammen er det allerede nesten helg hurra enda  det akkurat har blitt mandag og hurra for hverdagene og huhei hvor det går. 

:fnise: 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, pøbelsara skrev:

Ikke sant?

Hehe det er så spot on! 

• Liker 2
Skrevet

Ikke sant?

Får litt samme følelsen som når fireåringen min på slutten av en lang dag ber meg fortelle ham et eventyr og jeg har NULL fantasi. Så jeg koker suppe på verdens tynneste spiker og håper at hvis jeg bare bruker nok ord så merker han ikke at det ikke er noe handling :ler: 

• Liker 27
Skrevet

Ikke sant?

:fnise:

Kanskje du skal starte en blogg, du har knekt koden! Fine du! Kan bli millionær vet du, bare du "jobber" hardt nok. :yvonne:

Men det er akkurat sånn det er, jeg leser også bloggen med humorbrillene på. Synd det ikke er ment å være morsomt. 

• Liker 8
Gjest Skribent
Skrevet
11 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Får litt samme følelsen som når fireåringen min på slutten av en lang dag ber meg fortelle ham et eventyr og jeg har NULL fantasi. Så jeg koker suppe på verdens tynneste spiker og håper at hvis jeg bare bruker nok ord så merker han ikke at det ikke er noe handling :ler: 

Eventuelt når fireåringen selv skal fortelle om noe spennende på innpust og utpust - "også skjedde... og så... og så...!!!" :ler: Sliter med å ta folk seriøst når de synes det er kvalitet på innleggene. En barnlig kvalitet da, eller?

Skrevet

Jeg har jo lest litt inne på den bloggen hennes, og jeg er enig i at det går enkelt for seg. Tekstene og valget av ord er heller på den lette siden. Hvis hun noen gang har tenkt å bruke journalist tittelen sin så må hun pugge seg opp på det å kunne skrive gode tekster med tyngde. Jeg synes også at det er ganske vanskelig å føle at hun skriver til deg, som om teksten man leser er lik den overfladiske bablingen man av og til lirer av seg når det blir pinlig stillhet, blir bare mye ord og man satser på at noe treffer. Ser jo det i kommentarfeltet også, innleggene hennes fyrer ikke opp til tankeutvekslinger eller diskusjoner, er ganske overfladisk der også, når det ikke er "hatefullt", må en huske...

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, pøbelsara skrev:

Ikke sant?

👍🏽😂🤣

• Liker 1
Skrevet (endret)
16 timer siden, Levina skrev:

Når en 14 åring kommer med påstander om at det nærmest er Carolines skyld at hun er overvektig, så synes jeg det er helt greit å få svar på tiltale. Selvfølgelig ikke greit at LK svarte som en annen, men det for være grenser for hva denne bloggen skal være skyld i. Dette med kommentarjuks må man snart legge bak seg. Når folk selv i dag kommer med at de driver med både med bildé/lkommentar juks, så er det ganske urimelig å påstå. Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist. 

Caroline tar igjen i kommentarfeltet så er hun ufin ifølge mange av dere.  men dere ser veldig lett bort fra hva som kan komme inn av kommenterer der. De verste kommer nok ikke med, men der kan ikke være slik at hun skal tåle og godta alt selv om  hun blogger. Forøvrig svarer hun i fin tone, selv der spørsmålene har vært ufine. Men selvfølgelig kommer der ann på hvem som leser og hva men legger i tonen på svaret. 

Når det gjelder tillit så har hun absolutt det. Bloggen ligger blant toppen når det gjelder lesere og hun får være med på mange prosjekter, samt har flere store samarbeidspartnere. Det sier jo alt. Det at noen her inne mener at hun ikke har tillit, er jo uten betydning, når bloggen tydligvis går så det suser. Dere eier ikke sannheten her inne. 

Nå er det jo tydelig at den saklige kritikken ikke kommer gjennom. Det har vel de fleste konstruktive kritikerne her inne merket. I kommentarfeltet på bloggen slipper CBE gjennom all ros, sletter alle oppegående spørsmål om eksponering av barn og dårlig merket reklame, men slipper gjennom en og annen usaklig og hatsk kommentar som fansen kan få rive i fillebiter. Hun "samler fansen tettere rundt leirbålet" som de sier hos UI.

Du skriver at lesertallene er høye. Dette stemmer. Vet du imidlertid om en annen blogg som har langt høyere lesertall enn CBE? Anna Rasmussen. Bare fordi en blogg har mange lesere, så betyr det altså ikke at bloggen er av god kvalitet. Ofte er det snakk om nysgjerrighet og fascinasjon for mennesker som tydeligvis lever i sin egen boble. Antall kommentarer i fht lesertall hos CBE viser at de færreste er positive. 40 000 lesere og bare 30-40 kommentarer per innlegg tyder jo ikke akkurat på mange hengivne fans. Noe annet som ser snodig ut er de 350 000 instagramfølgerne på kontoen hennes. Det er tross alt ikke mer enn 3-4000 likes i snitt på bildene. Jeg følger en annen på IG med samme antall følgere (350 k), og der er det 20-40 000 likes på alle bildene.

Endret av Ultiva
  • Liker 22
Skrevet

@Levina vedr din tolkning av at høye lesertall betyr at avsløringene rundt løgner og juks ikke gikk utover tilliten: Hvordan forklarer du at bloggen hadde ca. dobbelt så mange lesere før folk fikk vite om den uetiske driften?  Og ingen vet om CBE mistet avtaler som følge av det som skjedde. Eller vet du noe vi ikke vet?

Skrevet (endret)
14 timer siden, Levina skrev:

Når en 14 åring kommer med påstander om at det nærmest er Carolines skyld at hun er overvektig, så synes jeg det er helt greit å få svar på tiltale. Selvfølgelig ikke greit at LK svarte som en annen, men det for være grenser for hva denne bloggen skal være skyld i. Dette med kommentarjuks må man snart legge bak seg. Når folk selv i dag kommer med at de driver med både med bildé/lkommentar juks, så er det ganske urimelig å påstå. Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist. 

Caroline tar igjen i kommentarfeltet så er hun ufin ifølge mange av dere.  men dere ser veldig lett bort fra hva som kan komme inn av kommenterer der. De verste kommer nok ikke med, men der kan ikke være slik at hun skal tåle og godta alt selv om  hun blogger. Forøvrig svarer hun i fin tone, selv der spørsmålene har vært ufine. Men selvfølgelig kommer der ann på hvem som leser og hva men legger i tonen på svaret. 

Jeg er helt uenig med deg. Caroline Berg Eriksen er profesjonell. Hun har vært superflink til å bygge merkevare og er en stor kommersiell suksess - men hun er spektakulært dårlig til å svare når det stormer, eller til å å diskuterer SoME generelt og ulike aspekter ved sin profesjonelle SoMe-virksomhet. 

Det er utidig og ganske slemt og helt definitvt 100 % uproft å svare en fjortenåring på den måten. Når man kommuniserer med massene på den måten hun gjør, kan man da ikke ta slik personlig - selv om det man kommuniserer til massene er sin egen kropp og sitt eget utseende og (brokker av) eget liv. 

Det er rett og slett usmakelig og uproft å svare kundene/leserne sine på den måten. Og når du hevder at en fjortenåring selv må stå or det hun skriver, samtidig som du forsvarer at en voksen mann går bananas under falsk flagg i kommentarfeltet, blir jeg ganske sjokkert og lurer på hvilken verden du lever i.  

Når det gjelder kommentarjukset og annet fusk og juks de har bedrevet og at folk fortsatt snakke om det, så tenker jeg at hvis de faktisk hadde beklaget det, istedet for å si at -det var ikke så mye, -det var fordi de andre var slemme - eller det blir alltid så mye bråk FORDI det er Caroline, og folk er bare misunnelige - så sier det meg at de hverken angrer eller forstår at det de gjorde var feil. Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg så hvordan LKE argumenterte med VG-journalisten etter oppslaget om at CBE.no hadde fått påpakk fra Helsedirektoratet IGJEN for brudd på alkohollovgivningen. Loven er dum, ingen kjenner den likevel, og det er bare fordi det er Caroline som har gjort det at dere skrive om det. really, liksom? Hvor gammel er han, egentlig?

Og klart hun fortsatt har tillit i et segment av markedet. Men det er faktisk slik at mange bedrifter også kan markedsføring og vet at folk er blitt mer skeptiske til bloggere og influencere og at annonsering på blogg kan være et tveegget sverd.

Endret av pøbelsara
  • Liker 28
Skrevet

Hun er så sykt oversminket. Ikke rart de holder seg for seg selv, så ingen ser hvor ille det faktisk er. Hun var da ikke så ille før?  

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...