Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, Levina skrev:

Fordi hun er så dyktig i den jobben hun gjør og er strukturert og arbeidsom, vil denne bloggen eksistere så lenge hun selv ønsker.

Dyktig = å profittere på å eksponere barna når dette strider mot FN-konvensjoner? Å sjelden merke reklame, spons og annet samarbeid korrekt (og dermed føre sine lesere bak lyset)? Å gi svært krasse tilbakemeldinger til 14-åringer som henvender seg høflig og med et ønske om at toppbloggeren tar hensyn til de mange dårlig selvbilde og problemer med mat? Å redigere seg slankere og "mindre gravid" men samtidig promotere en holdning om at alle er bra nok som de er er og at graviditet er så vakkert og naturlig? Å legge igjen kommentarer under falsk navn der man utgir seg for å ha kompetanse man ikke har og tidvis komme med direkte helseskadelige påstander og sjikane av motdebattanter og kritikere? Å gjentatte ganger bryte alkoloven og andre norske lover? Er dette virkelig din definisjon på "dyktig"?

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, PippiLa skrev:

Hun gjør jo en kjempejobb!!:) Driver en blogg med like mange lesere som ei middel stor nettavis. Med høy kvalitet på både tekst og bilder, så synes jeg virkelig at dere sutrer. Hun leverer blogginnlegg hver eneste dag, tar seg aldri fri i motsetning til ALLE sine bloggkollegaer osv. Flink dame som fortjener skryt!!:)

Jeg lurer på hvilke tekster du har lest som er bra kvalitet,  for jeg har ikke funnet noen innlegg på bloggen som jeg vil si er av bra kvalitet. Tekstene til CBE er utrolig enkle og uten noe tyngde. De minner faktisk litt om tekstene som ungene mine skriver på barneskolen. Og som sjefen min kort oppsummerte om bloggen forrige uke,  så mente hun det var hjernedød lesning.  

Bildene kan jeg kanskje være enig i er teknisk bra kvalitet, de få som ikke er photoshopa ihjel, men CBE er ikke noen fotoblogg.  Så hvorfor det satses så mye på det tekniske er litt forunderlig.  Mannen i gata bryr seg fint lite om iso- verdien er rett innstilt osv.  Med tanke på at hun er den eneste bloggeren i Norge med egen fotograf på slep 24/7 så har hun utrolig kjedelige bilder på bloggen.  Samme oppstilte bildene,  som er planlagt til minste detalj hvor hun kunstig gaper til kamera. De har å dårlig fantasi med hensyn på at de hermer etter andre,  eks. Muradosmann. Instagram kontoen viser jo også hvor lite bildemateriale de egentlig har,  da kontoen bare er repeat fra blogg.  

Angående fri så tar CBE seg også fri,  så å si at hun aldri tar fri stemmer ikke det.  I tillegg hadde hun en sleip kampanje med Freia hvor hun faktisk fikk betalt for å ta seg fri.  

Så at hun er en flink dame som fortjener skryt, er jeg helt uenig i. I tillegg er det skrevet side opp og side ned med andre mye mere viktige punkter på hvorfor hun ikke fortjener skryt.  

Endret av Klaraku78
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Levina skrev:

👍🏼👏🏼

Mange her inne  klager over bloggen og denne personen, men å klikke seg inn hver dag og lese, det gjør de. Et stort paradoks. Men man føler seg kanskje bedre å ha noen å irritere seg over. Det er ikke bare bedriften som blir satt under lupe her, men også Caroline som person. Dessverre er det slik at mennesker som er  i media og har lykkes ofte blir uglesett av enkelte. Denne bloggeren har lykkes stort. Er grunder med en blogg med høye lesertall. Har en ektemann som jobber i firmaet og er en god støtte. Ser flott ut, positiv tone på bloggen og høye lesertall. Fordi hun er så dyktig i den jobben hun gjør og er strukturert og arbeidsom, vil denne bloggen eksistere så lenge hun selv ønsker. Helt sikkert til glede for dere også😊

Litt som denne tråden da, i grunnen. Fordi så mange av dem som bidrar her er så kunnskapsrike og grundige i arbeidet med å dokumentere og reflektere over lovbrudd og etiske overtramp i CBE-bloggen, samt klare for å ta de prinsipielle debattene dette reiser, vil denne tråden og stadig nye eksistere like lenge som dens bidragsytere. CBE og LKE har jo sørget for å fôre deltakerne i tråden med nok stoff til diskusjoner i år framover! Folk som poster her har det jo ikke akkurat som levebrød heller, så her er det ingenting som setter begrensninger! :tommelsmil:

At også ekteparet Eriksen leser tråden her vel så mye som deltakerne i tråden leser bloggen deres har vi dessuten fått flere indisier på. Så fint at vi her inne kan bidra med litt tidtrøyte til dem også. Og ingenting som tyder på at de leser tråden med større positiv motivasjon enn hva folk her gjør når de evt leser bloggen (mange gjør det ikke overhodet).  Så sannelig om jeg vet hvem som bruker tiden sin best eller verst.

Endret av Aricia
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Anbefaler ellers @Levina å lese gjennom bloggekteparets kommentarer postet under falske alias i bloggens kommentarfelt over år, dokumentert av @Asti i et langt innlegg tidligere i tråden.

Bare sånn for å få satt inntrykket om "positiv tone" på bloggen litt i perspektiv. :jepp: 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx

Jeg kan forstå at mange liker bloggen. Ser man overfladisk på det, er det jo en koselig blogg. Men da må man se bort fra kommentarjuks, manglende merking, eksponering av barn, usunt kroppsfokus osv osv. 

Det triste er at de hadde klart det så mye bedre ved å være ærlige. Hvis bloggen skal overleve, bør de ta noen store grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, xx girl xx skrev:

Jeg kan forstå at mange liker bloggen. Ser man overfladisk på det, er det jo en koselig blogg. Men da må man se bort fra kommentarjuks, manglende merking, eksponering av barn, usunt kroppsfokus osv osv. 

Det triste er at de hadde klart det så mye bedre ved å være ærlige. Hvis bloggen skal overleve, bør de ta noen store grep. 

Godt oppsummert!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Levina skrev:

👍🏼👏🏼

Mange her inne  klager over bloggen og denne personen, men å klikke seg inn hver dag og lese, det gjør de. Et stort paradoks. Men man føler seg kanskje bedre å ha noen å irritere seg over. Det er ikke bare bedriften som blir satt under lupe her, men også Caroline som person. Dessverre er det slik at mennesker som er  i media og har lykkes ofte blir uglesett av enkelte. Denne bloggeren har lykkes stort. Er grunder med en blogg med høye lesertall. Har en ektemann som jobber i firmaet og er en god støtte. Ser flott ut, positiv tone på bloggen og høye lesertall. Fordi hun er så dyktig i den jobben hun gjør og er strukturert og arbeidsom, vil denne bloggen eksistere så lenge hun selv ønsker. Helt sikkert til glede for dere også😊

Du ser det du vil se, der er helt klart. Hvorfor ser ikke også du alle deres dårlige sider? Her i tråden diskuterer vi Caroline som de personen vi er kjent med, den hun vil vi skal kjenne henne som. Du skjønner det, sant? Om det skulle vise seg at de er helt annerledes i det virkelige liv, bra for dem! Men her inne diskuterer vi det vi har blitt kjent med, og det er ikke så pent som det du beskriver. Kan du se all dokumentasjon som er lagt ut her, alle bevis, og fortsatt mene ar de gjør alt rett så bør du melde deg ut av diskusjonen......

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

PS: Anbefaler ellers @Levina å lese gjennom bloggekteparets kommentarer postet under falske alias i bloggens kommentarfelt over år, dokumentert av @Asti i et langt innlegg tidligere i tråden.

Bare sånn for å få satt inntrykket om "positiv tone" på bloggen litt i perspektiv. :jepp: 

Fordi dette skjedde for noen år siden, så kan ikke bloggen være positiv. Leser du bloggen som bloggpoliti og finne noe negativt og forakt for denne bloggeren, som du tydligvis gjør, så blir ikke leseopplevelsen noe positiv.. Enig i det. Kanskje Asti snart kan lage sin egen blogg og dere som gjestebloggere, så er jeg sikker på at det blir en blogg som er helt uten feil og mangler. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Levina skrev:

Fordi dette skjedde for noen år siden, så kan ikke bloggen være positiv. Leser du bloggen som bloggpoliti og finne noe negativt og forakt for denne bloggeren, som du tydligvis gjør, så blir ikke leseopplevelsen noe positiv.. Enig i det. Kanskje Asti snart kan lage sin egen blogg og dere som gjestebloggere, så er jeg sikker på at det blir en blogg som er helt uten feil og mangler. 

hva er det egentlig som er positivt med denne bloggen? jeg kan faktisk ikke komme på en eneste ting. Ikke si gode tekster og gode bilder, for det stemmer faktisk ikke. Tekstene er ikke gode. Bildene kan passere rent teknisk, men de er jo ikke gode for det. Titusen nesten like bilder av en dame som flekker tenner mens hun løfter forbeinet, blir ikke gode fordi om de er i fokus.

Helt alvorlig - vis meg noen konkrete eksempler på noe bra på den bloggen?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Levina

Selv om noe har skjedd for noen år siden, så kan det fremdeles ha relevans:

Det jeg har lagt ut av dokumentasjon har vist gjentatte løgner rundt bilderedigering og omfattende kommentarjuks over flere år. Vi har derfor fått innblikk i personligheten og karakteren til CBE og LKE som eiere og drivere av bloggen. Dvs de viste "sitt sanne jeg", da de trodde det var skjult. Det er ingenting som tyder på at de har endret seg. Jeg har iallefall ikke noe dokumentasjon på det.  Har du? Og når en bedrift blir tatt i løgner og juks, kan det ta år å bygge opp igjen tilliten/troverdigheten, men det forutsetter at det blir iverksatt synlige tiltak som står i forhold til det som er gjort. Det har ikke de. Tvert om, f.eks isteden slettet og endret de på kildekoder/gikk for mindre åpenhet. 

Relevansen kan være når man snakker om bl.a. juks på bloggen, eller hvilke holdninger de har til ulikt f.eks. finne ut hva LKE egentlig står for ved å se på hva han har svart anonymt. Og svaret hans bl.a. til 14-åringen kan sees i sammenheng med at de ikke støtter Sunn Fornuft plakaten jfr http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=416&tab=comments#comment-20267016 .  Det kan også f.eks være relevant når (nye) brukere her inne forsvarer bloggen, og folk ser at de ikke "har forstått/sett det hele bildet" vedr det uetiske bak denne bedriften.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Levina skrev:

Nå var det ikke min leseopplevelse som var tema, men bloggerens måte å svare lesere på i kommentarfeltet. Hvordan fikk du det til å handle om min måte å lese på? :klo: 

Blogginnleggene er jo postive de. Men de står i ganske grell kontrast til dynamikken som utspiller seg i bloggens kommentarfelt. De falske kommentarene og regelrette angrep på bloggens lesere under falske alias er nå en ting. Det ligger, så langt det lar seg dokumentere, i fortiden. Men framdeles et det nok av eksempler på at lesere svares ganske tvert av CBE i kommentarfeltet. Og ikke minst: kommentarfeltet røktes på en litt påfallende måte ved at mange kritiske kommentarer siles, men noen svært lite konstruktive og frekke slippes gjennom, slik at trofaste fans kan kaste seg over dem og rive dem i fillebiter. 

Det redigerte kommentarfeltet framelsker slik en bipolarisering som er klassisk i diskusjoner på nett, og utnytter den til egen fordel for å bygge fanskare og flokkfølelse, samt få opp temperaturen slik at bloggen blir mer spennende å lese. Det er mange eksempler på dette i tråden, bare å lese seg bakover. Dette er det motsatte av å holde en positiv tone, faktisk. Men det gjøres på en snedig måte der bloggeren selv oftest står igjen uten å ha blandet seg direkte inn, men bare kan la fansen ta seg av drittjobben, så kudos til CBE for det, i og for seg.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, PippiLa skrev:

Hun gjør jo en kjempejobb!!:) Driver en blogg med like mange lesere som ei middel stor nettavis. Med høy kvalitet på både tekst og bilder, så synes jeg virkelig at dere sutrer. Hun leverer blogginnlegg hver eneste dag, tar seg aldri fri i motsetning til ALLE sine bloggkollegaer osv. Flink dame som fortjener skryt!!:)

???? Kvalitet på bilder? Bilder som er kraftig redigert er IKKE kvalitet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Levina skrev:

👍🏼👏🏼

Jeg har ikke vært inne på bloggen te CBE på årsvis. Så snakk for deg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Vet du hva det betyr når noen i en diskusjon glemmer temaet som diskuteres og heller går løs på de andre på et personlig plan? At man er tom for argumenter, gode poeng, og ikke har mer konstruktivt å bidra med. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puddelen

Hun har lykkes kraftig som forretningskvinne. Det er det hun er, ikke venninne. De som lykkes i foretningsverden utnytter alle systemer som finnes for profitt. Sånn er den kapitalistiske verden satt sammen. Burde vi ikke da heller jobbe for å bedre kontrollsystemet ? Hva som er bra med bloggen ?; Hun skaper et drømmeunivers folk kan drømme seg inn i. Damen leverer hele tiden. Hun lever et strukturert ryddig liv som raskt kan fylle bloggen. Hva prisen blir på sikt for henne er det vanskelig å uttale seg om. Den kan bli høy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, Puddelen skrev:

Hun har lykkes kraftig som forretningskvinne. Det er det hun er, ikke venninne. De som lykkes i foretningsverden utnytter alle systemer som finnes for profitt. Sånn er den kapitalistiske verden satt sammen. Burde vi ikke da heller jobbe for å bedre kontrollsystemet ? Hva som er bra med bloggen ?; Hun skaper et drømmeunivers folk kan drømme seg inn i. Damen leverer hele tiden. Hun lever et strukturert ryddig liv som raskt kan fylle bloggen. Hva prisen blir på sikt for henne er det vanskelig å uttale seg om. Den kan bli høy. 

For ikke å snakke om hvilken pris barna hennes må betale for dette...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Asti skrev:

@Levina

Selv om noe har skjedd for noen år siden, så kan det fremdeles ha relevans:

Det jeg har lagt ut av dokumentasjon har vist gjentatte løgner rundt bilderedigering og omfattende kommentarjuks over flere år. Vi har derfor fått innblikk i personligheten og karakteren til CBE og LKE som eiere og drivere av bloggen. Dvs de viste "sitt sanne jeg", da de trodde det var skjult. Det er ingenting som tyder på at de har endret seg. Jeg har iallefall ikke noe dokumentasjon på det.  Har du? Og når en bedrift blir tatt i løgner og juks, kan det ta år å bygge opp igjen tilliten/troverdigheten, men det forutsetter at det blir iverksatt synlige tiltak som står i forhold til det som er gjort. Det har ikke de. Tvert om, f.eks isteden slettet og endret de på kildekoder/gikk for mindre åpenhet. 

Relevansen kan være når man snakker om bl.a. juks på bloggen, eller hvilke holdninger de har til ulikt f.eks. finne ut hva LKE egentlig står for ved å se på hva han har svart anonymt. Og svaret hans bl.a. til 14-åringen kan sees i sammenheng med at de ikke støtter Sunn Fornuft plakaten jfr http://forum.kvinneguiden.no/topic/1080054-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet/?page=416&tab=comments#comment-20267016 .  Det kan også f.eks være relevant når (nye) brukere her inne forsvarer kritikk, og folk ser at de ikke "har forstått/sett det hele bildet" vedr det etiske bak denne bedriften.

Når en 14 åring kommer med påstander om at det nærmest er Carolines skyld at hun er overvektig, så synes jeg det er helt greit å få svar på tiltale. Selvfølgelig ikke greit at LK svarte som en annen, men det for være grenser for hva denne bloggen skal være skyld i. Dette med kommentarjuks må man snart legge bak seg. Når folk selv i dag kommer med at de driver med både med bildé/lkommentar juks, så er det ganske urimelig å påstå. Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist. 

Caroline tar igjen i kommentarfeltet så er hun ufin ifølge mange av dere.  men dere ser veldig lett bort fra hva som kan komme inn av kommenterer der. De verste kommer nok ikke med, men der kan ikke være slik at hun skal tåle og godta alt selv om  hun blogger. Forøvrig svarer hun i fin tone, selv der spørsmålene har vært ufine. Men selvfølgelig kommer der ann på hvem som leser og hva men legger i tonen på svaret. 

Når det gjelder tillit så har hun absolutt det. Bloggen ligger blant toppen når det gjelder lesere og hun får være med på mange prosjekter, samt har flere store samarbeidspartnere. Det sier jo alt. Det at noen her inne mener at hun ikke har tillit, er jo uten betydning, når bloggen tydligvis går så det suser. Dere eier ikke sannheten her inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Topptur

Fakta er nok at de aller fleste som leser bloggen ikke er spesielt opptatt av hverken redigering, reklamemerking eller kommentarjuks. De leser den som lett underholdning som hverken engasjerer eller provoserer i særlig grad. 

Det er fine bilder av fine folk og hus, lettlest tekst uten særlig substans og veldig kosemose rosa sukkerspinn - akkurat passe virkelighetsflukt fra krig, elendighet og valgkamp. 

Her inne blir det satt fokus på til dels viktige ting, men dessverre er det nok bare en smal gruppe av befolkningen som engang vet at dette forumet eksisterer og ikke minst tar det seriøst. Det er jo spesielt at voksne og (tilsynelatende) oppegående folk er så engasjerte, googler og sparer på hundrevis av bilder for noe som knapt kan kalles et samfunnsproblem. 

Men all ære til de som gidder, kanskje det en gang bærer frukter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Levina skrev:

Når en 14 åring kommer med påstander om at det nærmest er Carolines skyld at hun er overvektig, så synes jeg det er helt greit å få svar på tiltale. Selvfølgelig ikke greit at LK svarte som en annen, men det for være grenser for hva denne bloggen skal være skyld i. Dette med kommentarjuks må man snart legge bak seg. Når folk selv i dag kommer med at de driver med både med bildé/lkommentar juks, så er det ganske urimelig å påstå. Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist. 

Caroline tar igjen i kommentarfeltet så er hun ufin ifølge mange av dere.  men dere ser veldig lett bort fra hva som kan komme inn av kommenterer der. De verste kommer nok ikke med, men der kan ikke være slik at hun skal tåle og godta alt selv om  hun blogger. Forøvrig svarer hun i fin tone, selv der spørsmålene har vært ufine. Men selvfølgelig kommer der ann på hvem som leser og hva men legger i tonen på svaret. 

Når det gjelder tillit så har hun absolutt det. Bloggen ligger blant toppen når det gjelder lesere og hun får være med på mange prosjekter, samt har flere store samarbeidspartnere. Det sier jo alt. Det at noen her inne mener at hun ikke har tillit, er jo uten betydning, når bloggen tydligvis går så det suser. Dere eier ikke sannheten her inne. 

Jenta er fjorten år, fatter du det? Og hun sa ikke at det er Caroline sin feil at hun er overvektig, ikke ett eneste sted nevner hun noe som kan tolkes som det, og det vet du! Hva du synes har ingenting å si, forhold deg til det som står du. Og du synes virkelig at det eneste som var verdt å reagere på svaret til Lassen er at han skrev under et annet navn, men det var greit det han skrev? Han oppførte seg som en total drittsekk mot den jenta, Caroline får kritikk fra en sår 14åring, ridder Lasse til unnsetning for å redde prinsessen!

Alt du nevner i innlegget ditt er måten du velger å se på det på. 

Og du, hvis fotballfrueparet virkelig har sluttet med kommentarjuks så hadde de ikke stengt kommentarfeltene slik at folk kan se de forskjellige kodene bak innlegg. Det de har gjort gir de mulighet til å trolle dagen lang uten at vanlige folk kan se det. Tror du virkelig at de har sluttet? Husk hva Caroline svarte på det Senkveld intervjuet når de spurte om fotballfruemannens kommentarjuks, "han trodde han kunne komme unna med det". Skjønner du greia her?

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...