Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, Amafalathiel skrev:

det er det bildet der hun sitter i en hotellseng full av bamser og ser litt rufsete ut, med en drink på nattbordet. Makronene var vel kanskje på noen andre bilder i den serien når jeg tenker meg om. Har aldri hørt at hun har fått noe påtale for det bildet ift alkohol 

Rart ikke noen reagerte på det,  jeg mener at det ikke er lov å fremstille alkohol på en positiv måte, eller lage drikke som ser ut som drinker og automatisk antas å være alkoholholdig, om du skjønner? Kan hende jeg er på villspor her, prøver å google litt, men sliter med telefonen her. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det gamle headerbildet (hvor CBE sitter i ei overdådig seng omgitt av teddybjørner og co.) tatt i forbindelse med en artikkel som var på trykk i VG Helg e.l.

Skrevet
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det gamle headerbildet (hvor CBE sitter i ei overdådig seng omgitt av teddybjørner og co.) tatt i forbindelse med en artikkel som var på trykk i VG Helg e.l.

Denne? 

Mener at det var i forbindelse med fotoshoot for Det Nye, men mulig jeg husker feil

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Alice123 skrev:

Ikke bare det, men noen som føler behov for å bruke flere falske profiler for å hevde seg ovenfor en bekymret og trist 14-åring virker ikke som noen det er enkelt å være leder for. Jeg syntes jeg ser medarbeidersamtalene...

Det der er noe å ha på CV'en det, du... Lurer på hva de kaller det, seiersvilje?

• Liker 9
Skrevet
49 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Det der er noe å ha på CV'en det, du... Lurer på hva de kaller det, seiersvilje?

Noen i denne tråden foreslo at CBE kommer til å skrive bok "om den tøffe tiden" som toppblogger, etter at bloggbobla sprekker. Forsvinne fra media en periode, for å så komme tilbake med bok og en rekke intervjuer om hvordan "hun mistet seg selv til bloggen og leserne", "mistet gangsynet", "ville gitt alt for å ha det ugjort" etc etc etc (den kjente offerrollen).

Det kan være én måte å redde navn å rykte på. En annen ting er om de faktisk klarer å fungere i arbeidslivet (til og med i mediabransjen). Mulig de starter opp noe nytt fjas, og fortsetter denne markedsstrategien for alltid.

Jeg er i hvertfall veldig spent på hva de planlegger å gjøre videre. Bloggbobla synes å synge på siste verset (ut i fra hva jeg kan se i media og blant folk), og de har virkelig gravd seg dypt ned.

Når det er sagt, så har Lene Alexandra klart seg tålelig bra. Uten at jeg sammenligner LA med CBE, så syntes jeg det er en del paraleller mellom "glamourmodellperioden" og "rosabloggperioden". Er det flere som ser den eller er jeg helt ute å kjøre?

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Alice123 skrev:

Noen i denne tråden foreslo at CBE kommer til å skrive bok "om den tøffe tiden" som toppblogger, etter at bloggbobla sprekker. Forsvinne fra media en periode, for å så komme tilbake med bok og en rekke intervjuer om hvordan "hun mistet seg selv til bloggen og leserne", "mistet gangsynet", "ville gitt alt for å ha det ugjort" etc etc etc (den kjente offerrollen).

Det kan være én måte å redde navn å rykte på. En annen ting er om de faktisk klarer å fungere i arbeidslivet (til og med i mediabransjen). Mulig de starter opp noe nytt fjas, og fortsetter denne markedsstrategien for alltid.

Jeg er i hvertfall veldig spent på hva de planlegger å gjøre videre. Bloggbobla synes å synge på siste verset (ut i fra hva jeg kan se i media og blant folk), og de har virkelig gravd seg dypt ned.

Når det er sagt, så har Lene Alexandra klart seg tålelig bra. Uten at jeg sammenligner LA med CBE, så syntes jeg det er en del paraleller mellom "glamourmodellperioden" og "rosabloggperioden". Er det flere som ser den eller er jeg helt ute å kjøre?

Sikkert flere som har skrevet om det ar de sikkert gir ut en bok en gang, jeg skrev om det for en haug sider siden også, jeg tror virkelig at de kjører hele løpet ut og brenner lyset i begge ender ved å utnytte alle mulige gråsoner og annet de finner på. Slik jeg ser det så er den eneste måten å komme seg ut fra det på, den hele og totale offerrollen med alt det innebærer, hun gjør seg til offer og skylder på alt rundt. De har god trening i det allerede.. Jeg merker virkelig at jeg ikke unner dem å lykkes i å komme unna alt på, de fortjener ikke å få styre på slik de vil.

• Liker 6
Gjest Kaktuspotte
Skrevet

Hadde C fullført PT- utdannelsen så hadde hun i det minste hatt noe. 

LK er jo bare en halvstudert fyr, selv om han er selvutnevnt ekspert på det meste. 

Skrevet (endret)
18 timer siden, minimymlen skrev:

Denne? 

Mener at det var i forbindelse med fotoshoot for Det Nye, men mulig jeg husker feil

Når jeg ser bildet der tenker jeg automatisk på pedofile og voldtekt.😟

Endret av MorUgle
  • Liker 6
Skrevet
6 timer siden, Kaktuspotte skrev:

Hadde C fullført PT- utdannelsen så hadde hun i det minste hatt noe. 

LK er jo bare en halvstudert fyr, selv om han er selvutnevnt ekspert på det meste. 

Hun er jo utdannet journalist,så hun har noe å falle på.

Skrevet
19 minutter siden, J.. skrev:

Njæh... Fagskolen er vel den svakeste journalistudanninga.

Skrevet
Akkurat nå, Regn skrev:

Njæh... Fagskolen er vel den svakeste journalistudanninga.

Det er da fortsatt en utdannelse,uansett hvordan du ser på det.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, J.. skrev:

Det er da fortsatt en utdannelse,uansett hvordan du ser på det.

Enig i at hun formelt sett har en utdannelse å falle tilbake på. Når det skal sies viser hun jo null forståelse for presseetikk (eller bloggerekvivalenten til presseetikk, da). Jeg tror det alltid vil finnes folk som lar seg imponere av navnet og se det som den merkevaren det (dessverre) er, og en eller annen forlegger vil definitivt tilby bokkontrakt. Om vi ikke kjøper bøkene har de jo også noe å fylle dette biblioteket sitt med ;)

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, J.. skrev:

Tviler på at hun klarer å koke sammen en nyhetsartikkel med de kravene som følger med til den type skriving.

Skrevet
12 timer siden, Varma skrev:

Man trenger ikke å være hjernekirurg, for å skjønne at idealet er "The Stepford Wifes" :heks:

En sånn som Unn?

Sitat

Se på Unn, hun har alt
Hun har blikket og kroppen, ja kort fortalt;
Hun er pen, men litt dum
Hun er akkurat som vi drømmer om

Vi vil ha en drømmedame
En effen, fjelg og fin dame
En sånn som man kan se på kino
En dame man er stolt av å ha med
En kom-å-se-på-meg-dame
Som ikke trenger å si no'

(Sitat: Trang Fødsel - "Drømmedame")

• Liker 9
Skrevet

Mulig hun har journalist utdannelse, vet noen hvor lang den er, hvilken skole det skulle være på? Og ikke minst, med tanke på familiens historik, er den fullført?

Men, utfra skrivestil på egen blogg, så kan hun ikke lært mye. Banalt, enkelt og fattigt språk. Og det kommer fra meg som slett ikke behersker det skrivende! Og dessuten bodd i mange år i utlandet. 

Dessuten har hun skippet undervisningen i PFU, Vær Varsom plakaten og andre presseetiske regler (copyright, merking av reklame, tydlige roller).

Hva en journalist er, som dessverre ikke er en beskyttet tittel: https://no.wikipedia.org/wiki/Journalist

"En journalist er en person som utøver journalistikk, det vil si å samle opplysninger og formidle disse i form av tekst, lyd, bilder mv. gjennom ulike massemedier som aviserpapir og nett, ukeblader og tidsskrifter, nyhetsbyråer, fjernsyn og radio. " 

Så meg bekjent har ikke frua utøvet journalistyrket utover utdannelsen. Å skrive/dokumentere en avansert dagbok (aka blogg om eget hverdagsliv) er altså ikke journalistik.

Da er det jo faktisk flere her inne på KG som faktisk er journalister, de som innhenter informasjon fra ulike kilder (blogger, aviser, TV, offentlige opplysninger på nett, lover & regler, osv),  samt okumenterer og videreformidler dette til alle oss andre som leser dette. ;)  

Merk: det er ikke et krav om at man får betalt for at det kalles utøvende journalistik. 

• Liker 18
Gjest ClickB4it
Skrevet
9 hours ago, Alice123 said:

Det har jeg aldri tenkt på, men jeg synes det er en veldig interessant paralell! En stund var jo glamourmodellene "overalt", de prøvde seg som programledere, som sangere (Linni Meisters variant av "Survivor" er et helt fantastisk eksempel), som gründere...listen kunne fortsatt inn i evigheten. Kanskje CBE ender opp i Poker-NM etterhvert sånn som Aylar?

Skrevet

Hun gjør jo en kjempejobb!!:) Driver en blogg med like mange lesere som ei middel stor nettavis. Med høy kvalitet på både tekst og bilder, så synes jeg virkelig at dere sutrer. Hun leverer blogginnlegg hver eneste dag, tar seg aldri fri i motsetning til ALLE sine bloggkollegaer osv. Flink dame som fortjener skryt!!:)

• Liker 2
Skrevet (endret)
59 minutter siden, PippiLa skrev:

Hun gjør jo en kjempejobb!!:) Driver en blogg med like mange lesere som ei middel stor nettavis. Med høy kvalitet på både tekst og bilder, så synes jeg virkelig at dere sutrer. Hun leverer blogginnlegg hver eneste dag, tar seg aldri fri i motsetning til ALLE sine bloggkollegaer osv. Flink dame som fortjener skryt!!:)

👍🏼👏🏼

Mange her inne  klager over bloggen og denne personen, men å klikke seg inn hver dag og lese, det gjør de. Et stort paradoks. Men man føler seg kanskje bedre å ha noen å irritere seg over. Det er ikke bare bedriften som blir satt under lupe her, men også Caroline som person. Dessverre er det slik at mennesker som er  i media og har lykkes ofte blir uglesett av enkelte. Denne bloggeren har lykkes stort. Er grunder med en blogg med høye lesertall. Har en ektemann som jobber i firmaet og er en god støtte. Ser flott ut, positiv tone på bloggen og høye lesertall. Fordi hun er så dyktig i den jobben hun gjør og er strukturert og arbeidsom, vil denne bloggen eksistere så lenge hun selv ønsker. Helt sikkert til glede for dere også😊

Endret av Levina
  • Liker 6
Skrevet (endret)
1 time siden, PippiLa skrev:

Hva mener du med høy kvalitet på tekst? Og hvis du blar deg litt tilbake i tråden og ser hva som er skrevet om hva som på ingen måte er bra med denne bloggen, hva er det hun fortjener skryt for?

Endret av Pikachuchu
  • Liker 15
Skrevet
8 minutter siden, Levina skrev:

Mange her inne  klager over bloggen og denne personen, men å klikke seg inn hver dag og lese, det gjør de. Et stort paradoks.

Det ville vel vært mer underlig om man hadde meninger om noe man ikke har lest, synes du ikke? Med noen unntak, for det går fint an å mene at diverse lovbrudd og bruk av egne barn i kommersiell sammenheng ikke er ok selv om man ikke har lest bloggen, sånn f.eks.!

• Liker 17
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...