Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
24 minutter siden, Onbothsides skrev:

Og de som ser at bilder er redigert må jo sitte med lupe, det er jo ikke snakk om at de fjerner 13 kilo på bildene heller, maks 1 kilo. 

Det sier seg selv at å fjerne 13 kg fra en person som i utgangspunktet er veldig tynn,  ikke er mulig.  Det at det er max 1 kg som kanskje er redigert bort,  sier jo noe om hvor unødvendig redigeringen egentlig var. 

Edit: De har helt sikkert redigert bort max av det som kan tas bort. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at så lenge bloggeren ikke viser tegn til å tatt til seg hvorfor leserne ble så opprørte så vil det henge ved. Jeg syns egentlig heller ikke det er så veldig lenge siden. De færreste menneskene endrer seg totalt i løpet av noen få år. Denne bloggeren har så langt heller ikke gitt tegn til å ha forandret seg og synet sitt. Det er fortsatt lesernes feil og besserwisser jevnt over. Når unskyldningen i sin tid hovedsakelig bestod av like deler shit vi er oppdaget, dekke over bevis og ansvarsfraskrivelse så skjønner jeg godt at leserne ikke er ferdige med saken. Det er helt og holdent opp til bloggern å gi leserne muligheten for å komme videre. Så lenge driten bare er gjemt under teppet vil den vonde stanken følge bloggeren. 

• Liker 20
Skrevet
34 minutter siden, Onbothsides skrev:

Bra respons, uten å hugge hodet av meg. 

Ja hvem bestemmer hvor mye en blogger kan få tillatelse til å fikse på seg?  Er det ikke litt mye ansvarsfraskrivelse at foreldre mener at bloggerne skal være de som gir barna deres idealer de kan hige etter som er godkjent av foreldrene? 

Og hvordan kom dette med bilderedigeringen opp igjen? Det er fem år siden🤓 Flott at det ble avslørt, den gangen, flott at de sa unnskyld, den gangen. Men er vi ikke snart ferdig med det nå? Blir det ikke litt som å hele tiden nevne den gangen typen klina med ei for 6 år siden når vi allerede har tilgitt det og gått videre? Og de som ser at bilder er redigert må jo sitte med lupe, det er jo ikke snakk om at de fjerner 13 kilo på bildene heller, maks 1 kilo. Jeg selv legger jo også ut de fineste bildene av meg, og hvor mange fresher ikke opp sine egne bilder med filter? Hvorfor skal bloggere være så rene og uredigerte? Kun fordi barna våre ikke klarer å leve normalt ellers? 

Dette blir vel som at typen klina med ei annen jente og skyldte på kjæresten sin, kommer man noen gang over det og tar det som en ordentlig Unnskyldning?

• Liker 12
Gjest Onbothsides
Skrevet
21 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Dette blir vel som at typen klina med ei annen jente og skyldte på kjæresten sin, kommer man noen gang over det og tar det som en ordentlig Unnskyldning?

Hvis man ikke kommer over det så går man videre, og slår opp. Les; leser en annen blogg 😉

Skrevet

Legger du deg langflat, sier unnskyld uten forbehold og tar ansvaret for det du gjorde feil, blir du tilgitt. Folk lar det faktisk ligge. Jeg tabbet meg skikkelig ut på jobb for noen år siden, skikkelig stereotypt: fersk i faget og stort behov for å bevise hvor flink jeg var. :sukk: Det er aldri noen som nevner det lenger, og jeg har fått masse tillit og ansvar i ettertid. Om jeg hadde pekt på andre eller kommet med bortforklaringer, ville jeg sikkert jobbet et helt annet sted nå. 

• Liker 13
Gjest Onbothsides
Skrevet
49 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Det sier seg selv at å fjerne 13 kg fra en person som i utgangspunktet er veldig tynn,  ikke er mulig.  Det at det er max 1 kg som kanskje er redigert bort,  sier jo noe om hvor unødvendig redigeringen egentlig var. 

Edit: De har helt sikkert redigert bort max av det som kan tas bort. 

Helt enig i at det var unødvendig å fjerne de grammene som ble redigert bort - men hvorfor bryr vi oss om det ble redigert så lite? 

Litt verre når man kommer på Tinderdate og fyren har redigert bort både 8 kilo, den forrige Tinderdaten og prøvd å fjerne grå hår. 

Skrevet
3 minutter siden, Onbothsides skrev:

Hvis man ikke kommer over det så går man videre, og slår opp. Les; leser en annen blogg 😉

Men hvorfor skal de få være i fred? Hvorfor skal de få fortsette med det lureriet sitt, både overfor instanser som forbrukerrådet, fanskaren sin og norsk lov? 

• Liker 20
Gjest Onbothsides
Skrevet
Akkurat nå, Stjernekikkeren skrev:

Men hvorfor skal de få være i fred? Hvorfor skal de få fortsette med det lureriet sitt, både overfor instanser som forbrukerrådet, fanskaren sin og norsk lov? 

Nå snakket jeg om bilderedigeringen. 

Manglende merking er en annen ting. Der må de jo gjøre det som er foreskrevet de også. 

Skrevet
4 minutter siden, Onbothsides skrev:

Nå snakket jeg om bilderedigeringen. 

Manglende merking er en annen ting. Der må de jo gjøre det som er foreskrevet de også. 

Utgi seg for å være leger, jordmødre og annet autorisert helsepersonell, er det innafor og? Få refs fra legeforeningen? Kan ikke huske å ha sett noen beklagelse av det, og hvor galt det er. Mulig jeg tar feil, men de har altså ikke akkurat lagt seg helt flate og derfor glemmer folk heller ikke.

• Liker 27
Skrevet
23 timer siden, Asti skrev:

CBE prøvde en gang å hylle kvinnekroppen gjennom å legge ut bilder av norske kvinner: http://www.carolinebergeriksen.no/2012/04/29/en-hyllest-til-kvinnekroppen-95-av-norges-kvinner/

Enkelte reagerte da i kommentarfeltet, og viste til at bilde-collagen ikke representerte alle kropper, eksempelvis https://imgur.com/a/TRSGq. Da gikk LKE inn i kommentarfeltet, og ga seg ut for å være 2 kvinner. Han løy da til leserne, og sa at "han" var avbildet og hadde en bmi på over 30.

21 timer siden, Asti skrev:

Rettelse:  

LKE ga seg faktisk ut for å være 3 kvinner. Glemte denne:

Bevisene fortsetter jo bare å hagle inn, takk @Asti! Dette særs omfattende kommentarjukset gikk altså ut på å vinne diskusjoner om f eks krydderbruk i matoppskrifter, å krangle med tenåringer og å skjelle ut folk ved å bruke uttrykk som "sement mellom ørene" og "fortjene ei kule i panna" (fra LKEs kommentarjuks på sin egen blogg). Jeg har ikke ord!

• Liker 18
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Utgi seg for å være leger, jordmødre og annet autorisert helsepersonell, er det innafor og? Få refs fra legeforeningen? Kan ikke huske å ha sett noen beklagelse av det, og hvor galt det er. Mulig jeg tar feil, men de har altså ikke akkurat lagt seg helt flate og derfor glemmer folk heller ikke.

Ikke glem LKEs nylige sutring i avisens kommentarfelt etter at bloggen fikk sin TREDJE refs for å ha brutt alkoholreklameloven jamfør:

http://www.vg.no/rampelys/caroline-berg-eriksen/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen/a/24084970/

http://www.vg.no/rampelys/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar/a/24086251/

"Jammen loven er så dum! :sur: Også er det skikkelig teit at vi ble tatt!" Elegant av styreleder etter at bedriftens management allerede hadde uttalt "ingen kommentar" til samme avis. Så usjarmerende og uprofesjonelt av en mediebedrift som faktisk lever av å selge reklameplass for flere millioner kroner hvert år. Er så jantelov altså, når de ikke får f***e lovverket i fred! Helsedirektoratet var nok bare misunnelig..

Endret av Ultiva
  • Liker 27
Skrevet
11 minutter siden, Ultiva skrev:

Helsedirektoratet var nok bare misunnelig..

Typisk Helsedirektoratet! 🙈 Det du nevner er selvfølgelig også medvirkende til at folk ikke glemmer, og hvorfor skal man? De har jo ikke forandret seg. 

• Liker 19
Skrevet
55 minutter siden, Onbothsides skrev:

Helt enig i at det var unødvendig å fjerne de grammene som ble redigert bort - men hvorfor bryr vi oss om det ble redigert så lite? 

Litt verre når man kommer på Tinderdate og fyren har redigert bort både 8 kilo, den forrige Tinderdaten og prøvd å fjerne grå hår. 

Grunnen til at mange engasjerer seg er fordi her snakker vi om en person som i utgangspunktet er veldig tynn,  som redigerer seg enda tynnere, om mulig. Det handler om signalene man sender ut til leserene sine. Om det er redigert bort 1 kg eller 5 kg, spiller egentlig ikke så stor rolle i denne sammenheng. Hun har i tillegg skrevet på bloggen at man skal være glad i den kroppen man har. Da blir det litt selvmotsigende å redigere egen kropp. Og ikke minst så har de jugd om hele opplegget. Når de har blitt spurt om de redigerer bildene sine,  så har de nektet for det. 

Men hva vet vel jeg. I følge Anette,  alias LK,  så har jeg semment mellom ørene 😂

• Liker 21
Skrevet
51 minutter siden, Ultiva skrev:

Bevisene fortsetter jo bare å hagle inn, takk @Asti! Dette særs omfattende kommentarjukset gikk altså ut på å vinne diskusjoner om f eks krydderbruk i matoppskrifter, å krangle med tenåringer og å skjelle ut folk ved å bruke uttrykk som "sement mellom ørene" og "fortjene ei kule i panna" (fra LKEs kommentarjuks på sin egen blogg). Jeg har ikke ord!

6 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Grunnen til at mange engasjerer seg er fordi her snakker vi om en person som i utgangspunktet er veldig tynn,  som redigerer seg enda tynnere, om mulig. Det handler om signalene man sender ut til leserene sine. Om det er redigert bort 1 kg eller 5 kg, spiller egentlig ikke så stor rolle i denne sammenheng. Hun har i tillegg skrevet på bloggen at man skal være glad i den kroppen man har. Da blir det litt selvmotsigende å redigere egen kropp. Og ikke minst så har de jugd om hele opplegget. Når de har blitt spurt om de redigerer bildene sine,  så har de nektet for det. 

Men hva vet vel jeg. I følge Anette,  alias LK,  så har jeg semment mellom ørene 😂

Dette er gammelt oppgulp! Kom snart med noe nytt. De redigerer fortsatt bildene sine, ved at de blir etterbehandlet. Kommentarjukse og kroppsredigering har de slutter med. Alt annet blir spekulasjoner, og dere her inne er jo opptatt av dokumentasjon. Dette evinnelige gnålet om "snøen som falt i fjor"

#hakk i plata

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Levina skrev:

Dette er gammelt oppgulp! Kom snart med noe nytt. De redigerer fortsatt bildene sine, ved at de blir etterbehandlet. Kommentarjukse og kroppsredigering har de slutter med. Alt annet blir spekulasjoner, og dere her inne er jo opptatt av dokumentasjon. Dette evinnelige gnålet om "snøen som falt i fjor"

#hakk i plata

Og hvordan vet du at de har sluttet med kommentarjuks og kropssredigering? 

• Liker 19
Gjest Zeitgeist
Skrevet

@Onbothsides: Det er ikke fem år siden bilderedigeringen ble oppdaget. Det samme kan sies om kommentarfusket. Bilderedigeringen ble avslørt i desember 2014, kommentarfusket i januar 2015 - altså for over litt to år siden. 

I alle årene forut avdekkingen hevdet CBE hårdnakket at bildene av henne ikke var redigert - noe som viste seg å overhodet ikke ha hold i virkeligheten. I stedet for å komme med en beklagelse ovenfor alle de hun i årenes løp hadde løyet til, dvs. leserne, valgte hun i stedet å gi skylden på leserne. 

Det samme kan sies om (bort)forklaringene som kom etter avsløringen av kommentarfusket. Jo mer som kommer frem, desto mer åpenbart blir det at LKEs og CBEs uttalelser igjen ikke var annet enn reinspikka løgn, fremført i beste sendetid på riksdekkende TV og uttalt til landets journalister. Og nok en gang var det leserne som endte opp som de skyldige. 

Gjest Zeitgeist
Skrevet
9 minutter siden, Levina skrev:

#hakk i plata

Kan du dokumentere dette? Hvis ikke er det jo ikke annet enn spekulasjoner fra din side. 

Skrevet (endret)
15 minutter siden, Levina skrev:

#hakk i plata

Det finnes ikke bevis for at de har sluttet med dette. De har derimot fjernet muligheten for å etterkontrollere dette.

LKE ytret senest i den svært nylige alkoholrefssaken at det var urettferdig at de ble tatt for brudd på lovverket og at loven var vanskelig å forholde seg til. Dette er ren og skjær trass og ansvarsfraskrivelse fra en mediebedrift som tjener millioner på reklameformidling. Denne nylige uttalelsen fra styreleder bekrefter dermed at bedriften fremdeles trives utmerket med å jobbe på uetisk vis; på kanten av et lovverk som de ikke gidder å sette seg skikkelig inn i.

Eksempel; om jeg ikke gidder å sette meg inn i trafikkreglene så må jeg likevel tåle å få bot uten å skrike opp om at politibetjenten er misunnelig. Og jeg må tåle å høre fra andre at jeg oppfører meg uansvarlig og uvørent.

Endret av Ultiva
  • Liker 30
Skrevet
2 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Og hvordan vet du at de har sluttet med kommentarjuks og kropssredigering? 

Hvordan vet du at de ikke har gjort det? 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...