Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Ja, det siste som kom frem her er skammelig.

Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelser i mange år. Jeg mener at man aldri blir helt frisk, men jeg har et mye mer avslappet forhold til kroppen min nå som godt voksen. Det betyr ikke at jeg ikke husker veldig godt hvordan jeg har hatt det i mange år. Synet i speilet som viser en overvektig kropp, mens den egentlig er veldig undervektig (jeg var et par kilo fra å dø!) etterhvert normalvektig. Man er opphengt i andres bilder og meninger, og med et vrengt syn på dette kan det gi alvorlige konsekvenser. 

Dette innlegget med disse falske kommentarene fra bloggeierne er bare så over the top kritikkverdig at jeg ikke har ord! De har et stort ansvar på dette område som påvirkere, og her gjør de et så grovt overtramp at de burde få skikkelig refs! Etterhvert som det er kommet frem flere og flere falske kommentarer her så ser man jo hvor omfattende dette har vært (og er?). Håper virkelig noen tar tak i dette, sånne grove overtramp som dette siste her burde ingen få slippe unna med.

Og samtidig så fortsetter det med "kjære søte deg" og venninne-tekstene sine.  Kjenner at det gjør meg kvalm og eitrandes forbanna! 

👏🏽👏🏽👏🏽 Fortsatt god bedring til deg. ⭐️

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det, hadde jeg hatt en datter i rette alderen så hadde jeg gjort alt jeg kunne for å prøve å få henne til å forstå hva slags blogg CBE er, og hadde ikke det hjulpet så hadde jeg betalt et datakyndig menneske for å installere en brannmur mot den bloggen... Blir skikkelig forbanna over det svaret Lassen eller Caroline, eller begge, skrev til den FJORTEN ÅR gamle jenta, "skal Caroline fly rundt og ta hensyn til hver og en?". Svaret på det er faktisk JA! Caroline skal fly rundt og ta hensyn til at hun har mange som ser opp til henne og vil bli som henne, når man får så mye makt og innflytelse som hun har, så følger det med et enormt ansvar! Håper Caroline har tenkt litt over hva slags kroppspress og holdninger hun utstråler for den fanskaren hun har, og at hennes døttre faktisk også kommer til å oppleve bloggere som CBE er selv. Og det er ikke noe jeg sier for å være slem eller noe, der er sannheten.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline er et forbilde (et tvilsomt et)  for unge, og har et redaksjonelt ansvar for det hun skriver. Hun er en blogger som ikke ville signere vær varsom og det er nok til at vi bør rope varsku.

Endret av Regn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for en modenhet han (hun?) utviser ved å svare en 14(!)-åring som er usikker på seg selv, på denne måten https://m.imgur.com/a/edkAn

Man kan selvsagt ikke stille diagnoser på personene bak bloggen på grunnlag av deres mangeårige mildt sagt avvikende oppførsel, men det er veldig fristende!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pikachuchu skrev:

Og for en modenhet han (hun?) utviser ved å svare en 14(!)-åring som er usikker på seg selv, på denne måten https://m.imgur.com/a/edkAn

Man kan selvsagt ikke stille diagnoser på personene bak bloggen på grunnlag av deres mangeårige mildt sagt avvikende oppførsel, men det er veldig fristende!

Det hadde vært interessant om LK/C kunne svare på hva de mener om dette. Hva var det de forsøkte å oppnå? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
1 time siden, Pikachuchu skrev:

En ting er hva LKE tenker når han synes dette er innafor å skrive men at CBE også synes det er greit at "noen" i hennnes kommentarfelt svarer andre slik😳

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det nok engang tema her inne om bilde/kommentarjukset. Dette skjedde for flere år siden og de har tatt avstand fra det og beklaget. Blir dere aldri ferdige #alltid noe å kritisere#vi vet best#moralens vokter/dobbeltmoral#fei for egen dør# ta tak i eget liv# misunnelse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
8 timer siden, Onbothsides skrev:

Jeg er tidvis enig i endel av kritikken her, noe av den er godt begrunnet og noe man selvsagt ser er kritikkverdig.

For min del gjelder dette merking av innlegg og uærlighet i innlegg. Hvorvidt Caroline bruker Restylane eller ikke syns jeg ikke er noe noen har noe med og burde ikke blandes inn i en mye viktigere diskusjon. Jeg har hele tiden valgt å forsvare enkelte bloggere nettopp fordi diskusjonene rundt de blir både usaklige og dermed "vinner" bloggeren istedet. 

Å skille mellom virkelig kritikkverdig innhold i en blogg, feks manglende reklame, overdrevet eksponering av barn, dårlig innflytelse på unge osv - for så å diskutere støvete speil, mengden bøker, valg av bosted osv, da mister den viktige kritikken vekten sin. 

Jeg syns ikke vi kan kritisere om noen bruker Restylane eller går til frisøren ofte, spiser sunt eller trener mye, om de bleker tenner eller bruker løsvipper. Dette er ikke grove oppgraderinger av utseende som er uvanlige i 2017. Sett et skille mellom slike ting og det å fylle rumpa si, fjerne halve nesen, kinnimplantat og fettsuging i mengder. 

Kritiser om noen skriver krenkende innlegg som rammer andre enn dem selv også, men ikke ødelegg en diskusjon på å snakke om møblementet deres. 

Jeg vil gi deg litt støtte da jeg mener du har noen gode poeng i det du skriver. Å velge sine kamper med omhu er ikke så dumt. 

Apropos det du skriver om Restylane og andre skjønnhetstiltak det være seg soft eller heavy, reversibelt eller irreversibelt, er det en interessant diskusjon. Er det ok med tatovering, men ikke Restylane, for eksempel? Å fikse på utseendet er jo egentlig et veldig bredt felt. Noen velger å tatovere kroppen eller gjør bruk av annen type "body art" som f.eks massiv piercing og merkelige ting jeg ikke vet navnet på engang, mens andre heller limer på lashextensions, mens andre igjen forstørrer leppene, og andre igjen gjør .. ganske mye :ohmy:

Jeg lar meg som nevnt i et innlegg fra i går, ikke provosere av at CBE i kommentarfeltet opplyste at hun har filler i leppene (noe alle kan se). Hadde hun derimot gjort det til et stort nummer som innebar markedsføring av behandling, behandler eller klinikk ville jeg vært sterkt kritisk til det.

Jeg synes også det er litt mer komplisert å plassere ansvar for restylanebruk, som det har vært endel innlegg om her de siste dagene, på bloggere spesielt. Jeg sier ikke at de ikke skal gå fri fra kritiske blikk og verdidebatt, men mener samtidig at det kan være viktig å se det i kontekst og spørre hvorfor og hvordan ting har gått så langt at det verste som kan skje er små lepper eller å se eldre ut. Bloggerne påvirker og påvirkes, og bakenfor står en industri som pusher produkter og behandlinger via kjendiser og bloggere. Er den noen som har et moralsk ansvar er det spesielt dem. 

Jeg synes det blir for enkelt å pålegge en enkelt blogger et særlig moralsk ansvar, selv om jeg selvfølgelig ikke er i mot at CBE og andre rollemodeller viser at de er trygge i seg selv og ikke lar seg påvirke. Om CBE hadde gitt bengen i at noen har bestemt hvilken leppestørrelse som gjelder nå for tiden hadde det vært kjempekult, hatt betydning og stått respekt av, men kan vi kreve at hun tar det moralske ansvaret alene? Jeg snakker her om selve handlingen, og ikke kommunikasjonen rundt. Den har hun selvsagt alltid ansvar for. 

Og et gigantisk NB! Jeg er ikke engang i nærheten av å frikjenne kroppsbloggere for ansvar for mat-, trening- og kroppskommunikasjonen sin, noe jeg forsåvidt har gitt uttrykk for gjentatte ganger.

Endret av Anna Nas
Følte det nødvendig å presisere standpunktet mitt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
43 minutter siden, Levina skrev:

Så er det nok engang tema her inne om bilde/kommentarjukset. Dette skjedde for flere år siden og de har tatt avstand fra det og beklaget. Blir dere aldri ferdige #alltid noe å kritisere#vi vet best#moralens vokter/dobbeltmoral#fei for egen dør# ta tak i eget liv# misunnelse. 

#dritibrukerdebattda 🙄

Og de kommentarene som har blitt diskutert nå sist var vel ikke en del av det som ble avslørt og "beklaget" for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden slutter bare ikke å sjokkere meg! All ære til deg, @Asti, for kjempejobb med dokumentasjon. At de har samvittighet til å holde på sånn (for jeg tror ikke et sekund på at de har sluttet hverken med kommentarfeltjuks eller redigering) er helt vanvittig. Skjelle ut en 14-åring i kommentarfeltet under falskt navn, for hva? Det er bare så smålig. 

Og forresten, apropos tidligere innlegg med sitatet angående å ikke "ødelegge" kroppen sin ved graviditet. Ut i fra ordlyden fikk jeg inntrykk av at hun mente å legge på seg noen kilo, få strekkmerker og liknende. Vel, etter å ha hørt Sigrid Bonde Tusvik fortelle om sin fødselsskade på podcast... DER kan man begynne å snakke om en "ødelagt" kropp. Perspektiv. 

Jeg blir helt matt!

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, pøbelsara skrev:

Misunnelseskortet! :strix: Det er det lenge siden jeg har sett!  :strix: 

Jepp👏🎉👍 Det er jo den store drømmen i livet for de fleste av oss og støtte oss selv og hetse andre i eget kommentarfelt under falsk signatur! Det er noe virkelig voksent og respektfullt over det hele! Thjoho🎉🎉🎉

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Levina skrev:

Kommentarjukset er av et veldig mye større omfang enn de har innrømmet, derfor er det stadig relevant å diskutere det. Særlig ettersom det dukker opp nye kommentar som tydeligvis ikke har vært kjent fra før.

Det faktum at to voksne mennesker føler behov for å hevde seg over en 14-åring ved å skjelle ut vedkommende, og må gjøre det under falskt alias sier en del om hvor drøye disse menneskene. Slik oppførsel håper og tror jeg er langt unna hva som er allment akseptert - og det er vel også derfor folk reagerer. Det var et nytt bunnivå for meg i hvert fall. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Levina skrev:

Nei, vi blir aldri ferdige før det kommer en oppriktig beklagelse og innrømmelse fremfor offerrolle og det å skylde på nett-troll (som de forøvrig tom. kaller dem som kommer med kontruktiv kritikk). 

Så nei KG vil aldri bli ferdig med det, ei glemme det, nettopp pga måten de oppførte seg på da de ble avslørt.

I tillegg til alt annet spons/reklamejuks osv.

Det vil nok komme en sak eller fler frem i dagens lys etterhvert. Dette med bloggere som ikke følger regler, påvirkningskraft og eksponering av barn (gjelder ikke bare cbe) -gullgruve for den rette journalist. 

God bedring lke og cbe. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, Levina said:

Problemet er vel at de aldri har egentlig har beklaget det som egentlig skjedde. De har beklaget en polert versjon om at de kommentette redogerte når leserne var slemme. Fakta var jo blant annet at de kommenterte over en lav sko for å vinne enhver diskusjon. 

Syns det er helt innafor å kritisere noe som skjedde såpass langt tilbake i tid, så lenge de ikke har beklaget det som egentlig skjedde.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Levina skrev:

Ja, vi er bare sjalu, mislykka, feite, ødelagte kjerringer hele gjengen! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
2 timer siden, Anna Nas skrev:

Jeg vil gi deg litt støtte da jeg mener du har noen gode poeng i det du skriver. Å velge sine kamper med omhu er ikke så dumt. 

Apropos det du skriver om Restylane og andre skjønnhetstiltak det være seg soft eller heavy, reversibelt eller irreversibelt, er det en interessant diskusjon. Er det ok med tatovering, men ikke Restylane, for eksempel? Å fikse på utseendet er jo egentlig et veldig bredt felt. Noen velger å tatovere kroppen eller gjør bruk av annen type "body art" som f.eks massiv piercing og merkelige ting jeg ikke vet navnet på engang, mens andre heller limer på lashextensions, mens andre igjen forstørrer leppene, og andre igjen gjør .. ganske mye :ohmy:

Jeg lar meg som nevnt i et innlegg fra i går, ikke provosere av at CBE i kommentarfeltet opplyste at hun har filler i leppene (noe alle kan se). Hadde hun derimot gjort det til et stort nummer som innebar markedsføring av behandling, behandler eller klinikk ville jeg vært sterkt kritisk til det.

Jeg synes også det er litt mer komplisert å plassere ansvar for restylanebruk, som det har vært endel innlegg om her de siste dagene, på bloggere spesielt. Jeg sier ikke at de ikke skal gå fri fra kritiske blikk og verdidebatt, men mener samtidig at det kan være viktig å se det i kontekst og spørre hvorfor og hvordan ting har gått så langt at det verste som kan skje er små lepper eller å se eldre ut. Bloggerne påvirker og påvirkes, og bakenfor står en industri som pusher produkter og behandlinger via kjendiser og bloggere. Er den noen som har et moralsk ansvar er det spesielt dem. 

Jeg synes det blir for enkelt å pålegge en enkelt blogger et særlig moralsk ansvar, selv om jeg selvfølgelig ikke er i mot at CBE og andre rollemodeller viser at de er trygge i seg selv og ikke lar seg påvirke. Om CBE hadde gitt bengen i at noen har bestemt hvilken leppestørrelse som gjelder nå for tiden hadde det vært kjempekult, hatt betydning og stått respekt av, men kan vi kreve at hun tar det moralske ansvaret alene? Jeg snakker her om selve handlingen, og ikke kommunikasjonen rundt. Den har hun selvsagt alltid ansvar for. 

Og et gigantisk NB! Jeg er ikke engang i nærheten av å frikjenne kroppsbloggere for ansvar for mat-, trening- og kroppskommunikasjonen sin, noe jeg forsåvidt har gitt uttrykk for gjentatte ganger.

Bra respons, uten å hugge hodet av meg. 

Ja hvem bestemmer hvor mye en blogger kan få tillatelse til å fikse på seg?  Er det ikke litt mye ansvarsfraskrivelse at foreldre mener at bloggerne skal være de som gir barna deres idealer de kan hige etter som er godkjent av foreldrene? 

Og hvordan kom dette med bilderedigeringen opp igjen? Det er fem år siden🤓 Flott at det ble avslørt, den gangen, flott at de sa unnskyld, den gangen. Men er vi ikke snart ferdig med det nå? Blir det ikke litt som å hele tiden nevne den gangen typen klina med ei for 6 år siden når vi allerede har tilgitt det og gått videre? Og de som ser at bilder er redigert må jo sitte med lupe, det er jo ikke snakk om at de fjerner 13 kilo på bildene heller, maks 1 kilo. Jeg selv legger jo også ut de fineste bildene av meg, og hvor mange fresher ikke opp sine egne bilder med filter? Hvorfor skal bloggere være så rene og uredigerte? Kun fordi barna våre ikke klarer å leve normalt ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...