Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Forå ta dette med teskjed.

-Hvis Caroline er varen og dere er kundene. Hvor mye har dere betalt til de kommersielle aktørene for å få lese bloggen hennes?

Ingenting?

Mens hun fikk betalt for å vise dere noe?

Oi. De kommersielle aktørene er jo kunden/konsumenten. Og dere er varen hun selger til dem...

Hun er ikke kjøpt og betalt. Men dere lar dere selge av henne. Gang på gang...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at bloggerne må merke f. eks adlink og slikt, men hvorfor må de egentlig merke reklame/markedsføring? Dette er et genuint spørsmål fra min side. Jeg har fått med meg at slik er det etter loven, men jeg lurer på hva forskjellen er fra f. eks magasiner? Der står det jo aldri "annonse" på toppen?

Anonymous poster hash: 7d872...ed1

Jo, det gjør det, når det fremstilles som en redaksjonell tekst. Både aviser og magasiner gjør det slik, det følger av teksplakaten og jeg har sett det mange ganger.

Anonymous poster hash: 6f8e4...0db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du bare kan skrive en fiktiv epostadresse? Som feks [email protected]. Aldri utlever ditt ekte navn til henne, hun googler deg og prøver å lete opp all info.

Anonymous poster hash: 0829c...4f7

Dette minner meg mer om dette: http://www.dbtv.no/3613760477001#Her_blir_det_kvinnelige_nettrollet_konfrontert_p%C3%A5_tv

Sikker på at "Kattan57" skriver nøyaktig det samme.

"Buhu, de søkte meg opp etter jeg skrev dritt/lekte moralpoliti, det er så urettferdig, aldri etterlat noen spor om dere skal hetse eller være fæle"

Søker hun opp epost-adresser så er det nok en veldig god grunn for det. Kudos til de som gjør det, flere burde gjøre nøyaktig det samme!

Anonymous poster hash: 3ceae...515

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah så på bloggen hennes i dag, og nå var mye sponset og reklamert :P Hahahah livet var visst ikke så glitter å stas allikevel. Jeg er ikke akkurat en person som er ofte innom denne blogge , men tenkte skulle sjekke i dag siden jeg leste et skriv om henne. Og kanskje nå som hun fikk litt kjeft for å ikke reklamere for produkter å reiser kan folk innse at hun får mye "gratis". Vet det er mange som "ønsker" dette livet, men ting er ikke akkurat så glamorøst som man tror. Hun ville vel at vi skulle tro hun levde et lukseriøst liv i rikdom når hun egentlig får det meste dekket. Slutt å gå inn på bloggen hennes så blir hun nok blakk i løpet av noen år med dette forbruket !!)

Anonymous poster hash: dc8b0...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jukser hun igjen og skriver ad bare i en kommentar så det ikke synes hvis man ikke blar i kommentarene.

http://instagram.com/p/pYxiADAsfL/

Ta print screen og send bilde og forklsring til forbrukerrådet.

Anonymous poster hash: 41c97...10d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atheena

Nei, det er jo ikke sånn.

Hun har et forretningsforhold med dem som sponser henne og dem som hun tar reklameoppdrag for og omtaler i bloggen sin. Hun får inntekten sin derfra ;og det er derfor det er penger i å blogge.

Det som selges og byttes mellom Caroline Berg Eriksen og de kommersielle aktørene er DERE og deres kjøpekraft og interesse for de tingene som er til salgs der ute.

Hun skaffer dem DERE.

Derfor er det ikke hun som blir kjøpt av noen. Hun selger dere til de kommersielle aktørene.

Det er derfor hun får betalt og får gratisting, i stedet for å måtte betale dem og gjøre gratistjenester så hun kan blogge... Ellers ville de nektet henne å nevne både dem og deres produkter, via rettsaker...

At dere ikke skjønner dette, er jo grunnen til bloggeres suksess.

Dere lar deres oppmerksomhet kjøpes og selges gang på gang.

Hver gang dere snakker om henne, har hun solgt dere og det dere er intressert i å snakke om til en produsent for ett eller annet...

På tide å bli voksne og skjønne dette?

Hun tjener penger. Det er dere som skaffer henne muligheten til dette... Dere er varen hun selger til reklame-aktørene.

Spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jukser hun igjen og skriver ad bare i en kommentar så det ikke synes hvis man ikke blar i kommentarene.

http://instagram.com/p/pYxiADAsfL/

Ikke nå lengre.. Kanskje hun har lest inne på Kvinneguiden. :fnise:

Anonymous poster hash: 34678...e07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nå lengre.. Kanskje hun har lest inne på Kvinneguiden. :fnise:

Anonymous poster hash: 34678...e07

Står sånn fortsatt, hun har ikke skrevet ad i hovedteksten, så tror ikke hun har lest her. Har uansett tatt printscreen hvis hun endrer på det, og skal sende mail etterpå. Rart hvis ikke hun får bøter nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg på face, ikke merket #reklame . Hva gir du meg, hun må ha litt tungt for det, eller ekstremt slurvete i jobben sin.

Anonymous poster hash: 9f93e...d31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg på face, ikke merket #reklame . Hva gir du meg, hun må ha litt tungt for det, eller ekstremt slurvete i jobben sin.

Men likevel har hun merket det med #sponsoredtrip...

Merkingen fremstår som halvveis arbeid. Merkelig ulikt henne. Noen ganger merker hun for eks adlinks-innlegg øverst, andre ganger ikke.

Er hun usikker på regelverket, eller er dette bevisst fra hennes side?? Skjønner virkelig ikke greia, siden hun er så ekstremt pertentlig på de fleste andre områder.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men likevel har hun merket det med #sponsoredtrip...

Merkingen fremstår som halvveis arbeid. Merkelig ulikt henne. Noen ganger merker hun for eks adlinks-innlegg øverst, andre ganger ikke.

Er hun usikker på regelverket, eller er dette bevisst fra hennes side?? Skjønner virkelig ikke greia, siden hun er så ekstremt pertentlig på de fleste andre områder.

Såklart hun vet reglene om dette, det er jo jobben hennes. Men, hun spekulerer nok på om hun skal merke eller ikke pga fortjeneste.

Hun sier selv hun har 1-2 reklameinnlegg hver uke, men det må være utifra hva hun selv tolker som reklame. I realiteten har hun mye mere.

Anonymous poster hash: d5ed7...954

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har fx Ving, som jeg anser for et stort og seriøst noen interesse av skjult reklame? Ja kanskje økonomisk, men ikke moralsk.de fremstår jo selv som useriøse om de aksepterer at ff ikkemerker innleggene skikkelig. Om ff hadde skrevet GODE og INFORMTIVE innlegg om turen og båten så hadde det jo ihvetfall vært i Ving sin intetesse å merke innlegget med at dette er reklame for firmaet. Sånn som det fremstår nå så prøver nok ff bare å selge en følelse evt bygge markedsføringen sin på at alle vil det samme som henne, og dakommer hun lengre ved å unngå merking som minner oss på at dette er reklame.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang innlegget over: Stort og seriøst firma mener jeg.

Sorry skrivefeil, knotter fra mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at hun er nødt til å merke en statusoppdatering om "God morgen Napoli" og et bilde av byen ? Er det virkelig en regel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bettys

Klart hun ikke har lyst til å merke alle reklameinnleggene sine. Da hadde jo alle sett at bloggen hennes er 99% reklame, og ingen giddet å lese den mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at hun er nødt til å merke en statusoppdatering om "God morgen Napoli" og et bilde av byen ? Er det virkelig en regel?

Alt hun gjør av og på båten denne uken er jo reklame. Strengt, men teknisk sett korrekt. Frokosten burde også vært merket. Frokosten hadde ikke vært der hadde hun ikke fått sponset en tur, og at hun nyter frokost er jo for å vise oss hvor fin morgenen på båten er, slik at vi skal bestille det samme og ha like fin morgen som henne. Hvis hun står i en park og smiler i en av stedene de går i land på (hvis de snart begynner med å faktisk utnytte muligheten til å gå i land noe sted) er jo det også reklame. Hun hadde ikke kunnet stå i den parken og smilt hvis ikke hun hadde vært på den sponsede turen. Virker utrolig slitsomt og med tanke på hvor god inntekt hun har og hvor grei pris man kan få på cruise er det trist at hun ikke tar seg råd til å bare dra uavhengig.

Anonymous poster hash: 534a2...56f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder noen å lese om dette dørgende kjedelige paret egentlig? De tror de er the Bechams, men nei, aldri i nærheten en gang. Gjesp og god natt.

Anonymous poster hash: 741d7...e03
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt hun gjør av og på båten denne uken er jo reklame. Strengt, men teknisk sett korrekt. Frokosten burde også vært merket. Frokosten hadde ikke vært der hadde hun ikke fått sponset en tur, og at hun nyter frokost er jo for å vise oss hvor fin morgenen på båten er, slik at vi skal bestille det samme og ha like fin morgen som henne. Hvis hun står i en park og smiler i en av stedene de går i land på (hvis de snart begynner med å faktisk utnytte muligheten til å gå i land noe sted) er jo det også reklame. Hun hadde ikke kunnet stå i den parken og smilt hvis ikke hun hadde vært på den sponsede turen. Virker utrolig slitsomt og med tanke på hvor god inntekt hun har og hvor grei pris man kan få på cruise er det trist at hun ikke tar seg råd til å bare dra uavhengig.

Anonymous poster hash: 534a2...56f

Hun hadde garantert ikke reist med suite dersom hun skulle betalt cruiset selv.

Jeg har reist med samme skip og den er nydelig. Men heldigvis så kunne jeg nyte turen, skipet og ikke minst alle de fine utfluktene uten å måtte tenke på annet enn meg selv og familien.

Hadde selvsagt heller ikke reist avgårde på en så kostbar ferie med en liten baby ... Vi nøt skipet til de sene nattetimer og koste oss gløgg i hjel.

Anonymous poster hash: 0f333...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...