Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
48 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Det sier absolutt alt når man kaller Skårderud en "såkalt ekspert". Noe ganger lurer jeg på om ekteparet forstår at det å prøve å gjøre andre små/ubetydelige gjør dem selv ennå mindre/ubetydelige... Antagelig det motsatte av det de prøver på med sånne uttalelser! 

At Skårderud er ekspert er det ingen tvil om nei. Men nå har jo også han fått kritikk for å være en "forfører" som bidrar til spiseforstyrrelser, snarere enn å forhindre at de oppstår: https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/5LE5m/Forforaren

Poenget er at selv ikke Skårderud nødvendigvis sitter på noen fasit når det gjelder spiseforstyrrelser og hva som trigger dem. Greit å huske på før man setter to streker under svaret :) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kudos til CBE for å ha merket siste innlegg korrekt.

Men er ikke like begeistret for at hun bruker venninnens bryllup som kulisse for å reklamere for et produkt. 

Skrevet
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Men er ikke like begeistret for at hun bruker venninnens bryllup som kulisse for å reklamere for et produkt. 

Vel, det er tross alt bare en reklamelenke, ikke et rent reklameinnlegg :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Litt rart at folk skal få ros for å gjøre de enkleste ting i jobben sin riktig. Ja, ja. 

• Liker 38
Skrevet
22 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

At Skårderud er ekspert er det ingen tvil om nei. Men nå har jo også han fått kritikk for å være en "forfører" som bidrar til spiseforstyrrelser, snarere enn å forhindre at de oppstår: https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/5LE5m/Forforaren

Poenget er at selv ikke Skårderud nødvendigvis sitter på noen fasit når det gjelder spiseforstyrrelser og hva som trigger dem. Greit å huske på før man setter to streker under svaret :) 

Aner ikke hvem du mener setter to streker under svaret?  Mitt poeng er vi helt enige om; Skårderud er en tungvekter når det kommer til spiseforstyrrelser. Å kalle han en "såkalt ekspert" er noe helt annet enn å ha opplevd spiseforstyrrelser selv og se ting fra sitt synspunkt jmf linken din. Når det gjelder at enkeltpersoner er kritiske til han; slik vil det alltid være. Har selv både helsefaglig utdannelse og slitt med spiseforstyrrelser i mange år så jeg har mine erfaringer og meninger akkurat som den du linker til.

• Liker 21
Gjest Zeitgeist
Skrevet
1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev:

Vel, det er tross alt bare en reklamelenke, ikke et rent reklameinnlegg :)

Na står det "Inneholder reklame" under overskriften, så at det "bare" er en reklamelenke er vel ikke en "formildende omstendighet" som det heter så fint. Det er valg av kulisse og anledning jeg kan styre min begeistring for. 

Gjest Anna Nas
Skrevet (endret)
På 28.7.2017 den 18.48, Skribent skrev:

Gudbedre, et glimt av selvinnsikt?! :sjokk: 

Å kalle Skårderud, en absolutt tungvekter på sitt felt, en "såkalt ekspert", det sier så mye om frua at alt annet nesten blir overflødig :overrasket: 

Nå begynner jo denne saken* å bli litt foreldet, men ja, det er er spesielt at et menneske i (2012>) 20-årene, som selv knapt har utdannelse etter videregående, ikke hadde større respekt for en kapasitet som Skårderud. Han lettet nok knapt på øyelokket av hersketeknikken, men det var jo svært avslørende for henne at hun reagerte såpass nebbete og usaklig, på saklig og velfundert kritikk. Det bekreftet i grunnen poenget til Skårderud om hennes manglende refleksjon.

At de senere har vegret seg for å signere Sunn fornuft-plakaten bekrefter jo forsåvidt også ett og annet om at de fortsatt ikke er helt på linje med Skårderuds erfaringsbaserte synspunkt på kroppsorienterte blogger, som CBE.no jo er.

Hvis ikke alle har fått med seg den nevnte hendelsen, handler den om at Finn Skårderud omtalte i 2012 bloggen (og dermed henne) som ureflektert, og skrev at svært mange av hans pasienter (spiseforstyrrelser) misbrukte den.

CBE innrømte intet forbedringspotensial, men uttalte derimot til Dagbladet at hun var glad for at Skårderud leste bloggen hennes, og ikke så noen grunn til å kommentere hans "subjektive oppfatninger".

Blemme av Skårderud, der altså. Tenk å påstå at pasientene hans faktisk ikke ble spesielt friske av inspirasjonen hennes. Det er hva jeg kaller skikkelig subjektivt oppfattet.

Edit; Sakset fra bloggen: https://imgur.com/a/yXs3j

Endret av Anna Nas
Lagt inn en imgurlenke
Skrevet

Er det kjolen hun reklamerer for i "regn i sløret"? For den samme kjolen er ikke merket i "space cowboy"? 

• Liker 5
Gjest Zeitgeist
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Litt rart at folk skal få ros for å gjøre de enkleste ting i jobben sin riktig. Ja, ja. 

Jeg er enig med deg - det blir litt som å si til en snekker: "Så flink du er som tar med deg hammeren!". 

Samtidig vet man jo at hvis man bare skulle unnlate å kommentere den korrekte merkingen, så hadde det også blitt tatt ille opp av enkelte ;)

Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Mkay skrev:

Er det kjolen hun reklamerer for i "regn i sløret"? For den samme kjolen er ikke merket i "space cowboy"? 

Nei, kjolen i "Regn i sløret" er en annonselenke, kjolen som omtales i "Space Cowboy" vises ikke men skal man gjette ut i fra bildet er det butikken Rebirth of the Princess.

Og ikke sponset, selv om det skal bli spennende å se når den vises fram😉

Endret av Sirkustjukk
Skrevet
2 minutter siden, Mkay skrev:

Det er lenken til kjolen som er merket. Hun har skrevet reklamelink foran den. Antar at det er det samme som annonselenke, og da har man ikke fått sponset eller betalt for å reklamere for noe, men man får "provisjon" hvis noen trykker på lenken og kjøper noe fra nettbutikken.

• Liker 2
Gjest Verrika
Skrevet
 Løgn er det verste jeg vet. Det kommer ingenting godt ut av det. Hvorfor i alle dager skulle jeg lyve for leserne mine? Det ville jeg aldri gjort. Hvor blir det da av troverdigheten? 
Egen blogg, 22.04.10

Dette står på bloggen 22.04.2010. Må bare minne cbe om dette. For cbe har løyet om redigering av bilder osv. 
Troverdighet har ikke cbe mener jeg. 
Skrevet
1 minutt siden, Sirkustjukk skrev:

Nei, kjolen i "Regn i sløret" er en annonselenke, kjolen som omtales i "Space Cowboy" vises ikke men skal man gjette ut i fra bildet er det butikken Rebirth of the Princess.

Og ikke sponset, selv om det skal bli spennende å se når den viser fram😉

Men er det ikke samme kjole da? Fra Needle & Thread? 

Fra "space cowboy": https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/197/2017/07/201727jul._soverom_5370-1.jpg?w=2020&quality=70 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Anna Nas skrev:

Nå begynner jo denne saken* å bli litt foreldet, men ja, det er er spesielt at et menneske i 20-årene, som selv knapt har utdannelse etter videregående, ikke har større respekt for en kapasitet som Skårderud. Han lettet nok knapt på øyelokket av hersketeknikken, men det var jo svært avslørende for henne at hun reagerte såpass nebbete og usaklig, på saklig og velfundert kritikk. Det bekreftet i grunnen poenget til Skårderud om hennes manglende refleksjon.

At de senere har vegret seg for å signere Sunn fornuft-plakaten bekrefter jo forsåvidt også ett og annet om at de fortsatt ikke er helt på linje med Skårderuds erfaringsbaserte synspunkt på kroppsorienterte blogger, som CBE.no jo er.

Hvis ikke alle har fått med seg den nevnte hendelsen, handler den om at Finn Skårderud omtalte i 2012 bloggen (og dermed henne) som ureflektert, og skrev at svært mange av hans pasienter (spiseforstyrrelser) misbrukte den.

CBE innrømte intet forbedringspotensial, men uttalte derimot til Dagbladet at hun var glad for at Skårderud leste bloggen hennes, og ikke så noen grunn til å kommentere hans "subjektive oppfatninger".

Blemme av Skårderud, der altså. Tenk å påstå at pasientene hans faktisk ikke ble spesielt friske av inspirasjonen hennes. Det er hva jeg kaller skikkelig subjektivt oppfattet.

Hun har da ett år eller et halvt år (?) fra et jusstudium, og to års journalistutdannelse fra Markedshøyskolen (nå Høyskolen Kristiania?). Nei, kanskje ikke noen phd, men kvalifiserer heller ikke til "knapt nok utdannelse". Rett skal være rett :)

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Jo. Samme kjole, som ble hentet i går tydeligvis og brukt i dag. 

Men burde hun ikke merket det innlegget også da? Prøver å forstå reglene. 

• Liker 4
Skrevet
45 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Selv om Skårderud ikke sitter på fasiten er han jo absolutt en ekspert. Det er vel tross alt ingen som sitter på noe fasit når man sankker om spiseforstyrrelse. Tatt i betraktning av LKE uttaler seg som ekspert for trening,kosthold,vaksiner og div andre ting bør han absolutt være så ydmyk at en med så mye erfaring og utdannelse som Skårerud bør betegnes som ekspert. 

• Liker 20
Gjest Sirkustjukk
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Mkay skrev:

Men er det ikke samme kjole da? Fra Needle & Thread? 

Fra "space cowboy": https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/197/2017/07/201727jul._soverom_5370-1.jpg?w=2020&quality=70 

Du har rett, beklager! Jeg blandet med innlegget mellom de!

Vel, igjen en sånn gråsone?

Kjolen er kjøpt for egne penger (som hun har sagt før) men tjener på annonselenker. Siden hun ikke har en link i det første innlegget og har merket tydelig innlegget der linken er med er det nok innafor.

Men merkelig å linke til en kjole som er utsolgt i alle størrelser da.

Endret av Sirkustjukk
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Du har rett, beklager! Jeg blandet med innlegget mellom de!

Vel, igjen en sånn gråsone?

Kjolen er kjøpt for egne penger (som hun har sagt før) men tjener på annonselenker. Siden hun ikke har en link i det første innlegger og har merket tydelig der er med er det nok innafor.

Men merkelig å linke til en kjole som er utsolgt i alle størrelser da.

Neida, hun får jo betalt om noen kjøper noe annet fra samme butikk. De har fortsatt den blå på lager, så da er det en sjanse at noen går for den i stedet :P

Endret av penny_
  • Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Emilie112 skrev:

Selv om Skårderud ikke sitter på fasiten er han jo absolutt en ekspert. Det er vel tross alt ingen som sitter på noe fasit når man sankker om spiseforstyrrelse. Tatt i betraktning av LKE uttaler seg som ekspert for trening,kosthold,vaksiner og div andre ting bør han absolutt være så ydmyk at en med så mye erfaring og utdannelse som Skårerud bør betegnes som ekspert. 

Når det gjelder vaksiner deler vel LKE syn med alle eksperter på området. http://suntvett.no/2013/11/en-tur-innom-det-alternative/

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...