Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor hun ikke kan ta av merkelappen/prislappen på gensern hun går rundt i når hun viser frem huset i den siste videoen.. ? Når hun filmes bakfra vises den jo veldig godt og jeg kan vanskelig se for meg at perfeksjonisten kler på seg klærne med lapper på. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare få si at det er vanlig i min omgangskrets å jobbe i 100 prosent stilling. Ha små barn, pusse opp huset/leiligheten selv  så mye som er mulig på fritiden-(kveld og helg), og i tillegg vaske ned tak og vegger uten hjelp ! ! -etterat man har pusset sparkel og treverk..

i tillegg koordinerer de fleste folk med å flytte fra der de har nåværende adresse ,så nærme som mulig ferdig innflyttingsdag hvis man har håndverkere til å gjøre jobben for seg. Eller bo midlertidig hos venner og familie , i påvente av å flytte inn i den nye boligen. 

Altså, ikke noe av hva ff med fam. driver med i disse dager er eksepsjonelt for deres familie. Bare at JEG tror at deres hverdag normalt sett faktisk inneholder mindre gjøremål enn hva mange av oss andre driver med..alt er relativt...

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så rart at dette med pappapermisjon dukket opp akkurat nå. Frem til nå har jo LKE fått gjennomgå på snap som blant annet personlig assistent. Jeg lurer på hvilken jobb han har pappapermisjon fra, for Odd er han jo ferdig med og bloggen jobber han med?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt på sidelinja av diskusjonen som går her, men den blå blusen (link til bozzt) i det siste sutreinnlegget var bare über kul på boozt sine sider. På cbe.no ser den bare darrig ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Sånn helt på sidelinja av diskusjonen som går her, men den blå blusen (link til bozzt) i det siste sutreinnlegget var bare über kul på boozt sine sider. På cbe.no ser den bare darrig ut!

Darrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje brevkurset hans i fotografering er det de betegner som jobb? Jeg tenker jo jobb er synonymt med inntektsgivende arbeid, men man glemmer jo at for bloggere er en tur til frisøren kategorisert som jobb. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kanskje brevkurset hans i fotografering er det de betegner som jobb? Jeg tenker jo jobb er synonymt med inntektsgivende arbeid, men man glemmer jo at for bloggere er en tur til frisøren kategorisert som jobb. 

Det ville jo være nitrist om mannen til cbe bruker pappapermisjonen til å jobbe. Han Jobben har krav på vikar på jobben om han blir borte en stund. Får forresten ikke arbeidsgiver tilskudd fra NAV dersom det ansettes en vikar? Jeg er usikker på permisjonsregler.

Endret av Cavatina
feilskriving
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Cavatina skrev:

Syns det er så rart at dette med pappapermisjon dukket opp akkurat nå. Frem til nå har jo LKE fått gjennomgå på snap som blant annet personlig assistent. Jeg lurer på hvilken jobb han har pappapermisjon fra, for Odd er han jo ferdig med og bloggen jobber han med?

Bare for å informere så kreves det ikke at man faktisk har en jobb for å kunne ta foreldrepermisjon. Det som kreves er at man i tiden før fødsel har arbeidet så og så mange timer og det har vel LKE mens han spillet for Odd vil jeg tro. På den måten passet det ypperlig med fødsel akkurst da så han kunne gå nesten rett i foreldrepermisjon i stedet for arbeidsløshet. 

Presisering. Det som absolutt ikke er lov er å jobbe mens man har permisjon. Har man gradert permisjon kan man ikke jobbe mer et ett sekundt ut over det antall timer graderingen tillater. 

Endret av Inocybe
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har ikke rett på permisjon om ikke mor har opparbeidet seg rett til permisjon. Og hun har jo ikke tatt seg fri fra jobb, så...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, lilletrilleline skrev:

Far har ikke rett på permisjon om ikke mor har opparbeidet seg rett til permisjon. Og hun har jo ikke tatt seg fri fra jobb, så...

Mor har jo åpenbart krav på permisjon. Om hun velger å bruke hele eller deler av felleskvoten er en annen sak. Men om hun jobber helt eller delvis kan far ta ut tilsvarende i permisjon slik at de til sammen har 100% permisjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kollontaj skrev:

Tror hun sa cirka det samme i filmen til Eiendom&Selfies, dvs at de begge jobber med bloggen. 

Eiendom&Selfies!!! LER!! 😂😂 Spot on!! Takk Kollontaj! 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loffeliten

Sikkert bare en forglemmelse. Fort gjort - de husker jo ikke så godt, stakkars, og har det jo så aldeles usedvanlig travelt. Glemmer å merke annonser, glemmer å merke at antrekk er lånt, glemmer at det ikke går an å ha pappapermisjon samtidig som man jobber med konens blogg hele dagen... Sånt kan vel skje oss alle. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er lov å kommentere, men oi, så nydelig hun er på det siste bildet i "Yes to the dress"-innlegget. Så fresh og vakker! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@FantasDick jeg tok en titt og jeg er helt enig med deg. Forstår ikke den ekstreme bilderedigeringen som bloggens fotoansvarlige (ektemannen) vanligvis driver med. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ultiva skrev:

@FantasDick jeg tok en titt og jeg er helt enig med deg. Forstår ikke den ekstreme bilderedigeringen som bloggens fotoansvarlige (ektemannen) vanligvis driver med. 

Ser jo helt "normal"ut på andres bilder. Ung og vanlig pen. På bloggen ser hun nærmest ut som 10 år eldre og skal virke glamorøs og flott. Med så tung sminke....blir det motsatt uttrykk.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syner dere om stua? Får nesten lyst til å grine. Maken til deprimerende og klasseløst stue er det lenge siden jeg har sett. Er det plutselig in med velour sofaer? Hva skjer om ungene søler i den sofaen? Listene ved gulvet bør males hvitt, Skjønner ærlig talt hvorfor de gikk for et eldre hus med sjel når det "moderne" interiøret ødelegger alt.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hva syner dere om stua? Får nesten lyst til å grine. Maken til deprimerende og klasseløst stue er det lenge siden jeg har sett. Er det plutselig in med velour sofaer? Hva skjer om ungene søler i den sofaen? Listene ved gulvet bør males hvitt, Skjønner ærlig talt hvorfor de gikk for et eldre hus med sjel når det "moderne" interiøret ødelegger alt.

Enig. Mørkt og dystert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...