MiniMjau Skrevet 30. november 2014 #2581 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Spainnlegget er jo reklame for fasilitetene på hotellet hvor hun har sponset opphold. Samme med frokostinnlegget. Uten sponset tur, hadde hun aldri vært på spaet eller spist frokost(antar den er inkludert, ergo skulle innlegget vært merket etter FF sin tolkning av reglene) i frokostsalen på hotellet. Hun tolker i hytt og pine, evt så skjønner hun faktisk ikke reglene. Endret 30. november 2014 av MiniMjau 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 30. november 2014 #2582 Del Skrevet 30. november 2014 Meg: Så deilig ut. Men du har vel glemt å merke med reklame? FF: Nei, har betalt for behandlingen selv Meg: Ja, det er greit nok. Men alle innlegg som omhandler hotellet og lignende skal jo merkes med sponsed ferie. Ellers blir det jo sånn at alle som ikke leste det første ferie-innlegget ditt ikke vet at oppholdet er sponset, selv om du betaler for enkelte tjenester FF: Så lenge jeg har betalt for behandlingen så tolker jeg det på den måten at det ikke skal merkes. Håper forbrukerrådet tar tak i dette snart. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nickandj Skrevet 30. november 2014 #2583 Del Skrevet 30. november 2014 Dette er jo det som kanskje irriterer folk aller mest med bedriften CBE. Selvfølgelig må hun få fram at dette er et sponset opphold, selv om hun betalte for behandlingen selv! Hun skryter jo hotellet opp i skyene i hvert innlegg, og det er jo akkurat det som er avtalen mellom hun og reisebyrået. Det som irriterer meg enda mer er måten hun utnytter instagram til å sluntre unna tydelige og merkede innlegg. Som for eksempel at hun "glemmer" å skrive i teksten at det er reklame, og bare legger ved en liten kommentar som forsvinner blant 100 andre kommentarer. I tillegg skriver hun ikke #reklame, #sponset eller andre forståelige og dagligdagse ord. Hun bruker det fancye begrepet #ad, som sikkert bare en brøkdel av følgerne hennes skjønner hva betyr. I tillegg er det et lite ord som drukner i de andre # hun bruker.. Kjenner jeg sliter med å holde meg saklig nå. Makan til en møkkamåte å drive buisness på! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. november 2014 #2584 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Retningslinjene er helt tydelige på at: -alle instagrambilder i forbindelse med en helt eller delvis sponset tur, skal merkes. Hver gang. Samtidig med publisering av bildet. #ad er IKKE tilstrekkelig merking. -alle blogginnlegg knyttet til reisen (tolker det her som både det de får sponset og dekker selv) skal merkes. Hvert eneste innlegg skal merkes. Øverst. Sitat fra retningslinjene: Eksempel 1: Får du betalt for en reise, eller deler av en reise, skal hvert enkelt innlegg der du omtaler reisemålet, hotellet, utflukter etc. i regi av reiseoperatøren, tydelig merkes som reklame. Begynner å tro på at ekteparet FF må ha tungt for det. HVA her er det de ikke greier å forstå? http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf Endret 30. november 2014 av MiniMjau 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 30. november 2014 #2585 Del Skrevet 30. november 2014 JulieUdugelige skrev (På 30.11.2014 den 13.26): Meg: Så deilig ut. Men du har vel glemt å merke med reklame? FF: Nei, har betalt for behandlingen selv Meg: Ja, det er greit nok. Men alle innlegg som omhandler hotellet og lignende skal jo merkes med sponsed ferie. Ellers blir det jo sånn at alle som ikke leste det første ferie-innlegget ditt ikke vet at oppholdet er sponset, selv om du betaler for enkelte tjenester FF: Så lenge jeg har betalt for behandlingen så tolker jeg det på den måten at det ikke skal merkes. Håper forbrukerrådet tar tak i dette snart. Kanskje hun betaler for frokosten også selv? Iflg. kommentarfeltet mener hun at det kan oppfattes som at hun skriver om en hvilken som helst hotellfokost, og derfor ikke trenger å merke det. Hotellets navn står nå rett over innleget "feriefrokost", så det er ikke vanskelig å skjønne hvilket hotell som serverte den frokosten:-) Så de som søker i bloggen hennes etter "feriefrokost", vil ikke få vite at den er sponset, hvis den er det da, det er jo som nevnt mulig at hun betaler for frokosten selv, akkurat som hun hevder hun gjør med spa-behandlingen.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 30. november 2014 #2586 Del Skrevet 30. november 2014 monty skrev (På 30.11.2014 den 14.40): Det kan godt hende hun betalte frokosten selv, men det er jo fremdeles reklame for hotellet. Det er faktisk bare å skrive "sponset tur" øverst og presisere at selve frokosten ble betalt selv. Blir jo litt som å bli sponset av Hennes og Mauritz (altså ikke spesifikke klær, men kjeden generelt), men kjøper klærne derfra selv og derfor ikke merker med reklame. Og jeg mener regelverket her er ganske klart. Alt skal merkes. Og dessuten handler det om hvilket innntrykk leserne får av oppholdet. Dersom ingen andre innlegg enn det første blir merket med reklame/spons, vil ikke alle leserne få vite at oppholdet er sponset. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 30. november 2014 #2587 Del Skrevet 30. november 2014 Jeg skjønner virkelig ikke at CBE ikke ser og skjønner hvorfor leserne hele tiden spør om ditt eller datt er sponset eller om hun har glemt å merke innlegget. Kjære Caroline Berg Eriksen, det handler om din manglende troverdighet! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.s Skrevet 30. november 2014 #2588 Del Skrevet 30. november 2014 Hvordan rapporterer man da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 30. november 2014 #2589 Del Skrevet 30. november 2014 (endret) Dersom flere og flere ringer inn og klager på at de bryter rettningslinjene så må de vel begynne å gjøre noe for å få stoppet hun, de kan ikke bare tro at de kan lage egne regler? (så vidt jeg vet så lever vi ikke i kardemommeby og kan gjøre som vi vil). Hun burde få en skikkelig klask på fingrene sine dersom hun jukser så mye som hun gjør, det lønner seg aldri å være kjeltring, og gjør hun det ille nok så må hun kanskje spikre litt paller? (fengsel eller få en dom på seg) Syntes det er så dårlig at en så stor blogger slipper unna med sånt slurv. Grunnen til at hun driver med sånn mangelfull merking er kanskje fordi hun er redd for å vise hvor mye av livet hennes som faktisk er sponset? Tror ikke jeg hadde syntes at det hadde vært så ok å bli sponset fra topp til tå, hadde nok sagt nei til endel sponsorer og holdt bloggen min litt mer uten reklamer, da blir det lettere å holde oversikten over det man skal merke også. Hadde jeg vært sponsor/reklamør og bare blitt omtalt som FIRMA såpass lite som hun gjør i sin blogg, så ville jeg ikke sponset hun igjen, det skal gå begge veier, man ser vel sjelden/aldri at hun har logoen til et firma i et sponset/reklame innlegg, det ville jeg prøvd å ha i alle innleggene mine så lenge det gikk an å finne frem (ikke alle firmaer som har logo, tro det eller ei) Endret 30. november 2014 av FlikkFlakk 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 30. november 2014 #2590 Del Skrevet 30. november 2014 Ryddet for spekulasjoner, hets, latterliggjøring, diskusjon av barn, samt svar til dette. Irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. november 2014 #2591 Del Skrevet 30. november 2014 Det er jo helt utrolig at ikke Forbrukerrådet snart reagerer. Når de kun kommer med tomme trusler og ingenting skjer så kan jo bare ekteparet Eriksen fortsette i samme bane. Forbrukerrådet fremstår som et stort supperåd! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2014 #2592 Del Skrevet 30. november 2014 A.s skrev (På 30.11.2014 den 16.03): Hvordan rapporterer man da? Tror man kan melde inn hos forbrukerombudet.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. november 2014 #2593 Del Skrevet 30. november 2014 A.s skrev (På 30.11.2014 den 16.03): Hvordan rapporterer man da? Skjema på forbrukerombudets nettsider. Kan melde anonymt også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 30. november 2014 #2594 Del Skrevet 30. november 2014 MiniMjau skrev (På 30.11.2014 den 17.31): Skjema på forbrukerombudets nettsider. Kan melde anonymt også. Trodde man måtte fylle ut med fullt navn og adresse, jeg(?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monty Skrevet 30. november 2014 #2595 Del Skrevet 30. november 2014 Sobril skrev (På 30.11.2014 den 17.45): Trodde man måtte fylle ut med fullt navn og adresse, jeg(?) Nei, det står der at man gjerne kan melde fra anonymt, om man helst vil det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ljhh Skrevet 30. november 2014 #2596 Del Skrevet 30. november 2014 Er ikke verre enn å melde i fra til forbrukerombudet om man er så misfornøyd med merking av innlegg? Rett skal være rett, selvom jeg personlig ikke henger meg opp i det.. -Synes også hun har blitt mer "likanes" og folkelig på et vis etter at hun ble mor.. Men han der mannen hennes kan dere få gratis av meg asså! #forskning = #klyse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ljhh Skrevet 30. november 2014 #2597 Del Skrevet 30. november 2014 Og det jeg synes er mest fascinerende er at leserne generelt ikke er noe særlig kritiske, men tilber og sluker hennes adlinker rått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. november 2014 #2598 Del Skrevet 30. november 2014 Sobril skrev (På 30.11.2014 den 17.45): Trodde man måtte fylle ut med fullt navn og adresse, jeg(?) Går ann å sende skjemaet uten å fylle inn navn. Hvem du er, er jo irrelevant likevel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pølsebrød Skrevet 30. november 2014 #2599 Del Skrevet 30. november 2014 Hvordan går det med dem i stormen? Ingen oppdateringer på snart ett døgn. Jeg blir bekymret! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 30. november 2014 #2600 Del Skrevet 30. november 2014 pølsebrød skrev (På 30.11.2014 den 21.55): Hvordan går det med dem i stormen? Ingen oppdateringer på snart ett døgn. Jeg blir bekymret! Først.. serrriøst? Slapp bare av, Dr. L-K. Eriksen kverulerer videre i kommentarfeltet i dag så han lever nok i beste velgående. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg