Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Reklamen blir ikke nevnt før kommentar nummer tolv, så man må scrolle ned for å se at hun driver reklame. Dette har hun fått påpekt før, så dette er bevisst lureri.

http://instagram.com/p/v9QunUAsR9/

Ja, det er fullt mulig å redigere den første bildeteksten i ettertid om hun glemmer det. At hun velger å ikke gidde det, men bare slenge på en #ad (selv om det er påkrevd med #reklame) i en kommentar som forsvinner etterhvert, viser at hun bare bevisst spekulerer i dette. Her er ikke diskusjonen engng om et ferieinnlegg skal merkes, det er faktisk treningstøy. Blogginnlegget er korrekt merket.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være noe ff og turoperatøren har blitt enige om, men det følger absolutt ikke retningslinjene fra Forbrukerombudet.

Merkelig hvis seriøse aktører som ving har lyst til å være involvert og delaktig i ulovlig markedsføring.

Ser at hun på instagram har tagget hotellet under frokostbildet, så der falt vel argumentasjonen hennes i tillegg bort..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slutter ikke folk å gi henne klikk? Nå ligger hun på topp igjen, og har gjort det noen dager.

Ja, det kan du si. Selv har jeg sluttet for lang tid siden å klikke meg inn der, men nå "måtte" jeg altså inn for å sjekke denne diskusjonen om reklame-merking eller ikke. Jeg forstår ikke den greia med å først merke et innlegg om ferie som sponset, mens andre innlegg om frokost og spa osv. ikke trenger å merkes? Så i kommentarfeltet under frokostinnlegget at noen etterlyser merking, men får til svar av FF at det trenger hun ikke å merke, det er jo bare en frokost, og ingen vet hvor....

Hun har kanskje rett der, hva vet jeg.

Så hvis vi skal slutte å klikke oss inn der, må det kanskje bli mindre diskusjoner her inne?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at de antrekksbildene med en sorte kjolen var helt nyydelige! For et lys i bakgrunnen, kudos! Men at tittelen på innlegget heter "black dress and gold" lager ingen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at de antrekksbildene med en sorte kjolen var helt nyydelige! For et lys i bakgrunnen, kudos! Men at tittelen på innlegget heter "black dress and gold" lager ingen mening.

Gull på veska og sko + en gyllen solnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skal ha kudos for at hun har blitt tøffere mtp hvilke bilder hun legger ut på bloggen. Skjelinga vises godt i siste innlegg (og det gjør da ingen ting om hun skjeler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull på veska og sko + en gyllen solnedgang?

Da heter det noe ala "black dress and golden sky", "black dress and gold elements", eller i verste fall "black dress, and gold"? Jeg opplever "Black dress and gold" som en ufullstendig setning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da heter det noe ala "black dress and golden sky", "black dress and gold elements", eller i verste fall "black dress, and gold"? Jeg opplever "Black dress and gold" som en ufullstendig setning.

Hun leker vel bare med språket som vanlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Caroline så forferdelig trøtt og sliten ut på dagens outfitbilder :( håper hun får slappet av og hvilt seg på denne ferien.

Caroline tar aldri ferie, kan være derfor.

Ringer og vekker mora klokka 8 på den sponsa jobb-"ferien" for å presse henne med på trening..

Tvang, tvang, tvang, tvang.

Hadde blitt sliten sjøl jeg.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mannen inne og svarer i bloggen igjen. For et liv disse to lever. Aldri en eneste dag fri fra bloggen for noen av dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge hennes egen kommentar under frokost-innlegget, er det nettopp derfor hun ikke merker innlegget. Fordi hotellnavnet ikke er nevnt.

Jeg mener det frokostinnlegget på bloggen faller under det jeg tenkte på når jeg sa "nevner/handler om" hotellet, selv om navnet ikke sies. Det er jo et innlegg kun om frokosten på hotellet + at de har treningsrom.. det er vel reklame...?

Hadde innlegget handlet kun om at Nelia spiser syltetøy feks synes jeg det hadde vært mer ok å ikke merke selv om det tilfeldigvis var i hotellet der de får betalt maten...men det er jo et rent innlegg om frokost-tilbudet...:P

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg elsker når LK tar turen innom kommentarfeltet :popcorn:

Man kan jo underbygge de fleste påstander med "forskning", og i fjortisenes øyne høres det sikkert veldig seriøst ut.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis noen andre henviser til forskningsartikler som går mot det som ekteparet tror på så er han raskt ute med å skrive at det er en useriøs artikkel....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolleblandingen er påfallende når hun uttaler at bloggen er et "glossy magasin" og absolutt ikke personlig, men hun svarer folk som om de var venninnene hennes. Eksempelvis i kommentarfeltet i gårsdagens innlegg, hvor en leser gir henne komplimenter og hun svarer med: Stor klem til deg også <3

Når er hun personlig og når er bloggen kun reklame og magasin? Det tror jeg ikke hun vet selv engang, for å være ærlig. Den er personlig når det argumentet passer i forsvarstalen og kun et magasin når hun får kritikk for å være kalkulerende med at reklameannonsene skal oppfattes som personlige og ærlige tips fra privatmennesket Caroline.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under spa-innlegget spurt jeg om hun ikke hadde glemt å merke med reklame.

Det mente hun at hun ikke hadde, fordi hun betalte selv.

Det er jo helt tydelig at hun tolker reglene som hun vil.

Sånn som hun holder på nå, må man jo scrolle langt nedover for å finne det første innlegget for å se at det er sponset..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...