Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bloggen viser hennes "glansede" side, men som hun har sagt så viser den ikke hennes private side. Den viser ikke når hun krangler med mannen, når hun er lei seg og føler seg miderabel, eller når datteren gråter trøstesløs. Den viser ikke når hun vasker hus og klær eller går på do

:opplyser:

Bloggere opplever ikke slikt!

Aldri!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avbildet med vinglass i dag også, gitt.

Skrevet

Avbildet med vinglass i dag også, gitt.

Ikke rart hun sov tungt etter dette glasset. Fylt til randen :)

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Irrlys, mod.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner + svar.

Irrlys, mod.

Skrevet

Hun klarte i det minste å merke innlegget som sponset, ikke verst bare det ;)

• Liker 1
Skrevet

Garantert fylt opp leppene nå etter ammingen.

Skrevet

Garantert fylt opp leppene nå etter ammingen.

Det har hun svart bekreftende på for en stund siden.

Skrevet

Det har hun svart bekreftende på for en stund siden.

Ok! Hun er jo penere m det, så hvorfor ikke!

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner + svar.

Irrlys, mod.

Skrevet

Foreløpig så vel ikke det hotellet all verden ut.. Heller ikke beliggenhet/utsikt.

• Liker 8
Skrevet

Også glemte vi å merke siste innlegg som sponset da. Lett å glemme at en er på gratis ferie gitt!

• Liker 15
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til slettede innlegg.

Irrlys, mod.

Skrevet

Også glemte vi å merke siste innlegg som sponset da. Lett å glemme at en er på gratis ferie gitt!

I og med at hun har godkjent kommentarer angående dette, uten å svare eller endre merkingen, er nok dette bevisst. Mye mulig det er noen retningslinjer som sier at innlegg som det i går skal merkes, men at det ikke er behov for merking av dagens pba et eller annet.

Virker noen ganger som at hun spekulerer i å gjøre provoserende ting, for at leserne skal kommentere og at hun dermed kan slå i bordet med at "hun hadde rett".

Lurer liksom på hvorfor hun ikke kan lage er innlegg som handler om merking og retningslinjer rundt dette. Hun får tross alt spørsmål på HVERT ENESTE innlegg og det er tydelig at mange lesere ikke er enig i /ikke forstår hennes tolking av retningslinjene.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Reglene må jo ta høyde for at ikke alle leser bloggen kronologisk. En kan komme inn på dette frokostinnlegget via google eller andre steder feks. Da har en ikke forutsetning for å vite at forrige innlegg var merket reklame og at derfor er dette innlegget reklame også.

Om reglene har et slik smutthull, så bør det tettes fortest mulig.

Endret av MiniMjau
  • Liker 9
Skrevet

Reglene må jo ta høyde for at ikke alle leser bloggen kronologisk. En kan komme inn på dette frokostinnlegget via google eller andre steder feks. Da har en ikke forutsetning for å vite at forrige innlegg var merket reklame og at derfor er dette innlegget reklame også.

Om reglene har et slik smutthull, så bør det tettes fortest mulig.

Helt enig med deg.

Men tror du ikke at hun hadde byttet til merking, dersom det også er av hennes oppfatning at dette skulle vært merket?

Hun har tross alt godkjent kommentarene, så hun har også hatt mulighet til å endre dette. Ser til og med at LK har vært innom bloggen i ferien, for å svare på en kommentar.

Skrevet

Leste gjennom hele lovteksten nå, det er det nok ikke alle bloggere som har gjort. Det står til og med nevnt ting der som eksempel på setninger som ikke blir regnet for å være tydelige nok ifht sponsing, men disse setningene er i hyppig bruk hos flere.

Det er så utrooolig teit av meg, men jeg blir virkelig oppriktig irritert på flere bloggeres reklame- og annonsevaner..

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Leste gjennom hele lovteksten nå, det er det nok ikke alle bloggere som har gjort. Det står til og med nevnt ting der som eksempel på setninger som ikke blir regnet for å være tydelige nok ifht sponsing, men disse setningene er i hyppig bruk hos flere.

Det er så utrooolig teit av meg, men jeg blir virkelig oppriktig irritert på flere bloggeres reklame- og annonsevaner..

Du har nok helt rett i at en rekke bloggere ikke har lest lovteksten.

Når det kommer til tilfellet CBE, så synes jeg det er besynderlig at Norges angivelig største blogger enten ikke har satt seg inn i regelverket eller bevisst velger å ignorere det. Skulle jeg måtte velge, så holder jeg en knapp på at hun velger å ignorere regelverket. Hun har tross alt mottatt flere skriv fra Forbrukerombudet om merking av reklame.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...