Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Haaploes

La oss liste opp noen av årsakene til at FF og bloggen diskuteres:

- manglende forretningsmoral, eksempler på dette er å la være å merke annonseinnlegg eller 'glemme' det og gjøre det noen dager etterpå, lure mindreårige til å kjøpe juggelsmykker til flere tusen kroner, sende ut prisliste til forlag for bokomtaler, ha skjult reklame i innleggene

- manglende folkeskikk, eksempler på dette er måten disse to svarer i eget og andres kommentarfelt, oppsøke folk på FB og sende hetsmeldinger, oute folk som kommenterer i bloggen, kalle navngitte journalister skjellsord

- gjentatte løgner, eksempelvis FFs løgn om karakteren hun fikk i 1. avdeling juss, lyve om karakterer på videregående, lyve om å ha drevet en pro-ana-blogg før sin nåværende blogg, lyve om å ha brukt restylane og hevde det skyldes leppestiften hun reklamerer for, pluss en rekke andre små og store løgner

- et fokus på mat, kropp og vekt som er noe ekstremt mtp lesergruppen og FFs fortid som anorektiker, absolutt null ydmykhet ifht dette og påstander om at FFs blogg har hjulpet mange lesere ut av spiseforstyrrelsene sine (...), et stadig mas om små størrelser i klær, smal midje og dårlig samvittighet hvis man av en eller annen grunn ikke har løpt en mil den aktuelle dagen

- et vanvittig fokus på forbruk og materiell lykke

Har det vært en pro-ana-blogg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SelinaKyle

Har det vært en pro-ana-blogg?

Pro-Ana var vel en overdrivelse.. Men husker hun nevnte en side hun ofte var på, som utelukkende handler om kjendiser og deres utseende/vekt. Den siden i hvert fall var i grenseland til å være pro-ana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pro-Ana var vel en overdrivelse.. Men husker hun nevnte en side hun ofte var på, som utelukkende handler om kjendiser og deres utseende/vekt. Den siden i hvert fall var i grenseland til å være pro-ana.

Nei, hun DREV selv en slik blogg i en kort periode.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Nei, hun DREV selv en slik blogg i en kort periode.

Okay, ante jeg ikke. Sorry :) Husker du hva den het/hva adr var? Rart dette ikke har dukket opp i media før? (Eller så har jeg bare ikke fått det med meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay, ante jeg ikke. Sorry :) Husker du hva den het/hva adr var? Rart dette ikke har dukket opp i media før? (Eller så har jeg bare ikke fått det med meg)

Det har vært fremme et par ganger, men det begynner å bli noen år siden. Først nektet hun for det, helt til noen fremla bevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Det har vært fremme et par ganger, men det begynner å bli noen år siden. Først nektet hun for det, helt til noen fremla bevis.

Det er jo helt sykt...skulle gjerne fått med meg det, blir jo nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt sykt...skulle gjerne fått med meg det, blir jo nysgjerrig.

I tillegg frekventerte hun anoreksisfora i høy grad. Men spiseforstyrret, det har hun aldri vært, ifølge henne selv og mannen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Det har vært fremme et par ganger, men det begynner å bli noen år siden. Først nektet hun for det, helt til noen fremla bevis.

Hva slags bevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne viser ingenting? Eller var det link til hvordan man søker opp?

- Det jeg trivdes best med, var å sitte på internett for å se på Mary Kate. Jeg syntes hun var så flott, men på den tiden var hun jo veldig syk. Jeg opprettet til og med en slags dagbok på nett, som utelukkende dreide seg om lite mat og altfor tynne kjendiser. Det verste er at jeg kunne gå en hel dag på nesten tom mage, kanskje spiste jeg litt frukt.

-

Denne innrømmelsen kom hun med først etter at cachesidene til den da slettede bloggen ble fremlagt. Inntil det nektet hun plent for å ha drevet den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Det jeg trivdes best med, var å sitte på internett for å se på Mary Kate. Jeg syntes hun var så flott, men på den tiden var hun jo veldig syk. Jeg opprettet til og med en slags dagbok på nett, som utelukkende dreide seg om lite mat og altfor tynne kjendiser. Det verste er at jeg kunne gå en hel dag på nesten tom mage, kanskje spiste jeg litt frukt.

-

Denne innrømmelsen kom hun med først etter at cachesidene til den da slettede bloggen ble fremlagt. Inntil det nektet hun plent for å ha drevet den.

Ok, jeg trodde du linket til den spesifikke bloggens cacheside :) Men da forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg trodde du linket til den spesifikke bloggens cacheside :) Men da forstår jeg.

Det er jo noen år siden og jeg er ikke SÅ opptatt av fenomenet CBE at jeg sitter på dokumentasjonen nå. Men jeg husker det godt, det stormet i kommentarfeltet en stund, hun nektet for å ha hatt noen annen blogg før fotballfruebloggen, noen fremla bevis og først da kom innrømmelsen.

Jeg ble også litt fascinert av nedsnakkingen av pro-ana-bloggen da hun uttalte at det var "en slags dagbok på nett" iom at hun da drev fotballfruebloggen. Hvorfor ikke bare si det som det er og kalle det en blogg?

Deny, deny, deny ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La oss liste opp noen av årsakene til at FF og bloggen diskuteres:

- manglende forretningsmoral, eksempler på dette er å la være å merke annonseinnlegg eller 'glemme' det og gjøre det noen dager etterpå, lure mindreårige til å kjøpe juggelsmykker til flere tusen kroner, sende ut prisliste til forlag for bokomtaler, ha skjult reklame i innleggene

- manglende folkeskikk, eksempler på dette er måten disse to svarer i eget og andres kommentarfelt, oppsøke folk på FB og sende hetsmeldinger, oute folk som kommenterer i bloggen, kalle navngitte journalister skjellsord

- gjentatte løgner, eksempelvis FFs løgn om karakteren hun fikk i 1. avdeling juss, lyve om karakterer på videregående, lyve om å ha drevet en pro-ana-blogg før sin nåværende blogg, lyve om å ha brukt restylane og hevde det skyldes leppestiften hun reklamerer for, pluss en rekke andre små og store løgner

- et fokus på mat, kropp og vekt som er noe ekstremt mtp lesergruppen og FFs fortid som anorektiker, absolutt null ydmykhet ifht dette og påstander om at FFs blogg har hjulpet mange lesere ut av spiseforstyrrelsene sine (...), et stadig mas om små størrelser i klær, smal midje og dårlig samvittighet hvis man av en eller annen grunn ikke har løpt en mil den aktuelle dagen

- et vanvittig fokus på forbruk og materiell lykke

Noe av det som fascinerer meg er at hun/de skryter av å påvirke i positiv forstand så utrolig mange, men når det kommer til negativ/uheldig påvirkning.. nei, da har hun intet ansvar for det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hinkelpinkel

La oss liste opp noen av årsakene til at FF og bloggen diskuteres:

Du må nesten legge ut linker for å backe opp påstandene dine, eller så blir tråden stengt.

Akkurat desse innleggene om restylane har eg faktisk lest, og ser ikkje heilt kva som er løgn der. I det innlegget eg rekner med du sikter til har ho lagt ut før/etter bilder. Og i kommentarfeltet svarer ho ein leser at ho bruker restylane. Einaste er at ho ikkje skriv dette i blogginnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten legge ut linker for å backe opp påstandene dine, eller så blir tråden stengt.

Akkurat desse innleggene om restylane har eg faktisk lest, og ser ikkje heilt kva som er løgn der. I det innlegget eg rekner med du sikter til har ho lagt ut før/etter bilder. Og i kommentarfeltet svarer ho ein leser at ho bruker restylane. Einaste er at ho ikkje skriv dette i blogginnlegget.

Første gangen hun tok restylane så skrev hun ikke noe om det. Leserene lurte, og hun lagde innlegg med (sponsede) produkter på hvordan få fyldigere lepper. I realiteten var det restylane som gjorde leppene hennes fyldige, ikke produktene.

Etter ei stund innrømmet hun restylane.

Andre gangen hun tok så var hun åpen om det fra starten av.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...