Gjest Zeitgeist Skrevet 15. november 2014 #2401 Del Skrevet 15. november 2014 Så da er egentlig problemet, sett fra ditt ståsted, eventuell alkoholreklame da? Det handler ikke om at det er kjedelig lesestoff slik du gir uttrykk for i innlegget ditt nummer 220 i denne tråden? At det var dette med reklame du eventuelt skulle frem til så ikke jeg før nå. Nå har ikke jeg lest meg opp på lovverket ang. reklame/bruk av alkohol i bloggsammenheng, men jeg vil anta at CBE befinner seg i gråsonen hva dette innlegget angår. Hadde som sagt bildene ikke vært hovedsaklig dominert av vinflaske/vinglass, så hadde jeg heller ikke sett noe problem. Men når man har et såpass spennende liv som CBE tidvis gir uttrykk for og inntrykk av, så må det da være andre ting å lage et innlegg om enn alkohol, eller dagens: et brett med sitat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 15. november 2014 #2402 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Nå har ikke jeg lest meg opp på lovverket ang. reklame/bruk av alkohol i bloggsammenheng, men jeg vil anta at CBE befinner seg i gråsonen hva dette innlegget angår. Hadde som sagt bildene ikke vært hovedsaklig dominert av vinflaske/vinglass, så hadde jeg heller ikke sett noe problem. Men når man har et såpass spennende liv som CBE tidvis gir uttrykk for og inntrykk av, så må det da være andre ting å lage et innlegg om enn alkohol, eller dagens: et brett med sitat.Dette med reklamegreiene vet jeg så lite om så jeg har ikke så mye å bidra med. Det er da ikke slik at hun skriver bare om kose-oss-med-vin-innlegg, Hun skriver da andre innlegg også. At det av og til dukker opp ett Ha-en-god-fredagskveld-vi-skal-kose-oss-med-god-vin-innlegg innimellom må man vel tåle uten at det skal se ut som om hun ikke gjør noe annet? Det er jo dette dillet hun liker å skrive om; alt fra ulike samarbeid som kanskje ser mer spennende ut for enkelte som innebærer reising, hotelliv og andre ting som inngår i den kategorien til oppramsingsinnlegg med sitater fra nettet og fredagsstemningsinnlegg. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor dette er noe å klage på. Om jeg ser en film jeg ikke liker så setter jeg den ikke på en gang til for å si det slik, jeg vet jo at den ikke har endret seg siden sist gang jeg så den. Helt greit å påpeke at den er dårlig men å forvente at filmen skal underholde meg mer og derav ha endet seg om jeg ser den en gang til er jo å håpe på litt for mye. Endret 15. november 2014 av Salmonella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. november 2014 #2403 Del Skrevet 15. november 2014 Dette med reklamegreiene vet jeg så lite om så jeg har ikke så mye å bidra med. Det er da ikke slik at hun skriver bare om kose-oss-med-vin-innlegg, Hun skriver da andre innlegg også. At det av og til dukker opp ett Ha-en-god-fredagskveld-vi-skal-kose-oss-med-god-vin-innlegg innimellom må man vel tåle uten at det skal se ut som om hun ikke gjør noe annet? Det er jo dette dillet hun liker å skrive om; alt fra ulike samarbeid som kanskje ser mer spennende ut for enkelte som innebærer reising, hotelliv og andre ting som inngår i den kategorien til oppramsingsinnlegg med sitater fra nettet og fredagsstemningsinnlegg. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor dette er noe å klage på. Om jeg ser en film jeg ikke liker så setter jeg den ikke på en gang til for å si det slik, jeg vet jo at den ikke har endret seg siden sist gang jeg så den. Helt greit å påpeke at den er dårlig men å forvente at filmen skal underholde meg mer og derav ha endet seg om jeg ser den en gang til er jo å håpe på litt for mye. Problemet er at CBE-bloggen ikke er privatpersonen CBE, men er en kommersiell del av firmaet Treasures. I så henseende bryter dette innlegget med alkoholreklameforbudet.( http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/alkohol/alkoholreklame/sosiale-medier/Sider/default.aspx ) Jeg har ikke sagt at jeg ikke tåler disse "Endelig fredag (og et glass vin)"-innleggene. Men når en av Norges største bloggere ikke klarer å komme opp med noe annet enn et innlegg hvor det faktisk er alkoholen som står i sentrum (jmf. bilder), så må det være lov til å sette spørsmål ved underholdningsverdien av det omdiskuterte innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 15. november 2014 #2404 Del Skrevet 15. november 2014 Dette er bare gimmick. Hun skrev i kommentarfeltet hvor hun ble kritisert for alkoholreklame at hun skulle ha et vininnlegg. Dette er bare for å provosere og skape blest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 15. november 2014 #2405 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Problemet er at CBE-bloggen ikke er privatpersonen CBE, men er en kommersiell del av firmaet Treasures. I så henseende bryter dette innlegget med alkoholreklameforbudet.( http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/alkohol/alkoholreklame/sosiale-medier/Sider/default.aspx ) Jeg har ikke sagt at jeg ikke tåler disse "Endelig fredag (og et glass vin)"-innleggene. Men når en av Norges største bloggere ikke klarer å komme opp med noe annet enn et innlegg hvor det faktisk er alkoholen som står i sentrum (jmf. bilder), så må det være lov til å sette spørsmål ved underholdningsverdien av det omdiskuterte innlegget. Vi får bare være enig om å være uenig. Om man forventer full fres i hver eneste innlegg (siden du nevner underholdningsverdi) så er slike blogger muligens noe man må holde seg unna. Faren er veldig stor for å få ekstremt hverdagslige pysjen-på-og-føttene-på-bordet-innlegg krydret med detalje- og stemningsbilder noen ganger i uken på slike blogger. Helt fair å stille spørsmål ved underholdningsverdien men kan man egentlig forvente noe annet av denne type bloggere? Edit; når jeg tenker meg om så er vi kanskje egentlig litt enig men på ulike måter Nei, det har ingen underholningsverdi, men har det noe å si? Har sluttet å lese bloggen fordi det skjer aldri noe nytt, det er det samme hver dag men hva annet kan jeg forvente? Gikk derimot inn for å lese det aktuelle innlegget slik at jeg kunne si min mening Endret 15. november 2014 av Salmonella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. november 2014 #2406 Del Skrevet 15. november 2014 Vi får bare være enig om å være uenig. Om man forventer full fres i hver eneste innlegg (siden du nevner underholdningsverdi) så er slike blogger muligens noe man må holde seg unna. Faren er veldig stor for å få ekstremt hverdagslige pysjen-på-og-føttene-på-bordet-innlegg krydret med detalje- og stemningsbilder noen ganger i uken på slike blogger. Helt fair å stille spørsmål ved underholdningsverdien men kan man egentlig forvente noe annet av denne type bloggere? Jeg forventer ingenting annet enn at Norges angivelig største blogger evner å holde seg innenfor regelverket. Og enda høyere blir denne forventningen da det er snakk om en voksen dame i dette tilfellet som også har vært i myndighetenes søkelys grunnet tidligere lovbrudd. Utover det kan hun for min del skrive om nesebusene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 15. november 2014 #2407 Del Skrevet 15. november 2014 Jeg forventer ingenting annet enn at Norges angivelig største blogger evner å holde seg innenfor regelverket. Og enda høyere blir denne forventningen da det er snakk om en voksen dame i dette tilfellet som også har vært i myndighetenes søkelys grunnet tidligere lovbrudd. Utover det kan hun for min del skrive om nesebusene sine. Altså, en gang for alle; handler det om underholdningsverdien eller regelverket om alkoholreklame? Synes du vimser litt mellom begge deler, mulig det er jeg som misforstår. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. november 2014 #2408 Del Skrevet 15. november 2014 (endret) Eller så vil hun ikke si det fordi de er så dyre. Så prisen på Villa Perlesukker sin Instagram en gang. Det var jo ikke akkurat de- men tilsvarende. Og folk fikk helt sjokk. (Det ligger jo mye arbeid bak hver enkelt så det er sikkert ikke så ille egentlig.) Men det blir nok ramaskrik om hun sier hjn bruker så mye på kaker til en barnebursdag Edit: fant prisen nå. På IG sa Villa Perlesukker på ett bilde av en blå uglekjeks (lagt ut for 21uker siden) at prisen pr kjeks var 80kr!!! Endret 15. november 2014 av Spirrevirrevipp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 15. november 2014 #2409 Del Skrevet 15. november 2014 Altså, en gang for alle; handler det om underholdningsverdien eller regelverket om alkoholreklame? Synes du vimser litt mellom begge deler, mulig det er jeg som misforstår. Det handler om begge deler: Underholdningsverdien av et innlegg som er lovstridig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsekake Skrevet 15. november 2014 #2410 Del Skrevet 15. november 2014 Er det egentlig så mange ungdommer som leser den bloggen lenger? Det må isåfall være av gammel vane? Den handler jo bare om voksen-hverdagen hennes med hus, mann, barn og hund. Tror ikke så mange ungdommer har interesse av det der. Hvem har egentlig interesse av det? Det må være verdens mest kjedelige tema gitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pluviophile Skrevet 15. november 2014 #2411 Del Skrevet 15. november 2014 Det er ikke reklame om hun ikke tjener noe på det. Jeg tviler på at polet eller utenlandske vinprodusentet betaler henne for å reklamere for dem. Ergo er hun er privatperson som viser fram en vinflaske- ikke reklame. Ikke ulovlig. Det er faktisk ikke helt farfetched at det er en importør/distributør som gir henne en "gave". Regner ikke med det, men... Selvsagt er det ikke polet, og hun er nok rimelig uinteressant for produsentene også. Tipper hun viser etiketten fordi hun synes den ser classy ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 15. november 2014 #2412 Del Skrevet 15. november 2014 Skal man være firkantet, så er det faktisk ikke privatpersonen Caroline som skriver om vin, egen bartender eller alkohol. Bloggen hennes er registrert under firmaet Treasure som hun er ansatt i. Det er ingen bestevenninne som deler tips dette her! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. november 2014 #2413 Del Skrevet 15. november 2014 Jeg forventer ingenting annet enn at Norges angivelig største blogger evner å holde seg innenfor regelverket. Og enda høyere blir denne forventningen da det er snakk om en voksen dame i dette tilfellet som også har vært i myndighetenes søkelys grunnet tidligere lovbrudd. Utover det kan hun for min del skrive om nesebusene sine. Angivelig største blogger var helt korrekt! Hun bør vel snart markedsføre seg som "en av de største bloggerne" og ikke at hun "driver den største bloggen i Norge" for det gjør hun virkelig ikke lenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokomomo Skrevet 15. november 2014 #2414 Del Skrevet 15. november 2014 Hun liker vell seg selv best fra den vinkelen da. Enten så vet ho det selv eller så gjør ho det ubevisst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shai Skrevet 17. november 2014 #2415 Del Skrevet 17. november 2014 Synes hun ofte kan virke litt falsk og hoven, men i dette intervjuet virket hun ganske søt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 17. november 2014 #2416 Del Skrevet 17. november 2014 Synes hun ofte kan virke litt falsk og hoven, men i dette intervjuet virket hun ganske søt De aller fleste klarer å fremstå sympatisk på et intervju de vet vil bli sett av tusenvis. Det er ikke da man byr på sine verste sider. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 17. november 2014 #2417 Del Skrevet 17. november 2014 Ser at pyntetingene fra H&M Home på hjemmekontoret (i en krok på stua) er byttet med andre ting fra TM Design. Jeg tipper hun kjøpte de småtingene kun for å ha noe å skrive om på bloggen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 17. november 2014 #2418 Del Skrevet 17. november 2014 Synes det er litt rart at 1-årsgaven til datteren er en sponset gave... Hun skrev jo for ei stund siden at datteren skulle få ei fotobok av de til bursdagen sin, og nå har hun et sponset innlegg om boka/gaven. Sprøtt at t.o.m bursdagsgaver til sin egen datter skal være sponset. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemini Skrevet 17. november 2014 #2419 Del Skrevet 17. november 2014 Ser at pyntetingene fra H&M Home på hjemmekontoret (i en krok på stua) er byttet med andre ting fra TM Design. Jeg tipper hun kjøpte de småtingene kun for å ha noe å skrive om på bloggen. Hun syns sikkert de var fine, men de nye tingene er jo sponset, så da må de få reklameplass. Jeg kan bare ikke fatte og begripe at noen ønsker et helt hus med kun møbler og pynt fra tm design. Finnes det noe mer harry? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamalama Skrevet 18. november 2014 #2420 Del Skrevet 18. november 2014 Finn en grov feil i bursdagsgaven til datteren! Rart hun ikke har sett det selv... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg