Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest bnanny
8 timer siden, LilleSnupp skrev:

Hadde hun nå fulgt sine egne råd, så skulle jeg ikke sagt så mye..

Hva gjør hun? Hun svarer frekt, hun henger ut Silje både ved å definere henne som en som kun vil lage kvalme, evnt ikke moden nok og henviser til tidligere kommentarer fra henne, hun glemmer å telle til ti, hun glemmer å gi et hyggelig svar..

Så.. første inntrykket mitt av at du, Caroline Berg Eriksen forsøkte å fremstille deg som reneste Mor Theresa i møte med kritikk i selve innlegget forsvant som dugg for solen når jeg leste i kommentarfeltet ditt hvordan du oppfører deg der.

Hun gjør nok dette kun for å skape storm i kommentarfeltet og diskusjon her inne, som igjen gir økte lesertall og mer penger i kassa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er tilfelle @bnanny, så bryter hun jo inntrykket hun forsøker å skape som en from ser-det-beste-i-alle personlighet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Jeg savnet de følgende punktene i innlegget:

- la gjerne nettvennene dine svare for deg, de kan bruke mye sterkere ord enn deg. Sammen  er vi som den bitchye jentegjengen i skolegården sterke!

- ikke svar på henvendelser fra media når de har kritiske spørsmål.

- hvis stormen blir for sterk, ta med en medierådgiver på telefonintervjuet uten å opplyse om det på forhånd. Sett telefonen på mute når du spør ham hva du skal svare.

- Hvis du har gjort noe dumt så la managementet ditt håndplukke journalisten og bruk ham som mikrofonstativ! Gjerne i medier som kan forkortes til DN.

- Blånekt! Alltid!

….Og når bevisene kommer som perler på en kleshenger, legg deg i fosterstilling og gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
29 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg savnet de følgende punktene i innlegget:

- la gjerne nettvennene dine svare for deg, de kan bruke mye sterkere ord enn deg. Sammen  er vi som den bitchye jentegjengen i skolegården sterke!

- ikke svar på henvendelser fra media når de har kritiske spørsmål.

- hvis stormen blir for sterk, ta med en medierådgiver på telefonintervjuet uten å opplyse om det på forhånd. Sett telefonen på mute når du spør ham hva du skal svare.

- Hvis du har gjort noe dumt så la managementet ditt håndplukke journalisten og bruk ham som mikrofonstativ! Gjerne i medier som kan forkortes til DN.

- Blånekt! Alltid!

….Og når bevisene kommer som perler på en kleshenger, legg deg i fosterstilling og gråt.

Bravo! 

Og husk - etter blånekting, fosterstilling og hulking, legg skylda på andre. Omså kjæreste/ektefelle osv. Bruk gjerne sosiale medier til dette. Det er ikke så viktig at historiene/forklaringene ikke henger på greip. Diskrediter og latterliggjør de som kom med bevisene - gjerne i lang tid etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og kommer sakene opp igjen og biter deg i rumpa fordi folk rett og slett ikke vil gi seg med den manglende troverdigheten, vis et snev av kalkulert ydmykhet i et selvhjelps-innlegg myntet på leserne og lat som om du har tatt til deg kritikken og lært av det. Unntatt i kommentarfeltet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fjern bruk av konklusjon og statistikk i siste avsnitt - basert på en studie med 152 deltakere. Jeje.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
12 minutter siden, Donpedro skrev:

http://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702

Jeg klaer ikke etter beste evne å se for meg at denne er skrevet av CBE. Rett og slett.

Kanskje er det samfunnsengasjementet vi ser her? Forøvrig, var ikke kvinnesak et forslag som ble fremmet i denne tråden? Uansett applauderer jeg CBE for endelig å komme med noe annet enn det sedvanlige "Hei Mandag!" og "Magiske salgsdager hos Firma Et-eller-annet".

Hva språket angår, så tror jeg ikke at man skal være for rask med å så tvil rundt forfatterskapet. NRK-innlegget er skrevet for et annet publikum enn kjerneleserne av bloggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er selvsagt en del av samfunnsengesjementet. Nå skal det sies at jeg er feminist, skeptisk til rosabloggere og særlig de som lyver mye. Jeg er også skeptisk til å kaste seg rundt med tilfeldig statistikk og bruke den som sannheter. Og attpåtil er jeg skeptisk til folk som velger å være samfunnsengasjerte fordi de lønner seg av kommersielle hensyn.

Det er på mange måter irrelevant om CBE har skrevet den selv eller ikke. De blander så mye roller og har løyet såpass mye at mange(deriblant jeg) ikke tar utsagn og kronikker for god fisk. DET kaller jeg et troverdighetsproblem.

Endret av Donpedro
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
6 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Kanskje er det samfunnsengasjementet vi ser her? Forøvrig, var ikke kvinnesak et forslag som ble fremmet i denne tråden? Uansett applauderer jeg CBE for endelig å komme med noe annet enn det sedvanlige "Hei Mandag!" og "Magiske salgsdager hos Firma Et-eller-annet".

Hva språket angår, så tror jeg ikke at man skal være for rask med å så tvil rundt forfatterskapet. NRK-innlegget er skrevet for et annet publikum enn kjerneleserne av bloggen. 

Jeg tror også det er skrevet av henne, og at dette er hennes palmeolje. Jeg applauderer at hun faktisk sier noe. 

Det forhindrer dessverre ikke at kronikken er et intellektuelt flykrasj.

Å bruke et studie om arbeidsmiljø på kvinnearbeidsplasser for å støtte opp om hovedargumentet som er at vi ikke har full likestilling fordi kvinner ikke støtter opp om hverandre er på viddene. Og det samme dag som hun skriver om hvor mye kritikk hun får og hvordan hun takler den på bloggen. 

Nei, CBE, kvinnekampen dreier seg ikke om at rike, hvite, slanke kvinner skal unngå kritisk søkelys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er for kvinnelige stemmer i debatt. Men det må ikke bli slik at alle leser kronikkene til palme-Elise og likestillings-CBE, mens de som faktisk har utdanning og litt intellektuell kapital forbigås. Jeg forventer også at kronikkforfattere stiller til debatt og svarer ut kommentarer og tilsvar som måtte komme. Ja til flere kvinnelige stemmer offentlig, med annet innhold enn sminke!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
11 minutter siden, Donpedro skrev:

Ja, dette er selvsagt en del av samfunnsengesjementet. Nå skal det sies at jeg er feminist, skeptisk til rosabloggere og særlig de som lyver mye. Jeg er også skeptisk til å kaste seg rundt med tilfeldig statistikk og bruke den som sannheter. Og attpåtil er jeg skeptisk til folk som velger å være samfunnsengasjerte fordi de lønner seg av kommersielle hensyn.

Det er på mange måter irrelevant om CBE har skrevet den selv eller ikke. De blander så mye roller og har løyet såpass mye at mange(deriblant jeg) ikke tar utsagn og kronikker for god fisk. DET kaller jeg et troverdighetsproblem.

Du kommer med en rekke gode poeng her, og jeg biter meg merke i det du sier om å være samfunnsengasjert fordi det vil være ha en kommersiell - og dermed indirekte økonomisk - fordel. Her mener jeg at du treffer midt i blinken, og avdekker det reelle motivet. Hvis kvinnesak/likestilling faktisk var en kjepphest, så må man nødvendigvis også stille spørsmål om hvorfor dette engasjementet først nå dukker opp. Dette igjen gjør at troverdigheten atter en gang får seg et skudd for baugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med en mann som tar over i kommentarfeltet når det passer seg (les: når noe blir vanskelig), en mann som skriver "moderne mann" når han gjør husarbeid og som bruker 😂 og begreper som blinde høns om kvinnelige kritikere, tenker jeg at å uttale seg om likestilling er de ikke kvalifisert for. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Zeitgeist
16 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg tror også det er skrevet av henne, og at dette er hennes palmeolje. Jeg applauderer at hun faktisk sier noe. 

Det forhindrer dessverre ikke at kronikken er et intellektuelt flykrasj.

Å bruke et studie om arbeidsmiljø på kvinnearbeidsplasser for å støtte opp om hovedargumentet som er at vi ikke har full likestilling fordi kvinner ikke støtter opp om hverandre er på viddene. Og det samme dag som hun skriver om hvor mye kritikk hun får og hvordan hun takler den på bloggen. 

Nei, CBE, kvinnekampen dreier seg ikke om at rike, hvite, slanke kvinner skal unngå kritisk søkelys. 

Som alltid enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I desember 2013 var det andre lavkarboboller. Da var uttrykket feminist et ekstremt  begrep og at kvinner ikke trengte drahjelp som kvotering lenger. Men ordtaket "kvinne er kvinne verst" er fortsatt et subjektivt forankret fokus i 2016. 

På bloggen fremstiller hun fortsatt i dag rosa perfeksjonisme i en stereotypisk erkefeminim innpakning der kjoler, tyll, matkaging, kropp og utseende og vertinneegenskaper er fokus fra mandag til søndag. Barnerommet er like rosa. CBE har selv innrømmet sin store påvirkningskraft, men forvalter ikke dette ansvaret godt nok når det kommer til stykket.

Bloggen ble bygget opp under navnet Fotballfrue - altså et forhold basert på ektemannen og ikke seg selv. Det vitner ikke om bevisst feminisme men et navn definert av en annen, her en mann. Navnet ble endret høsten 2014 da de inngikk management-avtale med Friendly as., men fortsatt uten tilsynelatende annet enn merkevareoppygging i mente som Friendly er kjent for, på omtrent samme tidspunkt som flere andre bloggere skiftet bloggnavn.

I dag, på kvinnedagen har hun fått publisert en kronikk som for meg minner sterkt om et bestillingsverk, med kildehenvisning til én stk. studie med 152 deltakere fra et arbeidsmiljøperspektiv, som hun selv ikke er en del av som selvstendig næringsdrivende med permanent hjemmekontor. Når det finnes så ufattelig mange flere man kan hente fra. 

Nei, jeg tror ikke på dette kommersielle samfunnsengasjement. Da ønsker jeg å se denne bloggeren i debatter og uten sufflør, istedet for i en tannløs kronikk som stort sett er tuftet på kritikk fra eget kommentarfelt, der begge bloggeierne har utvist stor kreativitet med å skylde på lesere og alle andre for all juks de har blitt fersket i for bare et år siden. Der CBE "falt for kroppspresset" og redigerte seg tynnere og der mannen tok på seg ansvaret som nettroll i kommentarfeltet i lys av det erketypisk maskuline i å beskytte familien.

Mer steinalder enn dette får man det ikke.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Et øyeblikk siden, Cornucopia skrev:

I desember 2013 var det andre lavkarboboller. Da var uttrykket feminist et ekstremt  begrep og at kvinner ikke trengte drahjelp som kvotering lenger. Men ordtaket "kvinne er kvinne verst" er fortsatt et subjektivt forankret fokus i 2016. 

På bloggen fremstiller hun fortsatt i dag rosa perfeksjonisme i en stereotypisk erkefeminim innpakning der kjoler, tyll, matkaging, kropp og utseende og vertinneegenskaper er fokus fra mandag til søndag. Barnerommet er like rosa. CBE har selv innrømmet sin store påvirkningskraft, men forvalter ikke dette ansvaret godt nok når det kommer til stykket.

Bloggen ble bygget opp under navnet Fotballfrue - altså et forhold basert på ektemannen og ikke seg selv. Det vitner ikke om bevisst feminisme men et navn definert av en annen, her en mann. Navnet ble endret høsten 2014 da de inngikk management-avtale med Friendly as., men fortsatt uten tilsynelatende annet enn merkevareoppygging i mente som Friendly er kjent for, på omtrent samme tidspunkt som flere andre bloggere skiftet bloggnavn.

I dag, på kvinnedagen har hun fått publisert en kronikk som for meg minner sterkt om et bestillingsverk, med kildehenvisning til én stk. studie med 152 deltakere fra et arbeidsmiljøperspektiv, som hun selv ikke er en del av som selvstendig næringsdrivende med permanent hjemmekontor. Når det finnes så ufattelig mange flere man kan hente fra. 

Nei, jeg tror ikke på dette kommersielle samfunnsengasjement. Da ønsker jeg å se denne bloggeren i debatter og uten sufflør, istedet for i en tannløs kronikk som stort sett er tuftet på kritikk fra eget kommentarfelt, der begge bloggeierne har utvist stor kreativitet med å skylde på lesere og alle andre for all juks de har blitt fersket i for bare et år siden. Der CBE "falt for kroppspresset" og redigerte seg tynnere og der mannen tok på seg ansvaret som nettroll i kommentarfeltet i lys av det erketypisk maskuline i å beskytte familien.

Mer steinalder enn dette får man det ikke.

Alt taler for at  årsaken til at hun ikke kaller seg feminist er fordi hun ikke er en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Høhøhø. 

"Kvinner er kvinner verst"; det er 8.mars-parolen sin det. Fritt for å gå under den. Hvordan er det mulig å snakke om likestilling og samtidig fremstille eget kjønn som en gjeng neper, som selvforskyldt ikke er likestilt. Det forteller igjen om hvor navlebeskuende man er i sin verden, når man løfter frem "hvor slemme andre kvinner er" som et viktig tema på kvinnedagen. Ved å løfte dette frem som en sak, så blir det jo til at hun bidrar til det som hun mener er problemet.

Alt må ikke handle om egne problemer i en snever hverdag, det går an å løfte blikket ut av stua på Siljan. Det konseptet er åpenbart ukjent. Hvis dette er CBE sin palmeolje, så gleder jeg meg til å se henne i debatt på NRK om temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...